Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Én is szemeztem a Tipo-val, mert kellene egy kombi az SX4 helyett, de már az is 1000-es fingreszelővel van, azért autópályán megpakolva már necces (tudom, hogy van dízel, de azért +1 millió ft, mert "szennyező" kicsit durva)...
Azért az 1000-es motor sose lesz olyan kiegyensúlyozott, mint egy 4 hengeres szívó, ami terhelésnél/hosszú távon visszaüthet. Ideális világban minden autót sor 6 szívóval szerelnének, ehhez képest a kihalás szélén egyensúlyoz.

OFF
Nem kell új autó, ha van jó használt. :)
Ha erős kombit akarsz autópályára, vegyél egy jó V70-et kb. feléért, mint a legolcsóbb új autó. Kimegy a világból, és még húz is szépen, bármit kb. :)
Ha a sor5 dízelt választod, a fogyasztásod is padlón lesz. Ja, rohadni sem nagyon fog... ;)
 
M

molnibalage

Guest
Emlékszem, amikor az első melóhelyen kezdtem akkor sokan álmodtak a makói gázzal.
Azóta is álom, tech haladás ide vagy oda...
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
Valaki magyarázza már el nekem a következőt: Az EU jelenleg ezerrel küzd azon, hogy legyen orosz olaj embargó. Ennek mellékszála, hogy ekézik Magyarországot, hogy az bezzeg ellenzi. (Mondjuk a cseh külügyminiszter kit érdekel, de azért ez folyik most a csapból is). Na, akkor vegyük végig:
Mennyi kőolajat hoz be (vagy mennyire van szerződése akár) az EU Oroszországból? Mert szerintem egy fia kólásüvegnyit sem. Az olajra országok szerződnek, egyenként, különböző feltételekkel.

Ezek az országok, akik importálnak olajat onnan, azok bejelentették e már, hogy mostantól ezt nem teszik? Van e ennek akadálya? Mondjuk: csak akkor szankcionálhatják az olajat, ha az EU ezt megengedi? (Súgok: nincs). Akkor miért nem állnak neki ezek az országok leállítani az olajimportot? Nem kell várni a nagy EU szankciókra, csak simán le kell állítani a dolgot. Szóval valahol baromira nem ésszerű amit csinálnak. Egyik oldalról lehet tolni a rizsát, hogy jajj, hát a magyarok, meg a szlovákok, stb. A másik oldalról meg simán tolják befelé addig is az olajat. Most ezt hogy?
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Népautó témához: Én is épp most néztem körbe újautó fronton de végül ki lett lakatolva az öreg jószág. Érdekes módon arra jutottam, hogy régen jelen voltak a hazai piacon a japán "Kei Car" kategória európai piacra adaptált példányai. Ezeket ma is gyártják, de ma már nem jönnek az európai piacra. Az egyetlen kivétel a nissan, aki az NV-200 Evalia-t behozza. a Kei car Európai piacra adaptált.... és fullelektromos változatát.... aranyáron. A WagonR+ is egy kei car szélesített európai változata, azért a + a nevében. Régen rengeteg ilyen városi közlekedésben praktikus olcsó újautó volt a kínálatban, ma már semmi ilyesmi. Felfele pozicionálták a minimumot egyértelműen, a Duster lett az új "népautó".
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113

Megj.: Persze nem volt ez mindig így... volt, hogy a "rezsicsökkentés" nettó nyereség volt... de gyorsan elmúlt... persze sokan azt hiszik azok a pénzek bent maradtak azokban az állami cégekben és nem osztották ki az "eredményes gazdálkodást" jutalmazó "prémiumként" a gazdasági és felzővezetőknek, fb tagoknak...
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 678
34 565
113
Amerikai tisztviselők az olajimport vámon keresztüli megdrágítását tervezik, amelyből Ukrajna újjáépítését is finanszíroznák.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Amerikai tisztviselők az olajimport vámon keresztüli megdrágítását tervezik, amelyből Ukrajna újjáépítését is finanszíroznák.
"A Reuters tudósítása szerint az amerikai tárca illetékesei kedden azt közölték: a G7-ek e hétvégi pénzügyi találkozóján azt a javaslatot tervezik benyújtani, hogy az uniós tagállamok vessenek ki vámokat az orosz olajra,"

Azért ez már mindennek az alja.
 
M

molnibalage

Guest
1652681519654
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
241
1 238
93
Valaki magyarázza már el nekem a következőt: Az EU jelenleg ezerrel küzd azon, hogy legyen orosz olaj embargó. Ennek mellékszála, hogy ekézik Magyarországot, hogy az bezzeg ellenzi. (Mondjuk a cseh külügyminiszter kit érdekel, de azért ez folyik most a csapból is). Na, akkor vegyük végig:
Mennyi kőolajat hoz be (vagy mennyire van szerződése akár) az EU Oroszországból? Mert szerintem egy fia kólásüvegnyit sem. Az olajra országok szerződnek, egyenként, különböző feltételekkel.

Ezek az országok, akik importálnak olajat onnan, azok bejelentették e már, hogy mostantól ezt nem teszik? Van e ennek akadálya? Mondjuk: csak akkor szankcionálhatják az olajat, ha az EU ezt megengedi? (Súgok: nincs). Akkor miért nem állnak neki ezek az országok leállítani az olajimportot? Nem kell várni a nagy EU szankciókra, csak simán le kell állítani a dolgot. Szóval valahol baromira nem ésszerű amit csinálnak. Egyik oldalról lehet tolni a rizsát, hogy jajj, hát a magyarok, meg a szlovákok, stb. A másik oldalról meg simán tolják befelé addig is az olajat. Most ezt hogy?
Jelenleg a Brent olaj és az orosz Ural olaj között kb. 35 dollár különbség van hordónként (bár ez most percről-percre változik). Mivel a már lefinomított olajszámazékok eredetét nem lehet megállapítani, ezért jelentős gazdasági előnyre tesz szert az az EU ország, amelyik továbbra is orosz olajat használ, amikor a többiek nem. Ezért nem akarják a többiek Magyaország / közös EU döntés nélkül leállítani az orosz olajimportot, mert akkor a MOL learolná a piacot azzal, hogy jelentős olcsóbban szerzi be a nyersolajat. Ráadásul az olajembargóval ez a 35 dolláros olló még jobban nyílna, mert a Brent olajra nőne a kereslet, az Ural olajra pedig csökkenne.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
Jelenleg a Brent olaj és az orosz Ural olaj között kb. 35 dollár különbség van hordónként (bár ez most percről-percre változik). Mivel a már lefinomított olajszámazékok eredetét nem lehet megállapítani, ezért jelentős gazdasági előnyre tesz szert az az EU ország, amelyik továbbra is orosz olajat használ, amikor a többiek nem. Ezért nem akarják a többiek Magyaország / közös EU döntés nélkül leállítani az orosz olajimportot, mert akkor a MOL learolná a piacot azzal, hogy jelentős olcsóbban szerzi be a nyersolajat. Ráadásul az olajembargóval ez a 35 dolláros olló még jobban nyílna, mert a Brent olajra nőne a kereslet, az Ural olajra pedig csökkenne.
Na most akkor vegyük ezt végig. Van e akkora kapacitása a MOL-nak, hogy letarolja egész Európát? Lehet e szankcionálni a MOLT (és Magyarországot) bármelyik országnak, azzal, hogy megtiltja, hogy tőle vegyenek olajat a cégei? (Lehet) Most akkor az elvek a fontosak, vagy a biznisz? Mert ugye tegnap állítólag az hangzott el az egyik európai politikustól, hogy most a háborúban nem az üzlet, hanem az elvek a fontosak.

Szóval ez csak a rizsa. Ha pl. Shell, BP, etc. Lemond az olaj importról Oroszországból, akkor nem igazán esélyes, hogy Magyarország, majd egyedül átveszi az összes így felszabaduló olajat. Már csak azért sem, mert bármennyire hihetetlen, de Magyarországnak nincs tengerpartja (Hollandia, Belgium, UK pl. ott veszi) és csak EU tagállamokon/Ukrajnán keresztül van vezeték is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and BJani

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ezenkívül a kereskedelmi és középületekben 2025-ig tetőtéri napelemeket kell telepíteni, és 2029-ig kötelezővé kell tenni ezeket a paneleket a lakóépületekben.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 917
13 018
113
Jelenleg a Brent olaj és az orosz Ural olaj között kb. 35 dollár különbség van hordónként (bár ez most percről-percre változik). Mivel a már lefinomított olajszámazékok eredetét nem lehet megállapítani, ezért jelentős gazdasági előnyre tesz szert az az EU ország, amelyik továbbra is orosz olajat használ, amikor a többiek nem. Ezért nem akarják a többiek Magyaország / közös EU döntés nélkül leállítani az orosz olajimportot, mert akkor a MOL learolná a piacot azzal, hogy jelentős olcsóbban szerzi be a nyersolajat. Ráadásul az olajembargóval ez a 35 dolláros olló még jobban nyílna, mert a Brent olajra nőne a kereslet, az Ural olajra pedig csökkenne.

A világ 5/6 része nem vesz részt ebben az oroszok elleni embargós ámokfutásban, tehát a saját magát embargóval sújtó EU-val szemben versenyelőnybe kerül. Ezzel logikával amíg Alsókukutyint is meg nem győzik, hogy az orosz gyűlölet fontosabb, mint az életösztön, addig ne legyen embargó!

Minden elmeroggyant szabadon hozza magát olyan versenyhátrányba, amilyenbe csak akarja. Ez az ő problémájuk és csak magukat okolhatják miatta, nem pedig azt az értelmesebb országot, amely ilyen öntökönlövést nem követ el. Ha kútba akarnak ugrani, tegyék meg egyénileg! Attól, hogy minket is belekényszerítenek abba a kútba, ők még pont ugyanúgy bele fognak fulladni.