Vulcan (Avro, Egyesült Királyság)

Nagyon szép teljesítmény volt azok részéről, akik végrehajtották az egész feladatot.
Nagy ostobaság volt azok részéről, akikben ez a megoldás egyáltalán felmerült és keresztülnyomták a döntéshozókon.

Politika. Lám, ők átbombáztak a világ túlvégére, megvédeni magukat.
 
Bővült az ismeretanyagom:

  • A Vulcan enyhe zuhanasban át tudta lépni a hangsebességet (a Victor vízszintes repülésben is)
  • A Vulcanon repülő összes repülőgépvezetőnek és gépparancsnoknak "illett" megcsinálni a palástorsót. Ez rituálé volt, de a legtöbben éjszakai repülésen, a tenger felett estek át a dolgon
  • Ez utóbbi megmagyarázza, hogy miért egy palástorsóval búcsúzott az XH558-as 2015-ben, a legeslegutolsó repülésén, amit csak a hozzátartozóknak tartott a személyzet. Gondolom, a botránnyá felfújt feljelentést is egy kapun kívülre rekedt jóakaró indíthatta...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
EQh0S_zXUAMBEDe
 
Az XM655-ös gép 2022.09.16-án pénteken, a vasárnapra tervezett bemutató próbája során lefutott a pályáról...

"Miután a 05/23-as futópályán kielégítően teljesítették a kis sebességű kormányzás és fékezés tesztjeit, a repülőgépet a 18/36-os futópályára vitték egy nagy sebességű próbaútra. A pilótafülkében lévő egyik berendezés meghibásodása miatt a repülőgép a tervezettnél körülbelül két másodperccel tovább maradt teljes teljesítményen. Ez túlzott sebességet és kisebb megállási távolságot eredményezett, és a repülőgép a kifutópálya végén túlhaladva a mezőgazdasági területre került, és közvetlenül a repülőtér határa előtt állt meg. A meghibásodott berendezés egy légsebességjelző volt, amelyet hat nappal korábban teszteltek és kielégítőnek találtak, és amely a futás vége előtt kezdett el normálisan működni. A repülőgép fékjei megfelelően működtek, de a rendelkezésre álló szűkös helyen nem tudták megállásra bírni a dolgokat."


Fc2IMFsWQAA0kOw

b25lY21zOmFmZTI5MGY5LTcwODAtNDMyMS1hNmIwLTIyMjVkODQ0OTE0YToyNTRiZmQzMy1mZDU5LTQzZDItYmE4My0zNmRiMjZjNTUyYzg=.jpg

093UZ3IZBZZ2A2N7Q8TK.jpg

_126748168_mediaitem126748167.jpg.webp


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Miért lehet minden angol tervezésű gépről azonnal látni, hogy angol?

A gép gyönyörű, kedvencem, és --tudtommal-- nagyon jó volt.
A hozzá --is-- kapcsolódó politikai döntések az azóta "szokásos angolos" --tragikusan rossz szak-politikai-- döntések voltak.

A hazai párhuzamot kivételesen kihagyom...

.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins
Miért lehet minden angol tervezésű gépről azonnal látni, hogy angol?
Ugyanonnan, ahonna egy franciáról látszik, hogy francia. Az angol gépek egyszerre rondák és érdekesek.
Az erőt helyezik az esztétikai elé, illetve az arányaik mindig olyan egyediek.
A Vulcan inkább érdekes, de annyira, hogy az már izgalmas, emiatt talán még szép is. A Victor vagy a Lightning az küllemre vitathatatlanul ronda, ahogy a Buccaneer is úgy érdekes, hogy az már ronda. Ez utóbbinak az arányairól annyit, hogy a főfutó szárai vastagabbak, mint a rajtuk levő ballonok szélessége.
A Harrier se a szépségéről, hanem a vadászkutya jellegű célorientáltságáról ismert.

A franciák gépei viszont mind elegánsak, esztétikusak és szépek.
A két náció közös produktumain pedig erősen visszaköszön az utóbbiak jelenléte, lásd Concorde, vagy Jaguar. Ez utóbbi különösen egy olyan csúnyának indult angol dizájn, amibe belenyúltak a franciák és szép lett. Hendonban volt szerencsém összevetni és látni lehetett, hogy ez egy olyan angol gép, amit a franciák kicsit kiigazítottak.

Az angol-német Tornado viszont egy ronda brutális angol gép esete a technokrata német céltudassággal és alapossággal. Az erőközpontú angol tervezés találkozik a németek önelégült mérnöki maszturbációjával. A német amit meg tudna csinálni egyszerűen, mi több, meg tudna valósítani már meglévő elemekből, azt is dafke újratervezi és túlmérnököli, a saját gyönyörűségére. A franciát se kell félteni, mert ő is mindent túlmérnököl, csak azt valahogy időnként trehányúl "laza eleganciával" teszi, így nem mindig működik. De legalább szép.

Az oroszok organikus formákat terveznek, de egy "traktorgyár" eleganciájával gyártják le őket, így végül minden lemezillesztés, lekerekítés, él, hajlítás olyan "baltával faragott" lesz.

Az amerikaiak tervein pedig rendre visszaköszön a klasszikus tengerentúli szemlélet, a "vegyük mindenből mindig az épp legjobbat, adjuk őket össze és abból mindig a leges legjobb lesz - pénz nem számít" és ez ad egy sajátos, de valahogy mindig elegáns külsőt.

Ezek a fenti sorok szigorúan szubjektív megállapítások, nehogy túl komolyan vegyétek őket.
 
Ugyanonnan, ahonna egy franciáról látszik, hogy francia. Az angol gépek egyszerre rondák és érdekesek.
Az erőt helyezik az esztétikai elé, illetve az arányaik mindig olyan egyediek.
A Vulcan inkább érdekes, de annyira, hogy az már izgalmas, emiatt talán még szép is. A Victor vagy a Lightning az küllemre vitathatatlanul ronda, ahogy a Buccaneer is úgy érdekes, hogy az már ronda. Ez utóbbinak az arányairól annyit, hogy a főfutó szárai vastagabbak, mint a rajtuk levő ballonok szélessége.
A Harrier se a szépségéről, hanem a vadászkutya jellegű célorientáltságáról ismert.

A franciák gépei viszont mind elegánsak, esztétikusak és szépek.
A két náció közös produktumain pedig erősen visszaköszön az utóbbiak jelenléte, lásd Concorde, vagy Jaguar. Ez utóbbi különösen egy olyan csúnyának indult angol dizájn, amibe belenyúltak a franciák és szép lett. Hendonban volt szerencsém összevetni és látni lehetett, hogy ez egy olyan angol gép, amit a franciák kicsit kiigazítottak.

Az angol-német Tornado viszont egy ronda brutális angol gép esete a technokrata német céltudassággal és alapossággal. Az erőközpontú angol tervezés találkozik a németek önelégült mérnöki maszturbációjával. A német amit meg tudna csinálni egyszerűen, mi több, meg tudna valósítani már meglévő elemekből, azt is dafke újratervezi és túlmérnököli, a saját gyönyörűségére. A franciát se kell félteni, mert ő is mindent túlmérnököl, csak azt valahogy időnként trehányúl "laza eleganciával" teszi, így nem mindig működik. De legalább szép.

Az oroszok organikus formákat terveznek, de egy "traktorgyár" eleganciájával gyártják le őket, így végül minden lemezillesztés, lekerekítés, él, hajlítás olyan "baltával faragott" lesz.

Az amerikaiak tervein pedig rendre visszaköszön a klasszikus tengerentúli szemlélet, a "vegyük mindenből mindig az épp legjobbat, adjuk őket össze és abból mindig a leges legjobb lesz - pénz nem számít" és ez ad egy sajátos, de valahogy mindig elegáns külsőt.

Ezek a fenti sorok szigorúan szubjektív megállapítások, nehogy túl komolyan vegyétek őket.
Én speciel pont a Lightning-ot tartom szépnek,viszont a Jaguar azokon a pálcika lábain.... hááááát :D
De ezek megy ugyebár ízlés dolga. Mind szép a maga módján.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and Fundin
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: fip7
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vulcan XM655 Bomber Engine Start & Alternator Check​

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed