WARNO (Eugen Systems)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
 
M

molnibalage

Guest
Like in SD2, squads size are realistic and not set to 5/10/15.
i.e. US Mechanized Rifles in M113 are 11-man strong, while Bradley infantry come as "fire teams" of either 5 or 6.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 425
10 236
113
Néztem néhány meccset, a kiválasztottak már játszhatnak vele, valahogy fura. A jármüvek sebessége olyan Gran Tourismo szintü, túl sok az adat a képernyön. Nem lesz ez így jó
 
M

molnibalage

Guest
Néztem néhány meccset, a kiválasztottak már játszhatnak vele, valahogy fura. A jármüvek sebessége olyan Gran Tourismo szintü, túl sok az adat a képernyön. Nem lesz ez így jó
?????

Melyik pillanatra érted a 3+ órából a GT szerű mozgást?
A sok adat hol van a képernyőn? Melyik résznél sok szerinted?
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 425
10 236
113
?????

Melyik pillanatra érted a 3+ órából a GT szerű mozgást?
A sok adat hol van a képernyőn? Melyik résznél sok szerinted?
A jármüvek mozgási sebessége valahogy túl gyorsnak tünik, itt is kimozogják az ATGM et:) A sok adatot arra értem, mikor már sok egységed van , valahogy túlzsúfolt lesz a képernyö az egységek jelzéseivel, a kijelölt útvonallal stb. Lehet csak megszokás kérdése lesz
 
M

molnibalage

Guest
A jármüvek mozgási sebessége valahogy túl gyorsnak tünik, itt is kimozogják az ATGM et:)
Akkor ez semmi új, ez WG. Ott is van olyan, hogy 2500 méteren levő hk kitoltam 2625 méteren túl, ha jön a lassú ATGM...
Nem előre, TOLATVA. Mert nincs difi sebességben.
 
M

molnibalage

Guest
Néztem néhány meccset, a kiválasztottak már játszhatnak vele, valahogy fura. A jármüvek sebessége olyan Gran Tourismo szintü, túl sok az adat a képernyön. Nem lesz ez így jó
Érdemes több videüt is megnézni, a legnagyobb wg-s emberek úgy látszik egyenlők között egyenlőbbek. :)




 
M

molnibalage

Guest
Az árakat széthúzták, ahogy látom, ezzel kb. elérték, mintha 1-2CP-s osztás lenne a WG:RD nyelvére lefordítva.
Az egyik videóban látható, hogy a transport egység eladható, hazamegy és a CP visszajön.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 425
10 236
113
Az árakat széthúzták, ahogy látom, ezzel kb. elérték, mintha 1-2CP-s osztás lenne a WG:RD nyelvére lefordítva.
Az egyik videóban látható, hogy a transport egység eladható, hazamegy és a CP visszajön.
Igen belenéztem én is többe, meglátjuk milyen lesz játszani vele. Eddig csak orosz és amerikai egységeket láttam , 20. Tól hozzácsapják a többi nemzetet?
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 214
113
Én csak azt nem értem, miért nem lehet ezekben a játékokban valami élethűbb páncélzat/átütés/sérülés modellezést megcsinálni... Jó, nem várom el, hogy olyan legyen mint pl. a Combat Mission 2-ben, de ha már annyit megcsináltak volna mint a Blitzkriegben, már jobb lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
M

molnibalage

Guest
Én csak azt nem értem, miért nem lehet ezekben a játékokban valami élethűbb páncélzat/átütés/sérülés modellezést megcsinálni... Jó, nem várom el, hogy olyan legyen mint pl. a Combat Mission 2-ben, de ha már annyit megcsináltak volna mint a Blitzkriegben, már jobb lenne.
  1. Nem szimulátorok.
  2. Gamebalansz.
Amúgy egyszerre számol áthatolást és sérülést is. Ezért van benne HP rendszer, de kritikus találatra is van esély.
Amúgy meg hány féle modell kéne? Mert homogén páncélos hk is van benne, meg kompozit páncélos is.

Itt a fórumon tanultak szerint ezeknek alapvetően eltér a viselkedésük.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 214
113
  1. Nem szimulátorok.
  2. Gamebalansz.
Amúgy egyszerre számol áthatolást és sérülést is. Ezért van benne HP rendszer, de kritikus találatra is van esély.
Amúgy meg hány féle modell kéne? Mert homogén páncélos hk is van benne, meg kompozit páncélos is.

Itt a fórumon tanultak szerint ezeknek alapvetően eltér a viselkedésük.
A Blitzkrieg sem szimulátor. Mégis kicsit élethűbben meg volt ott csinálva minden. Az alap ott is nagyon hasonló, első, oldalsó, hátsó és felső páncélzatra van egy adott érték, illetve a páncéltörő fegyvereknek is van egy átütése. De ott ezek valós adatok alapján lettek beállítva. Elvileg van ott is HP rendszer, gyakorlatban meg nem sokat számít, mert a játék figyelembe veszi az adott fegver rombolóerejét is. Hiába van pl. egy Királytigrised, ha oldalba kapja egy ISz-2, ne várd, hogy túléli. De pl. ha egy gyengébb fegyverrel, pl. (57mm-es pct. ágyú) találod el, az esetek többségében nem fogod kilőni elsőre. Bár az is megtörténhet. De akár az is, hogy a harckocsi személyzetét kiütöd, így lesz egy zsákmányolt harckocsid. Aztán van pl. lánctalp sérülés is. Vagy akár be is áshatod a tankot, így nehezebb lesz elintézni.
Gamebalansz egyáltalán nincs a Blitzkriegben. Nem is kell. Ettől élvezhetőbb a játékmenet, neked kell alkalmazkodnod az adott szituációhoz.

Én annyit elvárnék, hogy a KE és CE érték külön legyen. Nem lesz tőle még szimulátor, de mégis sokat dob az élethűségen.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 425
10 236
113
A Blitzkrieg sem szimulátor. Mégis kicsit élethűbben meg volt ott csinálva minden. Az alap ott is nagyon hasonló, első, oldalsó, hátsó és felső páncélzatra van egy adott érték, illetve a páncéltörő fegyvereknek is van egy átütése. De ott ezek valós adatok alapján lettek beállítva. Elvileg van ott is HP rendszer, gyakorlatban meg nem sokat számít, mert a játék figyelembe veszi az adott fegver rombolóerejét is. Hiába van pl. egy Királytigrised, ha oldalba kapja egy ISz-2, ne várd, hogy túléli. De pl. ha egy gyengébb fegyverrel, pl. (57mm-es pct. ágyú) találod el, az esetek többségében nem fogod kilőni elsőre. Bár az is megtörténhet. De akár az is, hogy a harckocsi személyzetét kiütöd, így lesz egy zsákmányolt harckocsid. Aztán van pl. lánctalp sérülés is. Vagy akár be is áshatod a tankot, így nehezebb lesz elintézni.
Gamebalansz egyáltalán nincs a Blitzkriegben. Nem is kell. Ettől élvezhetőbb a játékmenet, neked kell alkalmazkodnod az adott szituációhoz.

Én annyit elvárnék, hogy a KE és CE érték külön legyen. Nem lesz tőle még szimulátor, de mégis sokat dob az élethűségen.
Itt is hasonló lesz. Egy t34 el szemböl nem sok esélyed lesz kiütni mondjuk egy leo2 a4 et, de hátulról vagy oldalról meglepheti föleg ha közel van. Hatalmas Blitzkrieg rajongó voltam anno, de azért ezek az Eugen játékok messze a kategória legjobbjai, még ha lehetnének jobbak is.
 
M

molnibalage

Guest
A Blitzkrieg sem szimulátor. Mégis kicsit élethűbben meg volt ott csinálva minden. Az alap ott is nagyon hasonló, első, oldalsó, hátsó és felső páncélzatra van egy adott érték, illetve a páncéltörő fegyvereknek is van egy átütése. De ott ezek valós adatok alapján lettek beállítva. Elvileg van ott is HP rendszer, gyakorlatban meg nem sokat számít, mert a játék figyelembe veszi az adott fegver rombolóerejét is. Hiába van pl. egy Királytigrised, ha oldalba kapja egy ISz-2, ne várd, hogy túléli. De pl. ha egy gyengébb fegyverrel, pl. (57mm-es pct. ágyú) találod el, az esetek többségében nem fogod kilőni elsőre. Bár az is megtörténhet. De akár az is, hogy a harckocsi személyzetét kiütöd, így lesz egy zsákmányolt harckocsid. Aztán van pl. lánctalp sérülés is. Vagy akár be is áshatod a tankot, így nehezebb lesz elintézni.
Gamebalansz egyáltalán nincs a Blitzkriegben. Nem is kell. Ettől élvezhetőbb a játékmenet, neked kell alkalmazkodnod az adott szituációhoz.

Én annyit elvárnék, hogy a KE és CE érték külön legyen. Nem lesz tőle még szimulátor, de mégis sokat dob az élethűségen.
És akkor a halálig vitatkozna a közösség (ahogy most is), hogy mi alapján és mennyi az annyi.
Lásd HTKA és lásd Eugen fórumát is.

Ehelyett az van, hogy a HE fegyverek átütését igazítják a KE védelemhez képest. Úgy kb.
 
M

molnibalage

Guest
A jármüvek mozgási sebessége valahogy túl gyorsnak tünik, itt is kimozogják az ATGM et:) A sok adatot arra értem, mikor már sok egységed van , valahogy túlzsúfolt lesz a képernyö az egységek jelzéseivel, a kijelölt útvonallal stb. Lehet csak megszokás kérdése lesz

Ez csak WG RD, semmi új, vagy eltérő.
Sajnos. Attól tartok a hátramenet is marad a fos, hogy azonos, mint előre.
 
M

molnibalage

Guest
Reméljük hogy az ilyen bakik orvosolva lesznek a beta alatt
Milyen baki? Ez sajnos feature... :(
Pont u.a., mint RD ezen a téren úgy tűnik sajnos.
16:33-nél eszement kerekes egység sebesség látható...

Füstgránát hk-n.

19:27
Sajnos cluster arty van...

F-111E + Mk-82.
Túl nagy terület, de végre gyorsan esnek a bombák. De miért ilyen hülye grafikával?