Nem vagyok meggyőződve róla, hogy ehhez a mutatványhoz egyátalán igénybe vette a vektorálást az FbW.
Amúgy a csak diszkrét kitérésekkel dolgozó TVC-nek is lehet értelme. Lásd, F-35A. Aerodinamikailag a gép egészen nagy állásszögeken is kiválóan kormányozható, mert méretéhez képest hatalmas kormányfelületei vannak, de közben meg elég felhajtóerőt termel az emelőtestként megépített törzs és a két aránylag kis szárny kombinációja.
Nos, kellő tolóerőfelesleggel és azzal a nem elhanyagolható tulajdonsággal, hogy a hajtómű két forgórészének precessziója közel kioltja egymást (ellenforgó forgórészek), az F-35A már most is bátran átejthető, mert hamar vissza tudja nyerni a kormányozhatóságot. Azaz nem átesésen túli a manőverező képessége, hanem nagyon későn esik át és nagyon hamar válik kontrollálhatóvá, így nagyon leszűkül az a repülési tartomány, amit kerülni kell.
Nyilván egy diszkrét vektorálással ez is áthidalható lenne, már ha szükség lenne rá.
Az F-22-es vektorálása értelmét tekintve nem diszkrét, hiszen fel és le 20-20 fokban tér ki a gázsugár, de kizárólag fel és le, csak egyszerre.
Tehát a működési tartomána mégse olyan komplex, mint mondjuk a Szu-35-ösé, vagy a totál hasonló Szu-57-esé.
Ezeknél viszont nem volna elégséges a diszkrét vektorálás, mivel az F-22-essel és 35-össel ellentétben nem ellenforgóak a forgórészek, mind a két hajtómű mind a két forgórésze egy irányba forog, így amint átesés közelébe ér a gép, a prcesszió azonnal beperdíti a gépet.
Emiatt figyelhető meg, hogy a híres airshow manőverek közül a "Stoper"-t szinte csak az egyik irányba hajtja végre a gép, ha talpról felrátva, legyezőszerűen indítja.
Kivétel csak a lapos dugóhúzó, mert ott a gravitáció húzza le a gépet, tehát van mód ugyanakkora mértékbe ellépni jobbra a gépet mint balra.
De akkor is látszik, hogy pl a "Kulbit"-nál, amikor a gép helyben megcsinál egy loopingot, akkor a gép szeret kitörni.
A precesszió ki akarja forgatni és a kormányok koppig kitérve küzdenek ez ellen.
Ilyen a Raptornál alig, vagy egyátalán nem figyelhető meg.
Az oroszok erre olyan trükköket is bevetnek, mint az aszimmetrikus fordulatszémelvétel, de erre az egy hajtóműves J-10-esen nincs mód.