Zhuhai repülőnapok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
Ezen is jól látszik a hajtómű
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
Baromi látványos eza festés,és legalább annyira nagy marhaság.
76milis légvédelmi gá.Hiába,a mai helikopter-fegyverzet,és a növekvő dronveszély kikényszeriti az AAk nehezülését is.
Szerintem a festés csak arra utal, hogy a haditengerészet egyik beszállítója fejlesztette ki. Az alap a hajókra szánt 76 mm ágyú lehet.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 372
18 002
113
Ezen is jól látszik a hajtómű



"Quick analysis of J-10B TVC flight demo

We were lucky enough to speak to pilots who have flown jets equipped with thrust vectoring nozzles (TVC) to get their opinion of the J-10B flight demonstration at Zhuhai airshow.

It was clear that the nozzle did vector downwards but only for a small degree. The minute deflection was enough to generate the lift necessary to keep the nose up during the pass. The angle of attack was between 20-30°. Even during the cobra maneuver, not much deflection of the nozzle is necessary to execute the classic move.

As this is a single engine aircraft, the benefits of the TVC is limited to the lateral axis unless the engine can produce high thrust to weight ratio to contribute to the other two axis."
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 678
23 005
113
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy ehhez a mutatványhoz egyátalán igénybe vette a vektorálást az FbW.

Amúgy a csak diszkrét kitérésekkel dolgozó TVC-nek is lehet értelme. Lásd, F-35A. Aerodinamikailag a gép egészen nagy állásszögeken is kiválóan kormányozható, mert méretéhez képest hatalmas kormányfelületei vannak, de közben meg elég felhajtóerőt termel az emelőtestként megépített törzs és a két aránylag kis szárny kombinációja.
Nos, kellő tolóerőfelesleggel és azzal a nem elhanyagolható tulajdonsággal, hogy a hajtómű két forgórészének precessziója közel kioltja egymást (ellenforgó forgórészek), az F-35A már most is bátran átejthető, mert hamar vissza tudja nyerni a kormányozhatóságot. Azaz nem átesésen túli a manőverező képessége, hanem nagyon későn esik át és nagyon hamar válik kontrollálhatóvá, így nagyon leszűkül az a repülési tartomány, amit kerülni kell.
Nyilván egy diszkrét vektorálással ez is áthidalható lenne, már ha szükség lenne rá.
Az F-22-es vektorálása értelmét tekintve nem diszkrét, hiszen fel és le 20-20 fokban tér ki a gázsugár, de kizárólag fel és le, csak egyszerre.
Tehát a működési tartomána mégse olyan komplex, mint mondjuk a Szu-35-ösé, vagy a totál hasonló Szu-57-esé.
Ezeknél viszont nem volna elégséges a diszkrét vektorálás, mivel az F-22-essel és 35-össel ellentétben nem ellenforgóak a forgórészek, mind a két hajtómű mind a két forgórésze egy irányba forog, így amint átesés közelébe ér a gép, a prcesszió azonnal beperdíti a gépet.
Emiatt figyelhető meg, hogy a híres airshow manőverek közül a "Stoper"-t szinte csak az egyik irányba hajtja végre a gép, ha talpról felrátva, legyezőszerűen indítja.
Kivétel csak a lapos dugóhúzó, mert ott a gravitáció húzza le a gépet, tehát van mód ugyanakkora mértékbe ellépni jobbra a gépet mint balra.
De akkor is látszik, hogy pl a "Kulbit"-nál, amikor a gép helyben megcsinál egy loopingot, akkor a gép szeret kitörni.
A precesszió ki akarja forgatni és a kormányok koppig kitérve küzdenek ez ellen.
Ilyen a Raptornál alig, vagy egyátalán nem figyelhető meg.
Az oroszok erre olyan trükköket is bevetnek, mint az aszimmetrikus fordulatszémelvétel, de erre az egy hajtóműves J-10-esen nincs mód.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy ehhez a mutatványhoz egyátalán igénybe vette a vektorálást az FbW.

Amúgy a csak diszkrét kitérésekkel dolgozó TVC-nek is lehet értelme. Lásd, F-35A. Aerodinamikailag a gép egészen nagy állásszögeken is kiválóan kormányozható, mert méretéhez képest hatalmas kormányfelületei vannak, de közben meg elég felhajtóerőt termel az emelőtestként megépített törzs és a két aránylag kis szárny kombinációja.
Nos, kellő tolóerőfelesleggel és azzal a nem elhanyagolható tulajdonsággal, hogy a hajtómű két forgórészének precessziója közel kioltja egymást (ellenforgó forgórészek), az F-35A már most is bátran átejthető, mert hamar vissza tudja nyerni a kormányozhatóságot. Azaz nem átesésen túli a manőverező képessége, hanem nagyon későn esik át és nagyon hamar válik kontrollálhatóvá, így nagyon leszűkül az a repülési tartomány, amit kerülni kell.
Nyilván egy diszkrét vektorálással ez is áthidalható lenne, már ha szükség lenne rá.
Az F-22-es vektorálása értelmét tekintve nem diszkrét, hiszen fel és le 20-20 fokban tér ki a gázsugár, de kizárólag fel és le, csak egyszerre.
Tehát a működési tartomána mégse olyan komplex, mint mondjuk a Szu-35-ösé, vagy a totál hasonló Szu-57-esé.
Ezeknél viszont nem volna elégséges a diszkrét vektorálás, mivel az F-22-essel és 35-össel ellentétben nem ellenforgóak a forgórészek, mind a két hajtómű mind a két forgórésze egy irányba forog, így amint átesés közelébe ér a gép, a prcesszió azonnal beperdíti a gépet.
Emiatt figyelhető meg, hogy a híres airshow manőverek közül a "Stoper"-t szinte csak az egyik irányba hajtja végre a gép, ha talpról felrátva, legyezőszerűen indítja.
Kivétel csak a lapos dugóhúzó, mert ott a gravitáció húzza le a gépet, tehát van mód ugyanakkora mértékbe ellépni jobbra a gépet mint balra.
De akkor is látszik, hogy pl a "Kulbit"-nál, amikor a gép helyben megcsinál egy loopingot, akkor a gép szeret kitörni.
A precesszió ki akarja forgatni és a kormányok koppig kitérve küzdenek ez ellen.
Ilyen a Raptornál alig, vagy egyátalán nem figyelhető meg.
Az oroszok erre olyan trükköket is bevetnek, mint az aszimmetrikus fordulatszémelvétel, de erre az egy hajtóműves J-10-esen nincs mód.
Itt van egy videó is a dologról