Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 466
8 762
113

Érdekes, akár naponta 100ezer gép is a levegőbe emelkedhet. Közben úgy láttam, hogy kb 25-30ezer gép van a világon. Tehát vagy négyszer repül a legtöbb gép. Csak gondolom, hogy sok lehet ezek között a kisgép, mert a nagyok nem hiszem hogy napi négyet repülnének. Ennek ellenére elég pörgős életük lehet a kereskedelmi gépeknek.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 421
3 717
113
Érdekes, akár naponta 100ezer gép is a levegőbe emelkedhet. Közben úgy láttam, hogy kb 25-30ezer gép van a világon. Tehát vagy négyszer repül a legtöbb gép. Csak gondolom, hogy sok lehet ezek között a kisgép, mert a nagyok nem hiszem hogy napi négyet repülnének. Ennek ellenére elég pörgős életük lehet a kereskedelmi gépeknek.

A jól kihasznált kereskedelmi repülőgépek 14-16 órát simán repülnek egy nap. Rövidtávú, pláne regionális gépeknél ez simán napi 6-8 vagy akár 10 felszállás is lehet.
Persze a hosszútávú járatok meg a másik irányba húzzák a statisztikát, hiszen 12-16 órás utakból kettőt sem tud egy nap alatt repülni egy gép. Szerintem a 100ezer egyáltalán nem elrugaszkodott szám, egy forgalmas nyári napon csak a magyar légtéren 3500 vagy még több gép repül át...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 656
5 424
113

Érdekes, akár naponta 100ezer gép is a levegőbe emelkedhet. Közben úgy láttam, hogy kb 25-30ezer gép van a világon. Tehát vagy négyszer repül a legtöbb gép. Csak gondolom, hogy sok lehet ezek között a kisgép, mert a nagyok nem hiszem hogy napi négyet repülnének. Ennek ellenére elég pörgős életük lehet a kereskedelmi gépeknek.

Az eddigi napi rekord: 2023. július 6-án,
134 386 kereskedelmi járat
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
561
1 389
93
Srácok járt ma valaki Ferihegy környékén 20:40-20:55 körül?
Valami baromi hangos gép zugott el a ház felett, de nem láttam semmit belőle, csak jó sokáig hallottam a hangját.
Talán két gép volt, hang alapján.
Flightradar24-en nem láttam semmit, vagy nem jól kerestem.
A hang irányából itélve, észak észak-kelet felé ment(ek).
 

kegyetlen petymeg

Well-Known Member
2020. április 18.
1 379
9 004
113
Srácok járt ma valaki Ferihegy környékén 20:40-20:55 körül?
Valami baromi hangos gép zugott el a ház felett, de nem láttam semmit belőle, csak jó sokáig hallottam a hangját.
Talán két gép volt, hang alapján.
Flightradar24-en nem láttam semmit, vagy nem jól kerestem.
A hang irányából itélve, észak észak-kelet felé ment(ek).
Megjöttek a kíniak.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 466
8 762
113
Srácok járt ma valaki Ferihegy környékén 20:40-20:55 körül?
Valami baromi hangos gép zugott el a ház felett, de nem láttam semmit belőle, csak jó sokáig hallottam a hangját.
Talán két gép volt, hang alapján.
Flightradar24-en nem láttam semmit, vagy nem jól kerestem.
A hang irányából itélve, észak észak-kelet felé ment(ek).

 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 076
9 208
113
Május 8-án az Air France 2 transzatlanti járata sem jutott el az eredeti célrepülőtérre - egyik visszafordult, a másik kitérő reptérre ment.


A Párizs - Mexikóváros járatot vivő A350-es Új-Fundlandnál visszafordult Párizsva, ahova problémamentesen meg is érkezett. Az ok egyelőre nem ismert.

-----

Ugyanaznap, némileg korábban az AF174 járatszámú Párizs - Seattle útvonalt repülő B787-es a kanadai Nunavut territórium székhelyére, Iqaluit repterére divertált. A kitérő oka ez esetben ismert: égett szag a kabinban. Az FR24 adatai alapján a gép még ott van, az utasokat átvitte New York-ba egy 777-es, mely gépnek a New York - Seattle útját viszont törölték.