Szu-27SzM3-as, ha jól sejtem, akkor még korábbról, valahol Szíria felett egy éles teszt feladaton:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
9 September 1990 in Salgareda, ItalyAz 1990-es olaszorszűgi Szu-27 katasztrófa:
Gondolom, sokan nem értik a posztomat, hogy a Szuhoj lezuhanásának mi köze az F-15-ösök 15:05-nél látható alacsony bejöveteleihez. Ez a videó jobban megmutatja a dolgot:Az 1990-es olaszorszűgi Szu-27 katasztrófa:
De előtte is ez a mélyrepülés volt arrafelé a szokás:
Érdekes, hogy miközben az orosz légierő négyesével kapja az újabb és újabb Szu-35Sz gépeket, a Szu-30SzM program megállt.A modernizált R-77-1 -ről, ami már a Szu-30SzM/SzM2 alap rakétája
A háború azért eléggé képes hattérbe szorítani a különböző cégek érdekérvényesítő erejét. No meg azt sem hagyhatjuk ki, hogy ezúttal nem tudtak elég kenőpénzt adni, hogy megvegyék az alapvetően (még az orosz légierőben is) elavult gépüket.Érdekes, hogy miközben az orosz légierő négyesével kapja az újabb és újabb Szu-35Sz gépeket, a Szu-30SzM program megállt.
De nemcsak az új gépek beszerzése, hanem az átadott példányok modernizálása is lekerült a napirendről.
Még a háború előtt kiderült, hogy az ambíciózus SzMD, vagy SzM1 upgrade, ami a 35-ösök szinjére hozta volna fel a típust (azonos radar, hajtómű, szenzorfúzió és a MAWS átvétele, integrálása), el se kezdődött.
Mindössze annyi történt, hogy néhány gépen oroszra cserélték a francia eredetű avionikai elemeket, illetve kiválasztottak két gépet, hogy legyenek a modernizációs program tesztalanyai.
A szíriai bevetésen odaveszett egy példány, ami madárrajjal ütközött, majd az oroszoknál odalett egy másik, amit egy Szu-35-ös lőtt le gépágyúval, figyelmetlenségből, illetve egy gépet az ukrán légvédelem lőtt le.
Viszont számos példány semmisült meg a Voronyezs elleni Tocska-U és a Szaki elleni szabotázsakciók során.
Ha rosszul tudom, majd kijavítotok.
Minden esetre nekem úgy tűnik, az oroszok inkább rendszeresítenek további 35-ösöket, semmint a Szu-30SzM flottával vesződjenek, melyek így egyre jobban tartanak a másodvonalas, majd a kiképző alakulatok felé.
De ez nem lep meg, ismerve a 2012-es beszerzés és rendszeresítés körülményeit.
Már akkor is volt olyan hang, hogy jobb lett volna inkább a Szu-35Sz architektúrájára alapozva kifejleszteni egy Szu-35SzU-t, Vagy UB-t, vagy akármit, mégpedig a Szu-35Sz kiegészítő típusaként.
A KnAAZ kifejleszti, az Irkut meg legyártja.
De ilyen kooperációról akkoriban szó se lehetett.
Igen, a legutolsó 4 Szu-30SzM2 átadása még 2022 januárjában volt Kalinyingrádban a Balti- flotta haditengerészeti légierő számára. Azóta semmi hír a gépekről/programról.Egyébként mégg 2022-ben kellett volna újabb megrendelést leadnia az orosz VM-nek 20 gép beszerzésére a haditengerészeti légierők számára(Balti -flotta és FT-flotta ) De nagy valószinü az ukrán-orosz konfliktus miatt ez nem történt meg. Ahogy látjuk a Szu-34 és Szu-35Sz gyártása került előtérbe az SVO zónában való részvételük miatt.Érdekes, hogy miközben az orosz légierő négyesével kapja az újabb és újabb Szu-35Sz gépeket, a Szu-30SzM program megállt.
De nemcsak az új gépek beszerzése, hanem az átadott példányok modernizálása is lekerült a napirendről.
Nem úgy müködik a rendszer, ahogy azt te gondolod. Az Irkut cég is a Rostec-hez tartozik mint a többi repülőgépgyár is. Rostec pedig állami cég.A háború azért eléggé képes hattérbe szorítani a különböző cégek érdekérvényesítő erejét. No meg azt sem hagyhatjuk ki, hogy ezúttal nem tudtak elég kenőpénzt adni, hogy megvegyék az alapvetően (még az orosz légierőben is) elavult gépüket.
És kényszerítették az orosz államot, hogy elavult gépet vegyen?Nem úgy müködik a rendszer, ahogy azt te gondolod. Az Irkut cég is a Rostec-hez tartozik mint a többi repülőgépgyár is. Rostec pedig állami cég.
A háború azért eléggé képes hattérbe szorítani a különböző cégek érdekérvényesítő erejét. No meg azt sem hagyhatjuk ki, hogy ezúttal nem tudtak elég kenőpénzt adni, hogy megvegyék az alapvetően (még az orosz légierőben is) elavult gépüket.
Meg mellette kérdés ám az üzem működése szempontjából a megrendelésekkel való ellátottság kérdése. Lásd Novoszibirszk, ahol a Cskalov gyakorlatilag a Szu-34 vonalból él (igaz beledolgozik az SSJ és Sz-70 programokba) és még ha nem is lenne most ukrán háború, akkor is kellene valamekkora megrendelés az üzem életben tartásához. Az Irkutnál meg a KnAAZ-al szemben erősebben ott van a civil vonal, ahol rohamtempóban próbálják véglegesíteni az MSz-21 teljes mértékben oroszosított verzióját, mivel valamivel pótolni kell majd a gerincet adó 737/A320 típusokat. Persze KnAAZ esetében részben hasonló áll fenn az SSJ programmal, de akkor is ott hangsúlyosabb a katonai részleg a Szu-35Sz és Szu-57 révén.Nem úgy müködik a rendszer, ahogy azt te gondolod. Az Irkut cég is a Rostec-hez tartozik mint a többi repülőgépgyár is. Rostec pedig állami cég.
Még említsük meg, hogy a Jak-130 kiképző gép is az irkutszki Irkutban készül. Tehát összefoglalva(aki nem érti) -jelenleg nem prioritás a Szu-30SzM/SzM2 vonal.Meg mellette kérdés ám az üzem működése szempontjából a megrendelésekkel való ellátottság kérdése. Lásd Novoszibirszk, ahol a Cskalov gyakorlatilag a Szu-34 vonalból él (igaz beledolgozik az SSJ és Sz-70 programokba) és még ha nem is lenne most ukrán háború, akkor is kellene valamekkora megrendelés az üzem életben tartásához. Az Irkutnál meg a KnAAZ-al szemben erősebben ott van a civil vonal, ahol rohamtempóban próbálják véglegesíteni az MSz-21 teljes mértékben oroszosított verzióját, mivel valamivel pótolni kell majd a gerincet adó 737/A320 típusokat. Persze KnAAZ esetében részben hasonló áll fenn az SSJ programmal, de akkor is ott hangsúlyosabb a katonai részleg a Szu-35Sz és Szu-57 révén.
Így viszont miután az Irkut bőven el lesz látva civil megrendelésekkel, úgy nem is erőltetik a Szu-30SzM/SzMD/SzM2 vonalat, amivel alapvetően sincsenek igazán megelégedve. Az ukrajnai igásló szerepében elvannak szépen a Szu-35Sz/Szu-34 vonallal. Tudom, hogy nem jó és sarkos hasonlat, de nekem erről a Szu-30SzMD/SzM2 rendszeresítésről most hirtelen az F-15EX jut eszembe, csak éppen ezt az ukrajnai háború keresztül húzta.
És kényszerítették az orosz államot, hogy elavult gépet vegyen?
nekem erről a Szu-30SzMD/SzM2 rendszeresítésről most hirtelen az F-15EX jut eszembe,
a gép 18700 méteres magasságon, 400Km/h műszer szerinti sebességnél indított légiharc rakétát, hogy extrém körülmények közt vizsgálják a hajtóművek megbízhatóságát