Magyar folyami erők / MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred

másik topikba felmerült a flotlla cserélye. és igen az ott felmerült ötlettel miszerint a folyami átkelésre alkalmas hajóósztáyt kellene rendszeresíteni. amik spec esetekben egy általános konténer elhelyezésével a (komp) fedélzeten szinte bármilyen szükséges feladatot képesek lennének ellátni. komptól a műhelyhajóig a tűztámogató szerepkörtől sok minden egyébig. nem utolsó sorban rendelkeznénk egy csomó konténerrel amik bármilye más akár szárazföldi telepítéssel alkalmazhatóvá vállnának. a hajó viszint nagyfoku modularitást szerezne. ez a nagyobb hajóosztály kiegészítésére tényleg elég lenne a motorcsónak kategória.
de nem vagyok vagy vóltam hadihajós. de ez a multifunkci hajó szerintem tökéletes lenne számunkra és a konténerrel variálhatóság nagymértékű egyszerüséget jelentene.

type-411-image03.jpg
akár ennél egyszerübb is játszhatna ekkora felépítményre se lenne szükség. a komptérbe meg elhelyezhetők lennének a gyorstelepítésű munkakonténerek

infografis_tank_boat_indonesia.jpeg
 
Ha nekik nem kell, szívesen elfogadnánk szerintem.
Saab-konszern cucc.
Dunára jó lenne belőle.
Én is így gondoltam, valamelyik katona ftárs biztos megtudja nézni van e az USA használt felkínált cuccok között ilyen hajó. Utánna lehet vitatkozni a szükségességről.
 
Én is így gondoltam, valamelyik katona ftárs biztos megtudja nézni van e az USA használt felkínált cuccok között ilyen hajó. Utánna lehet vitatkozni a szükségességről.
 
A CB90-nel váltják azokat a SOC-R hajókat, amelyekből mi is vettünk kettőt. Szóval majd 10-15 év múlva talán...
Irakban használták őket vhol azt olvastam, hogy az Irakból hazavitt soc hajóktól meg a cb 90 esektől is meg akarnak szabadulni. Mintha mi is ezekből kaptunk.
 
Az az igazság, hogy a Gripen tárgyalásánál a Saab oda tehetne 6-8 db cb 90 est csak úgy ajándékba az üzletéRt.
 
  • Imádom
Reactions: vasszekely
Maróth úrnak akkor meg is üzenhetjük innen, hogy a Gripen üzlet végére írjon már be, de szigorúan a végére 5-6db cb 90 t, csak gratisznak. A svédek, lehet észre se vennék, csak mikor szólnánk, hogy ezeket is várjuk. :)
 
  • Imádom
Reactions: vasszekely
A Rikán látható történelem bolgra kitettek egy képet, aminek a forrása szerint:
"1974. július 5. D-442 VSFUG (Vegyi Sugár Felderítő Úszó Gépkocsi) páncélozott szállító harcjármű halad a katonai teherszállító uszály rakterébe a rakpartról. A FUG hátulján a vegyi-sugármentesített szakaszok kitűzésére szolgáló jelzőzászlók láthatók. Bal szélen a forgalomirányítást végző honvéd nyári gyakorló öltözetben, gépkarabéllyal, tártáskával. MTI Fotó: Manek Antal"
viza.jpg


A fotó remek! Viszont ez nem egy "katonai teherszállító uszály", hanem egy II. világháborús német „Marinefährprahm” csapatszállító, a Magyar Néphadsereg állományában!!! A CSSZ-001-es egészen 2002-ig volt magyar hadrendben!
https://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/viza_excssz-001/cssz-001/2151/1690

A legendárium szerint a szovjet megszállás idején hazánkban maradt elsüllyesztve. Később kiemelték és újjáépítve bekerült a Magyar Néphadsereg kötelékébe. Két példány volt belőle hadrendben! Legalább az egyiket felújították a nyolcvas évek elején.

Volt szerencsém vezetni annó, ezt az ötven méter hosszú hajót. Mivel három, a kormányát mozgató mechanikát rosszul építették be, így csak az egyik irányba lehetett „könnyen” forgatni a kormányát, a másik irányba bele kellett állni a kormány küllőibe, ha az volt a kiválasztott irány. Viszont a motorok fordulatszámát és az irányváltót, már a kormányálásból lehetett közvetlenül vezérzelni.

Legutóbb néhány éve jártam rajta, Viza néven újra felújítva, új kormányállással, daruval, csörlőkkel van felszerelve, de bőséges szabadidejében pálinkamúzeumként működött/ik.
 
A Rikán látható történelem bolgra kitettek egy képet, aminek a forrása szerint:
"1974. július 5. D-442 VSFUG (Vegyi Sugár Felderítő Úszó Gépkocsi) páncélozott szállító harcjármű halad a katonai teherszállító uszály rakterébe a rakpartról. A FUG hátulján a vegyi-sugármentesített szakaszok kitűzésére szolgáló jelzőzászlók láthatók. Bal szélen a forgalomirányítást végző honvéd nyári gyakorló öltözetben, gépkarabéllyal, tártáskával. MTI Fotó: Manek Antal"
viza.jpg


A fotó remek! Viszont ez nem egy "katonai teherszállító uszály", hanem egy II. világháborús német „Marinefährprahm” csapatszállító, a Magyar Néphadsereg állományában!!! A CSSZ-001-es egészen 2002-ig volt magyar hadrendben!
https://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/viza_excssz-001/cssz-001/2151/1690

A legendárium szerint a szovjet megszállás idején hazánkban maradt elsüllyesztve. Később kiemelték és újjáépítve bekerült a Magyar Néphadsereg kötelékébe. Két példány volt belőle hadrendben! Legalább az egyiket felújították a nyolcvas évek elején.

Volt szerencsém vezetni annó, ezt az ötven méter hosszú hajót. Mivel három, a kormányát mozgató mechanikát rosszul építették be, így csak az egyik irányba lehetett „könnyen” forgatni a kormányát, a másik irányba bele kellett állni a kormány küllőibe, ha az volt a kiválasztott irány. Viszont a motorok fordulatszámát és az irányváltót, már a kormányálásból lehetett közvetlenül vezérzelni.

Legutóbb néhány éve jártam rajta, Viza néven újra felújítva, új kormányállással, daruval, csörlőkkel van felszerelve, de bőséges szabadidejében pálinkamúzeumként működött/ik.
menő sztori :D
egy iylen hajónak mennyi az élettartama? hányszor lehet újrahegedálni ?