[HUN] Száhel övezeti magyar missziók

Az a baj, hogy megalapozott véleményt még nem tudtál felmutatni egyetlen fröcskölődésed során sem.
Amikor kértelek, hogy mondj miérteket beduzzogtál aztán ennyi. Egy szakmai kérdésben a szakmai érvek a döntők, nem a hited vagy személyes esztétikai preferenciáid.

Szóval ha valamiről véleményt nyilvánítasz (főleg ha negatívat) úgy, hogy igazából semmit sem tudsz róla az egyáltalán véleménynek tekinthető-e?

Az a baj, hogy te olyanra vársz alátámasztást ami nem is létezik.
 
Bárhogy lehet pilótát képezni...
Egy vadászpilótát lehet akár egyből vadászgépen is képezni (persze kétülésesen...)
A kérdés csak az hogy mennyi ideig fog így tartani a képzés és főleg mennyibe fog kerülni?
Kiképző gépek és szimulátorok azért léteznek mert azokon könnyebb tanítani, olcsóbbak és végeredményben gyorsabb az egész folyamat.

Az egész hasonlít a mondjuk a teherautó vezető képzéshez.
El lehet kezdeni a képzést egyből egy teherautón is, de valószínű gyorsabb, hatékonyabb ha az ember először egy személyautót tanul meg vezetni és csak utána ül át teheratóra.


Nem igazán látom hogy milyen releváns képességek azok amiket csak a sivatagban, missziós tevékenységben tud a katona elsajátítani?
Attól amit ott csinál, lát nem lesz sem erősebb, sem okosabb, nem lesz jobb lövő, stb...legfeljebb a látottak után hálát ad a szerencséjének hogy a világ szerencsésebb felére született.

Tágabb értelemben politikai hasznot nem jelent a részvétel. A Mali háború pont olyan megnyerhetetlen szélmalom harc mint Afganisztán volt és várhatóan a vége is pont u.olyan szégyenteljes lesz mint az afgán szezoné volt.
A politikai vonzatokkal abszolúte egyetértek.

De a harci stresszt és hatásait nem tudod érdemben szimulálni.

A közvetett hozadékai, (vezetés hatékonysága, ellátási rendszerek működése, hozzáállás és szemlélet megismerése más haderőkben) a missziós részvételnek pedig kihoztak minket a Néphadsereg mentalitásából.
 
Azta, mondom mennyi új infó erről az egészről, erre négy oldalon keresztül csak a fingsodrás megy egymás nickjébe. De azért szép előadás volt, csak kicsit hosszú.

CC21BF34738EF67D00E2A4D4CA5A2FE574A96D9F
 
Last edited by a moderator:
A lényeg, hogy akkor ezek szerint 62 fő lesz a létszám. A korábbi 12 az valami előkészítő csoport volt, vagy félreértés?
 
Legyen meg itt is...
A kepen azok az Ivecok ranezesre semmivel nem jobb terepjarok, mint a Gidranok, viszont Maroth vilagosan megmondta, a Gidranok nem odavalok... mire gondolt vajon? :confused:

A Jelcinek evek ota szolgalnak Szenegalban law enforcement jarmukent, Tuneziaban, sot, egy tucat Csadban is:
Chad-operating-Nurol-Ejder-Yalcin-4x4-armored-scaled.jpg

Emellett Marokko tobb tucatnyit, Katar meg tobbszaz darabot rendelt beloluk.

Az hagyjan, de a mieink ezeknel ujabbak es modernebbek, raadasul ugye stabilizalt RCWS plusz SEDA van mar rajtuk stb.
Van valami, ami a mieinken meg nincs rajta ill. marciusig nem lehet megoldani...? Keves a L4 vedelem?

Lehet, megsem kellett volna a taliboknal hagyni azt a mareknyi MaxxProt...
 
A kepen azok az Ivecok ranezesre semmivel nem jobb terepjarok, mint a Gidranok, viszont Maroth vilagosan megmondta, a Gidranok nem odavalok... mire gondolt vajon? :confused:

A Jelcinek evek ota szolgalnak Szenegalban law enforcement jarmukent, Tuneziaban, sot, egy tucat Csadban is:
Chad-operating-Nurol-Ejder-Yalcin-4x4-armored-scaled.jpg

Emellett Marokko tobb tucatnyit, Katar meg tobbszaz darabot rendelt beloluk.

Az hagyjan, de a mieink ezeknel ujabbak es modernebbek, raadasul ugye stabilizalt RCWS plusz SEDA van mar rajtuk stb.
Van valami, ami a mieinken meg nincs rajta ill. marciusig nem lehet megoldani...? Keves a L4 vedelem?

Lehet, megsem kellett volna a taliboknal hagyni azt a mareknyi MaxxProt...
Ez engem is érdekelne! Milyen új járműveket veszünk Maliba!!? Ha ott a Gidrán és szerintem teljesen jó oda, terepjáró képessége kiváló!!
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23
A kepen azok az Ivecok ranezesre semmivel nem jobb terepjarok, mint a Gidranok, viszont Maroth vilagosan megmondta, a Gidranok nem odavalok... mire gondolt vajon? :confused:

A Jelcinek evek ota szolgalnak Szenegalban law enforcement jarmukent, Tuneziaban, sot, egy tucat Csadban is:
Chad-operating-Nurol-Ejder-Yalcin-4x4-armored-scaled.jpg

Emellett Marokko tobb tucatnyit, Katar meg tobbszaz darabot rendelt beloluk.

Az hagyjan, de a mieink ezeknel ujabbak es modernebbek, raadasul ugye stabilizalt RCWS plusz SEDA van mar rajtuk stb.
Van valami, ami a mieinken meg nincs rajta ill. marciusig nem lehet megoldani...? Keves a L4 vedelem?

Lehet, megsem kellett volna a taliboknal hagyni azt a mareknyi MaxxProt...
Engem az érdekel az ilyen otthagytuk dolgokban, hogy ez hogyan lehetséges? Mármint a távolság vissza is ugyanannyi mint oda. Ugyanaz az eszköz képes visszahozni, ami odavinni. Semmi nem más. Tehát ha megérte odavinni, mivel magyarázható, hogy nem érte meg visszahozni? Ha nem éri meg visszahozni, odavinni sem érte meg logikailag. Ott kellett a katonáknak...akkor most nem hiányzik a katonáknak? Szóval nem látom a politikai fegyverezzük fel a tálibokat döntés lehetőségén kívül a logikát ebben.
 
Engem az érdekel az ilyen otthagytuk dolgokban, hogy ez hogyan lehetséges? Mármint a távolság vissza is ugyanannyi mint oda. Ugyanaz az eszköz képes visszahozni, ami odavinni. Semmi nem más. Tehát ha megérte odavinni, mivel magyarázható, hogy nem érte meg visszahozni? Ha nem éri meg visszahozni, odavinni sem érte meg logikailag. Ott kellett a katonáknak...akkor most nem hiányzik a katonáknak? Szóval nem látom a politikai fegyverezzük fel a tálibokat döntés lehetőségén kívül a logikát ebben.
Mintha láttam volna itthon is Maxx Prokat.
De a képlet az, hogy ha ott is maradtak, akkor az azért volt, mert az amerikaiaktól kaptuk öket ingyen, vagy az "ingyenhez" nagyon közeli összegért. Ők juttatták ki őket a saját logisztikával. Mi meg csak ráfestettük az éket.
Gondolom, hogy ha szükségünk lenne rájuk, akkor az amerikaiaktól tudnánk hasonlóan olcsón felújítottakat kapni az EDA programon belül. Ahogy most vettek a lengyelek is egy halommal.
Ráadásul azok a gépek a sivatagban húztak le egy csomó időt, ami nem arról híres, hogy a technikát kímélné.
Tehát esetükben ki kellett volna fizetni egy igen komoly szállítási költséget, plusz a járművek teljes felújítását. Miközben idehaza nem feltétlen a legalkalmasabb a helyi környezetre. Még csak a középmezőnynek sem mondanám. És akkor még nem vettük, hogy nincs itthon kiépült logisztika rá.
Az amerikaiaknak így is annyi van mint a szemét. Több, mint 10.000-et gyártottak belőle. Ebből csak az Army kapott 9000-et. Csak valami 3000-et akarnak belöle megtartani, és nem feltétlen az eredeti funkciójában....
 
Ez engem is érdekelne! Milyen új járműveket veszünk Maliba!!? Ha ott a Gidrán és szerintem teljesen jó oda, terepjáró képessége kiváló!!
Esetleg kis előkészítő marketing a Nomádnak? Ha minden igaz a különlegesek kapják meg első körben a Humvee-k helyett.
A különlegesek mennek maliba, maliba nem jó a Gidrán...
Kétlem, hogy ez egy harmadig 4x4-es járművet jelentene.
 
Esetleg kis előkészítő marketing a Nomádnak? Ha minden igaz a különlegesek kapják meg első körben a Humvee-k helyett.
A különlegesek mennek maliba, maliba nem jó a Gidrán...
Kétlem, hogy ez egy harmadig 4x4-es járművet jelentene.
Miért ne lenne jó a Gidrán Maliba!!?
 
Mivel másabb a terep Maliban mint itt a képen?!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.