Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Amúgy csodálatos, hogy a kedves autóval közlekedők mennyire szetbasszak az M3 pótló üzemet.
Mindig akad szinte olyan barom, aki behajt a Corvinnal a kereszteződésbe. Ha csak egy kocsi segge kilóg, akko pont a buszsávot blokkolja, miközben zúg át a forgalom.

Persze nyerni semmit nem nyer vele a bunkó autós, hiszen csak a következő lámpánál tud tovabbhaladni...

Egy büntető kamera felszerelése ugy 2 nap alatt megtérülne...

9 kibaszott perc alatt ment at a busz velem
 
Amúgy csodálatos, hogy a kedves autóval közlekedők mennyire szetbasszak az M3 pótló üzemet.
Mindig akad szinte olyan barom, aki behajt a Corvinnal a kereszteződésbe. Ha csak egy kocsi segge kilóg, akko pont a buszsávot blokkolja, miközben zúg át a forgalom.

Persze nyerni semmit nem nyer vele a bunkó autós, hiszen csak a következő lámpánál tud tovabbhaladni...

Egy büntető kamera felszerelése ugy 2 nap alatt megtérülne...

9 kibaszott perc alatt ment at a busz velem
Nézőpont kérdése, én akkor baszom fel magam, amikor egy busz csetteg előttem.
 
Nem azért, mert nem akar.
Nem tud.
Más sem fog tudni, ameddig az unverzalitás, meg 600 km+ hatótávval bohóckodás megy.

Amúgy meg valahol vicces, hogy a Tesla "sikereiből" vezeti a le a plebs és az "újságíró" is, hogy a tömeges villanyutózás itt van küszöbön.
Van egy f*szt. Ahhoz első körben tölteni tudni kéne ezeket a vackokat. Ami a városi lakosság magas aránya miatt eleve lehetetlen.
Ha meg menne, akkor a mai gridet lehet kukázni városi szinten, ahogy van.

Ahogy már írtam.
Én Bp-i lakóparkban lakom.
Cirka 200 autónak van parkoló, kb. 20%-a üres.
1 db parkolóhelyen van konnektor, az utóbbi 3-4 hónapban húzták ki.
Navajon elbírná a ház elosztója, ha 50-et kéne kihúzni és egyszerre menne?
Egy fenét.

Navajon a cella, n+1 új lakóparkot felhúzva mikor torzítaná és merítené le a tartalékot, ha ott is nagyhirtelen 50 kocsi csinálná ezt?

Aztán a cellához menő kábel kapacitása mikor fogyna el?

ÉS így tovább.
Egy tipikus középkategóriás (benzines) hatótávja ma 700km körül mozog. Ez is bohóckodás akkor?
A Tesla a sikerét a folyamatosan növekvő eladásokban és a minden képzeletet felülmúló kapitalizációban méri - szerintem. Pont leszarja, hogy a lakóparkod garázsában hány "konnektor" van. Nem mi vagyunk a piaca (talán feltűnt, hogy idén lett egyáltalán hivatalos képviselet).
Nézz utána, amikor lóról kellett autóra váltani, hányan sipítoztak, hogy "nincs elég benzinkút" - aztán meg valahogy mégis lett.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1711
Nézz utána, amikor lóról kellett autóra váltani, hányan sipítoztak, hogy "nincs elég benzinkút" - aztán meg valahogy mégis lett.

Jahh, évtizedek alatt mindenféle állami manipuláció nélkül, pusztán a kereslet-kínálat alakulása alapján.
Azt is hozzátéve, hogy az első ~20 évben még fej-fej mellett voltak a gőz-villany-ICE hajtású járművek, majd az utóbbi győzött piaci versenyben, a villanyautó minden ~2. évtizedben visszatért amikor volt valamilyen technológiai ugrás akkumulátoroknál, aztán újra el is tűnt.
 
Egy tipikus középkategóriás (benzines) hatótávja ma 700km körül mozog. Ez is bohóckodás akkor?
A Tesla a sikerét a folyamatosan növekvő eladásokban és a minden képzeletet felülmúló kapitalizációban méri - szerintem. Pont leszarja, hogy a lakóparkod garázsában hány "konnektor" van. Nem mi vagyunk a piaca (talán feltűnt, hogy idén lett egyáltalán hivatalos képviselet).
Nézz utána, amikor lóról kellett autóra váltani, hányan sipítoztak, hogy "nincs elég benzinkút" - aztán meg valahogy mégis lett.
A kereslet hiánya miatt nem volt.
Mert tartani sem érte meg úgy, hogy a "benzinkút" még bőven az '50-es évek után is nagyon sokszor ez kézi szivattyút jelentett és egy pöttöm tartályt.
De ezt lehetett skálázni és lényegében SEMMIFÉLE külső infra igénye nem volt.

Ezzel szemben nézd meg mibe kerül csak egy szutyok 22 kW-so töltő, ami CSIGALASSÚ töltés.
 
Ezt nézve n+1 útvonalon örülj, hogy kocsi járhat ott, mert régen busznak kellene prioritást adni, ahol egynél több sáv van, ahol nem megoldható a villamos.

Ezen felül számomra érdekes élmény, hogy a szabályszerűen közlekedő busz zavar, amikor én a durván, folyamatosan szabályszegő vezetők miatti szopást mutattam be. Mi köze van a kettőnek egymáshoz? Semmi.
 
Ezt nézve n+1 útvonalon örülj, hogy kocsi járhat ott, mert régen busznak kellene prioritást adni, ahol egynél több sáv van, ahol nem megoldható a villamos.

Ezen felül számomra érdekes élmény, hogy a szabályszerűen közlekedő busz zavar, amikor én a durván, folyamatosan szabályszegő vezetők miatti szopást mutattam be. Mi köze van a kettőnek egymáshoz? Semmi.
Kamerázz, jelentsd fel a szabályszegőket, úgy hallottam mostanában működik.
 
Egy tipikus középkategóriás (benzines) hatótávja ma 700km körül mozog. Ez is bohóckodás akkor?
A Tesla a sikerét a folyamatosan növekvő eladásokban és a minden képzeletet felülmúló kapitalizációban méri - szerintem. Pont leszarja, hogy a lakóparkod garázsában hány "konnektor" van. Nem mi vagyunk a piaca (talán feltűnt, hogy idén lett egyáltalán hivatalos képviselet).
Nézz utána, amikor lóról kellett autóra váltani, hányan sipítoztak, hogy "nincs elég benzinkút" - aztán meg valahogy mégis lett.
Szerintem arra gondolt, hogy azt a hatótávot hozni villannyal 2 tonnás gépet okoz, stb.
 
Kis rögvalóság a fejlett nyugatról (Hamburg Eidelstedt):

aQEG1DT.jpg
 
A kereslet hiánya miatt nem volt.
Mert tartani sem érte meg úgy, hogy a "benzinkút" még bőven az '50-es évek után is nagyon sokszor ez kézi szivattyút jelentett és egy pöttöm tartályt.
De ezt lehetett skálázni és lényegében SEMMIFÉLE külső infra igénye nem volt.

Ezzel szemben nézd meg mibe kerül csak egy szutyok 22 kW-so töltő, ami CSIGALASSÚ töltés.
Helló.A szomszéd lépcsőházba az egyik bérlő (portugál) vett egy használt Teslát.A fali töltő (fogalmam sincs mekkora teljesitménye de gondolom nem nagy)ára több mint 9000CHF.
 
  • Hűha
Reactions: gafzhu
Helló.A szomszéd lépcsőházba az egyik bérlő (portugál) vett egy használt Teslát.A fali töltő (fogalmam sincs mekkora teljesitménye de gondolom nem nagy)ára több mint 9000CHF.
Az még svájci áron is sok(k)nak tűnik:eek:
Nálunk a csillagos márkánál, olyan nettó 400k körül van egy 22kW-os töltő (ez csak a töltő, még beszerelés, hálózatbővítés, stb..), itt szoktak nagyon nem mosolyogni, hogy igazából a nyaralóba is kéne egy, hogy haza is tudjon jönni a kocsival..:D
 
Az még svájci áron is sok(k)nak tűnik:eek:
Nálunk a csillagos márkánál, olyan nettó 400k körül van egy 22kW-os töltő (ez csak a töltő, még beszerelés, hálózatbővítés, stb..), itt szoktak nagyon nem mosolyogni, hogy igazából a nyaralóba is kéne egy, hogy haza is tudjon jönni a kocsival..:D
Szerintem ebben valamiféle hálózat bővítés is lehet, mert a blokkban csak 230 van. De a a faszi a saját szájával mondta. A szomszéd magyar srác is látta a Teslás embereket mókolni a háznál.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Nekem a 14 éves kocsim (nekem legalábbis) nem meh kategória :D Van benne szinte minden ami kell (tekerhető kormány, nyomható pedál, légkondi, abs, esp, légzsákok hada). (ülés és kormányfűtés kéne csak, meg olcsóbb E5-ös benzin :) Persze ha hátul hajtana azt is elviselném, meg a V6-os motort is a sor-4 helyett)

Igaziból egy 10-15 éves középkategória tetjéről való kocsi szinten minden fontos dolgot tud.

Nekem 18.5 éves, és nagyon nem meh kategória. :) Van benne szinte minden ami kell (nagy biztonság, abs, esp, asr, légzsákok hada, légkondi, ülésfűtés, állófűtés, 163 ló, 5 henger, jó korrózió védelem, mi kell még?). Na jó, kormányfűtés kéne, meg olcsóbb gázolaj, de legalább városban sem két 7 liternél többet, pedig 1600 kiló...

Ha jól választ az ember használt autót, akkor az nagyon sokáig is lehet jól kihasználható, kevés kompromisszummal.

Jah, és a fenti autót 6 éve 1.25 misiért vettem, ma chiphiány és infláció ide vagy oda, nem hinném, hogy ennél többet érne... Nem kell sok millió egy jó autó megvételéhez.