[HUN] Egyéb használt eszközök beszerzése és/vagy felújítása, átalakítása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Pár száz métert kell menni. A Kárpátok infrastruktúrája kíváló, többek közt a fakitermelés és a hegyi oláh meg ruszin telepek vagy éppen a turizmus miatt.
Ez amúgy a Hargitán vagy Marosvásárhely közelében valamennyire igaz is...De ahol te fel akarod tartóztatni az orosz invázíót ott semmilyen infrastruktúra nincs....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

geseft

Well-Known Member
2019. február 20.
449
1 477
93
Ennek fuss neki még egyszer.....Menj el egyszer ha van lehetőséged rá pl a Kelemen-Havasokba és rájössz akkor majd, hogy ez nagyon nincs így...(Nagyon jól ismerem egy évben legalább kétszer megfordulok ott és korábban rendszeresen több napig túráztam sátrazva a Kelemen-havasokban)....
Nyári körülmények között azért sima terepjáróval fel lehet menni a Kelemenbe a meteo állomásig, illetve tovább lehet menni Dornavátráig ( Mária Terézia út ) ami a hegy túloldalán van már, de azontúl egyetértek.
 
W

Wilson

Guest
Nyári körülmények között azért sima terepjáróval fel lehet menni a Kelemenbe a meteo állomásig, illetve tovább lehet menni Dornavátráig ( Mária Terézia út ) ami a hegy túloldalán van már, de azontúl egyetértek.
Attól függ melyik oldalról akarod megközelíteni a meteo állomást...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 547
28 064
113
Ez amúgy a Hargitán vagy Marosvásárhely közelében valamennyire igaz is...De ahol te fel akarod tartóztatni az orosz invázíót ott semmilyen infrastruktúra nincs....
Pont, hogy a Keleti-Kárpátokban teremtett komoly infrastruktúrát a fakitermelés! Nézd csak:

mQx_t_--ZYi-Z0Ki2gjoA-n06XwZGiymmHdtbVFJqfPvqtAfLqIsQqjYprW_f82P5PpUBKsRkpcfPQcGmZFXxcFGiT3SG3iNb0NOgGUy7_XSovaiLQ

290469.jpg

896

clear-cut-crimes-documentary-on-illegal-logging-in-romania-and-ukraine-2.jpg


Nem kis területről beszélünk, hanem a Keleti-Kárpátok legmagasabb részeiről! A legjobb minőségű fenyőfajták egy része itt nő ugyanis.
karpfor.jpg


Totálisan kiépült erdészeti infrastruktúra van, amit simán túlterhelt exszovjet teherautókkal lehet bejárni a legmagasabb hegycsúcsoktól a völgytalpakig. Így:
timber-truck-carpathians-ivano-frankovsk-ukraine-july-loaded-old-ural-transporting-logs-176515410.jpg


Szóval hagyjuk már a fasságokat, különösen az öszvéreken röhögtem jót! A Keleti-Kárpátokban Ural és Kraz az öszvér.
 
W

Wilson

Guest
Pont, hogy a Keleti-Kárpátokban teremtett komoly infrastruktúrát a fakitermelés! Nézd csak:

mQx_t_--ZYi-Z0Ki2gjoA-n06XwZGiymmHdtbVFJqfPvqtAfLqIsQqjYprW_f82P5PpUBKsRkpcfPQcGmZFXxcFGiT3SG3iNb0NOgGUy7_XSovaiLQ

290469.jpg

896

clear-cut-crimes-documentary-on-illegal-logging-in-romania-and-ukraine-2.jpg


Nem kis területről beszélünk, hanem a Keleti-Kárpátok legmagasabb részeiről! A legjobb minőségű fenyőfajták egy része itt nő ugyanis.
karpfor.jpg


Totálisan kiépült erdészeti infrastruktúra van, amit simán túlterhelt exszovjet teherautókkal lehet bejárni a legmagasabb hegycsúcsoktól a völgytalpakig. Így:
timber-truck-carpathians-ivano-frankovsk-ukraine-july-loaded-old-ural-transporting-logs-176515410.jpg


Szóval hagyjuk már a fasságokat, különösen az öszvéreken röhögtem jót! A Keleti-Kárpátokban Ural és Kraz az öszvér.
Te engem akarsz meggyőzni a Kelemen-Havasok terepviszonyairól néhány internetről leszedett kép segítségével.Elég egy kiadósabb zápor és azok az erdei utak járhatatlanok.Blogen ha majd egyszer elmész oda és mondjuk Ratosnyáról felmész a Nagy Pietroszig akkor komolyan tudunk beszélni.....
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 547
28 064
113
Ennek fuss neki még egyszer.....Menj el egyszer ha van lehetőséged rá pl a Kelemen-Havasokba és rájössz akkor majd, hogy ez nagyon nincs így...(Nagyon jól ismerem egy évben legalább kétszer megfordulok ott és korábban rendszeresen több napig túráztam sátrazva a Kelemen-havasokban)....
Te engem akarsz meggyőzni a Kelemen-Havasok terepviszonyairól néhány internetről leszedett kép segítségével.Elég egy kiadósabb zápor és azok az erdei utak járhatatlanok.Blogen ha majd egyszer elmész oda és mondjuk Ratosnyáról felmész a Nagy Pietroszig akkor komolyan tudunk beszélni.....
„Sok lovat és barmot a Duna partjára vittek és őrizetükre három nap senkit sem hagyának, úgy hogy ezek a barmok őrök nélkül látszának járkálni, mert a tatárok közül senki azon a tájon nem mutatkozott. Akkor a magyarok azt hivén, hogy a tatárok visszavonultak, nyomban átkeltek és az összes barmokat átvitték a tulsó partra. Ezt látván a tatárok, megbizonyosodtak róla, hogy a jégen lóháton bátran átkelhetnek. Ez meg is történt és egy rohamra annyian átkelének, hogy a Duna tulsó partján a föld színét egészen elboríták.”

Észre kellett volna venni, hogyha itt lenn évről-évre pusztító árvizek vannak, akkor ott fönn rengeteg erdőt kivágtak és ha ránézünk a térképre -márpedig ránézünk, mert van- hogy mennyit és hol, akkor látni fogjuk, amit az értékes fák termőhelyeinek térképéből amúgy is sejtettünk: bizony komoly erdészeti infrastruktúra kellett kiépüljün a rablógazdálkodás ilyen léptékének fedezésére. És ha konkrétan tudjuk -mert látjuk őket Kárpátalján széltében-hosszában-, hogy az ukrán hadseregtől -ki tudja milyen úton- vásárolt katonai URAL és KRAZ teherautókon zajlik a fa szállítása a Kárpátok magashegységi területeiről a fafeldolgozó telepekre, akkor tudunk mindent arról a brutális katonaföldrajzi változásról, ami az elmúlt tíz évben bekövetkezett. És azt is, hogy a Kárpátok a gépesített haderők hagyományos járműparkjával is teljesen átjárható lett. Mégha időjárási körülmények rövid időre ezt hátráltatni is tudják lokálisan, de általánosan és regionális léptékben ez a terület megszűnt annak lenni, aminek eddig nyilvántartottuk.

Persze lehet a valósággal köszönőviszonyban se lévő sztereotípiák mentén okoskodni, de attól még létezik a valóság, mi több, változik is. Az ukrán rablógazdálkodás keretei között drasztikus gyorsasággal időnként!
 
W

Wilson

Guest
„Sok lovat és barmot a Duna partjára vittek és őrizetükre három nap senkit sem hagyának, úgy hogy ezek a barmok őrök nélkül látszának járkálni, mert a tatárok közül senki azon a tájon nem mutatkozott. Akkor a magyarok azt hivén, hogy a tatárok visszavonultak, nyomban átkeltek és az összes barmokat átvitték a tulsó partra. Ezt látván a tatárok, megbizonyosodtak róla, hogy a jégen lóháton bátran átkelhetnek. Ez meg is történt és egy rohamra annyian átkelének, hogy a Duna tulsó partján a föld színét egészen elboríták.”

Észre kellett volna venni, hogyha itt lenn évről-évre pusztító árvizek vannak, akkor ott fönn rengeteg erdőt kivágtak és ha ránézünk a térképre -márpedig ránézünk, mert van- hogy mennyit és hol, akkor látni fogjuk, amit az értékes fák termőhelyeinek térképéből amúgy is sejtettünk: bizony komoly erdészeti infrastruktúra kellett kiépüljün a rablógazdálkodás ilyen léptékének fedezésére. És ha konkrétan tudjuk -mert látjuk őket Kárpátalján széltében-hosszában-, hogy az ukrán hadseregtől -ki tudja milyen úton- vásárolt katonai URAL és KRAZ teherautókon zajlik a fa szállítása a Kárpátok magashegységi területeiről a fafeldolgozó telepekre, akkor tudunk mindent arról a brutális katonaföldrajzi változásról, ami az elmúlt tíz évben bekövetkezett.

Persze lehet a valósággal köszönőviszonyban se lévő sztereotípiák mentén okoskodni, de attól még létezik a valóság, mi több, változik is. Az ukrán rablógazdálkodás keretei között drasztikus gyorsasággal időnként!
Nem az ukrán Kárpátokról beszéltem hanem a Kelemen-havasokról ami Románia területén van (sajnos)...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
W

Wilson

Guest
Ez a folyamat igen nagy mértékben zajlik Romániában is.
Nézd tagadhatatlan hogy jelen van ez a jelenség Romániában is, de nem akkora mértékben mint Ukrajnában és 2021 januárjától elindult az a digitális rendszer amellyel visszafogják szorítani az illegális fa kivágása ..
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 258
67 119
113
Túl kevés van ahhoz, hogy több különbözőt tartsunk rendszerben.
Ha meg lenne ötszáz, akkor azt írtad volna ide, hogy túl sok van ahhoz, hogy több különbözőt tartsunk rendszerben. :D Szóval ha kevés harckocsink van, akkor a megoldás, hogy legyen még kevesebb. :D
 
H

Hummen23

Guest
Ha meg lenne ötszáz, akkor azt írtad volna ide, hogy túl sok van ahhoz, hogy több különbözőt tartsunk rendszerben. :D Szóval ha kevés harckocsink van, akkor a megoldás, hogy legyen még kevesebb. :D
Nem. A megoldás az, hogy nem kukabúvárkodunk, hanem veszünk minimum +44db a7hu-t.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 576
32 082
113
Nem. A megoldás az, hogy nem kukabúvárkodunk, hanem veszünk minimum +44db a7hu-t.
Érdekes.Az IDFnek meg megérte az alig tucatnyi PT76ost is rendszerbe állitania,mint zsákmányanyagot.És volt egy időszak,mikor 6 féle hk-t tartottak rendszerben (Isherman,T55 Tirán,M48/60,Centurion,Merkava).Persze,mi majd veszünk újat-miből?
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66