Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Az Euro NCAP szerint az új Zoe „összességében gyenge védelmet nyújt a balesetek során, kevésbé védi a sérülékeny úthasználókat ütközés bekövetkezésekor, továbbá az ütközések elkerülését lehetővé tévő technológiája is hiányos, ami kizárja a csillagok adását” (a kisautó egyetlen csillagot sem kapott). Emellett kritika érte az ugyancsak Renault érdekeltségbe tartozó Dacia Spring-et is, mely mindössze egyetlen csillagot tudott begyűjteni a tesztelések során.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Nemerson and fip7
Ximix: Az utolsò mondat mit jelent?

A kérdés jó.
Mondjuk hülye voltam, hogy az eredeti angolt szöveget nem raktam spoilerba vagy nem jelöltem meg a forrást és pont azt a videót aztán mégsem illesztettem be ami alatt a szöveg volt :D

forrás
With 1676 mm of Broad Gauge, these e-locos are designed to take smooth turns even at the sharpest of curves.

Közben találtam egy ilyen Alstom-os pdf-et, itt szerepel szóról szóra
Alstom & Indian Railways mark five years of signing largest FDI in railway sector
pdf

Az Alstom & Indian Railways öt éven át kötötte a legnagyobb közvetlen befektetést a vasúti szektorban
gugli ford link

Alstom India
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Wag-12 wiki
gugli ford

Remélem jön valaki aki ért is hozzá
Én úgy értelmezem és tippelem, hogy akartak egy böszme erős vellany masinát építeni, a motorikus része ma már nem gond, de ezt az erőt lekel tudja adnia sínre, ehhez kell súly és forgózsámolyok a kerekekkel.
A tengelyterhelés adott, tehát ha kevés a két forgózsámoly akkor gond van, mert ha pl 3, 4 van akkor a pálya ív amin közlekednie kell korlátozott.

Moricka on
tra.jpg


Ezért fogtak két vontatót fenékkel összeforgatták és összekötötték őket, és kaptak két-két forgózsámolyt bennük két hajtott tengellyel, így 8 tengelye hajtott, letudja adni az erőt, jól veszi az ívet, van súlya is és a tengelyterhelése is jó, aztán ezenfelül van e még benne valami okosság azt nem tudom.
 
Remélem jön valaki aki ért is hozzá
Én úgy értelmezem és tippelem, hogy akartak egy böszme erős vellany masinát építeni, a motorikus része ma már nem gond, de ezt az erőt lekel tudja adnia sínre, ehhez kell súly és forgózsámolyok a kerekekkel.
A tengelyterhelés adott, tehát ha kevés a két forgózsámoly akkor gond van, mert ha pl 3, 4 van akkor a pálya ív amin közlekednie kell korlátozott.


Ezért fogtak két vontatót fenékkel összeforgatták és összekötötték őket, és kaptak két-két forgózsámolyt bennük két hajtott tengellyel, így 8 tengelye hajtott, letudja adni az erőt, jól veszi az ívet, van súlya is és a tengelyterhelése is jó, aztán ezenfelül van e még benne valami okosság azt nem tudom.

8 tengely megoldható 1 szekcióval is, ruszkiknál van pár ilyen típus.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na meg ha elgurul a gyógyszer és át kell rángatni 8000+ tonnát az Urálon:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A kérdés jó.
Mondjuk hülye voltam, hogy az eredeti angolt szöveget nem raktam spoilerba vagy nem jelöltem meg a forrást és pont azt a videót aztán mégsem illesztettem be ami alatt a szöveg volt :D

forrás
With 1676 mm of Broad Gauge, these e-locos are designed to take smooth turns even at the sharpest of curves.

Közben találtam egy ilyen Alstom-os pdf-et, itt szerepel szóról szóra
Alstom & Indian Railways mark five years of signing largest FDI in railway sector
pdf

Az Alstom & Indian Railways öt éven át kötötte a legnagyobb közvetlen befektetést a vasúti szektorban
gugli ford link

Alstom India
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Wag-12 wiki
gugli ford

Remélem jön valaki aki ért is hozzá
Én úgy értelmezem és tippelem, hogy akartak egy böszme erős vellany masinát építeni, a motorikus része ma már nem gond, de ezt az erőt lekel tudja adnia sínre, ehhez kell súly és forgózsámolyok a kerekekkel.
A tengelyterhelés adott, tehát ha kevés a két forgózsámoly akkor gond van, mert ha pl 3, 4 van akkor a pálya ív amin közlekednie kell korlátozott.

Moricka on
tra.jpg


Ezért fogtak két vontatót fenékkel összeforgatták és összekötötték őket, és kaptak két-két forgózsámolyt bennük két hajtott tengellyel, így 8 tengelye hajtott, letudja adni az erőt, jól veszi az ívet, van súlya is és a tengelyterhelése is jó, aztán ezenfelül van e még benne valami okosság azt nem tudom.
Ez emberi nyelven azt jelenti, hogy a kanyarban a belső és a külső ker~k fordulatszáma különbözik. Minél hosszabb a forgóváz, annál nagyobb a sebességkülönbség az első és az utolsó tengelyen, valamint a belső és a külső keréken.

Emiatt járulékos terhelés keletkezik a forgózsámolyban/forgóvázban - főleg a hegesztésben, ami egy brutális fárasztó igénybevételt jelent és pár évre redukálja a forgóváz élettartamát. Lehet trükközni a kerék-sín kapcsolatban a sín oldalával érintkező sugárral, de csodára az sem képes. Ezért muszáj megnövelni egyrészt a kanyar sugarát, szélesíteni a nyomtávot és játszani az érintekési sugárral, plusz lehetőség szerint több és rövidebb forgóvázat használni - lásd Combino vagy bár melyik hullámvasút, ami egy kicsit komolyabb.

Másrészt az sem hátrány, ha stabilabb a jármű...

Arra kell figyelni, hogy a két hajtó azonos körfrekvencián legyen, különben úgy járnak, mint a BzMot régen - eltérő körfrekvencia a főtengelyen + mechanikus csatolás és bumm, ott rezonancia-katasztrófa kicsiben.
 
Azért ők 160+ éve használják azt a szélesvágányt, eleve úgy épültek, hogy el tudjanak rajta fordulni a nagy dög gőzmozdonyok is.
 
Ez emberi nyelven azt jelenti, hogy a kanyarban a belső és a külső ker~k fordulatszáma különbözik. Minél hosszabb a forgóváz, annál nagyobb a sebességkülönbség az első és az utolsó tengelyen, valamint a belső és a külső keréken.

Emiatt járulékos terhelés keletkezik a forgózsámolyban/forgóvázban - főleg a hegesztésben, ami egy brutális fárasztó igénybevételt jelent és pár évre redukálja a forgóváz élettartamát. Lehet trükközni a kerék-sín kapcsolatban a sín oldalával érintkező sugárral, de csodára az sem képes. Ezért muszáj megnövelni egyrészt a kanyar sugarát, szélesíteni a nyomtávot és játszani az érintekési sugárral, plusz lehetőség szerint több és rövidebb forgóvázat használni - lásd Combino vagy bár melyik hullámvasút, ami egy kicsit komolyabb.

Másrészt az sem hátrány, ha stabilabb a jármű...

Arra kell figyelni, hogy a két hajtó azonos körfrekvencián legyen, különben úgy járnak, mint a BzMot régen - eltérő körfrekvencia a főtengelyen + mechanikus csatolás és bumm, ott rezonancia-katasztrófa kicsiben.
a belső és a külső kerék fordulatszáma nem különbözhet, mert merev tengelyen vannak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Feynmand ezt elmagyarázza miért működik. A mechanikai feszültségeket illetően nyilván azok lesznek így is bőven. Meg nyilván ez csak egy bizonyos kanyarsugárig tud működni.
 
Ezt az egészet az olcsó üzemanyag teszi lehetővé, pont úgy ez győzött, mint a point to point repekdés a hub modell helyett.
Mert ez kényelmes a sok kisvállalkozónak és a szállítási idő kisebb, még ha fajlagosan drágább is.
A piaci kifizetni. Na persze nem a VALÓDI árát, mert a környezetkárosítás nincs benne...

Nem azért nincsenek Európában olyan vonatok, mint mondjuk Amerikában, mert nincsenek hozzá megfelelő hosszúságú állomások? Mármint ugye a legtöbb állomás itt Európában a városok közepén van és nem nagyon hosszabbak pár száz méternél. Meg mintha pont ezért lenne Európában a maximális vonathossz meghatározva 750 méternél.
De @Huba majd kijavít ha tévedek.
 
  • Tetszik
Reactions: Huba
a belső és a külső kerék fordulatszáma nem különbözhet, mert merev tengelyen vannak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Feynmand ezt elmagyarázza miért működik. A mechanikai feszültségeket illetően nyilván azok lesznek így is bőven. Meg nyilván ez csak egy bizonyos kanyarsugárig tud működni.
Ezek szerint nem egyértelműen írtam. A fordulatszám azonos, de a kerületi sebesség változik. Ezt hivatott a kerék kiképzése kompenzálni.
 
A kérdés jó.
Mondjuk hülye voltam, hogy az eredeti angolt szöveget nem raktam spoilerba vagy nem jelöltem meg a forrást és pont azt a videót aztán mégsem illesztettem be ami alatt a szöveg volt :D

forrás
With 1676 mm of Broad Gauge, these e-locos are designed to take smooth turns even at the sharpest of curves.

Közben találtam egy ilyen Alstom-os pdf-et, itt szerepel szóról szóra
Alstom & Indian Railways mark five years of signing largest FDI in railway sector
pdf

Az Alstom & Indian Railways öt éven át kötötte a legnagyobb közvetlen befektetést a vasúti szektorban
gugli ford link

Alstom India
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Wag-12 wiki
gugli ford

Remélem jön valaki aki ért is hozzá
Én úgy értelmezem és tippelem, hogy akartak egy böszme erős vellany masinát építeni, a motorikus része ma már nem gond, de ezt az erőt lekel tudja adnia sínre, ehhez kell súly és forgózsámolyok a kerekekkel.
A tengelyterhelés adott, tehát ha kevés a két forgózsámoly akkor gond van, mert ha pl 3, 4 van akkor a pálya ív amin közlekednie kell korlátozott.

Moricka on
tra.jpg


Ezért fogtak két vontatót fenékkel összeforgatták és összekötötték őket, és kaptak két-két forgózsámolyt bennük két hajtott tengellyel, így 8 tengelye hajtott, letudja adni az erőt, jól veszi az ívet, van súlya is és a tengelyterhelése is jó, aztán ezenfelül van e még benne valami okosság azt nem tudom.
Kös, igy már érthetőbb.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
És ez az utasforgalom és nagy sebesség. Egy tehervonat meg 60-80 km/h-val, ha megy és sokkal hosszabb és nehezebb, amitől a hatásfoka nő, mert a tömeg / légellenállás sokkal jobb és a sebesség kisebb volta miatt is eleve kisebb a gyorsítás és a sebességtartás telj. igénye is.
Általában:
dízelmozdonnyal 60 km/h
villanymozdonnyal 80-100, konténeresek 120 km/h-val is elképzelhetőek.


Na igen, így kéne keletről nyugatra és fordítva árút szállítani

és nem így . . .

Kamionokkal csak már helyben, országon belül kéne széthordani, nem kontinenseken át cigölni a szajrét.
Persze ehhez egy igen komoly európai mértékű vasútfejlesztés kéne, hogy a teher és személy forgalom is tudjon egyszerre haladni.
Ha annak idején nem a hidegháborúra gerjedtek volna a kedves kaptalista elvtársak, akkor az oda beletolt pénz egy részéből a vasúti teherszálítást fejlesztik fel a kontinensen és akkor a magasabb rendű autó utakat lehet nem kellett volna 2x2 sáv főlé fejleszteni, mert nem volna ekkora tranzit forgalom.
Az orosz és amerikai vasút teljesen a teherszállításra koncentrál. Oroszországban sok helyen a tehervonatnak van elsőbbsége az ablakosokkal szemben. Míg Európában és nálunk max valami távlati célt szülnek a részesedés emeléséről majd telibeszarják. Lásd V0. Választási évek előtt felkapják és eltűnik ismét. Lehet ide mondani a fényeslitkei East-West Gate Terminált és a 150-est. Oké, elősegíti a intermodális szállítást, ami a vasút egyik legerősebb kitörési pontja, de ez a kettő fejlesztés egymaga nem hozza el a Kánaánt.
Fun Fact: A terminál a 2000 jan. 1-jén bezárt és felszámolt Fényeslitke Északi Rendező helyén épül. Jó szokás szerint a modernebb rendezőt bezártuk és a régebbi déli rendezőt használtuk tovább. A felszedett vágányokat most más célból, 20 év után visszafektetjük.

Ami a kelet-nyugati irányú forgalmat illeti:
Keletről jön az áru a magyar és szlovák határig, illetve Slawkówig Lengyelországban. Eljönnek az oroszok/ukránok a 3-6000 tonnás vonataival és átrakás után kisebb paraméterekkel mennek tovább több részletben. Főként a válság előtt volt szó a Bécsig vezetendő szelésnyomtavú vonalról (hazánkban és Szlovákiában egyaránt). De ez szerencsére lekerült a porondról. S ameddig meg nem nyugszik az Ukrán helyzet, addig nem várható változás itt sem.

Ez emberi nyelven azt jelenti, hogy a kanyarban a belső és a külső ker~k fordulatszáma különbözik. Minél hosszabb a forgóváz, annál nagyobb a sebességkülönbség az első és az utolsó tengelyen, valamint a belső és a külső keréken.
Viszont Ximix is ráérzett. Kiegészítésként: A hosszabb forgóváz képes megszorulni az ívekben. Kerestem hangfelvételt de nem találtam; Lehet hallani ahogy a sínek már nem csak sírnak, hanem már "ropognak" is.

Elsősorban ez a menetdinamikát és a felépítményt érinti. Az utóbbival a 6 tengelyes járművek felhagyásával és a nyomkarima kenésével védekeznek. Pl.: Kelenföld Ferencváros felöli végén az erős balos ívben van egy-egy kenő szerkezet. Az előbbi esetében pedig az engedélyezett terheléseknél veszik figyelembe. Pl. nálunk ugyanaz az emelkedő esetében a ugyan az a mozdony nagyobb elegytömeggel közlekedhet, mint Ausztriában, mert ott a tartós emelkedő és a gyakoribb szűk ívek okozta menetellenállás jelentősebb szerepet játszanak.
 
Nem azért nincsenek Európában olyan vonatok, mint mondjuk Amerikában, mert nincsenek hozzá megfelelő hosszúságú állomások? Mármint ugye a legtöbb állomás itt Európában a városok közepén van és nem nagyon hosszabbak pár száz méternél. Meg mintha pont ezért lenne Európában a maximális vonathossz meghatározva 750 méternél.
De @Huba majd kijavít ha tévedek.
Így van. Az amerikaiak pedig az európai vasutak után sírnak. Teljesen más logika alapján épült ki a kettő hálózat. Az európai teherszállítással foglalkozó vállalatok most nyögik a vasút korai elterjedést és a sűrűn beépített területeket. Ameddig nem lesz szinte egy párhuzamos hálózatunk, addig a közelében nem leszünk az amerikai vagy az orosz tehervonatoknak. Példának okáért: Ha egy rendszeresen közlekedtethető amerikai 3,6 km-es konténervonat számára akarsz egy vonatfogadó vágányt építeni, amely a Keleti Pályaudvar csarnokából indulna, akkor a végét az Örs vezér terére kéne belőni.

S még van egy két üzemeltetési indok, amelyet már korábban kifejtettem.
 
Általában:
dízelmozdonnyal 60 km/h
villanymozdonnyal 80-100, konténeresek 120 km/h-val is elképzelhetőek.

Dízel irányvonat lazán 100km/h, max tartalék zötyök 60-nal (vagy ha olyan retek a pálya, de láttam már Metrans-t áthúzni 120-szal 80-as pályán, mert el akarta érni a vezér az IC-t a célállomáson).
Ma már inkább a szállítmány korlátoz, nem a vontató.
 
BMW iX Flow color changing SUV at CES 2022

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(Hogy mi értelme van, azt nem tudom, de nem lehetne belőle valahogy álcázófestést csinálni? :rolleyes:)
 
Dízel irányvonat lazán 100km/h, max tartalék zötyök 60-nal (vagy ha olyan retek a pálya, de láttam már Metrans-t áthúzni 120-szal 80-as pályán, mert el akarta érni a vezér az IC-t a célállomáson).
Ma már inkább a szállítmány korlátoz, nem a vontató.
Attól függ. Üressel mehet gyorsabban is, de az erejük 60 felett esik vissza. Igaz, én elsősorban a Szergelyre és a Ludmillára gondoltam. 344-345. oldal A Hercules tehervonat előtt vicc kategória. A Traxx adatait még nem láttam, de a 2200 kW és a 270 kN annyira nem rossz.

De most a megalomániám miatt a Stadler Eurodualra vagyok bepörögve. Hibrid, 7000kW drót alatt, 2800kW dízellel, 500 kN indító vonóerő. 25-50%-al tud többet, mint a Taurus.
 
BMW iX Flow color changing SUV at CES 2022

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(Hogy mi értelme van, azt nem tudom, de nem lehetne belőle valahogy álcázófestést csinálni? :rolleyes:)
Na ezt hogyan fújja telibe Józsi bácsi 10 év múlva, amikor a sérült import autót összerakja :D
 
Attól függ. Üressel mehet gyorsabban is, de az erejük 60 felett esik vissza. Igaz, én elsősorban a Szergelyre és a Ludmillára gondoltam. 344-345. oldal A Hercules tehervonat előtt vicc kategória. A Traxx adatait még nem láttam, de a 2200 kW és a 270 kN annyira nem rossz.

De most a megalomániám miatt a Stadler Eurodualra vagyok bepörögve. Hibrid, 7000kW drót alatt, 2800kW dízellel, 500 kN indító vonóerő. 25-50%-al tud többet, mint a Taurus.

Láttam én már Floyd-ot is végigtépni 100-zal 2400 tonnás szerelvénnyel :D
Egy dolog, hogy papíron mit bír, másik, hogy mit hajtanak ki belőle.
Mert volt olyan is amikor a fenti Floyd-ot félre kellett rakni mert felfőtt.
 
BMW iX Flow color changing SUV at CES 2022

(Hogy mi értelme van, azt nem tudom, de nem lehetne belőle valahogy álcázófestést csinálni? :rolleyes:)

Az értelme kb az unatkozó homokniggerek ki kell találni valamit amitől kirajzanak megveszik az új BMW SUV-ot.

Ahogy elnézem a Merci és a BMW, meg egy rakás patináns márka is ezt a csiricsáré igényt szolgálja ki a designjaival, nem a jó az esztétikát. A Mercedes különösen.