Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Amúgy a technológia bazári alkalmazása érdekes, de én úgy emlékszem, hogy már évtizedekkel ezelőtt is próbálgattak hasonlót. Maga az E-ink sem nagy durranás ma már, viszont pr-ötletnek príma. Lehetnének színes mozgóképek is, az nyilván bonyolultabb, de nem megoldhatatlan. Már most is sok autóban vannak mindenféle vezérelt ledcsíkok kívül-belül, a szinte teljes kasztni behálózása sem űrtudomány. Persze fölösleges parasztvakítás. :)
 
Persze megcsinálják az álcázó festést is - miért ne alapon - leparkol az 50M+ SUV-jával, bekapcsolja az álcázófestést, a következő aki meg nem figyel ugyanoda akar majd parkolni. :hadonaszos:
gondolom hőre színváltoztató festék, a lemez belső oldalára felkasírozott ellenálás-fűtő lapokkal (otthon padlófűtésben, vagy fürdőszobai tükör fűtésben, vagy USB-s fűtött mammuszban, autóban ülésfűtésben lehet ismerős). A festék pedig az amivel a színváltós matchboxokat festették már kislurkó koromban is.

Szerk: ok, máshol olvastam róla, ott nem volt semmi tech részlet, de most a te linked is megéztem, ez EInk. Hmm. Ettől mág butaság szerintem, de advancedebb technológiával. Színes e-inkkel lesz majd durva, ad hadiiparban is hasznos lehet.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az értelme kb az unatkozó homokniggerek ki kell találni valamit amitől kirajzanak megveszik az új BMW SUV-ot.

Ahogy elnézem a Merci és a BMW, meg egy rakás patináns márka is ezt a csiricsáré igényt szolgálja ki a designjaival, nem a jó az esztétikát. A Mercedes különösen.

Az én szememben:
A - mondjuk - 90-es évekig ezek a patinás márkák következetes és következetesen arányos formatervet, folyamatos arculatot, finom eleganciát, jó ízlést jelentettek.
A kommersz - leginkább olcsó népautókat - gyártók közül erre kevesen voltak folyamatosan képesek. Gyakran becsúsztak formatervi megbicsaklások: A - leginkább kispénzű - pórnép nem törvényszerűen igényelt kifinomult, igényes formatervet, sokszor inkább az érdekes, figyelemfelkeltő, de nem időtálló formákkal lehetett felhívni a figyelmüket: Ritmo...
(én mondjuk elfogult vagyok minden, a 90-es évekig gyártott olasz autó iránt), de még működött az olcsón nem törvényszerűen gyártható műszaki megoldásokkal való csábítás(boxer, vagy V4 motor, de Dion hátsó híd, hidropneumatikus felfüggesztés, stb.).
Ezzel együtt azért az eleganciára inkább törekedtek a gyártók, mint ma.

A patinás márkák vevői szerintem nagyrészt jómódban, esztétikára igényesebb környezetben szocializálódtak. Igényelték is a formai folyamatosságot, az ízléses, hiba nélküli formatervet.
Egy kommersz gyártó viszont minden további nélkül válthatott radikálisan formanyelvet akár minden modellváltáskor:, pl. Fiat 131-Ritmo, Peugeot 305-405, stb.

Aztán jött az elmúlt három évtized:
A kommersz gyártók vásárlóit egyszerűen nem lehetett megfogni már csupán az esztétikus megjelenéssel (A 90-es évekig igen), ha nem volt mögötte megbízhatóság: Lanciák, Alfák.
De ha megvolt a kezdeti bizalom, akkor nem törvényszerűen elegáns, de érdekes, blikkfangos, megbicsakló esztétikájú formával továbbra is rájuk lehetett sózni autókat: "kacsaseggű" Megane, egyes Focus, IV-es Golf stb.
(Ízlésekről meg pofonokról ugye...)

A "prémium" autók viszont egyre inkább elérhetővé váltak - ha más nem, akkor eleinte használtan - az addig kisebb pénzű, de a 90-es évektől kezdve gyorsan "megmódosuló" (saját szó:D) személyek, csoportok, országok számára is.
S most kérem senki ne vegye magára, általánosítás következik:
Butikosok, lángossütők, taxisok, építési vállalkozók, uzsorások, olajban gazdag közel keleti országok, stb.
Eredmény; a "patinások" is felvették a kommersz gyártók formai ámokfutását: "szállító" után Bangle BMW 7, meg X7, X4, bazári Mercedes belsők, meg eleganciát már nem, de kivagyiságot annál inkább kifejező SUV-ok RR Cullinan..., Lexusok, Porschék, Lamborghinik, Audik - úgy hirtelen.

Ne csodálkozzunk: A XX. században az elegancia a ruházatban is törekvés volt, nemcsak az autókban: Zakók, öltönyök, ingek, előnyös szabású nadrágok még a munkásosztálynál is.

Ma is megvan a jövedelmi viszonytól független ruházkodás: Még a jobb módúak is leginkább madárijesztőnek igyekeznek öltözni.
Akkor mit csodálkozunk az autóikon?
(E sorok írójának utóda egy jó nevű - értsd méregdrága - divatáruház vezető munkatársa, attól, hogy nem ott vásárlok...)
 
Az értelme kb az unatkozó homokniggerek ki kell találni valamit amitől kirajzanak megveszik az új BMW SUV-ot.

Ahogy elnézem a Merci és a BMW, meg egy rakás patináns márka is ezt a csiricsáré igényt szolgálja ki a designjaival, nem a jó az esztétikát. A Mercedes különösen.
Szerintem az uj, teljesen elmeretezett BMW front grill messze a legocsmanyabb az egesz piacon. Tenyleg, kifejezetten undorito.
 
Szerintem az uj, teljesen elmeretezett BMW front grill messze a legocsmanyabb az egesz piacon. Tenyleg, kifejezetten undorito.

Ja, az tényleg teljesen röhejes, kb mintha a saját maga karikatúrája lenne az autó. Még az a buta, elnagyolt,de azért a maga módján szerethető baltával faragott esetlensége sincs meg mint az idevetődő amcsi musclecaroknak. Az elektronyozással megint elment ebbe a cyber irányba az összes formaterv, kár, mert épp kezdtek néhány egész szép formajú kocsikat gyártani, még a Toyota is kénytelen volt kevésbé rohadt unalmas formákkal előjönni, pedig nekik ez szinte védjegyük volt.
 
Januar elsejei, a teljes VW-botrany, DW doku:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Aahhh, a boldog 90-es évek japán termésének egyik nagy veteránja, az elpusztíthatlan Toyota Carina. Mindig mosolygok amikor látok ilyet elhúzni valami út szélé lerohadt német import mellett.

És, spoiler alert, komolyabb baja tényleg nincs.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
118 LE Trabi.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https://hvg.hu/cegauto/20220108_tul...8c9XebIQxQdNKlLDpcQwlFNAihNPJM_1lYG1NB-Q8JFeI

ébredezünk ,ébredezünk......"A pulzusunk már jóval meghaladta a normális szintet, pedig még csak az odafele út felénél sem tartottunk."....de a hívők lehazudják a csillagot az égről,hogy Ővelünk ez soha,de soha nem történt még meg!!! :D :D :D
Nem értem ezt a beszámolót. Remek napjuk volt úgy, hogy éjfél után értek haza és a töltés miatt akár programokat kellett megvágni?
Ennyire izzadtságszagú önigazolását a drágán nem jót + körülményesnek ritkán láttam...

Az meg külön vicc, hogy a jövőt simán lesunnyogja. Csak leírta, hogy mennyire drága a hipergyors töltés. A magyar villanyár mellett...
 
Nem értem ezt a beszámolót. Remek napjuk volt úgy, hogy éjfél után értek haza és a töltés miatt akár programokat kellett megvágni?
Ennyire izzadtságszagú önigazolását a drágán nem jót + körülményesnek ritkán láttam...

Az meg külön vicc, hogy a jövőt simán lesunnyogja. Csak leírta, hogy mennyire drága a hipergyors töltés. A magyar villanyár mellett...
Ja, és jövedéki adó nélkül.
500 Ft/kWh feletti áramár lenne úgy,
Úgy, hogy otthon konnektorból 37 Ft, rezsicsöki nélkül is cask 45 Ft tája lenne.
Ennyibe kerül az infra az, hogy hasznos is hozzon értelmezhető időn belül.
 
Nem értem ezt a beszámolót. Remek napjuk volt úgy, hogy éjfél után értek haza és a töltés miatt akár programokat kellett megvágni?
Ennyire izzadtságszagú önigazolását a drágán nem jót + körülményesnek ritkán láttam...

Az meg külön vicc, hogy a jövőt simán lesunnyogja. Csak leírta, hogy mennyire drága a hipergyors töltés. A magyar villanyár mellett...
1678551c7d115d9e90dd74150797865024325a42.jpg
 
Vajon meddig mehet a csonthülye befektetők hülyítése?
Lassan az Idiocracy film szintjén vagyunk...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az persze majd amikor kideről erről és a világ stártáp mániájáról, hogy a nagy büdös semmi van mögötte, akkor persze mindenki érezni fogja a reccset.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell