Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

Ha még a lengyel Rosomak se uti meg az elvárt szintet, akkor mégis miért próbálkoznak a csehek Pandurral? :rolleyes: Próbalkoznak mint multkor, amikor Stanag I-es jármúvet kínáltak (kb Boxer áráért) annak ellenére, hogy a kovetelmény minimum Stanag III volt? :D

Érdekelne, mien technikai elvárások utotték ki a Rosomakot.
A szint megütésébe az is beletartozik(na), hogy olyan nevetséges áron kellene adni, mint amit a kiírásotok tartalmaz. :rolleyes:
Gyaníthatóan emiatt nem ütötte meg színvonalat a cseh láncos IFV tenderen sem az egyik versenyző sem.
 
Ha még a lengyel Rosomak se uti meg az elvárt szintet, akkor mégis miért próbálkoznak a csehek Pandurral? :rolleyes: Próbalkoznak mint multkor, amikor Stanag I-es jármúvet kínáltak (kb Boxer áráért) annak ellenére, hogy a kovetelmény minimum Stanag III volt? :D

Érdekelne, mien technikai elvárások utotték ki a Rosomakot, amenyiben igaz az állítás.
Ha jól ertettem arra bazíroznak, hogy a Patria nyer és lengyel bedolgozással, azért pár eurot bezsákolnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A szint megütésébe az is beletartozik(na), hogy olyan nevetséges áron kellene adni, mint amit a kiírásotok tartalmaz. :rolleyes:
A feltételezésed nem álja meg a helyét egyrészt azért, mert a cikkben kifejezetten technikai elvárásokról ván szó (!), másrészt pedig azért, mert abban bizakodnak, hogy a finn XP majd megnyeri és ok beszálítanak (ez válasz a @SilvioD kérdésére is) ... márpedig a XP aligha olcsóbb, mint a Rosomak. Nem is beszélve arról, hogy a tender keretoszege alapvetoen a Vidra árábol indul ki, ami ugyebár egy XP alapú jármu.
 
A feltételezésed nem álja meg a helyét egyrészt azért, mert a cikkben kifejezetten technikai elvárásokról ván szó (!), másrészt pedig azért, mert abban bizakodnak, hogy a finn XP majd megnyeri és ok beszálítanak (ez válasz a @SilvioD kérdésére is) ... márpedig a XP aligha olcsóbb, mint a Rosomak. Nem is beszélve arról, hogy a tender keretoszege alapvetoen a Vidra árábol indul ki, ami ugyebár egy XP alapú jármu.
Akkor gondold végig, hogy vajon miért indult volna el a PGZ a sima Rosomak-kal? Miközben már maguk is rendelkeznek az XP gyártási licence-ével!
Pont most van a lengyeleknél is a gond, hogy már csak az erősebb Scania motor elérhető, akkor meg már az XP-t kellene rendelniük.
 
Akkor gondold végig, hogy vajon miért indult volna el a PGZ a sima Rosomak-kal? Miközben már maguk is rendelkeznek az XP gyártási licence-ével!
Pont most van a lengyeleknél is a gond, hogy már csak az erősebb Scania motor elérhető, akkor meg már az XP-t kellene rendelniük.
Nyilván azért, mert a Szlovákia a leheto legnagyobb mértékben sáját gyártást akar, és sima beszálítoként nyugottan elengedhetik az egészet a finnek javára. A kérdezóskodo hazai sajtónak még bedobják a gumicsontot.
 
Nyilván azért, mert a Szlovákia a leheto legnagyobb mértékben sáját gyártást akar, és sima beszálítoként nyugottan elengedhetik az egészet a finnek javára. A kérdezóskodo hazai sajtónak még bedobják a gumicsontot.
Akkor az elképzelésed szerint, hogyan tudna a lengyel PGZ bedolgozni az XP-be, ha pont a test legyártását átvennék a szlovákok?
A motor, erőátvitel(?) Scania. Az elektronika berendezés Patria.
A Turra torony ugye bukott.

Akkor hogyan lesz ebből nagy százalékban szlovák gyártás? :oops:
 
Akkor az elképzelésed szerint, hogyan tudna a lengyel PGZ bedolgozni az XP-be, ha pont a test legyártását átvennék a szlovákok?
A motor, erőátvitel(?) Scania. Az elektronika berendezés Patria.
A Turra torony ugye bukott.

Akkor hogyan lesz ebből nagy százalékban szlovák gyártás? :oops:
Valami részegységek biztos akadnának.
Turra 30 nem bukot, sot! Azóta be volt fejezve a konyítet bushmasteres verziója valamint nexteres alapon a Turra 40. Szóval a hazai torony gyártás meg lenne.
 
Sajnos fizetos cikk, de utólag sikerult megtudnom valamit a tartalmából:

Csapatszállítók vásárlása: Naď kevesebb ajánlatot kapott, mint remélte. A Piranha meglepetés

https://e.dennikn.sk/2667526/nakup-...nuk-nez-dufal-prekvapenim-je-vozidlo-piranha/

A franciák végul azért nem adták be az ajánlatukat, mert a kapacitásaik le vannak kotve VBCI 2 gyártásával. Továbbá:

És a németek a Boxer járművel is specifikus eset, Naď szerint hajlandóak lennének belemenni egy szlovák szerződésbe, de csak a szlovák ipar jelentősebb bevonása nélkül, amit a minisztérium az egyik feltételként szabott meg.
„Csak úgy ajánlották fel nekünk a Boxert, hogy csatlakoznánk a német fegyveres erőkkel kötött szerződésukhoz. Ez azonban a szlovák ipar bevonása nélkül és lényegesen magasabb árakon történne" – teszi hozzá Naď.
 
Sajnos fizetos cikk, de utólag sikerult megtudnom valamit a tartalmából:

Csapatszállítók vásárlása: Naď kevesebb ajánlatot kapott, mint remélte. A Piranha meglepetés

https://e.dennikn.sk/2667526/nakup-...nuk-nez-dufal-prekvapenim-je-vozidlo-piranha/

A franciák végul azért nem adták be az ajánlatukat, mert a kapacitásaik le vannak kotve VBCI 2 gyártásával. Továbbá:

És a németek a Boxer járművel is specifikus eset, Naď szerint hajlandóak lennének belemenni egy szlovák szerződésbe, de csak a szlovák ipar jelentősebb bevonása nélkül, amit a minisztérium az egyik feltételként szabott meg.
„Csak úgy ajánlották fel nekünk a Boxert, hogy csatlakoznánk a német fegyveres erőkkel kötött szerződésukhoz. Ez azonban a szlovák ipar bevonása nélkül és lényegesen magasabb árakon történne" – teszi hozzá Naď.
Hogy lenne magasabb áron, ha csatlakozol egy flottavásárláshoz? :cool:
Ha szükséged van 76db valamire, akkor szerinted nem lenne olcsóbb ha együtt vennéd egy 4-500-as csomaggal? (A számok fiktívek, csak az érzékeltetés miatt írtam be)
 
Sajnos a hadiipari termékek inflációja jóval magasabb, civil produktumokhoz képest. Szerintem azért, mert:
  • Az alapanyag árak emelkedése, acél, elektronikai termékek alapból befolyásolják az árakat.
  • Már mindenki "kézműves" terméket gyárt, nincs klasszikus futoszalag.
  • Ezért a munkaerő költség növekedése hatványozottan megjelenik az árakban.
  • A kis szériás gyártás miatt a K+F költségek megtérülése csak jelentős aremelessel biztosítható.
  • De leginkább a hadiipari cégek hektikus, kiszámíthatatlan rendelésállománya miatt, sokszor az "ínséges idők" költségeit is be kell hozni a ritkuló rendelések realizálódásakor.
  • És mindezt profit termeléssel, korrupció finanszírozással, stb.

Elszálltak az árak a szűkülő fegyerpiacon.
 
Sajnos a hadiipari termékek inflációja jóval magasabb, civil produktumokhoz képest. Szerintem azért, mert:
  • Az alapanyag árak emelkedése, acél, elektronikai termékek alapból befolyásolják az árakat.
  • Már mindenki "kézműves" terméket gyárt, nincs klasszikus futoszalag.
  • Ezért a munkaerő költség növekedése hatványozottan megjelenik az árakban.
  • A kis szériás gyártás miatt a K+F költségek megtérülése csak jelentős aremelessel biztosítható.
  • De leginkább a hadiipari cégek hektikus, kiszámíthatatlan rendelésállománya miatt, sokszor az "ínséges idők" költségeit is be kell hozni a ritkuló rendelések realizálódásakor.
  • És mindezt profit termeléssel, korrupció finanszírozással, stb.

Elszálltak az árak a szűkülő fegyerpiacon.
Amit kihagytál:
Drasztikus mennyiségű megrendelés borult a fegyvergyártókra a nemzetközi biztonsági helyzet romlásával.
Jelenleg megfeszülnek, és csak immel-ámmal bővítenek kapacitást. Akkor is csak, ha a drága vevő azt megfizeti.
Érthetően nem akarnak olyan kellemetlen helyezetbe kerülni, mint a HH végén, amikor a kiépített kapacitások feleslegessége brutális leépítéseket, csődöket, és felvásárlásokat eredményezett.
 
Amit kihagytál:
Drasztikus mennyiségű megrendelés borult a fegyvergyártókra a nemzetközi biztonsági helyzet romlásával.
Jelenleg megfeszülnek, és csak immel-ámmal bővítenek kapacitást. Akkor is csak, ha a drága vevő azt megfizeti.
Érthetően nem akarnak olyan kellemetlen helyezetbe kerülni, mint a HH végén, amikor a kiépített kapacitások feleslegessége brutális leépítéseket, csődöket, és felvásárlásokat eredményezett.
Ez azért azt is feltételezi, hogy nem számítanak komoly háborúra!
 
Ez azért azt is feltételezi, hogy nem számítanak komoly háborúra!
Ez nem az ő dolguk.
Ők a piaci igényekre reagálnak.
A RM pl. elindult a hibrid irányba, de csak korlátozott fejlesztési pénzeket tesz bele. Részvényesi felügyelet miatt nagyon sokat nem költhet megérzésekre.
Az európai piac (és vezetés) sutaságát látva nem is igazán lett volna értelme komoly kapacitás bővítésre.
Ugyanakkor most nem véletlenül vásárolnak fel cégeket, illetve drasztikus kapacitásbővítést managelnek le.
A "home market"-eken mind jelentős kapacitás épült ki.
Nálunk, az ausztráloknál, vagy az angoloknál is!
És ahogy fentebb már említve lett, egy hadiipari kapacitásbővülés azért nem akkora kunszt. Ha duplájára, triplájára emelik egy típus termelését akkor is eltörpül egy autóipari kapacitáshoz képest.
 
Ez nem az ő dolguk.
Ők a piaci igényekre reagálnak.
A RM pl. elindult a hibrid irányba, de csak korlátozott fejlesztési pénzeket tesz bele. Részvényesi felügyelet miatt nagyon sokat nem költhet megérzésekre.
Az európai piac (és vezetés) sutaságát látva nem is igazán lett volna értelme komoly kapacitás bővítésre.
Ugyanakkor most nem véletlenül vásárolnak fel cégeket, illetve drasztikus kapacitásbővítést managelnek le.
A "home market"-eken mind jelentős kapacitás épült ki.
Nálunk, az ausztráloknál, vagy az angoloknál is!
És ahogy fentebb már említve lett, egy hadiipari kapacitásbővülés azért nem akkora kunszt. Ha duplájára, triplájára emelik egy típus termelését akkor is eltörpül egy autóipari kapacitáshoz képest.
Akkor át fogalmazom, rövid időn 1-2ev nem számítanak háborúra!