[HUN] Egyéb használt eszközök beszerzése és/vagy felújítása, átalakítása

Pár száz métert kell menni. A Kárpátok infrastruktúrája kíváló, többek közt a fakitermelés és a hegyi oláh meg ruszin telepek vagy éppen a turizmus miatt.
Ennek fuss neki még egyszer.....Menj el egyszer ha van lehetőséged rá pl a Kelemen-Havasokba és rájössz akkor majd, hogy ez nagyon nincs így...(Nagyon jól ismerem egy évben legalább kétszer megfordulok ott és korábban rendszeresen több napig túráztam sátrazva a Kelemen-havasokban)....
 
Pár száz métert kell menni. A Kárpátok infrastruktúrája kíváló, többek közt a fakitermelés és a hegyi oláh meg ruszin telepek vagy éppen a turizmus miatt.
Ez amúgy a Hargitán vagy Marosvásárhely közelében valamennyire igaz is...De ahol te fel akarod tartóztatni az orosz invázíót ott semmilyen infrastruktúra nincs....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ennek fuss neki még egyszer.....Menj el egyszer ha van lehetőséged rá pl a Kelemen-Havasokba és rájössz akkor majd, hogy ez nagyon nincs így...(Nagyon jól ismerem egy évben legalább kétszer megfordulok ott és korábban rendszeresen több napig túráztam sátrazva a Kelemen-havasokban)....
Nyári körülmények között azért sima terepjáróval fel lehet menni a Kelemenbe a meteo állomásig, illetve tovább lehet menni Dornavátráig ( Mária Terézia út ) ami a hegy túloldalán van már, de azontúl egyetértek.
 
Nyári körülmények között azért sima terepjáróval fel lehet menni a Kelemenbe a meteo állomásig, illetve tovább lehet menni Dornavátráig ( Mária Terézia út ) ami a hegy túloldalán van már, de azontúl egyetértek.
Attól függ melyik oldalról akarod megközelíteni a meteo állomást...
 
Ez amúgy a Hargitán vagy Marosvásárhely közelében valamennyire igaz is...De ahol te fel akarod tartóztatni az orosz invázíót ott semmilyen infrastruktúra nincs....
Pont, hogy a Keleti-Kárpátokban teremtett komoly infrastruktúrát a fakitermelés! Nézd csak:

mQx_t_--ZYi-Z0Ki2gjoA-n06XwZGiymmHdtbVFJqfPvqtAfLqIsQqjYprW_f82P5PpUBKsRkpcfPQcGmZFXxcFGiT3SG3iNb0NOgGUy7_XSovaiLQ

290469.jpg

896

clear-cut-crimes-documentary-on-illegal-logging-in-romania-and-ukraine-2.jpg


Nem kis területről beszélünk, hanem a Keleti-Kárpátok legmagasabb részeiről! A legjobb minőségű fenyőfajták egy része itt nő ugyanis.
karpfor.jpg


Totálisan kiépült erdészeti infrastruktúra van, amit simán túlterhelt exszovjet teherautókkal lehet bejárni a legmagasabb hegycsúcsoktól a völgytalpakig. Így:
timber-truck-carpathians-ivano-frankovsk-ukraine-july-loaded-old-ural-transporting-logs-176515410.jpg


Szóval hagyjuk már a fasságokat, különösen az öszvéreken röhögtem jót! A Keleti-Kárpátokban Ural és Kraz az öszvér.
 
Pont, hogy a Keleti-Kárpátokban teremtett komoly infrastruktúrát a fakitermelés! Nézd csak:

mQx_t_--ZYi-Z0Ki2gjoA-n06XwZGiymmHdtbVFJqfPvqtAfLqIsQqjYprW_f82P5PpUBKsRkpcfPQcGmZFXxcFGiT3SG3iNb0NOgGUy7_XSovaiLQ

290469.jpg

896

clear-cut-crimes-documentary-on-illegal-logging-in-romania-and-ukraine-2.jpg


Nem kis területről beszélünk, hanem a Keleti-Kárpátok legmagasabb részeiről! A legjobb minőségű fenyőfajták egy része itt nő ugyanis.
karpfor.jpg


Totálisan kiépült erdészeti infrastruktúra van, amit simán túlterhelt exszovjet teherautókkal lehet bejárni a legmagasabb hegycsúcsoktól a völgytalpakig. Így:
timber-truck-carpathians-ivano-frankovsk-ukraine-july-loaded-old-ural-transporting-logs-176515410.jpg


Szóval hagyjuk már a fasságokat, különösen az öszvéreken röhögtem jót! A Keleti-Kárpátokban Ural és Kraz az öszvér.
Te engem akarsz meggyőzni a Kelemen-Havasok terepviszonyairól néhány internetről leszedett kép segítségével.Elég egy kiadósabb zápor és azok az erdei utak járhatatlanok.Blogen ha majd egyszer elmész oda és mondjuk Ratosnyáról felmész a Nagy Pietroszig akkor komolyan tudunk beszélni.....
 
Ennek fuss neki még egyszer.....Menj el egyszer ha van lehetőséged rá pl a Kelemen-Havasokba és rájössz akkor majd, hogy ez nagyon nincs így...(Nagyon jól ismerem egy évben legalább kétszer megfordulok ott és korábban rendszeresen több napig túráztam sátrazva a Kelemen-havasokban)....
Te engem akarsz meggyőzni a Kelemen-Havasok terepviszonyairól néhány internetről leszedett kép segítségével.Elég egy kiadósabb zápor és azok az erdei utak járhatatlanok.Blogen ha majd egyszer elmész oda és mondjuk Ratosnyáról felmész a Nagy Pietroszig akkor komolyan tudunk beszélni.....
„Sok lovat és barmot a Duna partjára vittek és őrizetükre három nap senkit sem hagyának, úgy hogy ezek a barmok őrök nélkül látszának járkálni, mert a tatárok közül senki azon a tájon nem mutatkozott. Akkor a magyarok azt hivén, hogy a tatárok visszavonultak, nyomban átkeltek és az összes barmokat átvitték a tulsó partra. Ezt látván a tatárok, megbizonyosodtak róla, hogy a jégen lóháton bátran átkelhetnek. Ez meg is történt és egy rohamra annyian átkelének, hogy a Duna tulsó partján a föld színét egészen elboríták.”

Észre kellett volna venni, hogyha itt lenn évről-évre pusztító árvizek vannak, akkor ott fönn rengeteg erdőt kivágtak és ha ránézünk a térképre -márpedig ránézünk, mert van- hogy mennyit és hol, akkor látni fogjuk, amit az értékes fák termőhelyeinek térképéből amúgy is sejtettünk: bizony komoly erdészeti infrastruktúra kellett kiépüljün a rablógazdálkodás ilyen léptékének fedezésére. És ha konkrétan tudjuk -mert látjuk őket Kárpátalján széltében-hosszában-, hogy az ukrán hadseregtől -ki tudja milyen úton- vásárolt katonai URAL és KRAZ teherautókon zajlik a fa szállítása a Kárpátok magashegységi területeiről a fafeldolgozó telepekre, akkor tudunk mindent arról a brutális katonaföldrajzi változásról, ami az elmúlt tíz évben bekövetkezett. És azt is, hogy a Kárpátok a gépesített haderők hagyományos járműparkjával is teljesen átjárható lett. Mégha időjárási körülmények rövid időre ezt hátráltatni is tudják lokálisan, de általánosan és regionális léptékben ez a terület megszűnt annak lenni, aminek eddig nyilvántartottuk.

Persze lehet a valósággal köszönőviszonyban se lévő sztereotípiák mentén okoskodni, de attól még létezik a valóság, mi több, változik is. Az ukrán rablógazdálkodás keretei között drasztikus gyorsasággal időnként!
 
„Sok lovat és barmot a Duna partjára vittek és őrizetükre három nap senkit sem hagyának, úgy hogy ezek a barmok őrök nélkül látszának járkálni, mert a tatárok közül senki azon a tájon nem mutatkozott. Akkor a magyarok azt hivén, hogy a tatárok visszavonultak, nyomban átkeltek és az összes barmokat átvitték a tulsó partra. Ezt látván a tatárok, megbizonyosodtak róla, hogy a jégen lóháton bátran átkelhetnek. Ez meg is történt és egy rohamra annyian átkelének, hogy a Duna tulsó partján a föld színét egészen elboríták.”

Észre kellett volna venni, hogyha itt lenn évről-évre pusztító árvizek vannak, akkor ott fönn rengeteg erdőt kivágtak és ha ránézünk a térképre -márpedig ránézünk, mert van- hogy mennyit és hol, akkor látni fogjuk, amit az értékes fák termőhelyeinek térképéből amúgy is sejtettünk: bizony komoly erdészeti infrastruktúra kellett kiépüljün a rablógazdálkodás ilyen léptékének fedezésére. És ha konkrétan tudjuk -mert látjuk őket Kárpátalján széltében-hosszában-, hogy az ukrán hadseregtől -ki tudja milyen úton- vásárolt katonai URAL és KRAZ teherautókon zajlik a fa szállítása a Kárpátok magashegységi területeiről a fafeldolgozó telepekre, akkor tudunk mindent arról a brutális katonaföldrajzi változásról, ami az elmúlt tíz évben bekövetkezett.

Persze lehet a valósággal köszönőviszonyban se lévő sztereotípiák mentén okoskodni, de attól még létezik a valóság, mi több, változik is. Az ukrán rablógazdálkodás keretei között drasztikus gyorsasággal időnként!
Nem az ukrán Kárpátokról beszéltem hanem a Kelemen-havasokról ami Románia területén van (sajnos)...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ez a folyamat igen nagy mértékben zajlik Romániában is.
Nézd tagadhatatlan hogy jelen van ez a jelenség Romániában is, de nem akkora mértékben mint Ukrajnában és 2021 januárjától elindult az a digitális rendszer amellyel visszafogják szorítani az illegális fa kivágása ..
 
Túl kevés van ahhoz, hogy több különbözőt tartsunk rendszerben.
Ha meg lenne ötszáz, akkor azt írtad volna ide, hogy túl sok van ahhoz, hogy több különbözőt tartsunk rendszerben. :D Szóval ha kevés harckocsink van, akkor a megoldás, hogy legyen még kevesebb. :D
 
Ha meg lenne ötszáz, akkor azt írtad volna ide, hogy túl sok van ahhoz, hogy több különbözőt tartsunk rendszerben. :D Szóval ha kevés harckocsink van, akkor a megoldás, hogy legyen még kevesebb. :D
Nem. A megoldás az, hogy nem kukabúvárkodunk, hanem veszünk minimum +44db a7hu-t.
 
Nem. A megoldás az, hogy nem kukabúvárkodunk, hanem veszünk minimum +44db a7hu-t.
Érdekes.Az IDFnek meg megérte az alig tucatnyi PT76ost is rendszerbe állitania,mint zsákmányanyagot.És volt egy időszak,mikor 6 féle hk-t tartottak rendszerben (Isherman,T55 Tirán,M48/60,Centurion,Merkava).Persze,mi majd veszünk újat-miből?
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66