Román haderőfejlesztési program és hadiipar


Ez meg hulyebb cim, mint szokasosan...?

Lengyelek 2018=ban mar eldontottek, es meg akkor vagy 2019 elejen meg iss rendeltek oket :
 
Ez meg hulyebb cim, mint szokasosan...?

Lengyelek 2018=ban mar eldontottek, es meg akkor vagy 2019 elejen meg iss rendeltek oket :
Meg is kapták már őket?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Meg is kapták már őket?
Passz, a Patriot remlik, hogy mar szerelgetnek valamit a helyszinen, a Himarsot nem kovetem egyaltalan.
De az mindenkeppen rohejes ruman tempo a blogtol, hogy "Romania az elso", mikozben a lengyelek tobb mint ketszer akkorak es egy nagysagrenddel komolyabb orszag, hadsereget beleertve. :)
Azt meg mar meg sem emlitem, hogy a "tehnică militară ultramodernă" fogalmaba naluk a 40+ eves F-16A meg a Piranha V is beletartoznak... :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Passz, a Patriot remlik, hogy mar szerelgetnek valamit a helyszinen, a Himarsot nem kovetem egyaltalan.
De az mindenkeppen rohejes ruman tempo a blogtol, hogy "Romania az elso", mikozben a lengyelek tobb mint ketszer akkorak es egy nagysagrenddel komolyabb orszag, hadsereget beleertve. :)
Azt meg mar meg sem emlitem, hogy a "tehnică militară ultramodernă" fogalmaba naluk a 40+ eves F-16A meg a Piranha V is beletartoznak... :cool:
Az első lengyel Patriot 2022-ben lesz működőképes, az első HIMARS 2023-ban érkezik. Azaz amit a román oldal ír ezzel kapcsolatban, az megfelel a valóságnak.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Kezd beutni a valosag naluk is:

With the acquisition of the 32 Norwegian F-16s, due to the available resource of up to 2200 hours / aircraft (without an additional extension beyond 8000 hours, quite expensive), there is a risk that a significant number of aircraft will deplete their resources at horizon 2030-2035 (200 flight hours / year / structure). In addition, due to wear and tear, the operational readiness rate is likely to fall below 60%, which means about 9 aircraft active at any one time in each of these two new squadrons.

Most a 2200 oras elkepzelest hagyjuk, nagyon gyanusan BS, de fogadjuk el... Huh, 9 gepes 2 "szazad" meg azzal is 2030-tol ...?
Ez meg viccbeli "ruman legierot" is alulrol surolna. :D

In order to save the remaining resource of Norwegian aircraft and have 3 operational squadrons beyond 2030, one solution would be to mix them with those of the first squadron, with more resources, and supplement through the Portuguese program with another dozen aircraft with more resources. . Of these, at least 6 should be double-checked, as in the coming years the main effort will be to train pilots and Norwegian cells of this type are probably the worst at the remaining resource.

Thus, almost 30 cells plus a few more with more Norwegian resources would be the most active nucleus of the 3 squadrons (almost a dozen per squadron).


Egyreszt ebbol vilagosan latszik, hogy tenyleg komolyan 2030 utan is reptetni akarjak az akkor mar 50+ eves gepeket, ugyanakkor az is vilagos nekik, hogy max 10 gepes 3 szazadot birnak majd fenntartani addigra - szerintem annyit sem, jo sansszal az ket 12 gepes szazad lesz es par fregoli gep, eppen oda, ahol kiesik egy-egy. :cool:

Ahogy @molnibalage irna: tapsvihar. :D
 
Innen indultak 90ben

Baze_aviatie_militara_Romania1990.gif



Ide jutottak.

Roaf_baze_active-768x638.jpg


map-ro-af-bases-1-500x416.gif



Ez lenne a jövőbeli felállás.

71st Air Flotilla - Campia Turzii „ General Emanoil Ionescu ”
711 Fighter Aviation Squadron - with LanceR MiG-21;
Squadrons 713 and 714 Helicopters - with IAR-330 Puma Socat, respectively PumaL / M;

Timisoara-Giarmata Air Base 93 ( until August 2004 the former Regiment / 93st Hunting Aviation Air Base was active ), annex of Air Base 71

712 Squadron Helicopters with IAR-330 L / M / M (MEDEVAC)

86th Air Flotilla - Fetești Air Base "Lieutenant Aviator Gheorghe Mociorniţă"
53rd Fighter Aviation Squadron - with F-16 AM.
862 Squadron Helicopters - with IAR 330L / M / M (MEDEVAC);

57 Constanța Air Base - Mihail Kogalniceanu - annex of the Fetesti base
861 Fighter Aviation Squadron - with LanceR MiG-21;
863 Squadron Helicopters - with IAR 330L / M / M (MEDEVAC) / Naval;

Flotilla 90 Air Transport - Bucharest - Otopeni „ aviator commander Gheorghe Banciulescu ”
901 Tactical Air Transport Squadron - with C-130 Hercules;
902 Air Transport and Reconnaissance Squadron - with Antonov An-26 / Antonov An-30 / C-27J Spartan;
903 Squadron Transport Helicopters - with IAR-330 Puma L / M;
904 and 905 Squadron Helicopters - with IAR-330 Puma - possibly disbanded;

Fleet 95 Aeriana - Bacau " Hero Captain Aviator Alexandru Serbanescu "
951 Squadron Aviation School - with IAR-99 SOIM;
952 Squadron Helicopters - operates IAR 330 Puma SOCAT;


142 Squadron Research - Timisoara - Giarmata - operates Shadow 600 UAVs
" Aurel Vlaicu " Air Force Application School (endowment: Iak-52, IAR 99, IAR 316)
1st Squadron Flight Training AI-A phase, with IAK-52 and IAR 316B
Squadron 2 Flight Training phase AII-A, with IAR 99 Standard

A MIGek hamarosan kiszállnak a játékból.
 
Dîncu: Legyünk őszinték. Romániának semmi köze az F-35-höz, még ha lenne is pénze. F-16-osként használtuk volna őket


Dîncu emlékeztetett arra, hogy a repülőgépek nem használt autók, és a Norvégiában vásárolt F-ek inkább azok. körülbelül 2500 óra repülési erőforrással rendelkeznek, amivel további 10 évig használhatjuk őket.

És miután megismételte, hogy országunk rendelkezik az általa megengedhető biztonsággal, a honvédelmi miniszter emlékeztette az F-35 Lightning II-t kérőket, hogy akkor is, ha Romániának elméletileg volna pénze az ötödik generációs amerikai repülőgépek megvásárlására, hiába tette.

Ennek az az oka, hogy az F-35 egy összetett rendszer, amely a parancsnoki irányítás szerves részét kell, hogy képezze más modern rendszerekkel, például hadihajókkal vagy drónokkal. Mindez még hiányzik Romániából, ezért is "az F-16-os mellett az F-35-öt használtuk volna".

És hozzátennénk, az F-35 kolosszálisan magasabb karbantartási költségekkel jár, mint az F-16.

Vagyis az F-35-ig meg kell vásárolnunk a rendszer többi alkatrészét.

„Az F-35 megvásárlásához a teljes védelmi rendszert, a teljes gazdasági-stratégiai rendszert modernizálnunk kellett volna. Az F-35 repülőgépek parancsnoki és irányító komplexumok, amelyek hadihajókat, drónokat stb. Még ha abszurd módon is lenne pénzünk F-35-ösök vásárlására, de lehetőségünk nyílik arra is, hogy – mivel nem lehet azonnal megvásárolni – semmi közünk nem lenne hozzájuk. F-16-ként is használtuk volna őket” – szögezte le Vasile Dîncu.

„ Őszintének kell lennünk, ez pénz kérdése is. Egy dolog olyan védelmi költségvetéssel rendelkezni, mint amilyen a fejlett országok megengedhetik maguknak, hogy öt F-35-ös századot vezessenek, és egy másik dolog, ha kész pénz van arra, amit most megengedhetünk magunknak, azon túl, hogy jelenleg nem volt semmink. . foglalkozik az F-35-össel” – zárta gondolatait a honvédelmi miniszter.

Emlékeztetünk arra, hogy Románia úgy döntött, hogy 32 darab F-16-ot vásárol Norvégiától. Ebben az értelemben három teljes századunk lesz, aminek 10 vagy akár 15 éve kellett volna megtörténnie. Annak ellenére, hogy a repülési erőforrás végén járnak, az üzlet nagyon jó, tekintve, hogy Románia a 32 gépért 354 millió eurót plusz 100 milliós logisztikai csomagot fizetett. Az ár jóval alacsonyabb, mint az első portugál század ára, amely több mint 900 millió euróba került. Ráadásul a norvég F-ek kiváló konfigurációban érkeznek.
 
Dîncu: Legyünk őszinték. Romániának semmi köze az F-35-höz, még ha lenne is pénze. F-16-osként használtuk volna őket


Dîncu emlékeztetett arra, hogy a repülőgépek nem használt autók, és a Norvégiában vásárolt F-ek inkább azok. körülbelül 2500 óra repülési erőforrással rendelkeznek, amivel további 10 évig használhatjuk őket.
Hat ezt majd meglatjuk. :D Az en tippem az, hogy max 24-28 gep lesz allandoan repkepes, de azoknal is erosen nezni fogjak az orakat.

És miután megismételte, hogy országunk rendelkezik az általa megengedhető biztonsággal, a honvédelmi miniszter emlékeztette az F-35 Lightning II-t kérőket, hogy akkor is, ha Romániának elméletileg volna pénze az ötödik generációs amerikai repülőgépek megvásárlására, hiába tette.

Ennek az az oka, hogy az F-35 egy összetett rendszer, amely a parancsnoki irányítás szerves részét kell, hogy képezze más modern rendszerekkel, például hadihajókkal vagy drónokkal. Mindez még hiányzik Romániából, ezért is "az F-16-os mellett az F-35-öt használtuk volna".

És hozzátennénk, az F-35 kolosszálisan magasabb karbantartási költségekkel jár, mint az F-16.

Vagyis az F-35-ig meg kell vásárolnunk a rendszer többi alkatrészét.

„Az F-35 megvásárlásához a teljes védelmi rendszert, a teljes gazdasági-stratégiai rendszert modernizálnunk kellett volna. Az F-35 repülőgépek parancsnoki és irányító komplexumok, amelyek hadihajókat, drónokat stb. Még ha abszurd módon is lenne pénzünk F-35-ösök vásárlására, de lehetőségünk nyílik arra is, hogy – mivel nem lehet azonnal megvásárolni – semmi közünk nem lenne hozzájuk. F-16-ként is használtuk volna őket” – szögezte le Vasile Dîncu.

„ Őszintének kell lennünk, ez pénz kérdése is. Egy dolog olyan védelmi költségvetéssel rendelkezni, mint amilyen a fejlett országok megengedhetik maguknak, hogy öt F-35-ös századot vezessenek, és egy másik dolog, ha kész pénz van arra, amit most megengedhetünk magunknak, azon túl, hogy jelenleg nem volt semmink. . foglalkozik az F-35-össel” – zárta gondolatait a honvédelmi miniszter.
Nezd mar, egy oszinte ember. Raadasul ruman vedelmi miniszter!

Pontosan ugyanazt mondja, mint mi a magyar viszonyok kapcsan, hogy teljesen ertelmetlen lenne avagy akkora ktg jelentene, hogy minden mas menne a levesbe 30 evre.

Emlékeztetünk arra, hogy Románia úgy döntött, hogy 32 darab F-16-ot vásárol Norvégiától. Ebben az értelemben három teljes századunk lesz, aminek 10 vagy akár 15 éve kellett volna megtörténnie. Annak ellenére, hogy a repülési erőforrás végén járnak, az üzlet nagyon jó, tekintve, hogy Románia a 32 gépért 354 millió eurót plusz 100 milliós logisztikai csomagot fizetett. Az ár jóval alacsonyabb, mint az első portugál század ára, amely több mint 900 millió euróba került. Ráadásul a norvég F-ek kiváló konfigurációban érkeznek.
Na, ez meg a tipikus agyatlan blogger erolkodes... elkepeszto, hogy fel sem merul bennuk a kritikai hozzaallas, csak es kizarolag a konstans tomjenezes megy.