Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)


A magyar átlag autó életkor 14,7 év.
Kicsit a szarból erénykovácsolás esete amit most írok, de azon is el kéne tűnődni, hogy minekután a semennyivel sem takarékosabb új autókkal tisztán a kibocsátási oldalon nem mutatható ki érdemi környezeti terhelés csökkenés a 14 évvel ezelőttihez képest, így feltételezhetjük, hogy ha nálunk az autók átlagéletkora - teoretikusan - 1 éve lenne, akkor se volnánk előrébb.
Hanem azt is meg kéne nézni a trendbűvölgető bürokrata statisztikusoknak, hogy ugyanezen 14 év alatt mondjuk a permanensen újautó-habzsoló német piac vajon mennyivel járult hozzá a környezet károsításához azáltal, hogy rendre új és új gépjárműveket állítanak elő miatta az autógyárak?
Mert értem én, hogy egy új és modern kocsi elviekben jobban újrahasznosítható, de magának az újrahasznosításnak (ami amúgy még mindig messze van a 100 százaléktól) és az abból kiinduló új autó gyártásnak is megvan a saját ökológiai lábnyoma.

Vagyis azon elmorfondírozva, hogy Közép-Európa, azon belül is Magyaroszág nem vásárol újabb és újabb autókat 2-3 évente nyakra-főre, hanem elketyeg a régi roncsaival, lehet, hogy "zöldebb" mint azok a nyugati jóléti államok, ahol hatalmas mennyiségben fogyasztják az új kocsikat.
 

A magyar átlag autó életkor 14,7 év.
Kicsit a szarból erénykovácsolás esete amit most írok, de azon is el kéne tűnődni, hogy minekután a semennyivel sem takarékosabb új autókkal tisztán a kibocsátási oldalon nem mutatható ki érdemi környezeti terhelés csökkenés a 14 évvel ezelőttihez képest, így feltételezhetjük, hogy ha nálunk az autók átlagéletkora - teoretikusan - 1 éve lenne, akkor se volnánk előrébb.
Hanem azt is meg kéne nézni a trendbűvölgető bürokrata statisztikusoknak, hogy ugyanezen 14 év alatt mondjuk a permanensen újautó-habzsoló német piac vajon mennyivel járult hozzá a környezet károsításához azáltal, hogy rendre új és új gépjárműveket állítanak elő miatta az autógyárak?
Mert értem én, hogy egy új és modern kocsi elviekben jobban újrahasznosítható, de magának az újrahasznosításnak (ami amúgy még mindig messze van a 100 százaléktól) és az abból kiinduló új autó gyártásnak is megvan a saját ökológiai lábnyoma.

Vagyis azon elmorfondírozva, hogy Közép-Európa, azon belül is Magyaroszág nem vásárol újabb és újabb autókat 2-3 évente nyakra-főre, hanem elketyeg a régi roncsaival, lehet, hogy "zöldebb" mint azok a nyugati jóléti államok, ahol hatalmas mennyiségben fogyasztják az új kocsikat.
A nyugati jóléti államok - élükön Németországgal - azzal lettek zöldebbek, hogy a régebbi autóikat felszippantották külföldről, így nem az országon belül kellett leírni őket, mint hulladék.
Végtelenül képmutató az, amit a németek csinálnak autó témában. Kényszerhelyzetben vannak, mert a gazdaságuk motorja az autóipar, és hát nem venné ki jól magát, ha ezt a motort kényszerpihenőre küldenék. Ezért mindenféle körmönfont érvrendszereket állítanak fel, hogy mitől is lesz az jó, ha kb ugyanazt csinálják, mint 15 éve (mert ugyanazt csinálják, legalábbis az autóipar). A villanyautós kapacitásaik még mindig sehol sincsenek, értelmes hibrideket nem vagy csak alig gyártanak.
 

... azon is el kéne tűnődni, hogy minekután a semennyivel sem takarékosabb új autókkal tisztán a kibocsátási oldalon nem mutatható ki érdemi környezeti terhelés csökkenés a 14 évvel ezelőttihez képest...
Ebben azért vitatkoznék:
Egy példa, amit mostanában nézegettem:

2006-2007 7,34l/100km vs. 2019-től 6.56l/100km



Ez nem azt jelenti, hogy az autó legyártásának a lábnyomát kompenzálná az átlagban csak mintegy 10 százaléknyi fogyasztáscsökkenés.
De ez is lehetne kevesebb, ha a kerekek nem lettek volna malomkövek, az öntömegek, meg a homlokfelületek nagyobbak, stb.

A többi részével egyetértek. De kapitalizmus van, meg fogyasztói társadalom, meg politikai, gazdaságpolitikai megfontolások.

Én a magam részéről eddig három autót használtam magánhasználatban 34 év alatt (a hivatásos gkv. munkám rengeteg autója nyilván ebben annyira számít, mint esztergályosnak az esztergagépe...)
Az első naptári értelemben két évig bírta az ifjonti hévet.
A második 3 éves korától 18 éves koráig (Ezek Nagypolszkik voltak).
A mostani; az 1.4-es Albea pedig új korától jelenleg is - 16 éves lesz tavasszal.
Elkótyavetyélve nem lesz - a lányom fogja megkapni első autónak - kiváló állapotban.
...ha egyszer legyártják végre a nyáron megrendelt konfiguráltat, aminek a remények szerint megint csak ki kéne bírnia 15 évet.

Szóval rajtam nem fog múlni; én nem dobálom el 3 évente.

Mondjuk mi magyarok is azért tudunk használt autókkal elketyegni, mert a Nyugat leveti őket...

  • Rokon: A sok hülye megveszi az új autókat!:hadonaszos:
  • Én: Ha senki nem venne újat, te honnan vennél használtat?
  • :eek:
 
Érdekes problémát okozott a USA-ban a vasúti menedzsment garasoskodása és a demokrata valóság:

A több mérföld hosszú vonatok egyszerűen nem férnek be az állomásokra, ezért ha meg kell állni a végük szimplán kilóg.
Erre ráutaznak a helyi csövesek/kisebbségek akik egyszerűen felfeszítik a konténereket és szétdobálják ami nem kell nekik.
Ugyanakkor a covid-ra hivatkozva hozott törvények miatt a vasút eljutott oda, hogy már fel se jelenti őket, úgyis megússzák 0$-os óvadékkal és próbaidővel.
Minden egyes esetben.

B64A8441.jpg


 
A magyar átlag autó életkor 14,7 év.

Önmagában ez nem jelent semmi, az USA-ban jelenleg 12,1 év, és ugye nagyságrendekkel gazdagabb és motorizáltabb társadalomról beszélünk.

Több oka is van, az egyik a 2007-es válság, ami megtanította ésszerűbben költekezni az embereket, a másik pedig hogy egyre kevésbé árulnak ócska autót.

A régi USA gyártmányokkal régen állítólag nagy szám volt, ha akár a 100 000 mérföldet is kibírta, mielőtt letérdelt a motor.
Meg is lett az eredménye, bejöttek a japánok, majd a koreaik, németek, a hazai típusokhoz képest fényévekkel megbízhatóbb és tartósabb autókat kínálva. Ennek az lett a vége, hogy az amerikai autóipar egyik fele a kardjába dőlt a másik pedig többé-kevésbé összekapta magát és nem gyárt már olyan minősíthetetlen szarokat, mint régen, mert már rég nem ciki amerikai helyett japánt vagy korait venni.

Így a mostani autók megfelelő karbantartás mellett vidáman elmennek 2-3x annyit mint régen, 20-25 évesen is még mindig teljesen jó lehet napi használatra. Náluk 12,1, nálunk 14,7, máshol meg mondjuk 9-10, na bumm. Egy jó kocsinál akkor jönnek elő az első, ésszerűen javítható hibák. Ahol fiatal az állomány, ott gyakran pénzügyi oka van, pl. jók a leasing lehetőségek, használja x évig lejáratkor inkább kihoz egy másikat, a leasing cég pedig eladja a leadott kocsit pár évesen használtan.
 
Jól ráerősített a suzukisokkal szembeni előítéletekre...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ráadásul a forgalmi rendet betartva a körforgalomban gyorsabb lett volna.
Ez vagy nagyon paraszt vagy nagyon vak.
 
Ráadásul a forgalmi rendet betartva a körforgalomban gyorsabb lett volna.
Ez vagy nagyon paraszt vagy nagyon vak.
"Kedves naplóm!
Ma találkoztam először körforgalommal.
A GPS elromlott, mert azt mondta
"Hajts be a körforgalomba, majd hajts ki a harmadik kijáraton""
de bolond, mert ha balra az elsőn kihajtok, akkor rövidebb.
Majd írok a fejlesztőknek, nem lopom én a benzint."

De lehet csak az angliai "nyaralásból" jött haza meglátogatni a szüleit.:D
 
"Kedves naplóm!
Ma találkoztam először körforgalommal.
A GPS elromlott, mert azt mondta
"Hajts be a körforgalomba, majd hajts ki a harmadik kijáraton""
de bolond, mert ha balra az elsőn kihajtok, akkor rövidebb.
Majd írok a fejlesztőknek, nem lopom én a benzint."

De lehet csak az angliai "nyaralásból" jött haza meglátogatni a szüleit.:D

Abból, ahogy már a videó elején majdnem elcsapja a teherautó, inkább nyugdíjas vagy más okból lelassult sofőr lehet.
 
A magyar átlag autó életkor 14,7 év.
Ha jól emlékszem, Svájcban is meglepően magas. Ilyen 10-11 év körülire emlékszem.

Vagyis azon elmorfondírozva, hogy Közép-Európa, azon belül is Magyaroszág nem vásárol újabb és újabb autókat 2-3 évente nyakra-főre, hanem elketyeg a régi roncsaival, lehet, hogy "zöldebb" mint azok a nyugati jóléti államok, ahol hatalmas mennyiségben fogyasztják az új kocsikat.
Annyira már németek sem vesznek új autót. Konkrétan panaszkodnak a használtautó-kereskedők:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

26. perctől, ha az időkód nem működik.
 
Nyugdíjas, vezetésre már alkalmatlan emberke lesz. Tipikus Suzukis amúgy. Óvakodj a Suzikistól!

Remélem elveszik a jogsiját, mert ezt már nem kéne erőltetni, ön és közveszélyes.
Én is suzukis vagyok. Nagyon jó kis gépek, csak vezetni is meg kell valamennyire tanulni a kezelésükhöz. De megnyugtatlak, a "tipikus suzukis" az az az állatfajta, amelyik az Opel Corsa-ban is megcsinálja ugyanezt, de adhatsz neki BMW-t is, ott is szembe fog behajtani a körforgalomba.
Sőt, technikailag ugyanannyira a közlekesé réme, mint a "köcsögbéemvés" vagy a szintn oktalanul feszültködő octavia-s.

De, hogy egy volt kolleganőmet idézzem, "azért szoktam félni a vezetéstől néha, mert ha jön a körforgalom, akkor nem mindig tudom, hogy merre is kell behajtani. Mert nem mindig egy irányba mennek ott az autók..." Nem Suzukija volt.
 
Én is suzukis vagyok. Nagyon jó kis gépek, csak vezetni is meg kell valamennyire tanulni a kezelésükhöz. De megnyugtatlak, a "tipikus suzukis" az az az állatfajta, amelyik az Opel Corsa-ban is megcsinálja ugyanezt, de adhatsz neki BMW-t is, ott is szembe fog behajtani a körforgalomba.
Sőt, technikailag ugyanannyira a közlekesé réme, mint a "köcsögbéemvés" vagy a szintn oktalanul feszültködő octavia-s.

Személyes tapasztalom az, hogy a "köcsögbömis" az olyan "köcsögsuzukis" aki már egy ideje húzza az igát a gyárban műszakban és félre tudott rakni egy milkót vmi szakadt németimportra, hogy ezzel kezelje a kisebbségi komplexusát, mert az iskola fenegyerekéből egy nagy senki lett.
 
Ha jól emlékszem, Svájcban is meglepően magas. Ilyen 10-11 év körülire emlékszem.


Annyira már németek sem vesznek új autót. Konkrétan panaszkodnak a használtautó-kereskedők:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

26. perctől, ha az időkód nem működik.
Mivel 1+ éves várólisták vannak újautóra, nem csoda, ha tovább használják a régit, és így nincs használtpiacon sem utánpótlás.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: vata and Kurfürst
Személyes tapasztalom az, hogy a "köcsögbömis" az olyan "köcsögsuzukis" aki már egy ideje húzza az igát a gyárban műszakban és félre tudott rakni egy milkót vmi szakadt németimportra, hogy ezzel kezelje a kisebbségi komplexusát, mert az iskola fenegyerekéből egy nagy senki lett.
Igen. Az igazi kihívás nem "jól", hanem normálisan vezetni. Kiszámíthatóan, de korrektül együtt haladva a forgalom ütemével és nem veszélyeztetve, vagy zavarva azt. Ez nem mindenkinek megy, gépjárműtől függetlenül.
 
Én is suzukis vagyok. Nagyon jó kis gépek, csak vezetni is meg kell valamennyire tanulni a kezelésükhöz. De megnyugtatlak, a "tipikus suzukis" az az az állatfajta, amelyik az Opel Corsa-ban is megcsinálja ugyanezt, de adhatsz neki BMW-t is, ott is szembe fog behajtani a körforgalomba.
Sőt, technikailag ugyanannyira a közlekesé réme, mint a "köcsögbéemvés" vagy a szintn oktalanul feszültködő octavia-s.

De, hogy egy volt kolleganőmet idézzem, "azért szoktam félni a vezetéstől néha, mert ha jön a körforgalom, akkor nem mindig tudom, hogy merre is kell behajtani. Mert nem mindig egy irányba mennek ott az autók..." Nem Suzukija volt.
És esze volt?
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Mivel 1+ éves várólisták vannak újautóra, nem csoda, ha tovább használják a régit, és így nincs használtpiacon sem utánpótlás.

Konkrétan 2-3 éves autókat most annyiért vagy drágábban árulják, mint amennyiért anno kihoztáka a kocsit a szalonból. Tiszta szockó feeling. :D