Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Igen, csak a villanyautó nem erre optimális.
Nagyon nincs ingeremre a villanyautózás. De! Hogy munkahelyet váltottam és közelebbre járok dolgozni és nem tudok mindig kerékpárral menni ezért olykor kocsival megyek. De még a kis benzines, városi autónak sem ideális a távolság; nem, hogy az olaj, de még a víz sem melegszik fel üzemi hőfokra. (És nagyobb üzemanyag felhasználással.) A villanyautónál meg ilyen nincs, tehát nem károsodik a rendszer. Erre meg mennyire praktikus lenne a villanyautó. Meg persze ha közeli településekre kell tervezetten járni. Még akár naponta sem kellene tölteni szerintem. Így élhető és használható lehet. Szerintem. Tehát célszerszámként, mint ahogy a nagy dízel "túra" autók meg nem városba valók rövid távokra. Az is célszerszám.

Egy szimpatikus célszerszám, Renault Twizy:

20101001renaulttw2.jpg
..
20101001renaulttw3.jpg


...sajnos:
  1. francúz,
  2. "realtive" (is) drága,
  3. bukni látszik a --szerintem-- benne lévő környezetvédelmi potenciál ellenére,
  4. kár érte, mert jó ötletnek indult.

Személyes véleményem szerint eleve bukásra volt ítélve(profit-hajhász-piaci okok miatt), mert nála is pofátlanabbul/(nekem)undorítóan túlárazott többi elektromos "beetető" marketingjét(értsd:"sötétzöldítés"-hülyítés) akadályozta volna.

...tévedés joga fenntartva!


U.I.:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
Egy szimpatikus célszerszám, Renault Twizy:

20101001renaulttw2.jpg
..
20101001renaulttw3.jpg


...sajnos:
  1. francúz,
  2. "realtive" (is) drága,
  3. bukni látszik a --szerintem-- benne lévő környezetvédelmi potenciál ellenére,
  4. kár érte, mert jó ötletnek indult.

Személyes véleményem szerint eleve bukásra volt ítélve(profit-hajhász-piaci okok miatt), mert nála is pofátlanabbul/(nekem)undorítóan túlárazott többi elektromos "beetető" marketingjét(értsd:"sötétzöldítés"-hülyítés) akadályozta volna.

...tévedés joga fenntartva!


U.I.:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


.
Inkább azért bukó, mert nem zárt az utastere; itthon nem kapsz rá zöld rendszámot (és sokan csak ezért veszik, vették az elektromosat); dizájn oltárán feláldoztak egy minimális csomagteret is, (amibe legalább egy pár bevásárló szatyorni, vagy gyerek iskolatárskája beleférne); a belseje meg silány.
 
Inkább azért bukó, mert nem zárt az utastere; itthon nem kapsz rá zöld rendszámot (és sokan csak ezért veszik, vették az elektromosat); dizájn oltárán feláldoztak egy minimális csomagteret is, (amibe legalább egy pár bevásárló szatyorni, vagy gyerek iskolatárskája beleférne); a belseje meg silány.

...pedig milyen jó is lehetne, ha ezeket "pik-pakk" megoldanák! ...mert lehetne!

...de az uralkodó "média-iránymutatások" és gyártói "sugalmazások" nem segítik érvényesülni az olcsó, jól használható, tulajdonos számára gazdaságos megoldásokat! :(:(:(


Mi értelmesek ismét/még mindig kisebbségben vagyunk...

.
 
Egy szimpatikus célszerszám, Renault Twizy:

20101001renaulttw2.jpg
..
20101001renaulttw3.jpg
Biztos nagyon keskeny kis masina, de nagyon tré ez a kidolgozás, lötyögő ajtó és egyebek, lehetett volna belőle áruszállító kivitel is vagy hátul 2személyes paddal városnéző verzió . . . .ect., hogy mos a franszoákok ezt maguk alkották vagy csak a nevüket adták hozzá nem tudom, de gáz.
Közben találtam valami Ztech nevű dobozt ami hasonlít rá
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Elektromos moped autók is jobb alternatívák lehetnek, mint ez vagy az ősrégi kisautók

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

folyt. köv.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
És akkor eljutunk oda, amit úgy hívnak, hogy oldalkocsis motorkerékpár; vagy tetővel akár oda, amit meg úgy, hogy BMW C1:
bmw-c1_32.jpg


Velorex:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Biztos nagyon keskeny kis masina, de nagyon tré ez a kidolgozás, lötyögő ajtó és egyebek, lehetett volna belőle áruszállító kivitel is vagy hátul 2személyes paddal városnéző verzió . . . .ect., hogy mos a franszoákok ezt maguk alkották vagy csak a nevüket adták hozzá nem tudom, de gáz.
Közben találtam valami Ztech nevű dobozt ami hasonlít rá
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Elektromos moped autók is jobb alternatívák lehetnek, mint ez vagy az ősrégi kisautók

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

folyt. köv.
Ezekkel a viccek kel ellentétben egy Fiat panda/uniós méretű kiskocsi az valódi kb univerzális használati értékkel bír , alig nagyobb, stb. Akar 4 fő elmegy vele. Ezek (mopedek) régen se voltak sikeresek, de a kicsit nagyobb fiat500/Citroen 2cv/trabi igen, és a maguk módján kiváló univerzális kiskocsik voltak, nem csak szaros drága guruló esernyők

Az azokhoz hasonló méretű, praktikus kis cuccok kene tolni . Smart fortwo is haszontalan, de ezeknél kicsit nagyobb, elvisz egy bevásárlást. Az alatt a pedálos Moszkvics/gokart van. Akkor már bicikliút, vagy bkvzz

Huhh a mobil ámokfutást rendezett automata javításával :) remelem most már érthetővé javitgattam
 
Biztos nagyon keskeny kis masina, de nagyon tré ez a kidolgozás, lötyögő ajtó és egyebek, lehetett volna belőle áruszállító kivitel is vagy hátul 2személyes paddal városnéző verzió . . . .ect., hogy mos a franszoákok ezt maguk alkották vagy csak a nevüket adták hozzá nem tudom, de gáz.
Közben találtam valami Ztech nevű dobozt ami hasonlít rá
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Elektromos moped autók is jobb alternatívák lehetnek, mint ez vagy az ősrégi kisautók

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

folyt. köv.

Ezekkel a viccek kel ellentétben egy Fiat panda/uniós méretű kiskocsi az valódi kb univerzális használati értékkel bír , alig nagyobb, stb. Akar 4 fő elmegy vele. Ezek (mopedek) régen se voltak sikeresek, de a kicsit nagyobb fiat500/Citroen 2cv/trabi igen, és a maguk módján kiváló univerzális kiskocsik voltak, nem csak szaros drága guruló esernyők

Az azokhoz hasonló méretű, praktikus kis cuccok kene tolni . Smart fortwo is haszontalan, de ezeknél kicsit nagyobb, elvisz egy bevásárlást. Az alatt a pedálos Moszkvics/gokart van. Akkor már bicikliút, vagy bkvzz

Huhh a mobil ámokfutást rendezett automata javításával :) remelem most már érthetővé javitgattam
Egy munkatársam (már nem egy telephelyen dolgozunk évek óta) vett vagy két éve egy Aixam 0.4 dízel mopedet.
Végül is nem volt drága, mert volt rajta könnyűfém felni, meg benne autórádió, meg elektromos ablakemelő.
Alig 840000 Forintért vette az akkor 14 éves khm...szóval azt.
Amúgy tényleg ilyen drágák:

Becsületére legyen mondva a gyösznek, hogy Debrecenben véve, tőgázon haza tudott vele jönni Miskolcra.

Amúgy ez az a munkatársam, aki állandóan variál, hogy hogyan tudna mennél olcsóbban munkába járni, de nem kerékpárral, mert azt hajtani kell.

Amióta én ismerem: Évente vett egymás után kettő 121-es gömbölyű Mazdát. 200000-ért.
Utána ugye kuka, mert még a magyar vizsgarendszerben sem lehetett volna már őket levizsgáztatni...
Azok azért voltak jók, mert nem áztak be.
Aztán vett két kétkerekűt. Azok meg azért voltak jók, mert nem kellett értük fizetni parkolást, ha megállt sört venni a városban.
Így vett elektromos, tudjátok olyan hitvány kerekű, robogó kinézetű kínai valamit.
Dombon lakik, egy fél év után már a dombra nem bírt felmenni a degradálódó akkumulátor miatt...
Aztán vett egy asszem' Honda robogót, amolyan BMW C1 félét, hasonló volt a felépítménye, még ablaktörlő is volt rajta!
Na az jó lett volna, ha az esőtől védte volna, de nem; mert pont hogy bekeverte rá a vizet...

Aztán megvette ugye az Aixamot.

Tip-top állapotban volt; pl. az eltört műanyag (csak a borítása?) A oszlop odaszegecselt alumínium lappal volt összerögzítve.
A kéthengeres dízel motorja - tudom, mert kipróbáltam; a kb. 220 (összeírtam!) általam kipróbált/vezetett járgányok listáján az ABC sorrendben az első helyen szerepel - finoman és csendesen jár: Gumibak (legalábbis ezen) nem volt, a csenevész zártszelvényre fixen rögzített motor apróra porította benned a vesekövet.
Viszont a rádiónak volt értelme, mert bekapcsolva láttad, hogy működik, csak nem hallottad.

A gond az ezekkel a vackokkal, hogy- ha jól emlékszem - 400 kilogrammba van korlátozva az önsúlyuk.
Ez nem lenne kihívás - lásd ultralight repülők - minőségi, gyakorlatilag repipari anyagokból el lehetne ezeket készíteni; így akár még jók is lehetnének, de akkor annyiba is kerülnének.
De neeem, ezek a leghitványabb anyagokból, alulméretezve vannak összerakva, de ha nem is romlanak el, legalább szétrázzák magukat.

A forgalomba kimenni ezekkel csak szimpla halálfélelem.

...aztán vagy egy éve összefutottam a manussal, s kérdeztem, hogy mi van a mopedautócskával?
Elvörösödött, s mondta, hogy arra a trágyadombra egy éve alatt többet költött, mint a vételára.
Most városi busszal jár, így marad pénze sodrott cigire meg sörre.
Az meg azért jó, mert jó.
 
Egy munkatársam (már nem egy telephelyen dolgozunk évek óta) vett vagy két éve egy Aixam 0.4 dízel mopedet.
Végül is nem volt drága, mert volt rajta könnyűfém felni, meg benne autórádió, meg elektromos ablakemelő.
Alig 840000 Forintért vette az akkor 14 éves khm...szóval azt.
Amúgy tényleg ilyen drágák:

Becsületére legyen mondva a gyösznek, hogy Debrecenben véve, tőgázon haza tudott vele jönni Miskolcra.

Amúgy ez az a munkatársam, aki állandóan variál, hogy hogyan tudna mennél olcsóbban munkába járni, de nem kerékpárral, mert azt hajtani kell.

Amióta én ismerem: Évente vett egymás után kettő 121-es gömbölyű Mazdát. 200000-ért.
Utána ugye kuka, mert még a magyar vizsgarendszerben sem lehetett volna már őket levizsgáztatni...
Azok azért voltak jók, mert nem áztak be.
Aztán vett két kétkerekűt. Azok meg azért voltak jók, mert nem kellett értük fizetni parkolást, ha megállt sört venni a városban.
Így vett elektromos, tudjátok olyan hitvány kerekű, robogó kinézetű kínai valamit.
Dombon lakik, egy fél év után már a dombra nem bírt felmenni a degradálódó akkumulátor miatt...
Aztán vett egy asszem' Honda robogót, amolyan BMW C1 félét, hasonló volt a felépítménye, még ablaktörlő is volt rajta!
Na az jó lett volna, ha az esőtől védte volna, de nem; mert pont hogy bekeverte rá a vizet...

Aztán megvette ugye az Aixamot.

Tip-top állapotban volt; pl. az eltört műanyag (csak a borítása?) A oszlop odaszegecselt alumínium lappal volt összerögzítve.
A kéthengeres dízel motorja - tudom, mert kipróbáltam; a kb. 220 (összeírtam!) általam kipróbált/vezetett járgányok listáján az ABC sorrendben az első helyen szerepel - finoman és csendesen jár: Gumibak (legalábbis ezen) nem volt, a csenevész zártszelvényre fixen rögzített motor apróra porította benned a vesekövet.
Viszont a rádiónak volt értelme, mert bekapcsolva láttad, hogy működik, csak nem hallottad.

A gond az ezekkel a vackokkal, hogy- ha jól emlékszem - 400 kilogrammba van korlátozva az önsúlyuk.
Ez nem lenne kihívás - lásd ultralight repülők - minőségi, gyakorlatilag repipari anyagokból el lehetne ezeket készíteni; így akár még jók is lehetnének, de akkor annyiba is kerülnének.
De neeem, ezek a leghitványabb anyagokból, alulméretezve vannak összerakva, de ha nem is romlanak el, legalább szétrázzák magukat.

A forgalomba kimenni ezekkel csak szimpla halálfélelem.

...aztán vagy egy éve összefutottam a manussal, s kérdeztem, hogy mi van a mopedautócskával?
Elvörösödött, s mondta, hogy arra a trágyadombra egy éve alatt többet költött, mint a vételára.
Most városi busszal jár, így marad pénze sodrott cigire meg sörre.
Az meg azért jó, mert jó.
Faszák ezek a mopedautók, főleg ha kínaiak és elektromosak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Végül is nem volt drága, mert volt rajta könnyűfém felni, meg benne autórádió, meg elektromos ablakemelő.
Alig 840000 Forintért vette az akkor 14 éves khm...szóval azt.
Annyiért egy azonos korú mondjuk Corsa-t vagy akár Twingot, Yarist (zseniális a design, azt a koncepciót kéne tolni), kapott volna, lehet, hogy arra is ráköltött volna még annyit (ha mellényúl, meg ugye az a kor már hozza azért bárminél a gondokat), de szerintem jobban járt volna. Gondolom nincs jogsija, azért ilyen hülyeségekkel szarakszik. (Robogóhoz meg egy motoros ruha, sisak, és az esőben az eleséstől kell csak tartson, kollégám járt úgy sokat, ő szerette)