America LHA osztály (USA)

Az előnézeti kép ne tévesszen meg senkit :) (03:15-től kezdődik az LHA 8 rövid összegzése, ha nem onnan indulna egyből a videó)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Én úgy tudom, hogy a fél tucatnyi F-35B a teljes osztályra nézve biztosított lehetőség.

Nem egészen, a "szabvány" egységbe tartozik 6db F-35B, 12db MV-22, 3-4db CH-53K, 2db MH-60 és 6-8db AH-1Z illetve UH-1Y. Ez persze rugalmasan van kezelve, de az alapfelállás ez. A Flight 0 esetében is...

A Flight 0-át képviselő, dokkmentesített USS America és USS Tripoli esetében viszont elméletileg megoldható akár 20 db F-35B hurcolása is, ha semmi mást nem visznek. Azaz a Bőrnyakúak végül is összerakattak maguknak 2 "kis" rephordozót, amit gyanítom lényegében sohasem fognak tisztán olyan konfigban használni.

Ez elméletnek szép, de akkor pontosan zéró tengerészgyalogost tudnak a partra eljuttatni. Akkor meg mi a frászkarikának van 1600 bőrnyakúnak priccs? Szóval ez a koncepció szép, de akkor meg van egy LHA, amely valójában CV szinten működne, de van egy csomó kihasználatlan hely rajta. Ez így egy vicc...

A 3. egységgel kezdődik majd a Flight 1*, amin már ismét lesz well-deck - ennek helyet a Flight 0 megnagyobbított hangárjának, illetve a kórházrészleg kisebb visszanyesésével szorítanak. A végeredmény: az America és Tripoli hangárjainál kicsit kisebb hangár és a Wasp-ok well-deckjeinél kicsit kisebb elárasztható dokkfedélzet. Na meg kisebb kórházrészleg és egyéb, nem részletezett belső terek. További variálás, hogy a kisebb hangár miatt az Osprey-ek karbantartása részlegesen felköltözik a repfedélzetre, ahol ennek a felépítmény kisebb átalakításával szorítanak majd helyet. Szóval ja...

Irtó mókás, hogy anno a USS America lényegében az MV-22-höz lett méretezve, de a végén mégse az a fontos. Gondolom mennyire örül majd a karbantartó-személyzet, hogy a fedélzeten kell a szabad ég alatt dolgozniuk...
 
Döbbenetes, és félelmetes, hogy 3,5 milliárd dolláros, 50k tonnás hordozókkal sikerült ez a "nem is tudom, igazából mit akarok" hozzáállás. Egy America akkora, mint a CdG! :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Közben találtam konkrét adatokat. Az oldal közepe felé össze van vetve az utolsó Wasp példány, a Flight 0 és Flight 1 America: http://www.navyrecognition.com/inde...-design-by-huntington-ingalls-industries.html

Azaz a 3 helyett 2 LCAC kapacitású lesz.

Lehet,hogy csak vak vagyok de mi a helyzet a szarazföldi texhnikával?Belefér egy ilyen hajóba egy egész TGY dandár(ez kb az 1600 fő)összes tehnikája?Tanktól a quadig bezárólag minden?
 
Lehet,hogy csak vak vagyok de mi a helyzet a szarazföldi texhnikával?Belefér egy ilyen hajóba egy egész TGY dandár(ez kb az 1600 fő)összes tehnikája?Tanktól a quadig bezárólag minden?

Az America osztály Flight 0 egységeibe nem - mivel nincs Well Deck.
Az előd Wasp-osztálynál a következő szárazföldi járművek férnek 1600-1800 bőrnyakú mellé:

  • 4-5db M1A1 Abrams harckocsi
  • 25db AAV7 kétéltű harcjármű
  • 68db terepjáró és teherautó
  • 8db M198 vagy M777 tarack
  • 12db kiegészítő jármű
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Az America osztály Flight 0 egységeibe nem - mivel nincs Well Deck.
Az előd Wasp-osztálynál a következő szárazföldi járművek férnek 1600-1800 bőrnyakú mellé:

  • 4-5db M1A1 Abrams harckocsi
  • 25db AAV7 kétéltű harcjármű
  • 68db terepjáró és teherautó
  • 8db M198 vagy M777 tarack
  • 12db kiegészítő jármű

Nem is a Flight 0-ás America egységekre gondoltam természetesen.
Köszi!
 
Miért kötöznek az amcsi tengerészgyalogosok könnyű páncélozott harcjáművet (stryker) a repülő fedélzethez?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Miért kötöznek az amcsi tengerészgyalogosok könnyű páncélozott harcjáművet (stryker) a repülő fedélzethez?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez most felvezetés volt, vagy valódi kérdés?
 
Meg a HIMARS teszt is. Vajon eljön a "hová tűnt Kohn" pillanat, amikor valaki feláll és megkérdezni, hogy miért nem készül olyan "hadihajó", amire csak ráparkol egy Patriot osztály, egy NASAMS osztály meg néhány jármű?
:D
 
DykoTdnX0AARCQD.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy érdekes előtervezet az America-osztályhoz, ahol igyekeztek minimális kompromisszummal megoldani a növelt csapásmérő kapacitást, anélkül, hogy fel kellene adni a desszantolási képességből. Egy, a korábbiaknál sokkal nagyobb hordozót képzeltek el, a teljes hossz 292 méter, a szélesség 42 méter lett volna, a vízkiszorítás 69 000 tonna. Két felépítményt kapott volna a középvonalban, az F-35-ösök a repülőfedélzet jobb oldaláról üzemeltek volna, itt (először amerikai hordozó esetében) kialakítottak volna egy síugró sáncot a felszállás segítésére, míg a helikopterek és MV-22-esek bal oldalról. A hajó tatjában pedig kialakítottak volna egy klasszikus, elárasztható fedélzetet. Ezzel gyakorlatilag elérték volna a Kuznyecov- és Queen Elizabeth-osztályú repülőgép-hordozók méret kategóriáját. Néhány jellegrajz és koncepció kép, hát elég masszív dögök lettek volna!

ECAAi7_UwAA7qcC

ECACHN4UcAAzppX

file.php

file.php