[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Most valamilyen szinten azért boldog vagyok, hogy a szocik elherdálták a hadfelszerelésünket. Mivel gyk nincs semmink (letolt gatya állapot), így most nem is tudunk beleugrani ebbe a hülyeségbe.

Én viszont azért annyira nem vagyok nyugodt. Sokkal előnyösebb lenne "gonosz kismalac" -osan nyomni ebben a feszült nemzetközi helyzetben. Azaz: "van, de nem adok" ...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
:mad:az Európai Unió valamikor a jövő héten készül embargó alá helyezni az Oroszországból származó olajimportot – írja a New York Times pénteken névtelen brüsszeli tisztviselőkre hivatkozva.:hadonaszos:
Ha Magyarország nem tesz „utolsó pillanatban” követeléseket, a folyamatot úgy kell lezárni, hogy közben ne kelljen az EU összes vezetőjének brüsszeli találkozóra hívnia – mondták a névtelen tisztviselők.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 487
14 276
113
:mad:az Európai Unió valamikor a jövő héten készül embargó alá helyezni az Oroszországból származó olajimportot – írja a New York Times pénteken névtelen brüsszeli tisztviselőkre hivatkozva.:hadonaszos:
Ha Magyarország nem tesz „utolsó pillanatban” követeléseket, a folyamatot úgy kell lezárni, hogy közben ne kelljen az EU összes vezetőjének brüsszeli találkozóra hívnia – mondták a névtelen tisztviselők.

Ezt meg kell vétózni..
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Ezt meg kell vétózni..
Ez egy szakaszos szankció lesz. Nincs értelme megvétóznunk, hisz a mi ellátásunkat nem érinti.

A legvalószínűbb megközelítés egy olyan ütemezés, amely különbséget tesz az olajtermékek típusai és a szállítási módok között, és konszenzus alakul ki a tankerekkel szállított olaj gyorsabb embargójának megvalósíthatósága körül, szemben a csővezetékeken Európába érkező olajjal. Ennek az engedménynek a célja Németország bevonása.

Diplomaták és tisztviselők elmondták, hogy a jelenleg tárgyalt olajtilalom része egy legalább egy hónapos átmeneti időszak.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 026
66 478
113
Ez egy szakaszos szankció lesz. Nincs értelme megvétóznunk, hisz a mi ellátásunkat nem érinti.

A legvalószínűbb megközelítés egy olyan ütemezés, amely különbséget tesz az olajtermékek típusai és a szállítási módok között, és konszenzus alakul ki a tankerekkel szállított olaj gyorsabb embargójának megvalósíthatósága körül, szemben a csővezetékeken Európába érkező olajjal. Ennek az engedménynek a célja Németország bevonása.

Diplomaták és tisztviselők elmondták, hogy a jelenleg tárgyalt olajtilalom része egy legalább egy hónapos átmeneti időszak.
Tehát mehet a háború kiterjesztése a tengerekre is, hiszen a kalózkodásban mostanság némely újszerű járatosságra tettek szert az iráni tankerek ellen a demokrácia bajnokai, tehát meg fogják próbálni az oroszok ellen is, így jönnek a hadihajós kíséretek, ellentevékenység. A lényeg, hogy nehogy eszkaláljuk a háborút. :D
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ez egy szakaszos szankció lesz. Nincs értelme megvétóznunk, hisz a mi ellátásunkat nem érinti.

A legvalószínűbb megközelítés egy olyan ütemezés, amely különbséget tesz az olajtermékek típusai és a szállítási módok között, és konszenzus alakul ki a tankerekkel szállított olaj gyorsabb embargójának megvalósíthatósága körül, szemben a csővezetékeken Európába érkező olajjal. Ennek az engedménynek a célja Németország bevonása.

Diplomaták és tisztviselők elmondták, hogy a jelenleg tárgyalt olajtilalom része egy legalább egy hónapos átmeneti időszak.
Hozzánk minden csepp az oroszoktól jön.
 

Attti

Active Member
2019. július 1.
40
222
33
Ez egy szakaszos szankció lesz. Nincs értelme megvétóznunk, hisz a mi ellátásunkat nem érinti.

A legvalószínűbb megközelítés egy olyan ütemezés, amely különbséget tesz az olajtermékek típusai és a szállítási módok között, és konszenzus alakul ki a tankerekkel szállított olaj gyorsabb embargójának megvalósíthatósága körül, szemben a csővezetékeken Európába érkező olajjal. Ennek az engedménynek a célja Németország bevonása.

Diplomaták és tisztviselők elmondták, hogy a jelenleg tárgyalt olajtilalom része egy legalább egy hónapos átmeneti időszak.
Van értelme vétózni, mivel a mi vezetékünk háborús övezetben található. Ha megsérül,(véletlenül, csak az olajcső, mert az csak nekünk fáj) és nem vehetünk egyéb szállítással, akkor mehetünk az arabokhoz a sor végére. Aranyáron, meg várjuk türelmesen mire ideér a tanker. Ez egy beugratós csapda.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 487
14 276
113
Ez egy szakaszos szankció lesz. Nincs értelme megvétóznunk, hisz a mi ellátásunkat nem érinti.

A legvalószínűbb megközelítés egy olyan ütemezés, amely különbséget tesz az olajtermékek típusai és a szállítási módok között, és konszenzus alakul ki a tankerekkel szállított olaj gyorsabb embargójának megvalósíthatósága körül, szemben a csővezetékeken Európába érkező olajjal. Ennek az engedménynek a célja Németország bevonása.

Diplomaták és tisztviselők elmondták, hogy a jelenleg tárgyalt olajtilalom része egy legalább egy hónapos átmeneti időszak.

Ahogy Attti is írja.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Attti

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Hozzánk minden csepp az oroszoktól jön.
Nem minden. Az Adria vezeték is van.
Másrészt minden csővezetéken jön és a szankció a tankereket érinti. Pont ezért lett így meghatározva az Uniós szankció. Ha az Unios kikötőkből, tengeri útvonalakról kitiltják az oroszokat, az elsősorban nekik fáj. Főleg, ha az USA keleti szövetségesei, pl. Japán, Korea is kitiltja az orosz tankereket.

Simán megvagyunk a ruszki tankerek nélkül. Nekünk a vezetékes orosz olaj fontos.

. A Mol-csoport évente átlagosan 14-15 millió tonna kőolajat dolgoz fel, ebből nagyságrendileg 9 millió tonna orosz kőolaj, ami a Barátság kőolajvezetéken érkezik, 1 millió tonna magyarországi és horvátországi kitermelésből, a többi adriai eredetű, tengeri olaj. A tenger felől érkező kőolajból nagyjából 3 millió tonnát helyben, Rijekában feldolgoznak, és 1,5-2 millió kerül az Adria vezetéken keresztül a százhalombattai és a pozsonyi finomítóba. A rijekai finomító 100 százalékig mediterrán olajakat dolgoz fel, a százhalombattai finomító jelenleg legfeljebb 30-35 százaléknyi nem orosz olajat tud feldolgozni, különböző keverési arányokban, a pozsonyinál viszont jelenleg 5 százalék körül van ennek az aránya.

Az orosz kőolaj 100 százalékban a Barátság vezetéken érkezik?

Igen. Létezik tengeri szállítás is, de Százhalombattán nem nagyon dolgoztunk fel eddig tengeri eredetű orosz kőolajat. Nem volt erre szükség.

...
Azokban az időszakokban, amikor mind a két finomítónak maximális kapacitáson kell járni, Százhalombattának és Pozsonynak, ez jellemzően az őszi mezőgazdasági időszak, amikor kb. 1100 kilotonna/hónapot kellene folyamatosan szállítanunk az Adrián a Barátság esetleges leállása esetén A csővezeték egyes szakaszainak korlátai miatt jelenleg 900 kilotonna/hó szállítási kapacitás, amit el tudunk érni. Kockázatkezelés szempontjából, ha holnap történne valami, ez elég kapacitás arra, hogy biztosítsuk az azonnali folyamatos ellátást, de fenntartható ellátásbiztonságot ez nem jelent. Ezért jelentős karbantartási, fejlesztési munkát kell még tenni.

https://www.portfolio.hu/uzlet/2022...-a-masikra-nem-jutna-orosz-olajhoz-537055?amp
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nem minden. Az Adria vezeték is van.
Másrészt minden csővezetéken jön és a szankció a tankereket érinti. Pont ezért lett így meghatározva az Uniós szankció. Ha az Unios kikötőkből, tengeri útvonalakról kitiltják az oroszokat, az elsősorban nekik fáj. Főleg, ha az USA keleti szövetségesei, pl. Japán, Korea is kitiltja az orosz tankereket.

Simán megvagyunk a ruszki tankerek nélkül. Nekünk a vezetékes orosz olaj fontos.

. A Mol-csoport évente átlagosan 14-15 millió tonna kőolajat dolgoz fel, ebből nagyságrendileg 9 millió tonna orosz kőolaj, ami a Barátság kőolajvezetéken érkezik, 1 millió tonna magyarországi és horvátországi kitermelésből, a többi adriai eredetű, tengeri olaj. A tenger felől érkező kőolajból nagyjából 3 millió tonnát helyben, Rijekában feldolgoznak, és 1,5-2 millió kerül az Adria vezetéken keresztül a százhalombattai és a pozsonyi finomítóba. A rijekai finomító 100 százalékig mediterrán olajakat dolgoz fel, a százhalombattai finomító jelenleg legfeljebb 30-35 százaléknyi nem orosz olajat tud feldolgozni, különböző keverési arányokban, a pozsonyinál viszont jelenleg 5 százalék körül van ennek az aránya.

Az orosz kőolaj 100 százalékban a Barátság vezetéken érkezik?

Igen. Létezik tengeri szállítás is, de Százhalombattán nem nagyon dolgoztunk fel eddig tengeri eredetű orosz kőolajat. Nem volt erre szükség.

...
Azokban az időszakokban, amikor mind a két finomítónak maximális kapacitáson kell járni, Százhalombattának és Pozsonynak, ez jellemzően az őszi mezőgazdasági időszak, amikor kb. 1100 kilotonna/hónapot kellene folyamatosan szállítanunk az Adrián a Barátság esetleges leállása esetén A csővezeték egyes szakaszainak korlátai miatt jelenleg 900 kilotonna/hó szállítási kapacitás, amit el tudunk érni. Kockázatkezelés szempontjából, ha holnap történne valami, ez elég kapacitás arra, hogy biztosítsuk az azonnali folyamatos ellátást, de fenntartható ellátásbiztonságot ez nem jelent. Ezért jelentős karbantartási, fejlesztési munkát kell még tenni.

https://www.portfolio.hu/uzlet/2022...-a-masikra-nem-jutna-orosz-olajhoz-537055?amp
A Barátság csapja Ukrajnában van.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
A Barátság csapja Ukrajnában van.
Ezt hogyan érinti az orosz tankerek elleni szankció? Sehogy. Eddig sem vettünk orosz tengeri olajat.
Azok a nyugatiak csesznek ki magukkal, akik eddig vettek, had csinálják. Ha közben az oroszok is szívnak csak duplán jó, mi is szívünk, milliárdokat bukunk Putyin háborúja miatt. Ha eladják máshol, tegyék. Sztem ez az orosz tengeri olaj elleni szankció jó kompromisszum.

Kölcsönösen tulajdonrészt kellene cserélnie a MOLnak a lengyel PKN Orlennel, ami mar sokszor tervben volt. Igy a déli kaukázusi gáz, arab olaj, gáz és az északi tengeri olaj Közép-európán keresztül össze lenne kötve. Így mind a Kelettől, mind a Nyugattól függetlenebbek lennénk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Ha Orbán igazi troll lenne, beadna egy módosítot, hogy a tengeri vezetékes szállításra, NS, terjesszék ki a szankciókat. Így Németország bizinyíthatná teljes szolidaritását Ukrajna felé. Mi az ukrán Barátságon érkező olajról, az ukrán tranzitdíjak miatt nem tudunk lemondani, de a kapcitást növelhetik. Így Ukrajna több bevételhez juthat, az meg az NS teljes bevételétől elesnek. Ez az igazi európai szolidaritás. :cool:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
H
Ha Orbán igazi troll lenne, beadna egy módosítot, hogy a tengeri vezetékes szállításra, NS, terjesszék ki a szankciókat. Így Németország bizinyíthatná teljes szolidaritását Ukrajna felé. Mi az ukrán Barátságon érkező olajról, az ukrán tranzitdíjak miatt nem tudunk lemondani, de a kapcitást növelhetik. Így Ukrajna több bevételhez juthat, az meg az NS teljes bevételétől elesnek. Ez az igazi európai szolidaritás. :cool:
Helyesen.

az oroszok meg az NS teljes bevételétől elesnek. Ez az igazi európai szolidaritás.
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Az oroszok bőven tudnák "űberelni" a román "Soha vissza nem térő" egyesülési ajánlatot:

A Dnyeszter-mentiek leválásáért cserébe Moldova kapna mondjuk egy tengeri kijáratot a Fekete-tengerre, kb. azonos méretű területként.
...+anti-NATO cikkely a titkos részben!




Ehhez képest mit is nyújtana Románia???

A saját politikai elitjét a moldovai helyére! Milyen csábító lehet a helyieknek! :eek:


Én vennék azért ott vmi médiát!!! ...az ellenségünk "szövetségesünk" hátában! :oops:

.
Magadéból osztogass területet ne a máséból!
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby and kamm

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
A Mol-csoport évente átlagosan 14-15 millió tonna kőolajat dolgoz fel, ebből nagyságrendileg 9 millió tonna orosz kőolaj, ami a Barátság kőolajvezetéken érkezik, 1 millió tonna magyarországi és horvátországi kitermelésből, a többi adriai eredetű, tengeri olaj. A tenger felől érkező kőolajból nagyjából 3 millió tonnát helyben, Rijekában feldolgoznak, és 1,5-2 millió kerül az Adria vezetéken keresztül a százhalombattai és a pozsonyi finomítóba. A rijekai finomító 100 százalékig mediterrán olajakat dolgoz fel, a százhalombattai finomító jelenleg legfeljebb 30-35 százaléknyi nem orosz olajat tud feldolgozni, különböző keverési arányokban, a pozsonyinál viszont jelenleg 5 százalék körül van ennek az aránya.

Jó hogy ezt írtad. Én is erről próbáltam írni tegnap, de nem vagyok szakembere a témának. Gyanús volt csak, hogy miközben a hivatalos kommunikációnk az, hogy csak orosz olajat tudunk feldolgozni, aközben az Adria vezetéken is érkezik nem orosz olaj. Az Adria vezeték kapacitása, évi 10 millió tonna. Nyilván számunkra csak a tengeri orosz olajszállítások embargója elfogadható, a vezetékes nem. Azonban, a finomítónkat fel kell fejleszteni, ha szorul a kapca, akkor kizárólag tengeri olajszállításokból, az arab világból is el tudjuk látni az országot. A földgáz az, amivel nem tudunk mit kezdeni. Ott nem engedhetünk, bármit is kér az USA, vagy bármire is jut esetleg később szankciózásban az EU.