Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Új miniszterhez kerül Paks II.
"A negyedik Orbán-kormány tárca nélküli miniszterei közül Süli János, paksi bővítésért felelős miniszternek, és Máger Andrea, nemzeti vagyonért felelős miniszternek is megszűnt a megbízatása, Novák Katalin családokért felelős miniszter pedig még múlt év végén lemondott posztjáról, amely így szintén megszűnt. Paks 2 várhatóan a Lázár János vezette minisztériumhoz kerül át."
Bővebben:
https://magyarnemzet.hu/.../jelentos-valtozasok-a...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and SilvioD
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Válaszolt a MOL:
nnyi
A MOL mennyi nyersolajat, készterméket tud betárolni, tartalékolni?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
90 nap kőolaj és 90 nap benzin + go tartalék van úgy kb. átlagos fogyasztást nézve.
Korlátozva nem kritikus ágazatokat ez picit kitolható, de annak egyéb mellékhatásai vannak, főleg ha feloldják az árkorlátot.
Értsd, ha jegyrendszert vezetnek be...
Ami azt illeti,én előkésziteném azt a jegyrendszert,mert még szükség lehet rá
 
Lehet fogadásokat kötni, a kötelező védőoltást nem sikerült átvinni, add el a midenhova is kocsival járó lakosságnak, hogy holnaptól vége a féktelen autókázásnak és a benzin is 700 Ft lesz. Ha van...
A muszáj nagy úr.Különben meg volt már tartósan 100dolcsi felett az olajár,inflációval korrigálva az árat,még drágább is volt,mint most.
 
Lehet fogadásokat kötni, a kötelező védőoltást nem sikerült átvinni, add el a midenhova is kocsival járó lakosságnak, hogy holnaptól vége a féktelen autókázásnak és a benzin is 700 Ft lesz. Ha van...

Hát nincs. Nem tudom mi ütött az emberekbe, de megint megrohamozták a nyugati fertájban a kutakat, délután 1-kor a helyi omw-nél már csak prémium gázolaj volt, benzin 0...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A muszáj nagy úr.Különben meg volt már tartósan 100dolcsi felett az olajár,inflációval korrigálva az árat,még drágább is volt,mint most.
A buta népet nem érdekli. Láttad a nagy média hisztit meg az embereket, hogy úristen, történelmi benzinár az 480-500 Ft.
Kurvára nem volt az, csak számszakilag, ami nettó faszság.

Mert 2012-ben 450 Ft volt litereje úgy, hogy az átlagbér a mai kb. fele volt.
Na az volt drága benzin.
Tehát ma a drága benzin az a kb. 900 Ft lenne. Az, hogy 480 vagy 550 Ft nevetséges, az egyén mozgását nem befolyásolja.
Már akkor is kurva sokan erőn felül autóztak...

Az, hogy mennyire olcsó a benzin és kocsitartás jól látszik a számokon, hogy Bp. + agglo táján 2010 óta 35%-kal több kocsi van.
Bakker sétálok az utcán a NYOLCKERBEN és alig látni kocsit, ami nem P, R vagy S-sel kezdődik = mostanában hozták be / vették újan.
M és N gyakori, ami ez előtt van szinte kerekítési hiba.
 
Ne az átlagbérhez mérd,hanem az inflációhoz-az általános árú/szolgáltatás áremelkedéshez.Mennyi volt 10 éve 1kg kenyér/liter tej/doboz cigi?
Érdekes,hogy közben mégis nő a hazai gk állomány átlagéletkora....Vagyis van egy nyertes réteg,ami nagyon is jol él,és látványossan szemelött van (én is csodálkozom,hogy hétköznap fényes délben munkaidőben dugig vannak a boltok-mikor dolgoznak?).A többség meg az egyre öregedő autóállománnyal oda megy,ahova nagyon muszáj-és nekik kelleni fog az a benzinjegy.A hirös reálbéremelkedést elvitte az infláció duplán,reálbér csökkenés van
 
Ne az átlagbérhez mérd,hanem az inflációhoz-az általános árú/szolgáltatás áremelkedéshez.Mennyi volt 10 éve 1kg kenyér/liter tej/doboz cigi?
Érdekes,hogy közben mégis nő a hazai gk állomány átlagéletkora....
Azért, mert régen az egy háztartása eső autók száma kisebb volt.
Ma azok többnyire bírnak autóval, akik 10 éve is, csak még többel.
Ma már nem ritka a két autós család. Mert pl. a gyerek otthonról nem tud elköltözni, de kocsira már telik.

Viszont mivel az új autóra nem telik, ide hozzák a használhatótól a legpukkant fostaliga szarig mindent.
Emiatt nő az autók átlagéletkora. A régieket is még használják sokáig és nő az állomány. De mivel újra nincs lóvé...
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
Azért, mert régen az egy háztartása eső autók száma kisebb volt.
Ma azok többnyire bírnak autóval, akik 10 éve is, csak még többel.
Ma már nem ritka a két autós család. Mert pl. a gyerek otthonról nem tud elköltözni, de kocsira már telik.

Viszont mivel az új autóra nem telik, ide hozzák a használhatótól a legpukkant fostaliga szarig mindent.
Emiatt nő az autók átlagéletkora. A régieket is még használják sokáig és nő az állomány. De mivel újra nincs lóvé...
Én különben azt is problémának látom,hogy a mai újautó palettábol hiányzik a "melósautó" kategória.Dacia van-és kész.A nyugati (tudom,Dacia is az már) autóiparban ez a kategória lényegében kihalt.Mini már nem az,olyan autót meg nem gyártanak,mint pl a Fiat Palio volt.A mai magyar átlagembernek az "alsóközépkategóriásnak"(miközben már nagyobbak mint anno egy W123 merci) mondott autók méregdrágák,a kisutóket meg egyértelműen gazdag családok második autójának tervezik.Kihalt a népautó kategória.
 
Én különben azt is problémának látom,hogy a mai újautó palettábol hiányzik a "melósautó" kategória.Dacia van-és kész.A nyugati (tudom,Dacia is az már) autóiparban ez a kategória lényegében kihalt.Mini már nem az,olyan autót meg nem gyártanak,mint pl a Fiat Palio volt.A mai magyar átlagembernek az "alsóközépkategóriásnak"(miközben már nagyobbak mint anno egy W123 merci) mondott autók méregdrágák,a kisutóket meg egyértelműen gazdag családok második autójának tervezik.Kihalt a népautó kategória.
Mert a "környezetvédelmi" szabályozás szerint egy 2-2,5 tonnás SUV annak számít, de egy 1,2 tonnás átlagautó meg nem.
Mert kikozmetikázzák. A kozmetika szerint a Leopard 2 is a legjobb besorolást kapná...

Az ilyen faszságokon érzem azt, hogy az EU teljesen meghülyült.
 
Mert a "környezetvédelmi" szabályozás szerint egy 2-2,5 tonnás SUV annak számít, de egy 1,2 tonnás átlagautó meg nem.
Mert kikozmetikázzák. A kozmetika szerint a Leopard 2 is a legjobb besorolást kapná...

Az ilyen faszságokon érzem azt, hogy az EU teljesen meghülyült.
Az autó jellegének kialakitásához mi köze van a környezetvédelmi besoroláshoz?
 
Kihalt a népautó kategória.
Mert nem éri meg. A degradált felszereltség miatt nem lehet olyan árréssel dolgozni, mint egy közép- vagy felsőkategóriás autón. Inkább azt hazudják, hogy az összes betűszóra szükséged van vezetés közben, mert anélkül vak és béna leszel a közlekedésben, pedig ez koránt sincs így. De az üres kaszniért nem fizet ki senki sok pénzt, hát a legkisebb autót is felpumpálták és telerakták elektronikus kütyükkel.