Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 198
113
TóVám(?):


43477498_d144000a5d130501edfe6ae0a95673d9_wm.jpg



.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 989
15 865
113

Szerencsétlen kocsi, megváltás lenne neki a bontó.

Amúgy ezek a régi zőccséges mercik még autók voltak, valahol a pápaszemesnél indult a mercinél a lejtmentet, de ezek még régi kedvencek, közel elpusztíthatatlan veteránok a 90-es évekből az akkori carinák és accordok, golfok, klasszik astrák mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka
M

molnibalage

Guest
Leköpni a karbantartót? Az igen.
A videókon több olyan felvétel van, ahol a sofőr gyakorlatilag nem figyelte az utat.
Az elején, de a csúcs, 3:09-nél a kamion. Eszem megáll bazmeg...

4:24
Az összes ilyen embertől most azonnal bevonva a jogsi.
Nem vesz észére egy kamion méretű cuccot? Mi a faszt keres az úton...?

5:24
Nem kampány kell ide, hanem, vérfürdő. A kamerafelvételek alapján bevonni jogsikat.
Meddig kell még várni a kormány részétről bazmeg, hogy cselekedjen...?
Két hét alatt rendet teszünk ugye?
Jah, persze. A kozlekedési morál 5+ éve kőként zuhan, reakció rá meg a kibasztott nagy semmi...

8:09
Innentől az összes delikvenstől elvehető a jogsi.
Simán, hosszú évekre.

 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Leköpni a karbantartót? Az igen.
A videókon több olyan felvétel van, ahol a sofőr gyakorlatilag nem figyelte az utat.
Az elején, de a csúcs, 3:09-nél a kamion. Eszem megáll bazmeg...

4:24
Az összes ilyen embertől most azonnal bevonva a jogsi.
Nem vesz észére egy kamion méretű cuccot? Mi a faszt keres az úton...?

5:24
Nem kampány kell ide, hanem, vérfürdő. A kamerafelvételek alapján bevonni jogsikat.
Meddig kell még várni a kormány részétről bazmeg, hogy cselekedjen...?
Két hét alatt rendet teszünk ugye?
Jah, persze. A kozlekedési morál 5+ éve kőként zuhan, reakció rá meg a kibasztott nagy semmi...

8:09
Innentől az összes delikvenstől elvehető a jogsi.
Simán, hosszú évekre.

Ember, ezen te megvagy lepődve? Remélem nem.. Sajnos ez a magyar valóság. Dominál a mobil , kamionosoknál sok esetben a laptopos filmnézés.. aztán arról ne is beszéljünk, hogy kik kapnak orvosi alkalmasságit, a járművek műszaki állapota.. (bár nálunk pl. a környéken ráugrottak a műszaki vizsgásokra és sokan nem csalnak már). Az elalvásról ne is beszéljünk, meg a sebességről.
Sajnos nincsen rá rendőr, nálunk van olyan, hogy 1 járőr jut 30 négyzetkilóméterre.. kisebb dolgokkal már nem is nagyon foglalkoznak, mert ha igazán baj lesz nem fognak tudni menni miatta.. én 1 vagy 2 éve láttam utoljára, hogy az autópályán bárki sebességet mért volna .. előtte évekig nem, illetve azóta sem. Ugye én a munkámból kifolyólag dolgozom az autópályán.. és amikor állunk a balesetnél az egyik sávot megpróbáljuk lefogni biztonsági sávnak (amitől a rendőrök hülyét kapnak, mert jajj nem lehet feltartatni a pályát, lezárni meg főleg nem..) ugyanúgy elmennek mellütnk 100+-al de a főúton is és hát rohadtul nem biztonságos.. ezt pedig érzed is. Erre csak az lesz a megoldás, ha a közútkezelő felfogja szerelni a járműveit trafival és utólag feljelenti a rendőrségen az embereket, akkor lehet változás náluk, különben nem. De ez is csak a terelős, majomfogós pályamunkákra igaz. Ha kihozhatnám, olyan dashcam felvételeket tudnék mutatni, hogy jajj.. pedig azért ne mondja senki, hogy nem hallani a szirénát, meg a 80 ledet nem látni, mert én érdekes módon még zene mellett is észlelem őket..
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 690
55 814
113
Állt a ház előtt egy kívülről szép állapotú Alfa 147 (mint enyém), nagyon szép zöld színben (kb. British Racing Green), elkezdte belepni a por. Viccelődtem vele, hogy olyan elhanyagolt (gumi kiszáradva, repedezve, leeresztve), hogy el kéne vinni apámékhoz a kertbe donornak. Aztán kirakták rá a felszólítást, és el is vitték a megadott időben a hatóságok. Előző éjjel el kellett volna trélereztetni, pár dolog jól jönne/jött volna belőle. (kipuff leömlő, ablakemelő gomb, ablakemelő motor, csomagtartó pneumatikus kinyomó pl.)

Ma már viccen kívül lenyúlnám szerintem.
Én Golf 1 Cabrioval vagyok igy. Ha volna helyem, vettem volna már pár donort. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 760
17 795
113
Leköpni a karbantartót? Az igen.
A videókon több olyan felvétel van, ahol a sofőr gyakorlatilag nem figyelte az utat.
Az elején, de a csúcs, 3:09-nél a kamion. Eszem megáll bazmeg...

4:24
Az összes ilyen embertől most azonnal bevonva a jogsi.
Nem vesz észére egy kamion méretű cuccot? Mi a faszt keres az úton...?

5:24
Nem kampány kell ide, hanem, vérfürdő. A kamerafelvételek alapján bevonni jogsikat.
Meddig kell még várni a kormány részétről bazmeg, hogy cselekedjen...?
Két hét alatt rendet teszünk ugye?
Jah, persze. A kozlekedési morál 5+ éve kőként zuhan, reakció rá meg a kibasztott nagy semmi...

8:09
Innentől az összes delikvenstől elvehető a jogsi.
Simán, hosszú évekre.

Antwerpen-ben voltunk kint a kikötő mellett van a telephely. Van egy bevezető út a kamionoknak, 30km/h-val lehet menni. Eleve, úgy mehetsz be a helyszínre, hogy kapsz egy 5 perces munkavédelmi oktatást - ebben felhívják a figyelmet, hogy 30km/h-val mész végig, mert üzemek vannak, bárhol lehet riasztás és az embereknek menekülnie kell. Ha riasztás van, akkor teherautó megáll, motor leáll és te is menekülsz.

Fent voltunk hőkezelést ellenőrizni, amikor a mellettünk lévő blokkban beindult a világ összes szirénája, szóval menekülés - át az úton, mivel a szélirány azt tette egyedül lehetővé. Saccra 150-200 ember fut, erre balról jött egy őrült kamionnal, dudál, az orrunk előtt nyélgázzal elhúzott, pár méterrel feljebb meg elsodort egy mentési irányítót majd később nem sok hiányzott, hogy leszedje a vonulós tűzoltókat. Emberünk nem zavartatta magát, majd beállt konténerterminál elé. Addigra odaértek az őrszolgálattól, kiparancsolták a kamionból, majd jöttek a zsaruk és bilincsben ült be a rendőrautóba.

Mindezt úgy, hogy előtte kapott munkavédelmi oktatást - benne a 30km/h-val, aláírta, folyamatosan villogtak a szirénák/veszélyt jelző táblák.

Bent is utálok közlekedni. Jön a baszott nagy kamionnal, egyik kezében a telefon - mert abban az üzemvárosban nem egyszerű tájékozódni, a kormányon a papírok és közben vezet. A kamion fülkéjéből semmit se látni. Mi bringával közlekedünk - hiába van 9 belső buszvonal, 35000 saját meg 18000 külsős ember azért közlekedik - többnyire bringával. Van egy csomó önvezető konténerkocsi, a fél világ felállványozva és befóliózva - szóval alig látsz be valamit és minden kereszteződés jobbkezes, plusz az önvezetőnek elsőbbsége van. Átmegy évi 400000 konténer. Ma elmész az A úton, holnap nincs A út, mert éjjel kirakták a kénsavgyár következő fázisát (20 konténer, 5 hőcserélő, 2 kazán, egyedül a mentő és tűzoltó haladhat át) és lezárva. Balra nem kerülhetsz, mert elsődleges mentési útvonal, mész még egyet balra, oda meg nem férsz be, mert ott is építkezés van, szóval megy a tili-toli a kamionnal.

Hetente hagynak potyognak le állványelemek az autókról, mert nyomja a telefont, szemből meg jön a kamion, rakományt rögzíteni meg luxus.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
Állt a ház előtt egy kívülről szép állapotú Alfa 147 (mint enyém), nagyon szép zöld színben (kb. British Racing Green), elkezdte belepni a por. Viccelődtem vele, hogy olyan elhanyagolt (gumi kiszáradva, repedezve, leeresztve), hogy el kéne vinni apámékhoz a kertbe donornak. Aztán kirakták rá a felszólítást, és el is vitték a megadott időben a hatóságok. Előző éjjel el kellett volna trélereztetni, pár dolog jól jönne/jött volna belőle. (kipuff leömlő, ablakemelő gomb, ablakemelő motor, csomagtartó pneumatikus kinyomó pl.)

Ma már viccen kívül lenyúlnám szerintem.
Néha hihetetlen, hogy az emberek miket képesek rohasztani.
 
M

molnibalage

Guest

+


Köszönjük a magyar bíróságok remeklését.
Gyakorlatilag két azonos eset, az egyikben felmentik az autóst, a másikban felfüggesztett börtön.
Mindkét helyen a motoros hajtott durván gyorsan a messze a megengedett felett.

Kabaré ez az ország bazdmeg.
Nevetséges, hogy az autós felelőssége felmerül egyáltalán a két esetben, amikor kibaszott ostoba száguldozó idióták hozták a másikat lehetetlen helyzetbe.
Konkrétan mindkét motorost veszélyeztetésért kellene sittre vágni, ha az egyik idióta nem halt volna meg, megspórolva ezt. Mert, ha az elszálló motorja még el is talál egy vétlent, akkor mi lett volna? Nem rajtuk múlt, hogy ez nem történt meg.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 478
10 016
113

+


Köszönjük a magyar bíróságok remeklését.
Gyakorlatilag két azonos eset, az egyikben felmentik az autóst, a másikban felfüggesztett börtön.
Mindkét helyen a motoros hajtott durván gyorsan a messze a megengedett felett.

Kabaré ez az ország bazdmeg.
Nevetséges, hogy az autós felelőssége felmerül egyáltalán a két esetben, amikor kibaszott ostoba száguldozó idióták hozták a másikat lehetetlen helyzetbe.
Konkrétan mindkét motorost veszélyeztetésért kellene sittre vágni, ha az egyik idióta nem halt volna meg, megspórolva ezt. Mert, ha az elszálló motorja még el is talál egy vétlent, akkor mi lett volna? Nem rajtuk múlt, hogy ez nem történt meg.
Aki egy 100+ lóerős motort vesz, annak nem arra kell, hogy alacsonyabb fogyasztással járjon melóba... Már abba bele lehetne kötni, hogy ilyeneket kiengednek a közútra. Akár csak a (200)300 lóerő feletti autókat.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Köszönjük a magyar bíróságok remeklését.
Gyakorlatilag két azonos eset, az egyikben felmentik az autóst, a másikban felfüggesztett börtön.
Mindkét helyen a motoros hajtott durván gyorsan a messze a megengedett felett.

Kabaré ez az ország bazdmeg.
Nevetséges, hogy az autós felelőssége felmerül egyáltalán a két esetben, amikor kibaszott ostoba száguldozó idióták hozták a másikat lehetetlen helyzetbe.
Konkrétan mindkét motorost veszélyeztetésért kellene sittre vágni, ha az egyik idióta nem halt volna meg, megspórolva ezt. Mert, ha az elszálló motorja még el is talál egy vétlent, akkor mi lett volna? Nem rajtuk múlt, hogy ez nem történt meg.

Olyan szempontból nem kirívó, hogy Isten óvjon mindenkit aki bíróság elé kerül, akár al akár felperesként, mert drága bíróink a legelvetemültebb döntéseket képesek meghozni.

Anno engem is beidéztek másfél évvel az eset után, hogy mégis miért PONT AKKOR akartam lezárni a sorompót amit a kopott gumikkal, nem lerögzített, engedély nélkül szállított veszélyes áruval a kamionos tőből kitört...
Hát jött a qva vonat azért.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 570
28 805
113


""Homolya Róbert távozása, utódjának keresése összefügghet azzal, hogy a szakminisztérium új közlekedésért felelős államtitkárának, az egyébként is közlekedési szaktekintélyként számon tartott Vitézy Dávidnak határozott elképzelései vannak a MÁV Zrt. további működtetéséről."
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 285
113


""Homolya Róbert távozása, utódjának keresése összefügghet azzal, hogy a szakminisztérium új közlekedésért felelős államtitkárának, az egyébként is közlekedési szaktekintélyként számon tartott Vitézy Dávidnak határozott elképzelései vannak a MÁV Zrt. további működtetéséről."
Vegyes érzéseim vannak... Hiába, jó családba születni tudni kell. Viszotn a BKK-nál pár dolgot azért gatyába rázott, és az állóvizet felkavarta, érdemei is vannak, nem csak túlmozgásos hülyeségei.
 
M

molnibalage

Guest
Vegyes érzéseim vannak...
Nem értem miért.
Hiába, jó családba születni tudni kell. Viszotn a BKK-nál pár dolgot azért gatyába rázott, és az állóvizet felkavarta, érdemei is vannak, nem csak túlmozgásos hülyeségei.
A VEKE által felmutatott eredményeknek semmi köze nem volt ahhoz, hogy OV igen távoli rokona.
Amit egyébként én sokáig nem is tudtam, lehet, hogy még ő sem...

Szóval akkor az apjának, korábbi feleségének a tesója OV anyja?
Fúúúúúúúúúú. Biztos emiatt került be a VEKE után is a BKV felügyelő bizottságába...
Esetleg talán el kellene ismeri, hogy szereti, és a legfontosabb, ért ahhoz, amit csinál.
Az

KKI8j7a.png
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 989
15 865
113
A VEKE által felmutatott eredményeknek semmi köze nem volt ahhoz, hogy OV igen távoli rokona.

Főleg úgy, hogy a VEKE nevű gittegylet munkájához se volt köze, azon túl hogy fiatal hülyegyerekként szóvívősködött egy sort, így mindenki az ő arcához kapcsolata a VEKE munkályát, amíg (onnan is) ki nem rúgták, és azóta is csak röhögnek ott rajta, amikor pofára esik.

Mondjuk ők már ismerik.