C-17 Globemaster III (McDonnell Douglas / Boeing, USA)

Ramstein-ből érkezőben egy balkanyar:
911f9f3c22ffac3cec291e5ef231791a.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Pont ezért írtam.
Ők vették (túllicitáltak mindenkit) meg az utolsó darabot.
Többet is vettek volna, de hozták a szokásos formájukat, és addig vaciláltak, hogy mire döntöttek, a Boeing elkezdte lebontani a beszállítói láncot.
Ezért írzam, hogy valamivel pótolni kell a hiányzó kapacitást.
Ha ez a c 17 ilyen fasza gép ekkora az igény rá nem értem miért nem indítják újból a gyártását?
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Huh? 30+ éves design, és megszűnt már a gyár is sok éve.
Ha egy termékre van egy nagy kereslet akkor és mindenhol a világban ennyire sztárolják!
Igen értem, hogy a gyárat bezárták (bár valszeg a gyártósor le van zsírozva) és pénzbe kerül az újranyitás, de ha van kereslet és sokan előre lekötnék akkor megéri. De ez nem a mi problémánk mellékes kérdés, nekünk jó lesz ez a kc 390 es.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Ha egy termékre van egy nagy kereslet akkor és mindenhol a világban ennyire sztárolják!
Csak itt a fórumon. :)

Igen értem, hogy a gyárat bezárták (bár valszeg a gyártósor le van zsírozva)
Dehogy van lezsirozva. Elavult, kifutott, ment a levesbe. Boeing nem jótékonysági szervezet, hanem kőkemény corporation, ráadásul a rosszabbik fajtából, miota McD&D merger után az utóbbiak pénzügyesei vették át a céget egy csendes puccsal (ennek a borzasztó folyamatnak volt a vége a katasztrófák egymás után nemrégen.)

és pénzbe kerül az újranyitás, de ha van kereslet és sokan előre lekötnék akkor megéri. De ez nem a mi problémánk mellékes kérdés, nekünk jó lesz ez a kc 390 es.
De nem így van, mert 30 éves designt nem állnak neki régi protokollok szerint gyártani, nem építenek újra 'regi' gyarat hozza stb, mert félmilliárd dollárra jönne ki egy gép, amennyiért meg már a kutyának nem kellene...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Csak itt a fórumon. :)


Dehogy van lezsirozva. Elavult, kifutott, ment a levesbe. Boeing nem jótékonysági szervezet, hanem kőkemény corporation, ráadásul a rosszabbik fajtából, miota McD&D merger után az utóbbiak pénzügyesei vették át a céget egy csendes puccsal (ennek a borzasztó folyamatnak volt a vége a katasztrófák egymás után nemrégen.)


De nem így van, mert 30 éves designt nem állnak neki régi protokollok szerint gyártani, nem építenek újra 'regi' gyarat hozza stb, mert félmilliárd dollárra jönne ki egy gép, amennyiért meg már a kutyának nem kellene...
Tehát azt mondod csak itt sztárolják ezt a gépet? Akkor értem.:)
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Tehát azt mondod csak itt sztárolják ezt a gépet? Akkor értem.:)
Akkora bukó volt a végül 10-15 évre (!) kicsúszott fejlesztese, hogy először felére vagta a vedelmi miniszter a rendelést (egy bizonyos Cheney nevű), a végén mrg majdnem lefújták az egeszet, mert akkor mar 12+ év után is tele volt hibákkal a proto...
 
Ha egy termékre van egy nagy kereslet akkor és mindenhol a világban ennyire sztárolják!
Igen értem, hogy a gyárat bezárták (bár valszeg a gyártósor le van zsírozva) és pénzbe kerül az újranyitás, de ha van kereslet és sokan előre lekötnék akkor megéri. De ez nem a mi problémánk mellékes kérdés, nekünk jó lesz ez a kc 390 es.
Olyannyira beszántotta a Boeing a C-17-et, hogy a telephelyet is eladta.
Ahhoz, hogy rentábilisan újranyissanak egy ilyen méretű műintézményt, ahhoz olyan megrendelésállományra van szükség, amit csak az US Air Force képes prezentálni.
A beszántás annak idején azért volt meglepetés, mert lett volna még pár gépre kereslet, de mindenki csak baszkódott, meg halogatott. A Boeing meg nem akarta tovább finanszírozni az álló gyárat. Legyártottak 10 extra gépet saját költségen, aztán meg bontották az asztalt. Tegyük hozzá, hogy azért elég horror ára volt a végén már a gépnek (300+M USD). Nem is a képességeihez képest, hanem ahhoz képest, hogy egy bármilyen légierő milyen költségvetési kerettel rendelkezik.
 
WASHINGTON, July 19, 2022

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of the United Arab Emirates of C-17 Aircraft Sustainment and related equipment for an estimated cost of $980.4 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of the United Arab Emirates (UAE) has requested to buy follow-on sustainment and support of C-17 fleet to include aircraft hardware and software modifications and support; Joint Mission Planning System (JMPS) software; classified software support for Electronic Warfare (EW) self-protection; aircraft and engine support equipment, components, consumables, spare parts and repair/return; publications and technical documentation; heavy maintenance support; participation in the C-17 Virtual Fleet for Total System Sustainment (TSS) contractor logistics support and Material Improvement Program (MIP); other U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistical support services; and other related elements of program support. The total estimated cost is $980.4 million.

This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of an important regional partner. The UAE has been, and continues to be, a vital U.S. partner for political stability and economic progress in the Middle East.

The proposed renewal of C-17 aircraft support will provide the Government of the UAE with a credible defense capability, provide strategic and humanitarian airlift, and ensure interoperability with U.S. forces. The UAE already operates the C-17 and will have no difficulty absorbing the additional sustainment into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The prime contractor will be The Boeing Company, Chicago, IL. The purchaser typically requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.

Implementation of this proposed sale may require the assignment of up to twelve (12) U.S. Government or contractor representatives to the UAE. Implementation of this proposed sale will require periodic Program Management Reviews in the United States or in the UAE.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 
Akkora bukó volt a végül 10-15 évre (!) kicsúszott fejlesztése, hogy először felére vágta a védelmi miniszter a rendelést (egy bizonyos Cheney nevű), a végén meg majdnem lefújták az egészet, mert akkor már 12+ év után is tele volt hibákkal a proto...
Cheney nélkül is bukó, mert 1 nagy szállítógépet vevők hiányában nehéz eladni - ezzel a ténnyel már más országok is szembesültek /+ az oroszok is szembesülésre készülhetnek/...
A gyermekbetegségek meg minden új típusra jellemzőek, kivéve a hibák eltitkolásában világhírű kínai és a brazil gyártmányokra...!!! :):):)
 
Ha ez a c 17 ilyen fasza gép ekkora az igény rá nem értem miért nem indítják újból a gyártását?
Mert a gyártósor megfizethetetlenül drága lenne és perpill senki nem adott le rá megrendelést. Legalább 50+ gépet kéne rendelni, hogy értelme legyen gyártani, de a gépek áttervezése még sanszosan így is befigyelne, mert egyes dolgokat már nem biztos, hogy gyártanak hozzá. És akkor is messze drágább lenne, mint az utolsó példányok.

A gép csak annyira volt "elavult" - kamm idióta nyilatkozataival szemben - hogy megrendelés nélkül gyártották le az utolsó 12 példányt és pár év alatt eladták.
Az Pentagon n+1-dik stratégiai hibája, hogy nem tartották fenn a gépek alacsonyom ütemű sorozatgyártását.
A C-17-ből iszonyatos módon pörögnek ki a repórák, a váltótípus meg sehol.


135-170 ezer órát repkednek évente 80% körüli hadrafoghatósággal.
A statisztika csak USAF gépre vonatkozik, abban nincs benne a ANG és az AFR.
Tehát ezt kb. 155 gép hozza össze * 0,8 = 124 gép.

Akkor egy gép átlagosan egy évben 1209 órát repül a középértékkel számolva.
Azért ez elég durva...
 
A gyermekbetegségek meg minden új típusra jellemzőek, kivéve a hibák eltitkolásában világhírű kínai és a brazil gyártmányokra...!!! :):):)
"hibák eltitkolásában világhírű" o_O
Most akkor tudnak titkot tartani, és akkor ezért egy "gyermekbetegségről" sem tudunk, azért "világhirűek", vagy tele vannak "gyermekbetegséggel" és nem tudnak titkot tartani,...csak mi nem tudjuk még mit akarnak titkolni, de a széles világ meg igen, ezért hiresek?! :D
 
"hibák eltitkolásában világhírű" o_O
Most akkor tudnak titkot tartani, és akkor ezért egy "gyermekbetegségről" sem tudunk, azért "világhirűek", vagy tele vannak "gyermekbetegséggel" és nem tudnak titkot tartani,...csak mi nem tudjuk még mit akarnak titkolni, de a széles világ meg igen, ezért hiresek?! :D
Menjél ki 1 kínai piacra, és majd meglátod, hogy milyen "hibátlan és világhírű" cuccokat árulnak...
 
Mert a gyártósor megfizethetetlenül drága lenne és perpill senki nem adott le rá megrendelést. Legalább 50+ gépet kéne rendelni, hogy értelme legyen gyártani, de a gépek áttervezése még sanszosan így is befigyelne, mert egyes dolgokat már nem biztos, hogy gyártanak hozzá. És akkor is messze drágább lenne, mint az utolsó példányok.

A gép csak annyira volt "elavult" - kamm idióta nyilatkozataival szemben - hogy megrendelés nélkül gyártották le az utolsó 12 példányt és pár év alatt eladták.
Az Pentagon n+1-dik stratégiai hibája, hogy nem tartották fenn a gépek alacsonyom ütemű sorozatgyártását.
:D
Megint butan horogsz anelkul, hogy egyaltalan ertened, mit irtam.
A gep gyartosora lenne most elavult, baszki. Sot, a gep is, manapsag, ugye.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1