Ja, és az F-35-re is inttegrálható a Meteor...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Elég összehasonlítani példáiul a Brazil gripen_e beszerzést a Lenygel F35 beszerzéssel és jó ha 10 százakék árkülömbség van a 2 gép között mindennel együtt.Üzemeltetés ami lehet drágább egyenlőre de ahogy felfut a gyártás ezres darabszámban üzemelnek F35-ösök úgy csökkennek az üzemeltetési költségek.Ennek mi koze a C/Dhez avagy ahhoz, hogy 4-5x annyiért lenne kevesebb F-35-od, amiket tutura lelepnek 15 evvel később, de ezek elvittek a budgetedet 30+ evre...?
Meg1x, de tényleg utoljára: a Gripen konkrétan a stealth gepeken kívül a legkisebb RCSsel rendelkezik, emellett az E per pillanat a világ legfejlettebb sw platformja, fegyverzetben meg előrébb tart, mint az amerikaiak, Meteor, IRIS, Taurus stb. (Kethajtomuvesekkel stb nem er fel, de farzseb méretű az ország, zéró tengerparttal, semmi értelme.)
Mindezt úgy, hogy mondjuk ugyanannyi gepet 1/3-1/4 aron uzemeltetsz az F-35hoz kepest, azaz siman bevasarolhatsz najd a sixth gen gépekből mellé, lassan atallva azokra.
Ennek fuss neki még egyszer!Elég összehasonlítani példáiul a Brazil gripen_e beszerzést a Lenygel F35 beszerzéssel és jó ha 10 százakék árkülömbség van a 2 gép között mindennel együtt.Üzemeltetés ami lehet drágább egyenlőre de ahogy felfut a gyártás ezres darabszámban üzemelnek F35-ösök úgy csökkennek az üzemeltetési költségek.
A brazilok teljes tech transzfert kaptak, úgyhogy ne a lengyel F35 beszerzessel hasonlítsuk össze, hanem a japannal.Elég összehasonlítani példáiul a Brazil gripen_e beszerzést a Lenygel F35 beszerzéssel és jó ha 10 százakék árkülömbség van a 2 gép között mindennel együtt.Üzemeltetés ami lehet drágább egyenlőre de ahogy felfut a gyártás ezres darabszámban üzemelnek F35-ösök úgy csökkennek az üzemeltetési költségek.
Ha nekem szól akkor nem tetszett érteni a poént.No igen, az olvtárs víziói nemcsak önmagukban zavarosak, de rendszerben nezve őket meg egyenesen ertelmetlenek.
Nem neked szolt.Ha nekem szól akkor nem tetszett érteni a poént.
Ezt a sok hajmereszto autoskartyas hulyeseget.Elég összehasonlítani példáiul a Brazil gripen_e beszerzést a Lenygel F35 beszerzéssel és jó ha 10 százakék árkülömbség van a 2 gép között mindennel együtt.Üzemeltetés ami lehet drágább egyenlőre de ahogy felfut a gyártás ezres darabszámban üzemelnek F35-ösök úgy csökkennek az üzemeltetési költségek.
Ja mert, ha Maróthék megmondják, akkor az úgy is van? 2040-ben sehol nem lesznek az elérhető Gen 6 gépek. Addig 100x összevesznek még az alapkoncepción is. Az USA aki komolyan veszi a csapatpróbát, az nekik is kb 10 évbe telik! Technológiák is hiányoznak. Ki mondta, hogy a Gen 6-os gépek darab ára nem lépi meg a $200 milliót. Minden új Generációs gép hemzseg a hibáktól. Maróthék még mindig ott tartanak, hogy okosba vesznek sisakcélzót, ahelyett ,hogy 15 év után megvennék a legjobbat. Arról nem is beszélve, hogy a Gripeneknek még most sincs egyedi bunker fedezékük. 2040-re az F-35-ös egy komolyan kiforrott gép lesz, minimális rizikóval, akár lézer fegyverzettel.Ott van az interjuban, basszus. Az a vegtelenul ostoba Csernocsova meg ki is mondja, hogy fingjuk nincs, mit fognak targyalni, ok cvsak kitalaltak, hogy nekik most mar F-35 kell. Erre irja nem egy cikk, hogy mivel meg arakat sem tudnak, lathatoan fogalmuk nincs, mennyibe fog fajni, hogy 2-3 annyi kiszolgalo infra, 2x szemelyzet stb kell majd hozza es igy tovabb.
De eppen ez az, ami hulyeseg, es igen, regebben keringett itt ez az okossag a forumon.
Egyreszt lof@szt nem csokkent nektek; ha barhol csokkent, az ideat, a US Armed Forces szamara, de valojaban ott is emelkedik a vegszamla, mert nem a belepo hw ara a mervado, ezt is kabe 5x leirtuk az elmult 10 oldalon.
Keptelen vagyok megerteni, miert csinalsz ugy, mintha ezt nem tudnad...?
Konkretan peldakent hoztad fel.Az megis mi mas lenne? Idoskori kihagyas? Ha jol emlekszem, vagy egy tizessel legalabb fiatalabb vagy nalam...
Ennek megint konkretan az ellenkezoje igaz - konkretan azt irtak a blogok (legalabb ket helyen emlekszem ra), hogy az amerikaiak alatta maradtak kicsivel a tobbi ajanlatnak, de a svednek biztosan.
De ezt magyarazom napok ota, hogy sehova nem "valtunk" 2040 elott, ertsetek mar meg.
Nem lesz semmilyen sixth gen gep elerheto 2035-2040 kozott, leghamarabb majd valamikor 2040 utana kezdenek szallingozni, amire masik 3-4 ev minimum a rendszerbe allitas stb (feltetelezve, hogy nem lesz "utemezve" a szallitas, azaz lesz ra budget.)
Ez a "valtunk" kifejezes semmi mas, mint kodosites, mert maskulonben ertelmetlen a C/D elmelet.
Az F-35-nek nem sok minden dolgozik, de az ido biztosan nem, mert a sixth-gen gepek 2040 utan gazdagon lelepik mindenben. Pontosan ezert is mondjak Marothek, hogy Magyarorszag szamara ertelmetlen lenne, mert egy kozbulso lepcso - es tenyleg az, hiszen mar a Gripen E is egy teljesen uj, egy komplett generacioval fejlettebb sw platformon ill koncepcio menten jott ki; aki valaha barmilyen fejlesztesben reszt vett az elmult 5-10 evben az pontosan tudja, mekkora ugras tortent sw dev teren a CD/CI megjelenesevel.
Az F-35-nek van tobb elonye is, de ettol meg az 1990-es evek designja, gyakorlatilag az F-22 akartak tomegesen elerhetove tenni - viszont a Lockheed verszemet kapott es mindenkit gatlastalanul lehuzott, mikozben egy katasztrofa lett az egesz maintenance, az egesz mgmt stb. Nem veletlenul csokkentette meg a USAF (!) is a tervezett mennyiseget (lasd 'nem jarunk Ferrarival dolgozni' es hasonlo beszolasok a USAF combat chieftol.)
Aha, lezerrel. Ne hagyd abba, meselj meg.Ja mert, ha Maróthék megmondják, akkor az úgy is van? 2040-ben sehol nem lesznek az elérhető Gen 6 gépek. Addig 100x összevesznek még az alapkoncepción is. Az USA aki komolyan veszi a csapatpróbát, az nekik is kb 10 évbe telik! Technológiák is hiányoznak. Ki mondta, hogy a Gen 6-os gépek darab ára nem lépi meg a $200 milliót. Minden új Generációs gép hemzseg a hibáktól. Maróthék még mindig ott tartanak, hogy okosba vesznek sisakcélzót, ahelyett ,hogy 15 év után megvennék a legjobbat. Arról nem is beszélve, hogy a Gripeneknek még most sincs egyedi bunker fedezékük. 2040-re az F-35-ös egy komolyan kiforrott gép lesz, minimális rizikóval, akár lézer fegyverzettel.
Az USA komolyan veszik a csapatpróbát - csak leszarják az eredményeket.Az USA aki komolyan veszi a csapatpróbát
Látszik, hogy semmilyen gép fejlesztésében, üzemeltetési tesztjében, fejlesztések visszaadoptálásban nem vettél részt. Egy hiba feltárása, majd megoldása sokszor ahhoz képes jelentéktelen ideig tart, mint ameddig egy hivatalos javítás megjelenik. Csak annyit mondok, hogy a papírozás és a bürokrácia hatalmas úr. A többit nem kezdem le részletezni, mert képtelen lennél felfogni, úgy is csak kötekszel.Az USA komolyan veszik a csapatpróbát - csak leszarják az eredményeket.
Ha ennyire otthon vagy a témában, levezetnéd, hogy a F-35C vízszintes vezérsíkját érintő problémákat hogyan óhajtják orvosolni?![]()
Tehát mi a baj az F-35C vízszintes vezérsíkjával?Látszik, hogy semmilyen gép fejlesztésében, üzemeltetési tesztjében, fejlesztések visszaadoptálásban nem vettél részt. Egy hiba feltárása, majd megoldása sokszor ahhoz képes jelentéktelen ideig tart, mint ameddig egy hivatalos javítás megjelenik. Csak annyit mondok, hogy a papírozás és a bürokrácia hatalmas úr. A többit nem kezdem le részletezni, mert képtelen lennél felfogni, úgy is csak kötekszel.
Hat te sem, az meg vegkepp egyertelmu.Látszik, hogy semmilyen gép fejlesztésében, üzemeltetési tesztjében, fejlesztések visszaadoptálásban nem vettél részt.
Micsoda hulyeseg.Egy hiba feltárása, majd megoldása sokszor ahhoz képes jelentéktelen ideig tart, mint ameddig egy hivatalos javítás megjelenik.
Oh, please, abba ne hagyd. Erik az olvasoi aranykopes...Csak annyit mondok, hogy a papírozás és a bürokrácia hatalmas úr. A többit nem kezdem le részletezni, mert képtelen lennél felfogni, úgy is csak kötekszel.
A baj az, hogy a hozzád hasonló cinikus emberek miatt tart technikailag ott a Magyar Honvédség ahol van.Aha, lezerrel. Ne hagyd abba, meselj meg.![]()
A baj az, hogy a hozzad hasonlo fogalmatlan, de hangos foteltabornokok miatt olyan hulye az orszag a temahoz, amennyire.A baj az, hogy a hozzád hasonló cinikus emberek miatt tart technikailag ott a Magyar Honvédség ahol van.
Eleve egy sokbeszállítós közös program, ahol azok, akik beszálltak a fejlesztés finanszírozásába, gyártanak is részegységeket az összes géphez - volt is probléma a törökök kiebrudalásakor, át kellett szervezni a beszállítói láncot.mindezt olcsobban, mint az F-35, ahol semmifele gyartasrol szo sem lehet, mindent, meg karbantartasban is mindent amerikaiak csinalnak,
Mesélnél a Gripen szarnyarol? Főleg,hogy a mi gépeinek A szárnyak vannak.Meddig is nem repulhettek harckepes SW rakétákkal?Az USA komolyan veszik a csapatpróbát - csak leszarják az eredményeket.
Ha ennyire otthon vagy a témában, levezetnéd, hogy a F-35C vízszintes vezérsíkját érintő problémákat hogyan óhajtják orvosolni?![]()
Igazság az,hogy meg a svéd gyártáshoz is az alkatrészek többsége import.....Brazilhoz meg pláne.Eleve egy sokbeszállítós közös program, ahol azok, akik beszálltak a fejlesztés finanszírozásába, gyártanak is részegységeket az összes géphez - volt is probléma a törökök kiebrudalásakor, át kellett szervezni a beszállítói láncot.
Az olaszok meg kaptak gyártást/végszerelést is, ami már működik 2017 óta:
Azt meg kétlem, hogy a brazilok legyártják a hajtóművet, vagy megkapják hozzá a technológiai transzfert, úgyhogy óvatosan a "teljes technológiai transzfer" kifejezéssel...![]()
Legördült a gyártósorról az első olasz gyártású F-35B
Típusok | 2017. május 5-én az olaszországi Cameriben elkészült az első olyan – rövid úton fel- és függőlegesen leszálló – F-35B, amelyet nem az Egyesült Államokban gyártottak.www.jetfly.hu
Tudsz olyan szerkezeti problémáról, amit nem tudnak, vagy akarnak megoldani? Mert az F-35C esetén van ilyen. És ezzel a hibával kénytelen a Navy ezeket megrendelni.Mesélnél a Gripen szarnyarol? Főleg,hogy a mi gépeinek A szárnyak vannak.Meddig is nem repulhettek harckepes SW rakétákkal?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..