Pl. Zselének megparancsolják, hogy zárja el az Ukrajnán keresztül érkező kőolajat (mondjuk, "véletlenül" orosz rakéta találatot kapna a vezeték és aztán nem hoznák helyre, mert nem lehet anyaghiány és veszély miatt).
Azzal pedig Mo. megtérdelne.
Nincs más alternatív beszerzési lehetőségünk! Főleg ilyen mennyiségre, mint ami kiesne egy vezeték elzárásnál.
Részleteiben:
- T-64BV: 38 (nincs rendszeresítve az orosznál, lázadók eszközei, ezen kívül 2 db T-64A)
- T-72A: 31 (elvileg nincs rendszerben)
- T-72AV: 8 (elvileg nincs rendszerben)
- T-72B/BV: 161 (22,61 %)
- T-72BA: 6 (4,5 %)
- T-72B3 (SMT 1989): 203 (35,74 %)
- T-72B3M: 129 (26 %)
- T-80BV: 72 (35 %)
- T-80BVM: 35 (24,48 %)
- T-80U: 85 (45,7 %)
- T-90A: 20 (8,81 %)
- T-90M: 2
- Ismeretlen típus: 205
Megjegyzés:
Az orosz haderő 2021 végén 2608 harckocsit tartott hivatalosan rendszerben, de ezt akkori tervek szerint 2848 darabra szerették volna növelni. A tárolt, de felújított T-62M-ek ebben a számban nem szerepeltek.
- A T-72B-k egy része T-72B3M-re (obr.2016) lesz átépítve, a pontos szám nem ismert.
- A T-80BV-k egy részét T-80BVM-re alakítják át, a pontos szám nem ismert, a két típust együtt érdemes értelmezni.
- A zsákmányolt harckocsik időnként ismét gazdát cserélnek, illetve kilövésük után sem egyértelmű, hogy ki veszítette el "utoljára".
Részleteiben ennyit is ér sajnos ez a kimutatás... Ha összeadod a százalékokat,, akkor nem 100% jön ki, ha már részletekről beszélünk.
Volt itt is a fórumon elvesztett T62M, ami nem szerepel a fenti kimutatásban.
Az ismeretlen típus elnevezés pedig értelmezhetetlen, ha csak egy futógörgő marad a harckocsiból ,akkor is be lehetne azonosítani legalábbis típusra, ha nem is alváltozatra.