Civil repüléssel kapcsolatos témák

A lett partok közelében tengerbe csapódott egy osztrák lajstromú Cessna 551-es. A gép a spanyolországi Jerez repteréről tartott Kölnbe, de ott nem landolt. A légiirányítás nem tudta felvenni vele a kapcsolatot, emiatt német és dán QRA is emelve lett a gépre. Az elfogáskor a pilóták nem láttak senkit a kabinban. Egyes források szerint a német légtérben kabinnyomás problémát jeleztek a légiirányításnak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A lett partok közelében tengerbe csapódott egy osztrák lajstromú Cessna 551-es. A gép a spanyolországi Jerez repteréről tartott Kölnbe, de ott nem landolt. A légiirányítás nem tudta felvenni vele a kapcsolatot, emiatt német és dán QRA is emelve lett a gépre. Az elfogáskor a pilóták nem láttak senkit a kabinban. Egyes források szerint a német légtérben kabinnyomás problémát jeleztek a légiirányításnak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hát ez több, mint furcsa. Német légtérben már 1 km alatt kellett volna lenniük.
 
Szerintem nem vagyunk ám messze attól, hogy legyen egy kapcsoló a pilótafülkében, amit ha valaki bekapcsol, a gép automatikusan leszáll a legközelebbi repülőtéren. Akár egy másik repülőről is aktiválhatják.
Egyes G3000-es avionikájú gépekbe már építenek ilyen rendszert:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: formosa1 and gacsat

Épp szembe jött és bár alapvetően a saját portékája miatt posztolta a Kenworth, talán itt is elfér.

A képen a KLM egy C-54B / DC-4 típusú gép látható, miután egy sikeres kényszerleszállást követően trélerre rakták a szaudi sivatagban. A gép egy nem mentrendszerinti útvonalat repült London - Karacsi között, melynek a Róma - Bászra szakasza ért véget Irak helyett Szaúd-Arábiában.

A gép 1953. január 1-ének estéjén indult Rómából, ám Bászra repterén nem tudtak leszállni, mert a gép érkezése előtt az amúgy egész nap kitűnő látási viszonyok drasztikusan leromlottak. Ugyanez volt a helyzet a kitérő reptérként kijelölt Bagdad esetében is. Emiatt a pilóták a szaúdi Dhahran mellett döntöttek. Lényeg a lényeg Dhahran közelében kifogyott az üzemanyag, a reptértől mintegy 27,5 kilométernyire kényszerleszállást hajtottak végre a telihold által megvilágított sivatagban. A fedélzeten tartózkodó 66 fő közül mindenki életben maradt, sőt a DC-4-es is megúszta, hiszen az akkor 9 éves gép javítása mellett döntöttek.

 
A lett partok közelében tengerbe csapódott egy osztrák lajstromú Cessna 551-es. A gép a spanyolországi Jerez repteréről tartott Kölnbe, de ott nem landolt. A légiirányítás nem tudta felvenni vele a kapcsolatot, emiatt német és dán QRA is emelve lett a gépre. Az elfogáskor a pilóták nem láttak senkit a kabinban. Egyes források szerint a német légtérben kabinnyomás problémát jeleztek a légiirányításnak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Radio Comms, Tracks And All The Details About The Interception Of The ‘Ghost Jet’ Last Week...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

F-16_OE-FGR_04092022_Foto_Cykel_Grafen_Facebook.jpg
 
A magyar kormány elkötelezett az Aeroexpress Regional tevékenysége mellett, minden eszközt megvizsgál, hogy a légitársaság által vitt regionális közlekedés hosszú távon megmaradjon – jelentette a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese Debrecenben.
 
Nem tudom, hogy volt-e már valahol. Kimenekítettek egy Wizz Air gépet Ukrajnából, mélyrepülésben.
Gondolom nem kis kockázatot vállalt a személyzet, és a veszélyességi pótlékot sem sajnálták tőlük!
 
Most néztem, elvileg február 23 óta vesztegelt Lvivben ez a Wizz gép. Az FR24 adatai alapján a lengyel határnál, 10 000 láb / 3 km magasan kapcsolták a jeladót, az ukrán légtérben töltött rövid idő alatt nem működött:

 
Brutális mennyiségű járat hagyta ma el Moszkvát és Szentpétervárt, a helyenként milliós jegyárak ellenére.
Külön megdöbbentő a török járatok száma, valószínűleg minden elérhető kapacitást ide csatornáztak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.