Hadgyakorlatok magyar részvétellel (Magyarországon és külföldön)

1r5rxjQ.png

Brave Warrior 2022: felkészülés

A jövő héttől kezdődő Brave Warrior 2022 gyakorlatra történő felkészülés jegyében a NATO Kiemelt Éberségi Tevékenység Többnemzeti Harccsoport alárendeltségében lévő MH 5. Bocskai István Lövészdandár lövészszázad katonái aknavető lövészetet hajtottak végre a szomódi lőtéren. A kiképzésen részt vettek továbbá az MH 25. Klapka György Lövészdandár 1. Lövészzászlóalj aknavető beosztású katonái is, akik az éleslövészettel fejezték be az aknavető szakkiképzést...
 
Éleslövészet a Központi Gyakorlótéren

A NATO Kiemelt Éberségi Tevékenységű többnemzeti harccsoport olasz és horvát katonái éleslövészetet hajtottak végre a Magyar Honvédség Központi Gyakorlóterén.


Mégtöbb kép:


A NATO Kiemelt Éberségi Tevékenység Többnemzeti Harccsoport (eVA BG) olasz és horvát katonái éleslövészetet hajtottak végre szeptember közepén a Magyar Honvédség Központi Gyakorlóterén.

Dtf9Th8.png
KjLlE8P.png
yLqzb8m.png
 
Az MH 5. Bocskai István Lövészdandár és az MH 25. Klapka György Lövészdandár a Brave Warrior 2022 elnevezésű gyakorlaton történő részvétel miatt átcsoportosításokat hajt végre szeptember 17. és 19. közötti időszakban ezért az említett időszakban katonai menetoszlopok közlekedésére kell számítani a Debrecen – Hajdúhadház, a Veszprém – Újmajor, valamint a Tata - Környe - Gánt - Székesfehérvár - Veszprém - Újmajor útvonalakon.

A menetoszlopok 40 km/h óra sebességgel az alábbi útvonalakon közlekednek:
Hajdúhadház, - 4. főút - M35 elkerülő út - M35 autópálya - M3 autópálya - M31 autópálya- M0 autóút - M7 autópálya- 8. főút- Veszprém északi körút- Újmajor,
valamint
Tata - 8119 út – Gánt elágazás, 8123. út Zámoly - Székesfehérvár - 8. főút - Veszprém északi körút, 830. út - Újmajor.

A Magyar Honvédség kéri a járművezetőket, hogy a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a katonai járműveket, mivel azok mérete és sebessége, valamint a konvojok hossza és haladásának módja eltér a mindennapi közúti közlekedésben megszokottól. Mivel a zárt menetoszlop járművei közé nem hajthat be civil gépjármű, a járművek haladását a konvoj elején és végén kísérőjárművek biztosítják. Kérjük a járművezetőket, hogy a katonai menetoszlopok közelében minden esetben az aktuális útviszonyok, valamint az időjárási és látási körülmények figyelembevételével közlekedjenek.

A Magyar Honvédség a vonatkozó jogszabályokat betartva arra törekszik, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát.
A lakosság megértését és türelmét köszönjük!
 
Az MH 5. Bocskai István Lövészdandár és az MH 25. Klapka György Lövészdandár a Brave Warrior 2022 elnevezésű gyakorlaton történő részvétel miatt átcsoportosításokat hajt végre szeptember 17. és 19. közötti időszakban ezért az említett időszakban katonai menetoszlopok közlekedésére kell számítani a Debrecen – Hajdúhadház, a Veszprém – Újmajor, valamint a Tata - Környe - Gánt - Székesfehérvár - Veszprém - Újmajor útvonalakon.

A menetoszlopok 40 km/h óra sebességgel az alábbi útvonalakon közlekednek:
Hajdúhadház, - 4. főút - M35 elkerülő út - M35 autópálya - M3 autópálya - M31 autópálya- M0 autóút - M7 autópálya- 8. főút- Veszprém északi körút- Újmajor,
valamint
Tata - 8119 út – Gánt elágazás, 8123. út Zámoly - Székesfehérvár - 8. főút - Veszprém északi körút, 830. út - Újmajor.

A Magyar Honvédség kéri a járművezetőket, hogy a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a katonai járműveket, mivel azok mérete és sebessége, valamint a konvojok hossza és haladásának módja eltér a mindennapi közúti közlekedésben megszokottól. Mivel a zárt menetoszlop járművei közé nem hajthat be civil gépjármű, a járművek haladását a konvoj elején és végén kísérőjárművek biztosítják. Kérjük a járművezetőket, hogy a katonai menetoszlopok közelében minden esetben az aktuális útviszonyok, valamint az időjárási és látási körülmények figyelembevételével közlekedjenek.

A Magyar Honvédség a vonatkozó jogszabályokat betartva arra törekszik, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát.
A lakosság megértését és türelmét köszönjük!
40km/h??? Az igazán szórakoztató lehet! :cool:
Szerintem itt valamit elírtak.
 

Gyakorlatra készen
Elvonulás előtti szemlét hajtott végre az MH 25. Klapka György Lövészdandár kijelölt állománya, akik a jövő héten kezdődő BRAVE WARRIOR 2022 elnevezésű, nemzetközi gyakorlaton vesznek majd részt. Az ellenőrző bizottság megállapította, hogy a katonák felkészültek, a technikai eszközök alkalmasak a gyakorlaton való részvételre és a komplex feladatok professzionális végrehajtására.
Fotók: Dr. Szőke Linda hadnagy, Bratkó Balázs tizedes
Azoknak akiknek nincs facebookjuk itt egy pár kép :) :
305283221_5575201159190260_3065604520461773036_n.jpg
302489588_5575201042523605_3822978441796855108_n.jpg
303364405_5575200512523658_6847064432385613609_n.jpg
 

Gyakorlatra készen
Elvonulás előtti szemlét hajtott végre az MH 25. Klapka György Lövészdandár kijelölt állománya, akik a jövő héten kezdődő BRAVE WARRIOR 2022 elnevezésű, nemzetközi gyakorlaton vesznek majd részt. Az ellenőrző bizottság megállapította, hogy a katonák felkészültek, a technikai eszközök alkalmasak a gyakorlaton való részvételre és a komplex feladatok professzionális végrehajtására.
Fotók: Dr. Szőke Linda hadnagy, Bratkó Balázs tizedes
Azoknak akiknek nincs facebookjuk itt egy pár kép :) :
305283221_5575201159190260_3065604520461773036_n.jpg
302489588_5575201042523605_3822978441796855108_n.jpg
303364405_5575200512523658_6847064432385613609_n.jpg

Lomtalanítás van a laktanyában?
 
Milyen jármű miatt kell 40-re korlátozni az oszlop sebességét?
A BTR nem szereti a nagyobb tempót aszfalton, de azért szerintem a 60-65km/h azért tartható vele huzamosan is.
Miért ne szeretné? Ez az egy amit tud ha nincs lepukkanva.
90 -100 as tempót simán megy huzamosabb autópályán.
Legalább nem kell váltani. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Miért ne szeretné? Ez az egy amit tud ha nincs lepukkanva.
90 -100 as tempót simán megy huzamosabb autópályán.
Legalább nem kell váltani. :D
Én úgy tanultam, hogy 80 felett nagyon nem javasolt, mert a gumija drasztikusan gyorsan tönkre megy.
Igazság szerint szerintem értelmetlen a 40-es tempó, hacsak nem a járművek nagy része csak arra képes.
Ha csak egy része érintett, akkor azokat simán trailerre, vagy vonatra kell pakolni. De hogy az egész állományt szívassuk... o_O
 
Én úgy tanultam, hogy 80 felett nagyon nem javasolt, mert a gumija drasztikusan gyorsan tönkre megy.
Igazság szerint szerintem értelmetlen a 40-es tempó, hacsak nem a járművek nagy része csak arra képes.
Ha csak egy része érintett, akkor azokat simán trailerre, vagy vonatra kell pakolni. De hogy az egész állományt szívassuk... o_O
Úgy kell felfogni, hogy ez a hadgyakorlat része. Meg amúgy praktikus is lehet, ha valaki unatkozik a személyzetből az kiszáll és szalad mellette.
 
Én úgy tanultam, hogy 80 felett nagyon nem javasolt, mert a gumija drasztikusan gyorsan tönkre megy.
Igazság szerint szerintem értelmetlen a 40-es tempó, hacsak nem a járművek nagy része csak arra képes.
Ha csak egy része érintett, akkor azokat simán trailerre, vagy vonatra kell pakolni. De hogy az egész állományt szívassuk... o_O
Egy egy kitelepülès hosszútávú vezgyaknak is jó.

Külszolgálatban ami olyan mentek 80 fölött bőven.

De még kforba is mentünk velük ahogy lehetett.

A gumik nem tudom mennyire vannak cserélve. Pár beszerzés volt.

Hát a letelepülès valahova majd egyesznapos program.
Hajnali kelés, lassú araszolas/pihenőkkel.
A negyvenes tempó tényleg vicc, de néhány sofőr tapasztalatlansága miatt nem is akkora baj.

Az állomány egy része sokszor a foszabban van.
A többi meg kibírja a gépben vagy uralon. Esetleg buszon.

A vonatozás sokkal szarabb.
Az többszöröse időben, mivel a MÁV mindenhol fèlreállít.
Èn jöttem szolnokról tatara 2 napig elindulástól számítva.
Fèl nap Cegléden állva. Fèl nap Pesten valahol.

Ès ez alltalános.
Az állomány azt sokkal jobban utálja.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Én úgy tanultam, hogy 80 felett nagyon nem javasolt, mert a gumija drasztikusan gyorsan tönkre megy.
Igazság szerint szerintem értelmetlen a 40-es tempó, hacsak nem a járművek nagy része csak arra képes.
Ha csak egy része érintett, akkor azokat simán trailerre, vagy vonatra kell pakolni. De hogy az egész állományt szívassuk... o_O
Ja amit még elfelejtettem annyit azért ezek a gépek nem mennek, hogy olyan szinten egy ilyen út alatt elfogynak az abroncsok.