[BIZTPOL] Románia

Sok MLUnál HW is változik. Első rákeresésre M6.5.2 MLU az AESA elötti szintre hozzta a gépeket szóval HW is sok helyen változott. Elég komoly.
--
Ehez tegyük hozzá, hogy Románia új, TOP légvédelemmel rendelkezik.
...és HIMARShoz vettek 54db ATACMSot amivel Kecsó überlazán belőhető.

Rég át kellett volna telepíteni a megmaradt egyetlen vadászrepülő alakulatunkat Pápára. Ott még betonfedezékek is vannak, ha még nem bontották el őket...
 
A meglévők már repülnek? Vagy ez a 32 is dísznek lesz?
Románia megkapja a végső F-16-ot Portugáliától
A kezdeti működési képességet (NOB) 2019 márciusában jelentették be.
Több mint egy éve repűnek.
2024-re lesz nekijjük 17 + 32 = 49 F16
 
Románia megkapja a végső F-16-ot Portugáliától
A kezdeti működési képességet (NOB) 2019 márciusában jelentették be.
Több mint egy éve repűnek.
2024-re lesz nekijjük 17 + 32 = 49 F16
románia esetében mindig különbséget kell tenni a papíron szám és a valóság között. Mondjuk, kerozin nélkül egyik se fog repülni és azt szeretik ellopni :D
 
2000 repülhető óra van bennük, a norvégok ki akarták vonni őket, erre találtak egy palimadarat a románok személyében aki pénzt ad értük. 1982-1989 közötti gyártásúak. Azért na...
Régóta mondom, hogy lesz a romanoknak F-35 is, de majd csak akkor veszik meg olcsón, amikor már mindenki áll át a 7. generációs gépekre, az F-35-osoket meg kívonják. A románok majd megveszik és dongetik a melluket, hogy megmondtuk, hogy lesz 50 db F-35-os itt! Gondolom ez még valahol a használt autó imádatukbol fakadhat.
 
Régóta mondom, hogy lesz a romanoknak F-35 is, de majd csak akkor veszik meg olcsón, amikor már mindenki áll át a 7. generációs gépekre, az F-35-osoket meg kívonják. A románok majd megveszik és dongetik a melluket, hogy megmondtuk, hogy lesz 50 db F-35-os itt! Gondolom ez még valahol a használt autó imádatukbol fakadhat.
És így vannak a tankokkal is. Nem tudom már követni, most amcsi vagy koreai lesz a befutó?:)
 
Most olvastam egy másik fórumban, cseh pilóták fél év alatt 600 órát repültek a Baltikumban. Na most, lehet szorozni, osztani, mert repülni fognak a román gépek is, 3-4 év alatt lerepülik az gépek végét. Zseniális üzletet kötöttek :D
 
Most olvastam egy másik fórumban, cseh pilóták fél év alatt 600 órát repültek a Baltikumban. Na most, lehet szorozni, osztani, mert repülni fognak a román gépek is, 3-4 év alatt lerepülik az gépek végét. Zseniális üzletet kötöttek :D
Gépenként 2000 óráról van szó, nem?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Az a gépenként 2000 óra azért nem olyan kevés. Elvileg az F-16-ot 8000 órára tervezték (legalábbis azokat az A-kat, amiket a norvégok most eladnak biztosan). A Norvégok 1982-1989 között vették, vagyis 40 éves a legrégebbi és 33 a legújabb, tehát 40-33 év alatt tettek bele 6000 órát (ha még van bennük 2000), pedig ők biztos nem spóroltak, vagyis ha ezt az ütemet nézem, akkor még 10-15 évig is repülhetnek. Ha meg azt nézem, hogy a Románok spórolnak és mondjuk max 100 órát tesznek egy gépbe évente (mert drága az üzemanyag), akkor meg még 20 év (elvileg a 100 óra a minimum repülés lenne egy pilótának, és akkor annyi pilóta lenne, ahány gép, de láttunk már évi 60-80 órát repülő pilótákat is, pl.: Dél Afrika).
Az más kérdés, hogy azért a zord norvég körülmények lehet, hogy jobban megterhelték a gépeket (nagy fagyok, még ha nem is csillag garázsban álltak, meg a sós tengeri levegő ...).
Az is probléma, hogy azért a románoknak is még sokat kell most gyorsan költeni, legalább két további repülőteret alkalmassá kell tenniük az F-16-osok fogadására, meg nem lenne jó, hogy a szabad ég alatt tartanák őket, mint a Mig-21-eseket, meg a két század átképzése, ...
Újabb probléma, hogy a 17 db portugál F-16-hoz csak 30 db AMRAAM-ot vettek, meg 60 db Sidewinder-t (lásd:
https://www.dsca.mil/press-media/ma...ipment-and-support-f-16-block-15-mlu-aircraft) - szóval még rakéták is kellenének.
De a legnagyobb probléma: most közel Block 50-es szintre vannak hozva a gépek, de ez a vége, mert azt nem hiszem, hogy most fognak bele tetetni EASA radart, vagy bármi mást (mert elfogyott a pénzük), később meg a 45-50 éves gépekbe meg azért nem fognak, mert még 5 év és mennek a bontóba. Szóval ezeket repülik ameddig le nem esnek, de modernizálni biztosan nem fogják őket tovább.
 
Öngyilkosság? Aha.... Totál jellemző, hogy valaki úgy nyírja ki magát, hogy nyakon szúrja saját magát egy ollóval. Ezen az alapon mondhatták volna azt is, hogy baleset történt, épp a nyakán lévő anyajegyéről akarta levágni a kiálló szőrszálat, csak megbotlott a küszöbben és beleállt az olló a nyakába. Totál hihető....
Román történetírástól mit vártál, ők elhiszik és nem értik, hogy más miért nem.