Civil repüléssel kapcsolatos témák

310301458_3527270604174143_7861010077471933703_n.jpg
311659694_10222491881871255_1044147722586137837_n.jpg
 
Amúgy jól mutatja, hogy mennyire hiábavaló az egész az kisgépes kategória alja. Pipistrel Virus sw 121, a gép üres tömege nincs 400 kg, a maximális felszállótömeg 700 kg sincs. A gépbe 2x50l benzin megy, ha jól emlékszem és 100LE táji a motorja.

[...]

Az elektromos gépek legfeljebb oktatásra meg sétarepülése alkalmasak szinte mindenhol.

Én akkor látom ennek az értelmét oktatásban, ha van mellé párhuzamosan egy dugattyús motoros gép is, ami ugyanolyan típusú és ugyanúgy repül. Akkor lehetne variálni igény és feladat szerint, hogy melyikkel repül a növendék. A PPL képzés során én ritkán repültem olyan feladatot, amikor ne lett volna elég az 1ó repülés (+a fél óra tartalék). Légterezés, iskolakör, rövidebb útvonalak: mind meg volt 1 órából. Meg az elején a növendék se bírt egyben többet. Hosszabb útra később mehetne a benzinessel.
Az általam ismert hobby pilóták repülési szokásainak legalább 80%-át is lefedné egy ennyit időt repülni képes gép. Legalább nem kellene egy 10perces repülés előtt másik 10 percig az olajat, meg a hengerfejet melegíteni.

Szerintem jelen paramétereivel önmagában nem életképes opció. De két gép esetén már előfordulhat, hogy az egyik benzinest érdemes kiváltani elektromosra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Az emberiség történetének legostobább fogadása végtelenül felháborító.....​


2022.10.13. 11:30


A történet sajnos egyáltalán nem vicces, nem csoda, hogy a szovjet titkosszolgálat (KGB) évekig titokban tartotta.

Talán minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy nagyjából 36 éve megköttetett az emberiség legostobább fogadása. 1986. október 20-án, fedélzetén 87 utassal és hétfős személyzettel felszállt a Jekatyerinburg és Groznij között ingázó Aeroflot 6502-es járata. Az út során

a Tu–134A típusú repülőgép kapitánya, Alexander Kljujev fogadást kötött másodpilótájával, Gennagyij Zsirnovval, hogy csukott szemmel, csak a műszerekre hagyatkozva képes sikeres leszállást végrehajtani​

az út egyetlen megállóján, a szamarai Kurumocs repülőtéren. Kliujev annyira magabiztosnak érezte magát – inkább beképzelt volt –, hogy mintegy 400 méteres magasságban elhúzatta a sötétítő függönyöket a pilótafülke szélvédőjén, hogy a kilátást eltakarva teljesen vakon hajthassa végre a landolást.

Nem is lehetett más a vége, mint katasztrófa​



Talán mondanunk sem kell, hogy a leszállás során megszólaltak a riasztóberendezések, és a földi légiforgalmi irányítás is többször jelezte, hogy korrigálnia kellene a pilótának, de hiába. Kliujev kapitány figyelmen kívül hagyta a talajközelségre vonatkozó figyelmeztetéseket, aminek pontosan az lett a következménye, amire gondolsz: a gép nagyjából 280 km/h sebességgel csapódott a szamarai kifutópálya aszfaltjának, majd az ütközés következtében a repülőgép a hátára fordult, a szárnyak leszakadtak, a gép pedig lángra lobbant.

A katasztrófában a fedélzeten tartózkodó 94 főből 63-an azonnal meghaltak, további hét ember pedig a kórházban vesztette életét.​

Csodával határos módon a gépen utazó mind a tizennégy gyermek túlélte ezt a szörnyűséget, ahogy Kljujev kapitány és Zsirnov másodpilóta is. Utóbbi azonban nem élhette meg a felelősségre vonást, a korház felé menet szívelégtelenségben meghalt. Klujev kapitányt tizenöt év börtönbüntetésre ítélték, de hat év után szabadon engedték.

 
  • Dühítő
  • Szomorú
Reactions: gacsat and formosa1
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ok. Bocs. Benéztem. Ez valami vicceskedő tweet vagy mi.
A nevezett típus valóban létezett, egy példányban.
1931-1933 között teszteket repült, kapott lajstromot is: F-ALZD
Viszont hivatalos engedélyeket nem. A megépült egy példányt 1934-ben elbontották.
Azért mutatós darab lehetett :)
 
Küldöm a Ryanair-siratóknak:

 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Küldöm a Ryanair-siratóknak:

Küldöm szeretettel:

  • Nézd meg a teljes veszteséget a COVID időszaktól. Az annyi, mint most a profit. Kíváncsi lennék, te mit szólnál ahhoz, amikor két éves mélyrepülés után rádcsűrnének egy a "extraprofit" adót? A kiszámíthatóságról is szó volt.
  • Infláció? Mikor látunk bakker a számszakon végre túl?
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fishbed and BJani
Küldöm a Ryanair-siratóknak:

De hallod, ha jövőre 20% fizud pluszod lesz 2019-hez képest, akkor mehet rád is az extraprofit miatti adó?