Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)


Tegyük fel meghibásodott a fék, de amellett még meghibásodott a gázpedál is?
Vagy mondjuk megijedt a sofőr és rossz pedálra taposott ijedtében?

Ui.: Elvileg van benne Emergency Break, ami a kormány mögötti jobb pillangókar végén található.
 
Tegyük fel meghibásodott a fék, de amellett még meghibásodott a gázpedál is?
Volt a Toyota unintended acceleration "bakija", amiben nem volt stack overflow protection, vagy annyira nagyot sikerült túlírni, és valahogy sikerült túlírni/túlcímezni a memóriát (dinamikus memóriakzelés embedded, safety-critical kódban!?!?!?!), nem volt marker block és nem volt diagnosztikai rutin se az ilyenek érzékelésére... és valahogy ez az auditokon is átment, aztán Amerikában megölt pár embert. Volt valami kártérítés elsikálni, meg javítás.


Ez anno beágyazott/autóipari körökben nagy balhé volt, mert nagy elbaszás, és sok védvonal kellett egyszerre csődöt mondjon, nem kevés process/vállalati kultúra szinten, nem a kódban, és emlékeim szerint több halálos áldozat is volt (egy balesetnél még nem néznek a gyártó körmére, érthetően), illetve a gyártó nagyon sokáig igyekezett minden módon elsikálni a dolgot.

Hosszú felvezetés után: a Tesla a Toyotánál inkább híres arról a vállalati kultúráról, hogy "innovatívan"levágja a sarkokat. Elkúrhatták akár. És egy ilyen után akár a gázpedál se reagálhat.

Vagy mondjuk megijedt a sofőr és rossz pedálra taposott ijedtében?
Ez is könnyen lehet, nagyon is valószínű és hihető. De a fenti példám, vagy a 737MAX esete is mutatja, hogy azért néha nem árt kicsit megnézni, hogy is készül az a kolbász...

Ui.: Elvileg van benne Emergency Break, ami a kormány mögötti jobb pillangókar végén található.
Mondjuk mennyire lesz ösztönös mozdulat vészesetben, az kérdéses. A hagyományos váltót, kéziféket ezért szeretem, ott legalább van egy sejtésem, hogy mi a módja a megállásnak, ha elmegy a fék. Brake-by-wire fékest még csak hibridben vezettem, de nem szerettem. Pedig kénytelen leszek megszeretni, a következő verdában már olyan lesz.
 
Tegyük fel meghibásodott a fék, de amellett még meghibásodott a gázpedál is?
Vagy mondjuk megijedt a sofőr és rossz pedálra taposott ijedtében?

Ui.: Elvileg van benne Emergency Break, ami a kormány mögötti jobb pillangókar végén található.
Mivel Kínában történt, ahol nagyon bénán vezetnek, simán elképzelhetőnek tartom, hogy a hülye kínai megijedt valamitől és a fék helyett a gázt nyomta tövig. Ugyanakkor, elég sokáig ment még tovább, ami némileg ellentmond ennek a magyarázatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
A hagyományos váltót, kéziféket ezért szeretem, ott legalább van egy sejtésem, hogy mi a módja a megállásnak, ha elmegy a fék. Brake-by-wire fékest még csak hibridben vezettem, de nem szerettem. Pedig kénytelen leszek megszeretni, a következő verdában már olyan lesz.

Most megint leírhatnám ugyanazt, amit tegnap előadtam, hogy nem akarok kiszállni a majd 20 éves svédacélból...
A fék nélküli megállásról meg az jut eszembe, hogy olyan motorfékje van a sor5 dízelnek, hogy ha szépen pakolgatom vissza a fokozatokat lassításkor, gyakorlatilag sokszor fék nélkül is meg tudok állni városban is... Elég jó biztonságérzetet ad, no meg a féket sem igazán kell cserélni, és még üzemanyag takarékos is...
 
Ezek aztán mindenféle elektronika nélküli autók:


Még gyújótrafó/gyertya sincs bennük, hogy a rádióteleszkópokat ne zavarják meg!

A cikk vége amúgy szintén htka-profilba vág, repülős-haditechnikai rész is van benne!
 
Mivel Kínában történt, ahol nagyon bénán vezetnek, simán elképzelhetőnek tartom, hogy a hülye kínai megijedt valamitől és a fék helyett a gázt nyomta tövig. Ugyanakkor, elég sokáig ment még tovább, ami némileg ellentmond ennek a magyarázatnak.
A gázról mindenki el tudja venni a lábát és akkor látható lesz a lassulás.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
A gázról mindenki el tudja venni a lábát és akkor látható lesz a lassulás.
Nagyon sok esetben tapasztalható, főképp az automata váltón tanult sofőrök esetében, hogy mikor helyzet van, akkor pánikszerűen a fék helyett a gázpedált nyomják le izomból, aztán csodálkoznak, mikor izomból belerongyolnak a másikba megállás helyett. Nagyon sok ilyen orosz meg ázsiai videó van fenn youtube-n, amiktől néha feláll a szőr a hátamon, hogy hogyan lehet valaki ennyire balfasz. De általánosságba nézve a @kw3v865 által emlegetett sztereotípia sokszor stimmel az ázsiai sofőrök kapcsán, hogy egyszerűen mintha nem menne nekik a vezetés. Ez főképp Amerikában látványos, ahol nagyobb ázsiai diaszpóra van
 
Ez anno beágyazott/autóipari körökben nagy balhé volt, mert nagy elbaszás, és sok védvonal kellett egyszerre csődöt mondjon, nem kevés process/vállalati kultúra szinten, nem a kódban, és emlékeim szerint több halálos áldozat is volt (egy balesetnél még nem néznek a gyártó körmére, érthetően), illetve a gyártó nagyon sokáig igyekezett minden módon elsikálni a dolgot.

Hosszú felvezetés után: a Tesla a Toyotánál inkább híres arról a vállalati kultúráról, hogy "innovatívan"levágja a sarkokat. Elkúrhatták akár. És egy ilyen után akár a gázpedál se reagálhat.

Na igen, ott a volt a csóka is aki azért égett bent a teslájában, mert tűz esetén automatikusan áramtalanítja magát az autó, így az elektromos ajtónyitó gombot is...
Természetesen ott is volt vésznyitó, a hátsó ajtóba épített hangszóró mögött.
 
Na igen, ott a volt a csóka is aki azért égett bent a teslájában, mert tűz esetén automatikusan áramtalanítja magát az autó, így az elektromos ajtónyitó gombot is...
Természetesen ott is volt vésznyitó, a hátsó ajtóba épített hangszóró mögött.
Ezért is autózom szinte mindig egy ilyennel a zsebemben:

5840-Kershaw-Barricade.jpg


(Kershaw Barricade).

Ha valami hasonló történne, akár velem, akár tanúja vagyok ilyennek, mint amit írsz, legalább az övet tudjam elvágni (nem kell hozzá kinyitni, biztonságosan egy kézzel használható erre!), és az ablakot könnyen kiütni.

Az áramtalanítás amúgy tök érthető, de előtte egy zárnyitást kellett volna még... meg ugye a vésznyitó...
 
Ezért is autózom szinte mindig egy ilyennel a zsebemben:

5840-Kershaw-Barricade.jpg


(Kershaw Barricade).

Ha valami hasonló történne, akár velem, akár tanúja vagyok ilyennek, mint amit írsz, legalább az övet tudjam elvágni (nem kell hozzá kinyitni, biztonságosan egy kézzel használható erre!), és az ablakot könnyen kiütni.

Az áramtalanítás amúgy tök érthető, de előtte egy zárnyitást kellett volna még... meg ugye a vésznyitó...

Vagy flancolás helyett egy mechanikus zár...
 
Elég sokáig száguldozott a Teslával, csak észre vette volna, ha rossz pedálon van a lába.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az elején még füst is jön a kocsiból.
 
Frissítették a KRESZ-t a biciklisekre és e-rollerekre vonatkozóan?

Tegnap:
  • a Nyugati környékén a biciklisek és rolleresek nagy része olyan lazán átment a piroson, mintha az csak a hülye autóknak lenne
  • egy gyalogos bemutatott amikor nem tetszésemet fejeztem ki amikor tilosban és pirosban átkelt a körúton
  • 3 biciklis az Oktogon felől egymás mellett tekert a külső sávban, csak hogy biztos ne lehessen elmenni mellettük szépen
Vasárnap pedig:
  • a Tour de France wannabe nyomorékok a 11-esen 50-100 méteres látótávolság mellett, tejködben, kivilágítás nélkül és sötét - lehetősleg szürke és/vagy fekete ruhában -, tekertek az úton, lehetőleg a sáv közepén, miközben ott a zsírúj bicikliút Szentendre és Budakalász között a 11-essel párhuzamosan, ez kb. a 10 biciklisből akit láttam 7-re igaz volt...
 
Frissítették a KRESZ-t a biciklisekre és e-rollerekre vonatkozóan?

Tegnap:
  • a Nyugati környékén a biciklisek és rolleresek nagy része olyan lazán átment a piroson, mintha az csak a hülye autóknak lenne
  • egy gyalogos bemutatott amikor nem tetszésemet fejeztem ki amikor tilosban és pirosban átkelt a körúton
  • 3 biciklis az Oktogon felől egymás mellett tekert a külső sávban, csak hogy biztos ne lehessen elmenni mellettük szépen
Vasárnap pedig:
  • a Tour de France wannabe nyomorékok a 11-esen 50-100 méteres látótávolság mellett, tejködben, kivilágítás nélkül és sötét - lehetősleg szürke és/vagy fekete ruhában -, tekertek az úton, lehetőleg a sáv közepén, miközben ott a zsírúj bicikliút Szentendre és Budakalász között a 11-essel párhuzamosan, ez kb. a 10 biciklisből akit láttam 7-re igaz volt...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
df507b9fcbdf3a8972c2fe1bf54b0e26cb38b613.jpg
 

Cadillac runs stop sign and hits a bus​

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ezt szerintem Balázs egyszerre irigyeli és közben fogja a fejét :D

Cadillac runs stop sign and hits a bus​

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
a tompítottat nem tudja a sok hülye felkapcsolni, hátulról nem látszik a szürke menő verdája a szürkületben, amikor menetfénnyel döcög a pályán.
Valahol épp volt róla szó is mostanság a témáról; de én sose értettem, hogy miért nem lehet a menetfénynél hátul is valami pilácsolás?