Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
340
886
93

Tegyük fel meghibásodott a fék, de amellett még meghibásodott a gázpedál is?
Vagy mondjuk megijedt a sofőr és rossz pedálra taposott ijedtében?

Ui.: Elvileg van benne Emergency Break, ami a kormány mögötti jobb pillangókar végén található.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 991
19 331
113
Tegyük fel meghibásodott a fék, de amellett még meghibásodott a gázpedál is?
Volt a Toyota unintended acceleration "bakija", amiben nem volt stack overflow protection, vagy annyira nagyot sikerült túlírni, és valahogy sikerült túlírni/túlcímezni a memóriát (dinamikus memóriakzelés embedded, safety-critical kódban!?!?!?!), nem volt marker block és nem volt diagnosztikai rutin se az ilyenek érzékelésére... és valahogy ez az auditokon is átment, aztán Amerikában megölt pár embert. Volt valami kártérítés elsikálni, meg javítás.


Ez anno beágyazott/autóipari körökben nagy balhé volt, mert nagy elbaszás, és sok védvonal kellett egyszerre csődöt mondjon, nem kevés process/vállalati kultúra szinten, nem a kódban, és emlékeim szerint több halálos áldozat is volt (egy balesetnél még nem néznek a gyártó körmére, érthetően), illetve a gyártó nagyon sokáig igyekezett minden módon elsikálni a dolgot.

Hosszú felvezetés után: a Tesla a Toyotánál inkább híres arról a vállalati kultúráról, hogy "innovatívan"levágja a sarkokat. Elkúrhatták akár. És egy ilyen után akár a gázpedál se reagálhat.

Vagy mondjuk megijedt a sofőr és rossz pedálra taposott ijedtében?
Ez is könnyen lehet, nagyon is valószínű és hihető. De a fenti példám, vagy a 737MAX esete is mutatja, hogy azért néha nem árt kicsit megnézni, hogy is készül az a kolbász...

Ui.: Elvileg van benne Emergency Break, ami a kormány mögötti jobb pillangókar végén található.
Mondjuk mennyire lesz ösztönös mozdulat vészesetben, az kérdéses. A hagyományos váltót, kéziféket ezért szeretem, ott legalább van egy sejtésem, hogy mi a módja a megállásnak, ha elmegy a fék. Brake-by-wire fékest még csak hibridben vezettem, de nem szerettem. Pedig kénytelen leszek megszeretni, a következő verdában már olyan lesz.
 

kw3v865

Well-Known Member
2022. április 11.
269
821
93
Tegyük fel meghibásodott a fék, de amellett még meghibásodott a gázpedál is?
Vagy mondjuk megijedt a sofőr és rossz pedálra taposott ijedtében?

Ui.: Elvileg van benne Emergency Break, ami a kormány mögötti jobb pillangókar végén található.
Mivel Kínában történt, ahol nagyon bénán vezetnek, simán elképzelhetőnek tartom, hogy a hülye kínai megijedt valamitől és a fék helyett a gázt nyomta tövig. Ugyanakkor, elég sokáig ment még tovább, ami némileg ellentmond ennek a magyarázatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 421
3 717
113
A hagyományos váltót, kéziféket ezért szeretem, ott legalább van egy sejtésem, hogy mi a módja a megállásnak, ha elmegy a fék. Brake-by-wire fékest még csak hibridben vezettem, de nem szerettem. Pedig kénytelen leszek megszeretni, a következő verdában már olyan lesz.

Most megint leírhatnám ugyanazt, amit tegnap előadtam, hogy nem akarok kiszállni a majd 20 éves svédacélból...
A fék nélküli megállásról meg az jut eszembe, hogy olyan motorfékje van a sor5 dízelnek, hogy ha szépen pakolgatom vissza a fokozatokat lassításkor, gyakorlatilag sokszor fék nélkül is meg tudok állni városban is... Elég jó biztonságérzetet ad, no meg a féket sem igazán kell cserélni, és még üzemanyag takarékos is...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 421
3 717
113
Ezek aztán mindenféle elektronika nélküli autók:


Még gyújótrafó/gyertya sincs bennük, hogy a rádióteleszkópokat ne zavarják meg!

A cikk vége amúgy szintén htka-profilba vág, repülős-haditechnikai rész is van benne!
 
M

molnibalage

Guest
Mivel Kínában történt, ahol nagyon bénán vezetnek, simán elképzelhetőnek tartom, hogy a hülye kínai megijedt valamitől és a fék helyett a gázt nyomta tövig. Ugyanakkor, elég sokáig ment még tovább, ami némileg ellentmond ennek a magyarázatnak.
A gázról mindenki el tudja venni a lábát és akkor látható lesz a lassulás.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 718
28 251
113
A gázról mindenki el tudja venni a lábát és akkor látható lesz a lassulás.
Nagyon sok esetben tapasztalható, főképp az automata váltón tanult sofőrök esetében, hogy mikor helyzet van, akkor pánikszerűen a fék helyett a gázpedált nyomják le izomból, aztán csodálkoznak, mikor izomból belerongyolnak a másikba megállás helyett. Nagyon sok ilyen orosz meg ázsiai videó van fenn youtube-n, amiktől néha feláll a szőr a hátamon, hogy hogyan lehet valaki ennyire balfasz. De általánosságba nézve a @kw3v865 által emlegetett sztereotípia sokszor stimmel az ázsiai sofőrök kapcsán, hogy egyszerűen mintha nem menne nekik a vezetés. Ez főképp Amerikában látványos, ahol nagyobb ázsiai diaszpóra van
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez anno beágyazott/autóipari körökben nagy balhé volt, mert nagy elbaszás, és sok védvonal kellett egyszerre csődöt mondjon, nem kevés process/vállalati kultúra szinten, nem a kódban, és emlékeim szerint több halálos áldozat is volt (egy balesetnél még nem néznek a gyártó körmére, érthetően), illetve a gyártó nagyon sokáig igyekezett minden módon elsikálni a dolgot.

Hosszú felvezetés után: a Tesla a Toyotánál inkább híres arról a vállalati kultúráról, hogy "innovatívan"levágja a sarkokat. Elkúrhatták akár. És egy ilyen után akár a gázpedál se reagálhat.

Na igen, ott a volt a csóka is aki azért égett bent a teslájában, mert tűz esetén automatikusan áramtalanítja magát az autó, így az elektromos ajtónyitó gombot is...
Természetesen ott is volt vésznyitó, a hátsó ajtóba épített hangszóró mögött.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 991
19 331
113
Na igen, ott a volt a csóka is aki azért égett bent a teslájában, mert tűz esetén automatikusan áramtalanítja magát az autó, így az elektromos ajtónyitó gombot is...
Természetesen ott is volt vésznyitó, a hátsó ajtóba épített hangszóró mögött.
Ezért is autózom szinte mindig egy ilyennel a zsebemben:

5840-Kershaw-Barricade.jpg


(Kershaw Barricade).

Ha valami hasonló történne, akár velem, akár tanúja vagyok ilyennek, mint amit írsz, legalább az övet tudjam elvágni (nem kell hozzá kinyitni, biztonságosan egy kézzel használható erre!), és az ablakot könnyen kiütni.

Az áramtalanítás amúgy tök érthető, de előtte egy zárnyitást kellett volna még... meg ugye a vésznyitó...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezért is autózom szinte mindig egy ilyennel a zsebemben:

5840-Kershaw-Barricade.jpg


(Kershaw Barricade).

Ha valami hasonló történne, akár velem, akár tanúja vagyok ilyennek, mint amit írsz, legalább az övet tudjam elvágni (nem kell hozzá kinyitni, biztonságosan egy kézzel használható erre!), és az ablakot könnyen kiütni.

Az áramtalanítás amúgy tök érthető, de előtte egy zárnyitást kellett volna még... meg ugye a vésznyitó...

Vagy flancolás helyett egy mechanikus zár...
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
340
886
93
Frissítették a KRESZ-t a biciklisekre és e-rollerekre vonatkozóan?

Tegnap:
  • a Nyugati környékén a biciklisek és rolleresek nagy része olyan lazán átment a piroson, mintha az csak a hülye autóknak lenne
  • egy gyalogos bemutatott amikor nem tetszésemet fejeztem ki amikor tilosban és pirosban átkelt a körúton
  • 3 biciklis az Oktogon felől egymás mellett tekert a külső sávban, csak hogy biztos ne lehessen elmenni mellettük szépen
Vasárnap pedig:
  • a Tour de France wannabe nyomorékok a 11-esen 50-100 méteres látótávolság mellett, tejködben, kivilágítás nélkül és sötét - lehetősleg szürke és/vagy fekete ruhában -, tekertek az úton, lehetőleg a sáv közepén, miközben ott a zsírúj bicikliút Szentendre és Budakalász között a 11-essel párhuzamosan, ez kb. a 10 biciklisből akit láttam 7-re igaz volt...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 991
19 331
113
Frissítették a KRESZ-t a biciklisekre és e-rollerekre vonatkozóan?

Tegnap:
  • a Nyugati környékén a biciklisek és rolleresek nagy része olyan lazán átment a piroson, mintha az csak a hülye autóknak lenne
  • egy gyalogos bemutatott amikor nem tetszésemet fejeztem ki amikor tilosban és pirosban átkelt a körúton
  • 3 biciklis az Oktogon felől egymás mellett tekert a külső sávban, csak hogy biztos ne lehessen elmenni mellettük szépen
Vasárnap pedig:
  • a Tour de France wannabe nyomorékok a 11-esen 50-100 méteres látótávolság mellett, tejködben, kivilágítás nélkül és sötét - lehetősleg szürke és/vagy fekete ruhában -, tekertek az úton, lehetőleg a sáv közepén, miközben ott a zsírúj bicikliút Szentendre és Budakalász között a 11-essel párhuzamosan, ez kb. a 10 biciklisből akit láttam 7-re igaz volt...
df507b9fcbdf3a8972c2fe1bf54b0e26cb38b613.jpg
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
a tompítottat nem tudja a sok hülye felkapcsolni, hátulról nem látszik a szürke menő verdája a szürkületben, amikor menetfénnyel döcög a pályán.
Valahol épp volt róla szó is mostanság a témáról; de én sose értettem, hogy miért nem lehet a menetfénynél hátul is valami pilácsolás?