Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)


Ezen a cikken ledöbbentem.
A munkahelyemen jelenleg leginkább egy VII-es e-Golf a munkaeszközöm. Amire most használom arra (ha már megvette az üzemeltető) mondhatni ideális. Többre mondjuk nem nagyon.
Az elektronikai rendszere ennek sem atombiztos, időnként megakad, de ebben a használati módban nem vészes, egy újraindítással pik-pak megy tovább.
A kezelése még szerencsére elég részt hagyományos; még fizikai kezelőszervek vannak a kormányon, azzal megy a klíma, a világítás, az Auto Hold, az irányváltó is egy klasszikus automataváltó karja. A rádió már érintőképernyős, de pl. még van nyomógombja a kormányon a hangerőnek, stb.

Bár sem ID-3-at, sem ID.4-et nem hogy nem vezettem, de szalonban (várva az e-Golf szervizét) is csak belebámultam, mint a marha az új kapura.

S tényleg olyan, mint Bazsó leírta:
A hátsó ablakemelők használatához át kell váltani a kapcsolókat, minden érintőgombos még a kormányon is (de már legalább visszakoznak):

No meg a belteret valami nyolcvanas évekből itt maradt, búcsúárusoknak fröccsöntő kisiparos készíti tejfölős pohár helyett...

S akkor erre ugye itt a cikk, hogy eddig nem volt az ID.4-ben Auto Hold, s mostantól képes megjeleníteni az éppen aktuális töltöttségi állapotot és a használt üzemmódot, illetve kirakja a vezető elé a járgány a külső hőmérsékleti adatokat is.

He?

Az e-Golf ezeket legalább ugyanúgy tudja, mint minden mai kicsit is jobb hagyományos autó.

Pedig ha kijössz vele a fűtött garázsból és megérzi a hideget, legszívesebben visszamenekülne, úgy pörög le a hatótáv (az a semmi) számítás még elindulás nélkül is, meg ha benézel a motortérbe, akkor az a gyanúd, hogy ezt a karbantartók; lakatosok, vizesek, villanyszerelők, műszerészek meg valami lelkes, de harmadrangú autószerelő műhely hozták össze, s nem mérnökök...

De nem is az e-Golfot szánták a jövő elektromos autójának, egy új korszak mérce hírnökének!:eek:
 
Technikai kérdés: 7-es Golfban ma gondolta úgy a bal első tompított, hogy 7 év után kileheli a lelkét. Márkában/típusban milyen izzót ajánlanátok cserére?
 
Technikai kérdés: 7-es Golfban ma gondolta úgy a bal első tompított, hogy 7 év után kileheli a lelkét. Márkában/típusban milyen izzót ajánlanátok cserére?
osram nightbreaker 3, de párban cseréld a két oldalt (asszem úgy is árulják csak). Nagyon jó, maximális street legal fényerő, teljesen szabványos. élettartama rövidebb, de kit érdekel, ha látsz rendesen!
 
Nekem as Osram Nightbraker bevált. Erősebb fényű, épp ezért valamivel kisebb élettartalmú.
osram nightbreaker 3, de párban cseréld a két oldalt (asszem úgy is árulják csak). Nagyon jó, maximális street legal fényerő, teljesen szabványos. élettartama rövidebb, de kit érdekel, ha látsz rendesen!
Köszi a tippeket, megvan a győztes, bár a @misinator által emlegetett probléma itt is fennáll, mert kb törpe kezű nőgyógyásznak/urulógusnak kell lenni, hogy odaférjek :D
 
Technikai kérdés: 7-es Golfban ma gondolta úgy a bal első tompított, hogy 7 év után kileheli a lelkét. Márkában/típusban milyen izzót ajánlanátok cserére?
Az mind semmi. Csak hogy vagizzak:
Nekem még ősszel köszönt el mindkét hátsó izzóm a Versomban. Idén volt 9 éves a szentem.
Kivettem, hogy megnézzem, hogy milyen izzó kell bele. Nekem baromi jó a szemem, de akárhogy meresztgettem, egyszerűen nem tudtam kivenni, hogy milyen volt benne. A végén már a kölyök nagyítóját is fogtam, hogy rohadjak meg, hogy nem látom.
Vén hülye! - Mondtam magamnak.
Aztán kicsit megnyugodtam. A kis ferdeszemű gazemberek eredeti japán izzót tettek bele (az autót Törökországban gyártották)... rajta minden felirat japán volt. :rolleyes:
:D
Lehet, hogy ezért bírta 9 évig, és most már 250.000km-en is túl? :)
 
Most mesélte egy taxis, hogy Budán zárva van egy csomó nagy benzinkút, vagy csak a shop megy, tankolni nem lehet. Például a Széll Kálmántól kifelé Hűvösvölgy felé nincs tankolás. Pesten viszont érdekes módon mindenhol van benzin.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na, egyszer ez egy gyalogátkelőnél történik meg, ahol semmi sem védi a gyalogost, akkor game over...
 
  • Dühítő
Reactions: fishbed
Na, egyszer ez egy gyalogátkelőnél történik meg, ahol semmi sem védi a gyalogost, akkor game over...

Mondjuk ez alapján a híd vízelvezetése is igencsak kívánnivalókat hagy maga után... Ennyi víznek nem szabadna megállnia az útfelületen, szóval itt az útkezelő is jócskán saras.
És igen, a csúszós út tábla lehet levédi a seggüket, mert sajnos megtehetik, hogy javítás helyett évekig kint vannak az ilyen táblák... de ez akkor sem OK így.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Nagy élmény lehet, de valahogy nem vágyok rá. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani