DDX destroyer program / Olasz többfeladatú hadihajó beszerzés

Kizart dolog hogy 5.8 milliardbol 8 nagy egyseget vegyenek.

Nem tudom a FREEMM milyen arban mozog de pl egy Bourke olyan 1,9-2.1 milliard/ darab.
Egy fregatt is olyan 1 milliard kornyeken van ha korszeruen fel van szerelve.
 
Igen, ez nekem is szúrta a szemem, mert ez haditengerészeti vonalon azért nem olyan nagy zseton. Pláne, hogy még partraszállító műveletek támogatására alkalmas teknőt is besoroltak ebbe az árba.

Meg tényleg nem tudom hova tenni az egészet - mint ahogy írtam is a kapcsolódó hírben: hova kellene nekik még ennyi nagy(obb) hadihajó??

"Rövidesen" lesz egy rakat igen modern fregattjuk, rombolóból is van 2 elég új. A korvett / kisebb járőrhajó / aknászhajó állományuk ellenben átlagban öregebb - ha esetleg olyan az állapotuk, üzemeltetési költségük akkor talán jobb lenne oda koncentrálni megújítás címszóval. Vagy ha már akarják, akkor a pár éve pedzegetett helihordozóra.

Vagy a 2 légvédelmi romboló mellé vegyenek 1-2 többfeladatút a 2 öregebb, nem légvédelmis cseréje végett, a maradékból meg a helihordozó finanszírozása mehet.

Remélem belátható időn belül jönnek még konkrétumok a ladikokról, mert ez így kicsit meg van kavarva szerintem.
 
Kuruc: Angolok is 550m$ bol szeretnének 6000tonnás fregattot...

TCat: Meg vegyék meg fixen az F-35Bket hamár kész alá a ladik.
 
Amugy a rajz egy "bullshit" !

A helipadon alig van hely egy helinek a hangar meg plane csak egy helire van meretezve. Nincs helye sem a masik 76 mm es lovegnek De meg a VLS nek sem latok helyet.

Ez a rajz lehet hogy szep de csak Moricka rajz jellegu.
 
A masik.

A hangar tetejen lesznek elhelyzezve a kilonbozo SATCOM meg heli navigacios eszkozok. A rajzon a kemeny pont ugy van kialakitva hogy az osszes kormos trutyi szmotyi beteritse nem csak a helihangar tetejet de az orvenyek miatt boven jutna a helipadra sot nyitott hangarajtonal magaba a hangarba is.
 
Igazad lehet a kéménnyel kapcsolatban. Maga az elhelyezése szerintem amúgy OK, nagyjából ugyanaz, mint a FREMM-ek esetében, csakhogy ott sokkal jobban túllógnak a kiömlők a hangárfedélzeten.

Nekem amúgy inkább a felépítmény és a kémény közti jelentős méretű üres régió szúrja a szemem. Sokallják az acél árát, hogy ide nem került semmi? :) Mert azt ne mondják már nekem, hogy nem tudnák hasznosítani azt a nem is olyan kis részt valami hasznosra.

Most ugye 2 RHIB látszik oda kipakolva. Node egyrészt így ezek a csónakok frankón ki lennének téve az időjárás viszontagságainak (tudom van rá példa), másrészt egy csomó hasznosítható helyet is elpocsékolnak így. Én tuti úgy tervezném, hogy ne csak úgy a nagyvilágban legyenek kint. Ha nem is akarják valamiért a fedélzet jelentős hosszában végigérő felépítményt, mint mondjuk a FREMM-ek esetében, akkor legalább (egy nagyobb) hangárral építenék egybe a csónakok indítására/beemelésére szolgáló, zárható részt.
 
Ez a rajz egy kis kozep meretu fregatt agyonzsufolt valtozata logika nelkul. A fo szempont a raizolasanal az volt hogy naon kafan nezzen ki.

That is it !
 
Egy felnagyított FREMM( 2 darab 127es ágyú, 40 Aster15/30 mix és 40 SCALP plusz 2 Goalkeeper CIWS) már elég tisztességes romboló lenne.
Kettő-négy ilyen hajó, két heli hordozó plusz még egy Cavour lenne egy jó mix.
 
Koncepció az Olasz Haditengerészet 2028-ra szolgálatba állítani tervezett két, 10 000 tonnás új rombolójáról.

https://www.defensenews.com/global/europe/2020/11/09/italy-plans-new-destroyers-for-2028-delivery/

cf768entt8y51.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7