Queen Elizabeth osztály (Egyesült Királyság)

Az oroszokat baszogatják szegény kuznyával erre a szigetlakók még alig 6 éves hajója megy donornak...
 
A jó brit is holtig tanul....., most az oroszoktól. :) Soha nem voltak világelső hajóik. Régen a spanyol, majd a francia hajók is jobbak voltak, mint a britek. A haditengerészet már más téma....
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

The Royal Navy has announced its intention to award a contract to General Atomics to trial ‘Project Mojave’ drones onboard a British aircraft carrier.​

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
A kretének megint azon elmélkednek, hogy átépítik őket catobar verzióra. Ezúttal csak részlegesen, kisebb, közepes drónoknak.

 
A kretének megint azon elmélkednek, hogy átépítik őket catobar verzióra. Ezúttal csak részlegesen, kisebb, közepes drónoknak.

Sokat szerencsére nem kell rajta alakítani.
Mondjuk kitalálhatnánk kurva gyorsan amig a PoW gyengélkedik és inkább tovább tartani kikötőben átépíteni,
mint majd megint átstrukturálni az egész bevetési tervet X hónap múlva :/
 
Sokat szerencsére nem kell rajta alakítani
Dehogynem. Még ha a fedélzetet nem is toldják meg a 100 %-os szögfedélzethez (erről is keringenek rajzok), az emals-ok helyének, segédberendezéseinek kialakítása, a megfelelő tápellátás kiépítése, a fékezőkábeleket működtető szerkezetek beépítése a fedélzet alá (a rajz alapján pont a hangár vége fölött lenne). És itt még bejön az is, amiről régebben Cifu, vagy HPASP és Allesmore is írt, hogy nem biztos, hogy a jelenlegi villamos kapacitása elég lenne a hajónak az emals-hoz.
Szóval ez mindenképpen óriási munka lenne, mind fizikailag, mind időben, és nagyon nem utolsó sorban pénzben.
 
Dehogynem. Még ha a fedélzetet nem is toldják meg a 100 %-os szögfedélzethez (erről is keringenek rajzok), az emals-ok helyének, segédberendezéseinek kialakítása, a megfelelő tápellátás kiépítése, a fékezőkábeleket működtető szerkezetek beépítése a fedélzet alá (a rajz alapján pont a hangár vége fölött lenne). És itt még bejön az is, amiről régebben Cifu, vagy HPASP és Allesmore is írt, hogy nem biztos, hogy a jelenlegi villamos kapacitása elég lenne a hajónak az emals-hoz.
Szóval ez mindenképpen óriási munka lenne, mind fizikailag, mind időben, és nagyon nem utolsó sorban pénzben.
A sok az relatív. Amennyit már így is áll.
Egyébként arról sem lennék meggyőződve, hogy csak a mondott 'javítások' történnek jelenleg rajta.
 
A sok az relatív. Amennyit már így is áll.
Egyébként arról sem lennék meggyőződve, hogy csak a mondott 'javítások' történnek jelenleg rajta.
Elolvastad te ezt a cikket?
Semmi olyan nem lesz kész korábban, mint 2030, ami igényelné a katapultot.
Addig akarod stoppolni a Prince of Wales-t? :)
Különben marhaság az egész.
A szóban forgó gépek miatt egy fillért nem kell költeni. A felszálláshoz kell rájuk akasztani pár szilárd hajtóanyagú rakétát.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Elolvastad te ezt a cikket?
Semmi olyan nem lesz kész korábban, mint 2030, ami igényelné a katapultot.
Addig akarod stoppolni a Prince of Wales-t? :)
Különben marhaság az egész.
A szóban forgó gépek miatt egy fillért nem kell költeni. A felszálláshoz kell rájuk akasztani pár szilárd hajtóanyagú rakétát.
Haahó. Mintha én azt mondtam volna feljebb, hogy nem kell sokat alakítani rajta jelenleg.
 
Haahó. Mintha én azt mondtam volna feljebb, hogy nem kell sokat alakítani rajta jelenleg.
Hát a Navy oldalán megjelent tervek igen is komoly átalakítást igényelnek.
Nem csak a fedélzet oldal irányú kibővítése jele t problémát, de a fedélzetbe beépítendő EMALS rendszer(ek) is igen komoly helyigénnyel rendelkeznek. És ezt csak az fedélzet alatt lévő tér teljes átalakításával lehet csak megoldani.
Arról már nem beszélek, ha a hajó bal oldalához hozzáépítesz egy komoly repülőfedélzeti bővítést, akkor megváltozik a hajó súlyeloszlása. Ez pedig stabilitási problémákhoz vezethet.
 
Hát a Navy oldalán megjelent tervek igen is komoly átalakítást igényelnek.
Nem csak a fedélzet oldal irányú kibővítése jele t problémát, de a fedélzetbe beépítendő EMALS rendszer(ek) is igen komoly helyigénnyel rendelkeznek. És ezt csak az fedélzet alatt lévő tér teljes átalakításával lehet csak megoldani.
Arról már nem beszélek, ha a hajó bal oldalához hozzáépítesz egy komoly repülőfedélzeti bővítést, akkor megváltozik a hajó súlyeloszlása. Ez pedig stabilitási problémákhoz vezethet.
Azért az a mennyi? 8-10m nem olyan vészes, főleg hogy katapult sincs benne és csak felszálláshoz kell majd.
De meglátjuk, nekem egyre inkább vmi ordas disznóság szag kezdi körüllengeni ezt az egészet.
Első lépésként talán próbálják meg működőképessé hozni a PoWt és elkezdeni a teszteléseket a
katapultigény nélküli gépekkel.
Ja és derüljön már ki végre, hogy mi a szar van még a tengelyen kívül, amit mókolni kell.
De így elnézve a trendet, meg pl fregattokkal is milyen szarban vagyunk, én maradok szkeptikus.
 
Azért az a mennyi? 8-10m nem olyan vészes, főleg hogy katapult sincs benne és csak felszálláshoz kell majd.
De meglátjuk, nekem egyre inkább vmi ordas disznóság szag kezdi körüllengeni ezt az egészet.
Első lépésként talán próbálják meg működőképessé hozni a PoWt és elkezdeni a teszteléseket a
katapultigény nélküli gépekkel.
Ja és derüljön már ki végre, hogy mi a szar van még a tengelyen kívül, amit mókolni kell.
De így elnézve a trendet, meg pl fregattokkal is milyen szarban vagyunk, én maradok szkeptikus.
Nekem az az elképesztő - országoktól és előítéleteimtől, ellenszenveimtől függetlenül - hogy hogy el tudnak baszarintani a számítógépes tervezések és szimulációk korában projekteket - szerte a világban.
A múlt században szinte csak a logarléc állt a rendelkezésükre - no meg a józan eszük.
Oké; "vastagabban " is méreteztek és akkor is voltak rendesen elszabott projektek, de amiket ma művelnek, a múlt felhalmozott ismeretei ellenére...

Tudom, más terület, de ez a cikk jutott eszembe:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat