KC-135 Stratotanker (Boeing,USA)

Remélem, jó helyre teszem. P&W J75.

EnwOAtqVcAA6ofo

Hát ennek meg milyen kialakítása van?
 
Teljesen normális, a korszellemnek megfelelő, első generációs, zajcsillapító keverőszoknyát látod itt is.
Ilyen volt az első generációs turbofanokon is, amelyek a még egyáramú és brutálzajos J75-ösökkel egy időben jelentek meg, lásd Rolls-Royce Conway:

220px-Rolls_Royce_Conway_Mk508_%281959%29_used_in_Boeing_707-420_at_Flugausstellung_Hermeskeil%2C_pic1.JPG

A BA 707-esén így nézett ki

EUxSC1dWkAABnCz.jpg

Pont az amerikai Pratt&Whitney helyett használták. Nagyobb gazdaságosságot és tolóerőt, de kisebb zajszintet ígérve. Ez utóbbi a 0.33-as kétáramúság miatt nem teljesült. Olyannyira nem, hogy az RR Conway az angol B707-eseken és a Vickers VC-10-eseken a Concorde utánégetős, egyáramú Olympus 593-asai után az angol polgári repülés második leghangosabb hajtóművei voltak.

A konkurens P&W is csinált ekkortájt már turbofanokat, mégpedig pont az egyáramú J75-ösből (is), ez volt a JT3D:

boeing-707-pratt-whitney-jt3b-jet-engine-detail-A3361G.jpg


Itt nem kellett keverőszoknya, mert a külső áram egyszerűen megkerülte a belsőt.
 
Mostanába a Boeing gépeknek nincs szerencséje a nem szándékos "pitch down" manôverekkel. (lsd. B737 Max ok problémája..)
A U.S. Air Force további intézkedésig megtiltotta hogy a Block 45 upgraden átesett KC-145 gépeken 3000 m alatt bekapcsolják a robot pilótát, ugyanis az új rendszer több esetben a pilóták szándéka ellenére, durva süllyedésbe vitte a gépet, amiből nem volt egyszerű kivenni...
https://www.thedrive.com/the-war-zo...ts-that-led-to-flight-restrictions-on-kc-135s
A Block 45 új avionikai rendszerét a Rockwell Collins szállította és intenzíven nyomozzák hogy hol van a hiba a rendszereben.
Amúgy az flight deck kivülről jól néz ki és igazi generációs ugrás a korábbi mutatós műszerekhez képest.
message-editor%2F1633540592945-kc-135-panels.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Régi, szép, füstös idők. Amikor még a vízbefecskendezéses, egyáramú J57-P-59W hajtóművekkel szerelt félig terepszínű, ősöreg KC-135A-k szolgáltak RAF Mildenhall-on:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Metrea made history on April 17, 2023, by performing the first-ever commercial boom aerial refueling of any receiver by a commercial tanker aircraft.

This historic achievement by a Metrea Strategic Mobility (MSM) KC-135R occurred during a successful training exercise off the coast of Florida. Two P-8 Poseidon aircraft were refueled over a period of 4 hours, resulting in enhanced readiness and training of a front-line operational Navy Unit.


air-to-air-refueling-hero-001.jpg
IMG_0932-scaled.jpg
 
  • Hűha
Reactions: hete
509th Weapons Squadron tests new cargo loading crane with goal to expand KC-135 capabilities...

Airmen from the 509th Weapons Squadron tested a new prototype Pack and Transport Reloader (PATR) crane during an integration training at a special operations forces exercise at Hurlburt Field, May 7-12, 2023.

“The KC-135 can only load and unload cargo with the support of a K-loader or a forklift. With this crane we will be able to take cargo to locations that would not be able to give us support.”

230511-F-WH061-1025.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: hete