KC-135 Stratotanker (Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 938
12 772
113
Remélem, jó helyre teszem. P&W J75.

EnwOAtqVcAA6ofo

Hát ennek meg milyen kialakítása van?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 892
67 657
113
Teljesen normális, a korszellemnek megfelelő, első generációs, zajcsillapító keverőszoknyát látod itt is.
Ilyen volt az első generációs turbofanokon is, amelyek a még egyáramú és brutálzajos J75-ösökkel egy időben jelentek meg, lásd Rolls-Royce Conway:

220px-Rolls_Royce_Conway_Mk508_%281959%29_used_in_Boeing_707-420_at_Flugausstellung_Hermeskeil%2C_pic1.JPG

A BA 707-esén így nézett ki

EUxSC1dWkAABnCz.jpg

Pont az amerikai Pratt&Whitney helyett használták. Nagyobb gazdaságosságot és tolóerőt, de kisebb zajszintet ígérve. Ez utóbbi a 0.33-as kétáramúság miatt nem teljesült. Olyannyira nem, hogy az RR Conway az angol B707-eseken és a Vickers VC-10-eseken a Concorde utánégetős, egyáramú Olympus 593-asai után az angol polgári repülés második leghangosabb hajtóművei voltak.

A konkurens P&W is csinált ekkortájt már turbofanokat, mégpedig pont az egyáramú J75-ösből (is), ez volt a JT3D:

boeing-707-pratt-whitney-jt3b-jet-engine-detail-A3361G.jpg


Itt nem kellett keverőszoknya, mert a külső áram egyszerűen megkerülte a belsőt.
 
T

Törölt tag

Guest
Mostanába a Boeing gépeknek nincs szerencséje a nem szándékos "pitch down" manôverekkel. (lsd. B737 Max ok problémája..)
A U.S. Air Force további intézkedésig megtiltotta hogy a Block 45 upgraden átesett KC-145 gépeken 3000 m alatt bekapcsolják a robot pilótát, ugyanis az új rendszer több esetben a pilóták szándéka ellenére, durva süllyedésbe vitte a gépet, amiből nem volt egyszerű kivenni...
https://www.thedrive.com/the-war-zo...ts-that-led-to-flight-restrictions-on-kc-135s
A Block 45 új avionikai rendszerét a Rockwell Collins szállította és intenzíven nyomozzák hogy hol van a hiba a rendszereben.
Amúgy az flight deck kivülről jól néz ki és igazi generációs ugrás a korábbi mutatós műszerekhez képest.
message-editor%2F1633540592945-kc-135-panels.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 761
37 399
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 616
84 024
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 892
67 657
113
Régi, szép, füstös idők. Amikor még a vízbefecskendezéses, egyáramú J57-P-59W hajtóművekkel szerelt félig terepszínű, ősöreg KC-135A-k szolgáltak RAF Mildenhall-on:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 616
84 024
113
Metrea made history on April 17, 2023, by performing the first-ever commercial boom aerial refueling of any receiver by a commercial tanker aircraft.

This historic achievement by a Metrea Strategic Mobility (MSM) KC-135R occurred during a successful training exercise off the coast of Florida. Two P-8 Poseidon aircraft were refueled over a period of 4 hours, resulting in enhanced readiness and training of a front-line operational Navy Unit.


air-to-air-refueling-hero-001.jpg
IMG_0932-scaled.jpg
 
  • Hűha
Reactions: hete

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 616
84 024
113
509th Weapons Squadron tests new cargo loading crane with goal to expand KC-135 capabilities...

Airmen from the 509th Weapons Squadron tested a new prototype Pack and Transport Reloader (PATR) crane during an integration training at a special operations forces exercise at Hurlburt Field, May 7-12, 2023.

“The KC-135 can only load and unload cargo with the support of a K-loader or a forklift. With this crane we will be able to take cargo to locations that would not be able to give us support.”

230511-F-WH061-1025.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: hete