KC-135 Stratotanker (Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 146
10 861
113
Remélem, jó helyre teszem. P&W J75.

EnwOAtqVcAA6ofo

Hát ennek meg milyen kialakítása van?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Teljesen normális, a korszellemnek megfelelő, első generációs, zajcsillapító keverőszoknyát látod itt is.
Ilyen volt az első generációs turbofanokon is, amelyek a még egyáramú és brutálzajos J75-ösökkel egy időben jelentek meg, lásd Rolls-Royce Conway:

220px-Rolls_Royce_Conway_Mk508_%281959%29_used_in_Boeing_707-420_at_Flugausstellung_Hermeskeil%2C_pic1.JPG

A BA 707-esén így nézett ki

EUxSC1dWkAABnCz.jpg

Pont az amerikai Pratt&Whitney helyett használták. Nagyobb gazdaságosságot és tolóerőt, de kisebb zajszintet ígérve. Ez utóbbi a 0.33-as kétáramúság miatt nem teljesült. Olyannyira nem, hogy az RR Conway az angol B707-eseken és a Vickers VC-10-eseken a Concorde utánégetős, egyáramú Olympus 593-asai után az angol polgári repülés második leghangosabb hajtóművei voltak.

A konkurens P&W is csinált ekkortájt már turbofanokat, mégpedig pont az egyáramú J75-ösből (is), ez volt a JT3D:

boeing-707-pratt-whitney-jt3b-jet-engine-detail-A3361G.jpg


Itt nem kellett keverőszoknya, mert a külső áram egyszerűen megkerülte a belsőt.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Mostanába a Boeing gépeknek nincs szerencséje a nem szándékos "pitch down" manôverekkel. (lsd. B737 Max ok problémája..)
A U.S. Air Force további intézkedésig megtiltotta hogy a Block 45 upgraden átesett KC-145 gépeken 3000 m alatt bekapcsolják a robot pilótát, ugyanis az új rendszer több esetben a pilóták szándéka ellenére, durva süllyedésbe vitte a gépet, amiből nem volt egyszerű kivenni...
https://www.thedrive.com/the-war-zo...ts-that-led-to-flight-restrictions-on-kc-135s
A Block 45 új avionikai rendszerét a Rockwell Collins szállította és intenzíven nyomozzák hogy hol van a hiba a rendszereben.
Amúgy az flight deck kivülről jól néz ki és igazi generációs ugrás a korábbi mutatós műszerekhez képest.
message-editor%2F1633540592945-kc-135-panels.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
Metrea made history on April 17, 2023, by performing the first-ever commercial boom aerial refueling of any receiver by a commercial tanker aircraft.

This historic achievement by a Metrea Strategic Mobility (MSM) KC-135R occurred during a successful training exercise off the coast of Florida. Two P-8 Poseidon aircraft were refueled over a period of 4 hours, resulting in enhanced readiness and training of a front-line operational Navy Unit.


air-to-air-refueling-hero-001.jpg
IMG_0932-scaled.jpg
 
  • Hűha
Reactions: hete

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
509th Weapons Squadron tests new cargo loading crane with goal to expand KC-135 capabilities...

Airmen from the 509th Weapons Squadron tested a new prototype Pack and Transport Reloader (PATR) crane during an integration training at a special operations forces exercise at Hurlburt Field, May 7-12, 2023.

“The KC-135 can only load and unload cargo with the support of a K-loader or a forklift. With this crane we will be able to take cargo to locations that would not be able to give us support.”

230511-F-WH061-1025.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: hete