Civil repüléssel kapcsolatos témák

Én úgy látom, hogy a srácnak lényegében igaza van, ha a részleteken fel is bosszantottátok magatokat. Hosszútávú utakra a 340est tervezték, és az a kezdetektől hozta is a szükséges paramétereket. Az A330ast meg a "majd meglátjuk" elképzeléssel.

Én úgy látom, hogy a nevezetes 2009-es Air France esemény pont ugyanígy megtörtént volna akkor is, ha éppen egy A340-esükben ülnek a zsokék... Nem típusspecifikus okból estek le.
 
Miért, lett belőle valami? Vettünk tőlük két gépet, az ACE megkapta a jogot a karbantartásukra, más eddig nem történt. A majdnem 2 éve bejelentett budapesti Embraer (mérnök?)irodáról hallottunk azóta valamit?
Egyáltalán összeültek a Svédekkel? Nem-e csak kölcsönösen érdeklődtek egymás gépei után?
Ez a régi 2021-es cikk .
Nagy a csend azóta is. Ez pedig a "jövő tervei" Hogy mennyire lesz valós az kérdés.
A program elhalasztása. A brazil gyártó közlése szerint a beszállítók nem tudják teljesíteni az új generációs turbó légcsavaros típussal kapcsolatban megfogalmazott célkitűzéseket.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nade ez 1970ben volt. És nem "jó lessz valamire", hanem terveztek egy ingázó repülőt, azzal a reménnyel, hogy később még jó lehet másra is.
Én azért megnézném a cixxámokat az "azonos" alkatrészeken.
Pl a 330asnak a teljes élettartama alatt 100ezer nyomásciklust, és leszállást kell kibírnia, a 340esnek csak 25ezret.
Mi volt a hetvenes években? A 330/340 a 80as évek végének/90es évek elejének a terméke. Korábbi nem is lehet, mert a 320-as, amin bevezették az Airbus Fly-by-wire rendszerét 1987-ben repült először.
Mi az, hogy ingázó repülő? Mikor elkezdenek tervezni egy gépet, az első kritérium, hogy hány utast akarnak és milyen messzire elvinni. Ha nem akarnak messzire menni, akkor minek raknának bele bazi nagy tartályokat? Ha meg messzire tud menni, akkor minek terveznék olyanra, ami nem repülhet víz fölött?! Biztos vagyok benne, hogy a mérnökök láttak már földgömböt. "Ingázó" gépnek készült az a néhány 747-400D, ami japán belföldi járatokra lett tervezve. Meg az Il-86-os, aminek kb. akkora volt a hatótávja, amilyen hosszú csővel a tartálykocsira volt csatlakoztatva.
A cikkszámokról nem fogok neked linket túrni, de biztos óriási különbségek lehettek, ha egy szalagon készült a 330 és a 340.
Az eltérő ciklusra pedig, légy szíves, keress egy linket! Amit én találtam, ott mindkettőnél 25ezer ciklus van átlagban 4 óra repidővel! Ja, a 320as család volt 48000 ciklusra tervezve!


 
Az orosz MS-21 utasszállító repülőgép feleannyiba kerül, mint a Boeing. A repülőgép ára körülbelül hárommilliárd rubel lesz az orosz légitársaságok számára. Erről a TASS forrása számolt be kormányzati szerveknél.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and fishbed
Ezt eddig is tudtuk. Ehez nem kell hidrogén. A probléma a hangrobbanás, azzal meg nem lehet mit kezdeni. egyébként esetleg a repülés az, ahol a hidrogén szóba jöhet, mint üzemanyag. Ott ugyanis pontosan tudják, hogy milyen rövid ideig kell kitartania. Ha leszállás után marad, azt vagy elengedik, vagy lefejtik. A másik a vasút, ugyanebből az okból.
 
A probléma a hangrobbanás, azzal meg nem lehet mit kezdeni.
Lockheed Martin X-59 QueSST


In collaboration with NASA's Quesst Mission, the Lockheed Martin Skunk Works® team is solving one of the most persistent challenges of supersonic flight – the sonic boom.
The X-59 will be used to collect community response data on the acceptability of a quiet sonic boom generated by the unique design of the aircraft. The data will help NASA provide regulators with the information needed to establish an acceptable commercial supersonic noise standard to lift the ban on commercial supersonic travel over land.

 
  • Tetszik
Reactions: endre
Lockheed Martin X-59 QueSST


In collaboration with NASA's Quesst Mission, the Lockheed Martin Skunk Works® team is solving one of the most persistent challenges of supersonic flight – the sonic boom.
The X-59 will be used to collect community response data on the acceptability of a quiet sonic boom generated by the unique design of the aircraft. The data will help NASA provide regulators with the information needed to establish an acceptable commercial supersonic noise standard to lift the ban on commercial supersonic travel over land.

Marhaság.
 
Mostanában nincs szerencséje a Cargoluxnak. Ezúttal az egyik futóművét hagyta el a 747-400
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
IMG-20230515-174514.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az árulkodó jelek műszaki hibára utalnak :oops:
Utólag az a kisgép a váróponton nem volt túl biztonságos helyen. Gondolom, nem számítottak ekkora elmaradó darabokra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A mezőgazdasági pilóták élete csupa játék és mese...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
A321 Wizz Madeira
Nagy oldalszél miatt sikertelen megközelítés, amire akkorát rántott a pilóta a gépen, hogy ilyen emelkedést se nagyon látni...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Jajj, szegény fapadosok, csődbe viszi őket Órbááán különadója vol. 2: