Svéd haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

Sweden is set to replace its NHIndustries (NHI) NH90 maritime helicopters, at the same time as expanding its fleet of land-roled UH-60M Black Hawk helicopters.

The Supreme Commander of the Swedish Armed Forces, General Micael Bydén, made the announcement on 1 November as part of a raft of wider planned capability enhancements delivered for consideration to the Swedish government.

“Air defence is proposed to be strengthened, among other things, through the acquisition of a new sea-operational helicopter, and an additional ground-operational helicopter 16,” Gen Bydén said, referring to the UH-60M's national designation of HKP 16.

The Swedish Air Force (SwAF) operates 18 NH90 helicopters that were acquired across a range of interim HKP 14A–E configurations, with the ultimate objective of fielding nine HKP 14E troop transport/assault/search-and-rescue (SAR) and HKP 14F anti-submarine warfare (ASW)/anti-surface warfare (ASuW)/SAR standard aircraft.

Sweden's NH90 fleet was to have been fully operational in 2008, but this has been progressively delayed and is still not achieved...
 
Changes Ahead for Swedish Naval Plans...

Future-Swedish-Navy-2030.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
 
.
.
A pilotahiany eleg jelentös lehet, a sved közössegi mediaban könnyu belefutni allashirdetesbe, hogy gyere pilotanak (meg ugy altalaban katonanak). Erdekesseg, ezek a hirdetesek rendkivul polkorrektek, legalabb annyi nö szerepel a reklamfotokon, mint ferfi, söt jellemzö a kep beallitasara, hogy a nö magyaraz valamit a ferfiaknak. A PC jegyeben nem ritka, hogy afrikai gyökeru sved is ott mosolyog a kepen.
 
.
.
A pilotahiany eleg jelentös lehet, a sved közössegi mediaban könnyu belefutni allashirdetesbe, hogy gyere pilotanak (meg ugy altalaban katonanak). Erdekesseg, ezek a hirdetesek rendkivul polkorrektek, legalabb annyi nö szerepel a reklamfotokon, mint ferfi, söt jellemzö a kep beallitasara, hogy a nö magyaraz valamit a ferfiaknak. A PC jegyeben nem ritka, hogy afrikai gyökeru sved is ott mosolyog a kepen.
.
.
Mi kell, hogy sved pilota lehess?
.
.
"Krav för att ansöka (jelentkezesi feltetelek)
• Svenskt medborgarskap. (sved allampolgarsag)
• Genomförd eller pågående gymnasieutbildning eller motsvarande. Det krävs inte att du är färdig med dina studier när du genomför testerna men senast vid skolstart till flygförarutbildningen krävs att du har; (befejezett, vagy folyamatban levö közepiskolai kepzes. Nem elvaras, hogy befejezed az közepiskolai kepzest mar a bevalogatasi tesztekkor, de legkesöbb a pilotakepzes kezdeteig legyen befejezve)
• Avlagt en gymnasieexamen från gymnasiet eller kommunal vuxenutbildning på gymnasial nivå. (teljesitett erettsegi közepiskolabol vagy közepiskolai szintu felnöttkepzesi programbol)

Eller (vagy)

Du behöver även ha minst betyget godkänt i (legyen legalabb elfogadott erdemjegyed. Matek2a, b vagy c, sved 2 vagy sved mint masodik nyelv2 (ez kulföldieknek szokott), stb-... megjegyzem: a szamok a szintet jelzik, es nagyon alacsony elvarasok)
Matematik 2a, Matematik 2b eller Matematik 2c, Svenska 2/ Svenska som andraspråk 2 eller Matematik B, Svenska B/ Svenska som andra språk kurs B.

Läs mer vad som gäller för just dig på antagning.se. (tovabbi informaciok elerhetök a honlapon)

Medicinska och fysiska krav (egeszsegiugyi es fizikalis elvarasok)
• Du ska vara fullt frisk. (legyel teljesen egeszseges)
• Du ska ha synskärpa på lägst 1,0 på vartdera ögat utan korrektion. Refraktion får inte överstiga 3,0 dioptrier i någon meridian. (lataselesseg, nem szo szerint irva, 3 dioptriaig jo vagy)
• Du ska ha normalt färgseende. (legyen normal szinlatasod)
• Du ska ha normal hörsel. (legyen normal hallasod)
• Du ska vara cirka 160-190 centimeter lång, vissa delmått är avgörande. (legyel 160-190 cm magas, testfelepites is döntö lehet)
• Du får väga cirka 55-88 kilo för strids- och transportpilot, cirka 56-90 kilo för helikopterpilot (a sulyod 55-88 kilo lehet harci es szallitogep pilotanak, kb 56-90 helikopterpilotanak)

Laseroperationer (lezeres szemmutet)
LASEK, PRK och LASIK kan godkännas. (LASEK, stb elfogadhatok)"
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A svéd légierő problémák: eltűntek pilóták, kevesebb repült óra, ellátási lánc problémák


A Svéd Fegyveres Erőkről szóló, 2022-re vonatkozó újonnan közzétett éves jelentés feltárta például azokat a kihívásokat, amelyekkel a skandináv ország légiereje szembesül.

Többek között kevesebb repült óra, az ellátási lánc nehézségei és egyéb kapcsolódó problémák derülnek ki a svéd fegyveres erők 2022-re vonatkozó éves jelentéséből – számol be a Breaking Defense.

A repült órák számát tekintve a jelentés szerint a Gripen repülőgépek 1363 órával kevesebbet repültek, mint 2021-ben. Ez csaknem 12%-kal kevesebb. A repült órák száma idén 11 727. Svédország már régóta küzd ilyen irányú pilótahiánnyal, így ez nem teljesen újdonság.

Itt nyilvánvaló, hogy minden kategóriában a pilóták alapképzésének lerövidítéséről vagy korlátozásáról volt szó. A repülési, lövöldözési, vészrepülési vagy tenger feletti navigációs repülési gyakorlatot valószínűleg nehéz lesz korlátozni a légierő parancsnoksága számára.

Másrészt nem csak a pilóták hiányoznak, hanem a repüléstechnikusok és egyéb kisegítő személyzet is. Svédországban is hiányoznak a haditengerészeti pilóták, hozzá kell tenni. A tapasztalt pilóták nyugdíjba vonulnak, ennek egyik oka az "életkorpolitika" volt, korábban 55 éves koruktól vonulhattak nyugdíjba a pilóták, az 1988-ban vagy azután születettek esetében azonban a nyugdíjkorhatárt 67 évre emelték, ennek ellentételezése nélkül.

A svéd légierő vezetője, Carl-Johan Edström vezérőrnagy is elismeri, hogy Svédországnak komolyabb problémája van ezzel kapcsolatban. Ehhez kapcsolódó nehézséget jelent az új pilóták toborzása és képzése. Sok forrás szerint a svéd pilóták úgy érzik, hogy nem bánnak velük megfelelően, ami a fizetésükben is megmutatkozik. Ezek a polgári szektorhoz képest alacsonyak, a kereskedelmi légitársaságok pedig pontosan a légierő pilótáira "köszörülik a fogukat", és magas anyagi javadalmazást kínálnak nekik.

A képzett katonák hiányának problémája a svéd hadsereg más részeit is sújtja, ezért megkezdődött az alapszolgálat visszaállításáról szóló vita. Viszonylag rövidnek kell lennie, és le kell fednie a legalapvetőbb funkciókat.

Talán ugyanilyen súlyos a teljes ellátási lánc állapota az éves jelentés szerint. A jelentés szerint a hiányzó alkatrészek és az anyaghiány hátrányosan befolyásolta az anyagellátást és a termelést. A jelentés az említett problémákon túlmenően bővebben foglalkozik a kiválasztott technológia elérhetőségével, ami éppen a létszámhiánnyal függ össze. Ugyanakkor a légierő, a haditengerészet, a pilóta nélküli rendszerek és a kriptográfia olyan stratégiai összetevők, amelyeket a svéd kormány pályázat nélkül odaítélhet és ítél oda svéd cégeknek, azaz elsősorban a SAAB-nak.

Itt egy kis kitérő – másrészt ezek a problémák az NH90-es helikopterek „szerencsétlen” beszerzésével is összefüggésbe hozhatók.Az ezredforduló elején Svédország úgy döntött, hogy 18 db ilyen gépet vásárol.Maguk a szállítások is sokáig tartottak, azonban, mint hamar kiderült, az NH90 üzemkészsége nagyon alacsony volt, a pótalkatrészek hiányával is gondok voltak. Tavaly év őszén jelentették be, hogy Svédország úgy döntött, hogy felmondja a vásárlási szerződést NH90 helikopterek.

Az NH-90-es helikopterekkel a svéd hadsereg nem egyszer számos módosítást kezdett kérni, mint például a mennyezet megemelése a leszállóterületen és hasonlók. Ez változást jelent a szerkezetben és az egyéb alkatrészekben, például egyes hidraulikacsövek hossza és alakja megváltozott más NH-90-ekhez képest. Tehát amikor más NH-90 felhasználók megkezdték a középtávú javítási ciklusukat, Svédország még mindig ezeket a helikoptereket helyezte üzembe.

Hasonlóképpen, Norvégia csatlakozott az ARCHER önjáró tarack projekthez. Későn csatlakozott Svédországhoz, egy sor módosítást kért, majd a projekt késedelmeire hivatkozva kilépett a projektből (ezt okozta).

A svéd légierő így több fronton is számos problémával küzd, amelyeket azonban azonosítottak és ismertek a magas rangú tisztviselők. A második dolog természetesen a korrekciós intézkedések gyakorlati végrehajtása.
 
Svédország Patriotot készül vásárolni , de a saját érzékelői kerülnek a rendszerbe bele!
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle