[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Szóval ebben igaza van, lehet nem az utolsó csavarig mi terveztük és gyártottuk, de Gazsinak nem kevés munkája volt benne, hogy egy honvédségi igény után megvettünk 1 osztrák gyárat, összeválogattunk két csúcstechnológiát gyártó partnert és kihajtottuk belőlük azt, amit maguktól soha nem alkottak volna meg, még ha képesek is lettek volna rá.
A törökök egyedül produkálják ugyanezt!
Mi erőltettük rájuk a RM-et, nem is örültek neki annyira...

Szóval nekünk közel nulla a hozzáadott értékünk ahhoz hogy egy Girdrán alapú önjáró aknavető szülessen. Max kb. annyi mint a vevőnek, amikor az autószalonban erősebb motorral és bőr üléssel egyedi színben rendeli az új autóját...attól még nem jár neki egy ganyi sem ha más is így kéri a járgányt!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Továbbá szeretném megjegyezni, hogy rendkívül sértő hogy csak ilyen röviden írsz nekem! Tőled minimum két oldalt várok... :D
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

iPhyJgz.png
 
Ez lett a Gidránokhoz kifejlesztve ?

ifp.jpg

A Beagle elég nyilvánvalóan felismerhető.
Engem inkább az érdekel, hogy a másik 2 képen milyen radarmodulok találhatók:
ifp_2d.jpg

ifp_3d.jpg

Nekem a második egy MBR-3D radar átalakított verziójának tűnik (drónfelderítés?). A másik meg mintha egy tüzérségi lövés felderítő radar lenne.
 
Mert itt sem egy meglévő gépet kértünk. Megnéztük milyen azt mondtuk jó, de a kövi átalakítások kellenek. Ez a Block4+ lett kész 2020-ra, év végén akkor jött 10. A kövi 40 ha jól értettem Tatára érkezett tüzérségi felderítő verzióba, ami újabb átalakítást igényelt.De ezek tavaly megjöttek végszerelésre Kaposvárra és ha jól értettem a Patria néhány hiányzó, beépítésre váró eszköze miatt csúsznak.

Az NMS keretszerződés sztem nem 2018-bqn, hanem később született, talán tavalyelőtt születet. Jó sansszal ott is kértünk a szolnoki tesztek alapján néhány átalakítást. Ha az a verzió elkészül, akkor jön az NMS HU.
Lehet hogy Patria miatt csúsztak egy évet a tűzfelderítő Gidránok, de a tervezett 300+ méretű flotta nagy része várhatóan tök egyszerű csapatszállító vagy általános célú járgány lesz, amibe max rádióból kell sajátot tenni. Ezeket már lehetne ontani évi minimum 80-100-as tempóban!
Akár hogy is nézzük, nagyon lassan halad ez a projekt - pedig ez egy olcsó, kipróbált járgány elvileg.
 
Lehet hogy Patria miatt csúsztak egy évet a tűzfelderítő Gidránok, de a tervezett 300+ méretű flotta nagy része várhatóan tök egyszerű csapatszállító vagy általános célú járgány lesz, amibe max rádióból kell sajátot tenni. Ezeket már lehetne ontani évi minimum 80-100-as tempóban!
Akár hogy is nézzük, nagyon lassan halad ez a projekt - pedig ez egy olcsó, kipróbált járgány elvileg.
Valószínűg ezeket nem Törökirszágból akarjuk készen kapni, hanem fokozatosan, egyre több mindent Kaposváron összeszerelve, gyártva. Illetve a török fegyverzet egy részét németre cserélnénk. Mint pl. az aknavetős verzió.
 
de a tervezett 300+ méretű flotta nagy része várhatóan tök egyszerű csapatszállító vagy általános célú járgány lesz, amibe max rádióból kell sajátot tenni

Mármint a terv úgy szólt, hogy majdnem minden alkatrészt kicserélünk benne hazai gyártású jobb verzióra. És a kasznit, amit egyedül nem cserélünk ki, azt mi akarjuk vágni, hajtogatni, hegeszteni.
Azért van egy kis munka azzal, ha a váltótól kezdve minden szerviz számára fontos dolgot újra tervezel.
 
Mármint a terv úgy szólt, hogy majdnem minden alkatrészt kicserélünk benne hazai gyártású jobb verzióra. És a kasznit, amit egyedül nem cserélünk ki, azt mi akarjuk vágni, hajtogatni, hegeszteni.
Azért van egy kis munka azzal, ha a váltótól kezdve minden szerviz számára fontos dolgot újra tervezel.
He?
 
Mármint a terv úgy szólt, hogy majdnem minden alkatrészt kicserélünk benne hazai gyártású jobb verzióra. És a kasznit, amit egyedül nem cserélünk ki, azt mi akarjuk vágni, hajtogatni, hegeszteni.
Azért van egy kis munka azzal, ha a váltótól kezdve minden szerviz számára fontos dolgot újra tervezel.
No erre valami forrás?

Mondjuk krisss he-je azt sejteti ez így sántít.
 
Mármint a terv úgy szólt, hogy majdnem minden alkatrészt kicserélünk benne hazai gyártású jobb verzióra. És a kasznit, amit egyedül nem cserélünk ki, azt mi akarjuk vágni, hajtogatni, hegeszteni.
Azért van egy kis munka azzal, ha a váltótól kezdve minden szerviz számára fontos dolgot újra tervezel.
jajjjj...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Maróth Gáspár nem azt nyilatkozta, hogy azon dolgoznak, hogy mindent hazai vállalkozók gyártsanak bele? És példaként megemlítette talán, hogy a motort is emiatt kicserélték.
Örülnek ha török alaktrészből össze tudják szerelni őket! Egyelőre ettől is k. messze vagyunk!
MG meg most már az RM-nél máson dolgozik, szóval tök mindegy hogy X éve mit mondott. Most már az ipari szempontoknál fontosabb, hogy minél előbb használható eszközök legyenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Maróth Gáspár nem azt nyilatkozta, hogy azon dolgoznak, hogy mindent hazai vállalkozók gyártsanak bele? És példaként megemlítette talán, hogy a motort is emiatt kicserélték.
Ilyet mondott.

"Hozzáfűzte: a járművek fő elemeit is a somogyi megyeszékhelyen gyártják majd, és teljes összeszerelésük is helyben történhet meg a későbbiekben."


De hogy ez pontosan mit jelent az ugye talány.

Meg ha 40db "átrádiózása" több mint fèl èv akkor nagyobb volumenű gyártás, egyenlőre ha necces.
 
18-ban kezdődött a török 4x4-es projekt aztán Gidránból is csak 50 körüli mennyiség van - pedig elvileg ezek nem drága cuccok más haditechnikához mérve...
Ilyen ütemben mire felépítjük a flottát, már elavul az egész!
Van már 50 Gidrán? Én azt hittem hogy tíz+tizenx darab van a honvédségnél, azzal villognak Szombathelytől Tiszabecsig mindenhol, ezek lesznek az első gépei a honvédségnek amiket nem a motorházba belenövő akác hanem a kilométer százezrek nyírnak ki.
 
Van már 50 Gidrán? Én azt hittem hogy tíz+tizenx darab van a honvédségnél, azzal villognak Szombathelytől Tiszabecsig mindenhol, ezek lesznek az első gépei a honvédségnek amiket nem a motorházba belenövő akác hanem a kilométer százezrek nyírnak ki.
50 talán nincs még itt, de ilyesmi mennyiség lett megrendelve ha jól tudom...