Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Miért lenne balesetveszélyes? Nem kell rámászni, jópárszor 10 méter távolságból is érezhetően, mérhetően csökkenti a fogyasztást. Egy normál 90-es tempóhoz tartozó követési távolság teljesen megteszi.
(Ha az időnövekmény a "para", arra meg azért azt tudom mondani, hogy egy 20-30-km-es próba alatt ez max pár perc bukta...)



Én tartósabban (évekig) eddig 3 autót vezettem, mindhárommal simán tudtam hozni a katalógus fogyasztást... Nah jó, a Wartburggal csak pályán-országúton, városban ott tényleg kicsit optimista volt a könyv, vagy az én körülményeim álltak messze az ideálistól (rövid utak szinte mindig hidegen, dimbes-dombos részen...)
Nem állítom, hogy minden katalógus adat szent és igaz, de azt viszont igen, hogy a userek messze döntő többsége nem tud takarékosan vezetni. Ma előttem pl. a Vitarás minden keresztutcánál fékezett, még a 15%-os emelkedőn is! Jah, egyébként gyök2-vel mentünk 2-esben ott, ahol én magamtól 3-asban megyek 1.5x annyival... A userek nagy része szereti melegen tartani a féktárcsáját, örömmel fizetnek a kúton és a szerelőnél, és persze magasól tojnak a környezetterhelésre.
A fogyasztásra én is tojok, nehéz jobb lábam van. Utánfutóval 1.5-2 literrel csökkent a fogyasztásom, azzal nem nyomtam neki.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: alali77 and fishbed
A fogyasztásra én is tojok, nehéz jobb lábam van. Utánfutóval 1.5-2 literrel csökkent a fogyasztásom, azzal nem nyomtam neki.
Én alapvetően mindig is igyekeztem dinamikusan, de takarékosan vezetni.o_O
Ahogy régebben írtam is, erre kiváló tanítómester volt az "ECON" műszer a 2107-es Ladában.
lada-2107-gyujtas-javitas-001-786809.jpg

Ez a műszer a szívócsonkban levő vákuumot mérte; mennél jobban kilengett gázadás hatására (volt nyitva feleslegesen a gázpedál), annál jobban csökkent a vákuum, s annál inkább volt gazdaságtalan a motor működése.
A tanulság az volt, hogy leginkább a fordulatszám tartomány középső, s akár felső(!) harmadának közepéig is volt érdemes forgatni a motort - viszonylag lassabb gázpedálmozgatással., miközben a mutató a zöld mezőben maradt.
De semmiképpen nem az alsó harmadban adni erőteljes gázt, akkor kifeküdt a piros végén a mutató.
Nekem a CPI-1280-as elektronikus gyújtással megtámasztott céges Lada miskolci városi forgalomban, nyáron 7-7.5 litert evett/100km.
(Ja; 98-as benzinnel, hozzáemelt előgyújtással - miközben az alacsonyabb oktánszámot számolták el).

Így élénken, dinamikusan lehetett vele haladni, a takarékosság meg már csak előrelátás/gondolkodás/szándék kérdése volt.

...országúton, éjszakába nyúló rendszeres vidéki magánútjaimon (hejj, azok a régi szép idők:rolleyes:) nappal,rendre, inkább betartva a sebességhatárokat autóztam országúton a Nagypolákkal (madarak csiripelése, motor gurgulázása, gyönyörködés a tájban).
Éjszaka viszont - pláne esőben - viszont nyomtam neki, mint süket a csengőt - intelligensen, felmérve, hogy mennyivel veszélyesebb o_O - csak hogy mennél hamarabb hazaérjek. Akkor már nem érdekelt, hogy folyamatosan nyitva van a második torok...


Szóval értelek;)
 
Én alapvetően mindig is igyekeztem dinamikusan, de takarékosan vezetni.o_O
Ahogy régebben írtam is, erre kiváló tanítómester volt az "ECON" műszer a 2107-es Ladában.
lada-2107-gyujtas-javitas-001-786809.jpg

Ez a műszer a szívócsonkban levő vákuumot mérte; mennél jobban kilengett gázadás hatására (volt nyitva feleslegesen a gázpedál), annál jobban csökkent a vákuum, s annál inkább volt gazdaságtalan a motor működése.
A tanulság az volt, hogy leginkább a fordulatszám tartomány középső, s akár felső(!) harmadának közepéig is volt érdemes forgatni a motort - viszonylag lassabb gázpedálmozgatással., miközben a mutató a zöld mezőben maradt.
De semmiképpen nem az alsó harmadban adni erőteljes gázt, akkor kifeküdt a piros végén a mutató.
Nekem a CPI-1280-as elektronikus gyújtással megtámasztott céges Lada miskolci városi forgalomban, nyáron 7-7.5 litert evett/100km.
(Ja; 98-as benzinnel, hozzáemelt előgyújtással - miközben az alacsonyabb oktánszámot számolták el).

Így élénken, dinamikusan lehetett vele haladni, a takarékosság meg már csak előrelátás/gondolkodás/szándék kérdése volt.

...országúton, éjszakába nyúló rendszeres vidéki magánútjaimon (hejj, azok a régi szép idők:rolleyes:) nappal,rendre, inkább betartva a sebességhatárokat autóztam országúton a Nagypolákkal (madarak csiripelése, motor gurgulázása, gyönyörködés a tájban).
Éjszaka viszont - pláne esőben - viszont nyomtam neki, mint süket a csengőt - intelligensen, felmérve, hogy mennyivel veszélyesebb o_O - csak hogy mennél hamarabb hazaérjek. Akkor már nem érdekelt, hogy folyamatosan nyitva van a második torok...


Szóval értelek;)
Manapság már átalakut az egész, előzéss, előzés, előzés, előzés, utazósebesség mondjuk 1 percig majd előzés, előzés, előzés, työtyögés a sorban, előzés, előzés, 1 perc utazó, előzés, työtyögés...
 
Ez nekem kicsit erős, egy törött ablak és rossz légkondicionáló miatt lebaszni a peronra 350 utast, akik oldják meg.
Egyrészt elfogadom, hogy szigorral kell nyomást gyakorolni a partnereknek, hogy megfelelő minőségű szolgáltatást adjanak a Faterland területén, amit ott elvárnak az utasok.

Másfelől ezt egy bírsággal lehetett volna megoldani, ez szerintem valami paragrafus mögé bújva politikai üzenet, mondhatni szankció.
 
Egyrészt elfogadom, hogy szigorral kell nyomást gyakorolni a partnereknek, hogy megfelelő minőségű szolgáltatást adjanak a Faterland területén, amit ott elvárnak az utasok.

Másfelől ezt egy bírsággal lehetett volna megoldani, ez szerintem valami paragrafus mögé bújva politikai üzenet, mondhatni szankció.
Ha valaki gonosz akar lenni, az mondhatja, hogy a döglődő iparú migráncs meg LMBTQ meg woke meg gendernyomorított németeknél még midig sokkal több lé jut a vonatok karbantartásár mint a szárnyaló népnemzeti erkölcsi piedesztáról letekintő hazánkban.
 
Ha valaki gonosz akar lenni, az mondhatja, hogy a döglődő iparú migráncs meg LMBTQ meg woke meg gendernyomorított németeknél még midig sokkal több lé jut a vonatok karbantartásár mint a szárnyaló népnemzeti erkölcsi piedesztáról letekintő hazánkban.
Igen. És? Ez kellett? Mert most mégy a fiókba te is.
 
Ha valaki gonosz akar lenni, az mondhatja, hogy a döglődő iparú migráncs meg LMBTQ meg woke meg gendernyomorított németeknél még midig sokkal több lé jut a vonatok karbantartásár mint a szárnyaló népnemzeti erkölcsi piedesztáról letekintő hazánkban.
Ez igaz, de akkor ne engedjék be azt sem akinek nem megfelelőek a papírjai. Ez a leírás alapján simán emberség kérdése volt, a szerelvényen nem a fék volt rossz. Rakja a rossz kocsit a vonat végére és zárja le. Késést okoz, de senki nem ül légkondi nélküli vonatra.
Az én kissé sunyi kérdésem: és ha az utasok mind szíriai menekültek akkor bemehettek volna?
Ez egy rosszindulatú szabálybaszás volt.
 
Mintha a DB vagonok mindig rendben lennének. Elég ehhez a német sajtót olvasni. Pontossâgról nem is beszélek...
Akiket ismerek és DB-vel kellett bármit mozogniuk, konkrétan visszasírják a MÁV-ot. Haverom is talán Düsseldorf meg Köln között egy szaros vonat miatt vagy 2 repülőcsatlakozást késett le
 
Ez igaz, de akkor ne engedjék be azt sem akinek nem megfelelőek a papírjai. Ez a leírás alapján simán emberség kérdése volt, a szerelvényen nem a fék volt rossz. Rakja a rossz kocsit a vonat végére és zárja le. Késést okoz, de senki nem ül légkondi nélküli vonatra.
Az én kissé sunyi kérdésem: és ha az utasok mind szíriai menekültek akkor bemehettek volna?
Ez egy rosszindulatú szabálybaszás volt.
Lehet igazad van, nem vagyok vasútszakértő, még utas is rég voltam, de azon a vonaton ment a klíma és nem volt törött ablak, de mindig a világomból indulok ki, ahol minden olyan jól karban van tartva, hogy ahhoz képest, milyen lehetne, megfelel egy nyomortanya színvonalának.
 
Lehet igazad van, nem vagyok vasútszakértő, még utas is rég voltam, de azon a vonaton ment a klíma és nem volt törött ablak, de mindig a világomból indulok ki, ahol minden olyan jól karban van tartva, hogy ahhoz képest, milyen lehetne, megfelel egy nyomortanya színvonalának.

DB kokszvonatai csak külön műszaki ellenőrzés után léphetik át a lengyel/cseh és szlovák/magyar határt (román simán átveszi, neki nem számít).
Fekelistás kocsik fele azokból származik.
 
Érti ezt valaki?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fishbed