Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ácsi!
Az általad felsorolt jobboldali beállítottságú médiumoknak miért lenne ez a dolga (mármint, hogy a Kormány ellen hergeljen)? Jelzem, hogy apósom megint volt nálunk hétvégén, úgyhogy kaptam egy komoly dózist Köztévéből. És láss csodát pontosan ezt a sztorit lehozták ugyan ebben a formában.
Miközben a baloldali média abból él, hogy balhékat csináljon a Orbánék körül. Erre egy Szabad Európához kellett pont eljuttatni a belsős infót? :oops::)
Oppardon! "Megszerezte"!
Azért kell lehozni, mert lassan elfogy minden elolvasható jobboldali média, amit itt sokan annak neveznek egy populista kormánypárti valami. Amit a "baloldali mond" azt élből hazugságnak nevezik sokan. Akkor a jelenlegi rendszert (ami megmarad még 15-20 évig, hosszabb lesz mint a Kádár rendszer ha Viktort kicsit rászoktatják az egészségesebb életre) ki fogja érdemben kritizálni? Mert kritika nélkül nem lehet a folyamatokat javítani, gőzt kiengedni.
Én azt hiszem jobboldali-liberális-szocialista vagyok, de rendes olvasnivalót a neten egyre kevésbé találok, talán a válaszonline maradt, a 444-et meg a telexet egyre kevésbé szeretem, néha a Kard blog érdekes. Újságból meg maradt az Aero magazin meg az Indohaz, a HVG iszonyat szar lett pár év alatt, a Haditechnika fáraszt, szakmai lapok már nincsenek, néha már a Turista magazint is megveszem kínomban. Viszont könyvet egyre többet olvasok, az igaz, bár teljesen elsmentem a lektür irányába. Még az angolul olvasást kellene etolni arra a szintre hogy élvezzem is, de nem sikerül.

Társasozás közben a haverokkal is csak röhögünk hogy ki mit lopott meg vajon meg lesz-e rogán cicinek a 90% nyereség a cégben. Az építési vállkozó haver azon röhög kínjában hogy 2006-2007 körültől két volt tíz év amikor az engedélyezési eljárások kenőpénz nélkül is mentek mneki nem megy csuklóból a lefizetés, most megint a faterja az ász a családi cégben, mert ő a hetvenes-nyolcvanas-kilencvenes években szocializálódott, és most egy pillanat alatt zsírozza le ami a céget vezető fiának nem megy. Mint régen, viszi a TV-Hütő kombókat az ügyintézőknek, ő ismeri ezt, gyorsan találja meg a hangot velük. A műszaki vezetést meg csinálhatja a haver, neki elég is az ötven munkást basztatni.
Na, ez olyan média nélkül aki irhat róla, így is marad, rothadhat minden. És így lehet átnyomni akkor mindent, minden hatóságon.
A 2006 körüli változásokat az hozta el, hogy volt erős ellenzék és ellenzéki média.
 
El vagy te tévedve barátom!
Tudod mi a középosztály?
Aki kijön a pénzéből, és némi pénzt is félre tud tenni egyéni céljaira - FOLYAMATOS MUNKA MELLETT!
Az már nem középosztály, aki megteheti, hogy éveket ne dolgozzon, meg kiadó ingatlanjai, meg tőkebefektetései legyenek.
De, az a középosztály. Amit te mondasz, az talán kapargatja az alsó középosztályt. Sajnálom, sokan élnek ebben a tévhitben.
Aki középosztálybeli annak van egy több száz milliós vagyona, és tökéletes anyagi biztonsága. Vele ha üvölt a főnöke másnap nincsen ott, mert neki nem kell ez, ha totálkárra összetöri az autót nem kell megvárnia míg a biztosító végre utal az újra, a gyereknek nem gondolkodik ha úgy látja hogy jobb lenne a havi 200-300e forintos iskola, a külföldi ösztöndíj. Stb, stb
Ha van havi 600e bevételed neked is, meg a feleségednek a munkából az itthon becsülendő, kijön a lakás és kocsi törlesztő, nyaralás horvátba, tök jó, csak még nem ülsz az általam elképzelt középosztályban. Mert ennyiből még nem vagy tökéletsen anyagi biztonságban, nem vagy független.
 
De, az a középosztály. Amit te mondasz, az talán kapargatja az alsó középosztályt. Sajnálom, sokan élnek ebben a tévhitben.
Aki középosztálybeli annak van egy több száz milliós vagyona, és tökéletes anyagi biztonsága. Vele ha üvölt a főnöke másnap nincsen ott, mert neki nem kell ez, ha totálkárra összetöri az autót nem kell megvárnia míg a biztosító végre utal az újra, a gyereknek nem gondolkodik ha úgy látja hogy jobb lenne a havi 200-300e forintos iskola, a külföldi ösztöndíj. Stb, stb
Ha van havi 600e bevételed neked is, meg a feleségednek a munkából az itthon becsülendő, kijön a lakás és kocsi törlesztő, nyaralás horvátba, tök jó, csak még nem ülsz az általam elképzelt középosztályban. Mert ennyiből még nem vagy tökéletsen anyagi biztonságban, nem vagy független.
Amiről te beszélsz mérnökként és a programozó @Veér Ispán is lelkesen bólogat hozzá, az a jelenség amikor a gazdag ember nem tudja, hogy gazdag. Ez egy pszichológiai jelenség.

A középosztályba tartozáshoz stabilan dolgoznod kell. Ez mindkét irányba kritérium.
De Orbán is meghatározta nekünk annak idején:
"3 gyerek, 3 szoba, 4 kerék".
Nem az a kérdés ilyenkor megvan-e ez neked, hanem hogy megteheznéd-e, hogy meglegyen.
És nem, a gyerekeket nem kell havi 60.000-es alapítványi iskolába küldeni.
És szerintem ez egy igen komoly probléma, hogy a középosztály nem tudja, hogy milyen jólétben is él.
A kommunizmusban más volt a középosztály, de gondold csak el, "hogy, hogy éltek apádék"
 
A kommunizmusban más volt a középosztály, de gondold csak el, "hogy, hogy éltek apádék"
A Horthy korszakban, vagy a megboldogult OMM-ben, a középosztály pontosan az a réteg volt, aki a fent felsoroltakat megengedhette magának. Hívták még polgárságnak is.
Amiről ti beszéltek az a munkásosztály, nem középosztály, hanem alsó osztály. Már ha így számoljuk. A felső része az, akinek komolyabb tartaléka van, és esélye átkerülni a kispolgársághoz, akiknek már "passzív" jövedelme is.
Ma Magyarországon amúgy még a felső munkás réteg is ritka mint a fehér holló, valódi polgárság nincs gyakorlatilag.
 
Talán ide kellene átvinni.

 
48965816_2db375669825cda03d1d139ff6052280_wm.jpg


"A japán mamutok közül a Toyota, a Honda, a Yamaha, a Suzuki és a Kawasaki a hidrogénhajtás fejlesztése érdekében összefogott. Célkeresztben a jet skik, a motorkerékpárok és a törpeautók.
Úgy tűnik, a japán járműipar ráfekszik a hidrogén üzemanyaggal működő belső égésű motorok fejlesztésére – kicsiben."


 

A Toyota-led hydrogen engine pushon azért valahol sírva röhögök. Olyan igazi klasszik Toyotás marketing. Világeslő mindenben is márka, még a zsír új kocsira is rámatricázzák, legyél szendvicsember ha már voltál olyan jó fej és tőlük vettél. :D

A Hondának 20 éve van saját, teljesen szuverén hidrogéncellás autója, úgy hívták hogy Honda Clarity FCX Clarity, 2002 óta Kaliforniában lehetett leasingelni, mert annyira rohadt drága volt, hogy megvételre fel se merték ajánlani (a Toyotának egyidőben jelenteg a Toyota FCHV sorozata, hasonló leasing konstrukcióban).

Khmm Toyoéknál most ugyanerre verik magukat a Miraial pár éve Európában... ;)

Ezek tulajdonképpen hidrogénnel üzemeltetett elektromos autók voltak, a hidrogénből állítottak elő áramot, és vizet "pufogott" ki. A koncepció amúgy tök jó és nagyon tetsztett anno, csak ugye az ára az, ami miatt soha nem lesz ez versenyképes.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De Japánban pl. jelenleg is van saját hidrogént előállító utcai töltőállomásuk.

https://youtu.be/rd0WMAYi898

Hogy ehhez képest a motorcsónakba is beszuszkolható méreten kívül mi értelme van a hidrogénnel üzemelő, de belső égésű motornak, fogalmam sincs, kb. a két rendszer összes hátrányát (nagy, nehéz, nagyot durran, drága, alacsony hatásfokú, az üzemanyag előállítása kb. annyi energia, mint amit kinyersz belőle stb.) egyesítő műszaki megoldásnak viszont kiváló..

https://youtu.be/vJjKwSF9gT8
 
Hogy ehhez képest a motorcsónakba is beszuszkolható méreten kívül mi értelme van a hidrogénnel üzemelő, de belső égésű motornak, fogalmam sincs, kb. a két rendszer összes hátrányát (nagy, nehéz, nagyot durran, drága, alacsony hatásfokú, az üzemanyag előállítása kb. annyi energia, mint amit kinyersz belőle stb.) egyesítő műszaki megoldásnak viszont kiváló..
Csak annyi, hogy: kicsi, olcsó, az üzemanyag sok helyen (ahol van víz) könnyen előállítható, és nem rosszabbul tárolható, mint az akkucsomagok, nem igényel annyi különleges anyagot se a motor, se a tároló, mint a villamos, nagyobb az energiasűrűsége kisebb tömegben, gyorsan utántölthető. Pl. egy robogóba lehet, hogy jobb, ha egy pár kg-os hidrogéntartály meg egy 5-10kg-os motor dől rád, nem a 100 kg-os akkupakk.

Ez nem üzemanyagcellás, hanem belsőégésű lenne továbbra is. Egy darab vasból kiforgácsolják, és csoki. Mellé a tartály egy üvegszálas műanyag gömb.

Az alacsony hatásfok hol érdekel, ha a megújulók túltermelése miatti negatív áramáras baromság helyett hidrogént tudsz termelni és betárazni, összességében az akkusnál jobban skálázhatóan ipari méretekre? A jetskisek eddig is nagyon figyeltek án az alacsony fogyasztásra, úgy tudom :)

A villany jetskit nekiállsz tölteni vizes flipflopban a 700V-os gyorstöltővel, vagy a kikötői hidrogénkútról, ami a kikötő vizéből gyártott a pufferébe hidrogént amikor olcsó volt az áram, csapolsz kicsit?

A nagyot pukkanás az egyetlen igazi gond vele, főleg a felhasználó általi töltés kapcsán.
 
Nyugtass meg kérlek, hogy igazából tudod, hogy mi az a Radio Free Europe (Szabad Europe).
De segítek:
Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) is a United States government funded media organization that broadcasts and reports news, information, and analysis to countries in Eastern Europe, Central Asia, Caucasus, and the Middle East where it says that "the free flow of information is either banned by government authorities or not fully developed".

Tehát úgy érzed, hogy ezt a kormányközeli építésügyi problémát senki más nem tudta volna feltárni, kizárólag egy az amerikai kormány által fenntartott média fedőszervezet.
Erre alkalmatlan volt a 24.hu, a hvg.hu, a 444, esetleg a magyar RTL bármelyik csatornája, a nyugati fény, nepszava.hu, telex.hu. Csak hogy a betiltott médiumokat (emiatt van itt ugye a RFE) felsoroljam. OOOO WAIT.....
De még az a nyomorult Hadházi, Gulyás Márton, esetleg Szabó Tímea sem ért rá?

@jurgenbauer egy bannokkal konszolidált korlátolt fanatikus (ebben az esetben csak a korlátoltat van értelme némi negatív tartalommal felruházni), de miért kell lemenni az Ő szintjére?

Annak örülnék, ha a hírtv, magyarnemzet, vadhajtások, prostisrácok, mandiner stb. kitúrnának rendszeresen ilyen híreket, de erről nem is álmodok. Az, hogy melyik nemkormánypárti médium szedi elő, rohadtul nem számít.


Csak jurgenburger el sem olvassa, mert szabadojrópa, pedig egy fideszes álomtitkárhelyettest idézett...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Csak annyi, hogy: kicsi, olcsó, az üzemanyag sok helyen (ahol van víz) könnyen előállítható, és nem rosszabbul tárolható, mint az akkucsomagok, nem igényel annyi különleges anyagot se a motor, se a tároló, mint a villamos, nagyobb az energiasűrűsége kisebb tömegben, gyorsan utántölthető. Pl. egy robogóba lehet, hogy jobb, ha egy pár kg-os hidrogéntartály meg egy 5-10kg-os motor dől rád, nem a 100 kg-os akkupakk.

Ez nem üzemanyagcellás, hanem belsőégésű lenne továbbra is. Egy darab vasból kiforgácsolják, és csoki. Mellé a tartály egy üvegszálas műanyag gömb.

Az alacsony hatásfok hol érdekel, ha a megújulók túltermelése miatti negatív áramáras baromság helyett hidrogént tudsz termelni és betárazni, összességében az akkusnál jobban skálázhatóan ipari méretekre? A jetskisek eddig is nagyon figyeltek án az alacsony fogyasztásra, úgy tudom :)

A villany jetskit nekiállsz tölteni vizes flipflopban a 700V-os gyorstöltővel, vagy a kikötői hidrogénkútról, ami a kikötő vizéből gyártott a pufferébe hidrogént amikor olcsó volt az áram, csapolsz kicsit?

A nagyot pukkanás az egyetlen igazi gond vele, főleg a felhasználó általi töltés kapcsán.
A Hidrogén rohadt jól hangzik, csakhogy ipari méretű előállítása jellemzően földgázból meg szénből történik.
Az elektrolizis lassú körülményes. Az anyag hűtése folyékony halmazállapotúvá igen energiaigényes.
Meg aztán a tárolás is rohadt körülményes, mert ez a dög molekuláris hidrogén két izomer formában fordul elő, az egyikben a két protonmag spinje párhuzamosan (ortohidrogén), a másikban a két proton spinje antiparallel módon (parahidrogén).
Amikor pedig a hidrogént alacsony hőmérsékleten cseppfolyósítják, lassú spontán átmenet megy végbe egy túlnyomórészt para arányba, és a felszabaduló energia hatással van a tárolásra. Azaz önmagában melegszik bárhogy szigeteled, és mivel a legkisebb kémiai elem, mindenből szökik! Csak a mérték a kérdés...

Alattomos dög ez a hidrogén, csak jó a marketingje..
 
A Hidrogén rohadt jól hangzik, csakhogy ipari méretű előállítása jellemzően földgázból meg szénből történik.
Az elektrolizis lassú körülményes. Az anyag hűtése folyékony halmazállapotúvá igen energiaigényes.
Meg aztán a tárolás is rohadt körülményes, mert ez a dög molekuláris hidrogén két izomer formában fordul elő, az egyikben a két protonmag spinje párhuzamosan (ortohidrogén), a másikban a két proton spinje antiparallel módon (parahidrogén).
Amikor pedig a hidrogént alacsony hőmérsékleten cseppfolyósítják, lassú spontán átmenet megy végbe egy túlnyomórészt para arányba, és a felszabaduló energia hatással van a tárolásra. Azaz önmagában melegszik bárhogy szigeteled, és mivel a legkisebb kémiai elem, mindenből szökik! Csak a mérték a kérdés...

Alattomos dög ez a hidrogén, csak jó a marketingje..
Nem nagyobbak a kihívások, mint az akkuk esetében.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem nagyobbak a kihívások, mint az akkuk esetében.
Csak ott meg van esély új technológiára, valami áttörésre. A hidrogénnel mivel kiinduló/alap elem semmi újdonság nincs és nem is várható.
A közlekedésben mint üzemanyag használni csak sokkal problémásabb mint a Földgáz, érdemi előny nélkül.
 
Csak ott meg van esély új technológiára, valami áttörésre. A hidrogénnel mivel kiinduló/alap elem semmi újdonság nincs és nem is várható.
A közlekedésben mint üzemanyag használni csak sokkal problémásabb mint a Földgáz, érdemi előny nélkül.
Egyetlen előnye, hogy "nincs szén benne" és ez most nagyon menő. A CNG/LPG-vel olcsóbban "zöldíthettünk" volna már most is a gépjármű flottánkon, ha szempont lenne. Ezek a japán kismotor gyártók belsőégésű specialisták, vagy az adott felhasználásnál a belsőégésű előnyökkel bír, így akarják azt továbbra is játékban tartani.
 
Egyetlen előnye, hogy "nincs szén benne" és ez most nagyon menő. A CNG/LPG-vel olcsóbban "zöldíthettünk" volna már most is a gépjármű flottánkon, ha szempont lenne. Ezek a japán kismotor gyártók belsőégésű specialisták, vagy az adott felhasználásnál a belsőégésű előnyökkel bír, így akarják azt továbbra is játékban tartani.
Pont ez a kis belsőégésű motor szegmens amiben a japán meg európai gyártók sokat fejlődtek az elmúlt évtizedekben. Tényleg kár lenne dobni. Én a dög elektromos autók helyett a kicsi könnyűket inkább tamogatnám. Mindig bosszant amikor 20+ milliós dög SUV BMW-et látok zöld rendszámmal.
Városi használatra a Japánok Kei kategóriás mini kocsiai is bőven elég lenne az átlagnak.
Épp nemrég nosztalgiaztam a jó öreg Suzuki Swift videót látva..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Manapság már elképzelhetetlen 800km alatti autó...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Allitolag mar 20 eve tolja a motoros.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and BJani
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Allitolag mar 20 eve tolja a motoros.
Hát nem ma néztük az Uppsala rideot... de kérlek ne emlékeztess arra, ahogy öregszem.

Meglep, hogy még él. Meg az is, hogy a "törvénytisztelő svédek" hogy húzódnak el előle. Próbálná itthon, egy büntetőfékezést tuti bekapna, de azokon a napokon akár még én se húzódnék le, hanem próbálja a fékjét is ki, és menjen kicsit mögöttem a megengedett sebességgel. Amúgy is ilyen (relatív) sebességgel ha jön valaki mögöttem egy manővel még ronthat az egészen. Nem normális, az biztos.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Hát nem ma néztük az Uppsala rideot... de kérlek ne emlékeztess arra, ahogy öregszem.

Meglep, hogy még él. Meg az is, hogy a "törvénytisztelő svédek" hogy húzódnak el előle. Próbálná itthon, egy büntetőfékezést tuti bekapna, de azokon a napokon akár még én se húzódnék le, hanem próbálja a fékjét is ki, és menjen kicsit mögöttem a megengedett sebességgel. Amúgy is ilyen (relatív) sebességgel ha jön valaki mögöttem egy manővel még ronthat az egészen. Nem normális, az biztos.
En azt nem ertem hogy miert nincs mar evek ota bortonben.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán