KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 492
28 524
113
348632608_215560807953504_6040316997733346460_n.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 132
92 351
113
Osztrákok
Fókuszban az L-39NG és a KC-390.


Mert ebben az országban többször változtattak a légierő tervein, és most az Eurofighter kiegészítésére kiképzőgépek vásárlását irányozzák elő. Az Eurofighter pilótáit jelenleg jelentős költségekkel kell külföldön kiképezni, mivel a hadseregnek nem volt más sugárhajtású repülőgépe a Saab-105-ös kivonása óta. A gyárban a héten tartott bemutatón a gyártók „a legjobb választásnak az osztrák fegyveres erők számára” méltatták készüléküket, és hangsúlyozták az alacsony üzemeltetési költségeket: ezek nagyjából annyiba kerültek, mint amennyibe kerül egy katonai propeller repülőgép üzemeltetése, jóval 10 000 euró alatt. óránként – és a gyakornok pilóták nagyon gyorsan válthattak az Eurofighterre.
5 osztrák gép fokuszban

brazil Embraer gyártó meg tudta mutatni, hogy egy Pandur és a torony berakható a csomagtérajtón keresztül. KC-390 négy percen belül. Ez a gép is lényegesen gyorsabb lenne, mint a Hercules (amelynek legújabb változatát, a C-130J-t a fegyveres erők is használhatnák) – Hörschingből Ankarába körülbelül három óra lenne. A két turbóventilátorral üzemeltetett gépekhez alacsony üzemeltetési költségeket és magas üzemkészültséget ígér az Embraer: Sok, a polgári felhasználásban bevált alkatrészt használnak itt - ami nagy megbízhatóságot jelent. És: az alkatrészek 60 százaléka már 40 európai beszállítótól származik, ami a helyi gazdaságot is segíti.

Itt is érdemes egy pillantást vetni Csehországra: ott a Honvédelmi Minisztérium is hasonló feltételt kapott - és a brazil Embraer gyártó meg tudta mutatni, hogy egy Pandur és a torony berakható a csomagtérajtón keresztül. KC-390 négy percen belül. Ez a gép is lényegesen gyorsabb lenne, mint a Hercules (amelynek legújabb változatát, a C-130J-t a fegyveres erők is használhatnák) – Hörschingből Ankarába körülbelül három óra lenne. A két turbóventilátorral üzemeltetett gépekhez alacsony üzemeltetési költségeket és magas üzemkészültséget ígér az Embraer: Sok, a polgári felhasználásban bevált alkatrészt használnak itt - ami nagy megbízhatóságot jelent. És: az alkatrészek 60 százaléka már 40 európai beszállítótól származik, ami a helyi gazdaságot is segíti.

Az Embraer KC-390-t jelenleg Portugáliában vezetik be, vásárlóként Magyarországot és Hollandiát is jegyzik, majd Csehország és Svédország következhet. És Ausztria? Ha gyorsan aláírják, az első gép már 2025-ben megérkezhet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 132
92 351
113
A szerződés egy Rheinmetall teljes repülési szimulátort tartalmaz; a flotta karbantartása; Elbit rendszerek elektronikus hadviselési csomagja és kapcsolódó támogatása; földi támogató berendezések; a V2500-E5 motor karbantartása; orvosi evakuációs (medevac) készlet; tűzoltó modul; levegő-levegő utántöltő rendszer; új infrastruktúra kiépítése; és a meglévő infrastruktúra felújítása – közölte a Nemzetvédelmi Minisztérium Janes .
 
K

kamm

Guest
5 osztrák gép fokuszban

brazil Embraer gyártó meg tudta mutatni, hogy egy Pandur és a torony berakható a csomagtérajtón keresztül. KC-390 négy percen belül. Ez a gép is lényegesen gyorsabb lenne, mint a Hercules (amelynek legújabb változatát, a C-130J-t a fegyveres erők is használhatnák) – Hörschingből Ankarába körülbelül három óra lenne. A két turbóventilátorral üzemeltetett gépekhez alacsony üzemeltetési költségeket és magas üzemkészültséget ígér az Embraer: Sok, a polgári felhasználásban bevált alkatrészt használnak itt - ami nagy megbízhatóságot jelent. És: az alkatrészek 60 százaléka már 40 európai beszállítótól származik, ami a helyi gazdaságot is segíti.

Itt is érdemes egy pillantást vetni Csehországra: ott a Honvédelmi Minisztérium is hasonló feltételt kapott - és a brazil Embraer gyártó meg tudta mutatni, hogy egy Pandur és a torony berakható a csomagtérajtón keresztül. KC-390 négy percen belül. Ez a gép is lényegesen gyorsabb lenne, mint a Hercules (amelynek legújabb változatát, a C-130J-t a fegyveres erők is használhatnák) – Hörschingből Ankarába körülbelül három óra lenne. A két turbóventilátorral üzemeltetett gépekhez alacsony üzemeltetési költségeket és magas üzemkészültséget ígér az Embraer: Sok, a polgári felhasználásban bevált alkatrészt használnak itt - ami nagy megbízhatóságot jelent. És: az alkatrészek 60 százaléka már 40 európai beszállítótól származik, ami a helyi gazdaságot is segíti.

Az Embraer KC-390-t jelenleg Portugáliában vezetik be, vásárlóként Magyarországot és Hollandiát is jegyzik, majd Csehország és Svédország következhet. És Ausztria? Ha gyorsan aláírják, az első gép már 2025-ben megérkezhet.
FYI ezt a panduros kepet beraktam a magyar Millennium témában, ahol azt pedzegetem, mi minden férhet majd bele.
 
K

kamm

Guest

Hungary’s lead aircraft was in late May poised to achieve its power-on milestone, with its delivery slated for the first quarter of 2024.


Speaking to FlightGlobal on 25 May at subsidiary OGMA’s Alverca site near Lisbon, Portugal – where major structures of the C-390, including its main fuselage side panels are manufactured – Embraer chief executive Francisco Gomes Neto revealed that the company has active campaigns with at least eight countries, including European NATO members.

Those countries understood to be interested in the airlifter include alliance members Hungary and Romania, pending addition Sweden, and neutral Austria, which needs four or five aircraft to replace its aged Lockheed Martin C-130Ks.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and SilvioD
K

kamm

Guest
Kivancsi leszek, lesz-e hir a magyar gep power-on alkalmaval; ez peldaul remek apropo lenne DJ Bobonak is megint eloadni a szokasos slagermixet, mi meg kapnank nemi videot. :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 105
7 204
113

"The new KC-390 flight simulator will meet the demand of current and future customers for basic and advanced pilot training, thus contributing to the safe and effective operation of the aircraft. Brazil, Portugal, and Hungary will be the first countries to use this equipment, which allows the safe practice of maneuvers and emergency procedures, as well as other adverse flight conditions, with reduced costs and without risks to the operation."
Mike Schmidt, CEO of Rheinmetall Aviation Services and Head of Dimension Air, added,

"Rheinmetall is proud to have been selected as the preferred partner of Embraer for the KC-390 transport aircraft training devices. This KC-390 flight simulator will be the first of many training devices to support the safe and effective education and training of future KC-390 transport aircraft operators worldwide."
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 492
28 524
113