KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113

Feldobnám a kérdést, bár már Huszár kifejtette a véleményét, mennyire lenne logikus egy ilyen gép? Légi utántöltéssel gyakorlatilag végtelen járőrözési idő, ráadásul típuson belül megoldva. De a fő kérdés, hogy mennyire lehet kihasználni a jóval nagyobb belteret? Mert első ránézésre nekem csak akkor tűnik kicsit is indokoltnak, ha több munkaállomást akarunk telepíteni vagy olyan plusz berendezéseket, amik helyigénye (vagy akár súlya) indokolná.
De még így is pusztán 2-5 plusz laptop nem indokolná szerintem sem, hogy annyival több anyagot öntsenek egy gépbe, amit eredetileg teherszállítónak terveztek. Szóval első gondolatom nekem is az volt, mint Huszárnak, hogy bár csábító az, hogy valakinek közös platformon legyen a fuvarozó és az AWACS flottája, de ha nem használja ki, akkor nem költségcsökkentő.
 
K

kamm

Guest
Feldobnám a kérdést, bár már Huszár kifejtette a véleményét, mennyire lenne logikus egy ilyen gép? Légi utántöltéssel gyakorlatilag végtelen járőrözési idő, ráadásul típuson belül megoldva. De a fő kérdés, hogy mennyire lehet kihasználni a jóval nagyobb belteret? Mert első ránézésre nekem csak akkor tűnik kicsit is indokoltnak, ha több munkaállomást akarunk telepíteni vagy olyan plusz berendezéseket, amik helyigénye (vagy akár súlya) indokolná.
De még így is pusztán 2-5 plusz laptop nem indokolná szerintem sem, hogy annyival több anyagot öntsenek egy gépbe, amit eredetileg teherszállítónak terveztek. Szóval első gondolatom nekem is az volt, mint Huszárnak, hogy bár csábító az, hogy valakinek közös platformon legyen a fuvarozó és az AWACS flottája, de ha nem használja ki, akkor nem költségcsökkentő.
Szerintem ertelmetlen. Eleve a jovo mar itt van, nem fedelzeti feldolgozas lesz a standard, hanem streaming to the ground, es ott 10x akkora kapacitassal real-time ertekelik ki (lasd a Saab legutobbi tipusat, ott mar konkretan opcionalis a fedelzeti szemelyzet.)
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 705
12 177
113
Szerintem ertelmetlen. Eleve a jovo mar itt van, nem fedelzeti feldolgozas lesz a standard, hanem streaming to the ground, es ott 10x akkora kapacitassal real-time ertekelik ki (lasd a Saab legutobbi tipusat, ott mar konkretan opcionalis a fedelzeti szemelyzet.)
Mondjuk azzal pár kilót meg is lehet spórolni.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 866
14 536
113
Szerintem ertelmetlen. Eleve a jovo mar itt van, nem fedelzeti feldolgozas lesz a standard, hanem streaming to the ground, es ott 10x akkora kapacitassal real-time ertekelik ki (lasd a Saab legutobbi tipusat, ott mar konkretan opcionalis a fedelzeti szemelyzet.)
Nem.
Ez lett volna valóban a tendencia, de annyiban változott, hogy a biztonság kedvéért kisszámú kiértékelő személyzet (2-3 fő) mégis csak kéne a levegőbe.
Forrás: egy elég magas rendfokozatú magyar repülőtiszt, magánbeszélgetés során.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 778
113
A Brazil Légierő (FAB) a KC-390 Millennium repülőgép történetében először hajtott végre leszállást egy nagy magasságú repülőtéren Peruban...

Az egyik fő kihívás, amellyel a repülőgépek nagy magasságban szembesülnek, a levegősűrűség csökkenéséből adódó következmények, amelyek befolyásolhatják a hajtómű teljesítményét, a megközelítési sebességet és a repülőgép fékezőképességét, ami kifinomult technikát igényel a pilótáktól. A repülőgépek nagy magasságon fekvő kifutópályákon történő üzemeltetése kihívást jelent a pilóták, a karbantartó csapatok és a mérnökök számára.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 778
113
KC390_clientes-1024x576.jpg

KC390_CRONOGRAMA_FAB_MAI2023a3-1024x352.jpg


 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Őszintén szólva igen.
Sok évig volt közöm repüléshez/reptérhez, tudatosan kerülöm ezeket.
Emlékeket idéznek.
Hát igen. Vannak sztorik, a stewardessek zaklatásáról. :oops:
Azért az teljesítmény, hogy a HTKA fórumon neked fogalmad sincs, hogy a Magyar Honvédség leendő szállítógépét nézed, amit 2,5 éve megrendeltünk, és lehet, hogy már idén leszállítják az első példányt.
Erre Hofi azt mondaná: " Gyere sűrűbben Pestre!" :)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 027
24 612
113
Hát igen. Vannak sztorik, a stewardessek zaklatásáról. :oops:
Azért az teljesítmény, hogy a HTKA fórumon neked fogalmad sincs, hogy a Magyar Honvédség leendő szállítógépét nézed, amit 2,5 éve megrendeltünk, és lehet, hogy már idén leszállítják az első példányt.
Erre Hofi azt mondaná: " Gyere sűrűbben Pestre!" :)
Egyszerűen csak már kiestek ezek a látókörömből, meg kikoptak az infócsatornák.
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 446
41 640
113
Egy kicsit mondjuk olyan, mint egy Dornier 328-as koppintás :/
De azért/ezért egész csinos.
Miféle kopintás?!? Dornier 328-nak még rámpája sincs..
Amúgy meg világ szinte összes sugárhajtású katonai szállító repülőgépe így néz ki: T-vezérsík, felső szárny, hátsó rámpa.
Elég nehéz eldönteni ki kopizott kiről, mert vagy 60 éve ez a kialakítás a jellemző: C-5, C-17, IL-78, C-2, A400M stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 027
24 612
113
Miféle kopintás?!? Dornier 328-nak még rámpája sincs..
Amúgy meg világ szinte összes sugárhajtású katonai szállító repülőgépe így néz ki: T-vezérsík, felső szárny, hátsó rámpa.
Elég nehéz eldönteni ki kopizott kiről, mert vagy 60 éve ez a kialakítás a jellemző: C-5, C-17, IL-78, C-2, A400M stb.
Attól még az ugrott be elsőre.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen