KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Feldobnám a kérdést, bár már Huszár kifejtette a véleményét, mennyire lenne logikus egy ilyen gép? Légi utántöltéssel gyakorlatilag végtelen járőrözési idő, ráadásul típuson belül megoldva. De a fő kérdés, hogy mennyire lehet kihasználni a jóval nagyobb belteret? Mert első ránézésre nekem csak akkor tűnik kicsit is indokoltnak, ha több munkaállomást akarunk telepíteni vagy olyan plusz berendezéseket, amik helyigénye (vagy akár súlya) indokolná.
De még így is pusztán 2-5 plusz laptop nem indokolná szerintem sem, hogy annyival több anyagot öntsenek egy gépbe, amit eredetileg teherszállítónak terveztek. Szóval első gondolatom nekem is az volt, mint Huszárnak, hogy bár csábító az, hogy valakinek közös platformon legyen a fuvarozó és az AWACS flottája, de ha nem használja ki, akkor nem költségcsökkentő.
 
Feldobnám a kérdést, bár már Huszár kifejtette a véleményét, mennyire lenne logikus egy ilyen gép? Légi utántöltéssel gyakorlatilag végtelen járőrözési idő, ráadásul típuson belül megoldva. De a fő kérdés, hogy mennyire lehet kihasználni a jóval nagyobb belteret? Mert első ránézésre nekem csak akkor tűnik kicsit is indokoltnak, ha több munkaállomást akarunk telepíteni vagy olyan plusz berendezéseket, amik helyigénye (vagy akár súlya) indokolná.
De még így is pusztán 2-5 plusz laptop nem indokolná szerintem sem, hogy annyival több anyagot öntsenek egy gépbe, amit eredetileg teherszállítónak terveztek. Szóval első gondolatom nekem is az volt, mint Huszárnak, hogy bár csábító az, hogy valakinek közös platformon legyen a fuvarozó és az AWACS flottája, de ha nem használja ki, akkor nem költségcsökkentő.
Szerintem ertelmetlen. Eleve a jovo mar itt van, nem fedelzeti feldolgozas lesz a standard, hanem streaming to the ground, es ott 10x akkora kapacitassal real-time ertekelik ki (lasd a Saab legutobbi tipusat, ott mar konkretan opcionalis a fedelzeti szemelyzet.)
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Szerintem ertelmetlen. Eleve a jovo mar itt van, nem fedelzeti feldolgozas lesz a standard, hanem streaming to the ground, es ott 10x akkora kapacitassal real-time ertekelik ki (lasd a Saab legutobbi tipusat, ott mar konkretan opcionalis a fedelzeti szemelyzet.)
Mondjuk azzal pár kilót meg is lehet spórolni.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
  • Tetszik
Reactions: hete
Szerintem ertelmetlen. Eleve a jovo mar itt van, nem fedelzeti feldolgozas lesz a standard, hanem streaming to the ground, es ott 10x akkora kapacitassal real-time ertekelik ki (lasd a Saab legutobbi tipusat, ott mar konkretan opcionalis a fedelzeti szemelyzet.)
Nem.
Ez lett volna valóban a tendencia, de annyiban változott, hogy a biztonság kedvéért kisszámú kiértékelő személyzet (2-3 fő) mégis csak kéne a levegőbe.
Forrás: egy elég magas rendfokozatú magyar repülőtiszt, magánbeszélgetés során.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
A Brazil Légierő (FAB) a KC-390 Millennium repülőgép történetében először hajtott végre leszállást egy nagy magasságú repülőtéren Peruban...

Az egyik fő kihívás, amellyel a repülőgépek nagy magasságban szembesülnek, a levegősűrűség csökkenéséből adódó következmények, amelyek befolyásolhatják a hajtómű teljesítményét, a megközelítési sebességet és a repülőgép fékezőképességét, ami kifinomult technikát igényel a pilótáktól. A repülőgépek nagy magasságon fekvő kifutópályákon történő üzemeltetése kihívást jelent a pilóták, a karbantartó csapatok és a mérnökök számára.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
KC390_clientes-1024x576.jpg

KC390_CRONOGRAMA_FAB_MAI2023a3-1024x352.jpg


 
Őszintén szólva igen.
Sok évig volt közöm repüléshez/reptérhez, tudatosan kerülöm ezeket.
Emlékeket idéznek.
Hát igen. Vannak sztorik, a stewardessek zaklatásáról. :oops:
Azért az teljesítmény, hogy a HTKA fórumon neked fogalmad sincs, hogy a Magyar Honvédség leendő szállítógépét nézed, amit 2,5 éve megrendeltünk, és lehet, hogy már idén leszállítják az első példányt.
Erre Hofi azt mondaná: " Gyere sűrűbben Pestre!" :)
 
Hát igen. Vannak sztorik, a stewardessek zaklatásáról. :oops:
Azért az teljesítmény, hogy a HTKA fórumon neked fogalmad sincs, hogy a Magyar Honvédség leendő szállítógépét nézed, amit 2,5 éve megrendeltünk, és lehet, hogy már idén leszállítják az első példányt.
Erre Hofi azt mondaná: " Gyere sűrűbben Pestre!" :)
Egyszerűen csak már kiestek ezek a látókörömből, meg kikoptak az infócsatornák.
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag
Egy kicsit mondjuk olyan, mint egy Dornier 328-as koppintás :/
De azért/ezért egész csinos.
Miféle kopintás?!? Dornier 328-nak még rámpája sincs..
Amúgy meg világ szinte összes sugárhajtású katonai szállító repülőgépe így néz ki: T-vezérsík, felső szárny, hátsó rámpa.
Elég nehéz eldönteni ki kopizott kiről, mert vagy 60 éve ez a kialakítás a jellemző: C-5, C-17, IL-78, C-2, A400M stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27
Miféle kopintás?!? Dornier 328-nak még rámpája sincs..
Amúgy meg világ szinte összes sugárhajtású katonai szállító repülőgépe így néz ki: T-vezérsík, felső szárny, hátsó rámpa.
Elég nehéz eldönteni ki kopizott kiről, mert vagy 60 éve ez a kialakítás a jellemző: C-5, C-17, IL-78, C-2, A400M stb.
Attól még az ugrott be elsőre.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen