Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ez a második eléggé Tesla :D
Csak ebből a perspektívából. Amúgy nem rossz cuccok ezek a BYD-ek meg Roewe-k. Rengeteg taxis meg a rendőrség is ezeket nyúzza.

192 centi magas vagyok, elfértem háttul - előre kellett nyomni az ülést, de az Kínában nem gond

Az Avatr, HongQi már más világ. Akkor SUV-ok vannak az utcán, hogy periszkóppal vezetnek.
 
Demokrácia, meg a faszom:
https://telex.hu/belfold/2023/10/18/deli-korvasut-ujbuda-beruhazas-kormany-katonai-celu-muvelet
Nem, nem értek egyet azzal hogy a helyi 1200 ember megakadályozza ezt a beruházást. De nem így, a törvényi kiskapukat keresve kell kormányozni egy országot.
És nem, nem normális, hogy az egész ország vasúti közlekedése itt megy át, egyetlen hídon. Tessék elkezdeni tervezni egy délebre lévő hidat, V0-al, és végigcsinálni hozzá az egyeztetéseket, megegyezve a hasonlóan messzire előre tekintő ellenzék főgyagyásaival, hogy azt nem kezdik elölről kormányváltás esetén. Ott kell csillogtatni hogy ők is tudnának kormányozni, nem a mindent-is fikázáson.
 
Újabb index anyag a félművelt zöldhülyeségről:


"...Kevesen tudják, de a tisztán elektromos autók előtérbe helyezése eredetileg arról szólt, hogy a jármű akkumulátorát nemcsak tölteni tudjuk, de optimális felhasználás mellett – inverter segítségével – az autókban lévő akkumulátorok egy olyan hálózatkiegyenlítő berendezésegységet alkotnak, amely elektromos áramot tárol, amit aztán, hiány esetén, fel lehet használni anélkül, hogy – például – csúcserőművet létesítenénk..."

Kérdem én, csúcserőművek nélkül az elektromos autók akkumulátoraiban letárolt energiát hogyan állítanánk elő?
Annak mi értelme, hogy betárolási vesztességgel feltöltöm a kocsim akksiját, majd kitárolási veszteséggel a benne maradt maradék delejt a használat után visszatáplálom a hálózatba, hogy mikor újra indulni szeretnék, akkor újra komoly betárolási veszteséggel gyorstöltsem a kocsimat? Ahelyett, hogy közvetlenül a hálózatra dolgozó csúcserőművel állítsam elő az igényelt energiát?
Persze, értem én, az áram a falból jön, a csúcserőmű az csak egy gonosz, nyerészkedő fosszilis kapitalista szörny.

A cikk többi része pedig látványosan kerüli a valódi károsanyagkibocsátó iparágak megnevezését, helyette össze-vissza erölködik az autók és az élelmiszeripar párszázalekos felelősségének a megregulázásával. További zseniális ajánlat a cuki-romantikus háztáji kertészet propagálása, főleg az urbanizáció által a városokba szoktatott tömegek idején, ahol épp zajlik a belvárosok nagyléptékű közlekedés ellenessége és ezáltali indirekt dehumanizálása.
Vehicle to grid v2g, a neve. A kandón rengetegszer kérdeztem egy volt tanáromat, hogy ezt mégis, a gyakorlatban, hogyan kellene elképzelni. Csak a szokásos elméleti hülyedumát kaptam, pedig mennyire erőlködött tanárbácsi....
 
A nagy részével egyetértek, de miért a város dehumanizálása ha kicsit kiszorulnak az autók? Szerintem ez a város humanizálása.
Azért, mert az autók kiszorításával, a gépjárművekkel használható belvárosi utak, illetve lakóhelyközeli parkolóhelyek számának leredukálásával az ottlakók számára nélkülözhetetlen szolgáltatószektor fog távolmaradni.
Nem lesz, aki elhozza a bútoraidat, a megvásárolt hűtőt, tévét, mosógépet, nem lesz, aki áruval feltöltse a sarki kisboltot, de nem tud jönni majd se a villany-, víz-, gázszerelő, ahogy az utcai csőtörés megközelíthetősége is bajos lesz.
Hogy veszed meg az élelmiszert? Kimész a városszéli hipermarketbe? És onnan hogy hozod be az árut? Egyátalán hol parkol az autód, ha nem a belvárosban? Ha a lakóhelyedtől messze, akkor minek van autód? Miért nem költözöl inkább oda, ahol használhatod is?

A belváros radikális élhetővé tétele pont, hogy annak teljes élhetetlenné válásához fog vezetni.
 
Azért, mert az autók kiszorításával, a gépjárművekkel használható belvárosi utak, illetve lakóhelyközeli parkolóhelyek számának leredukálásával az ottlakók számára nélkülözhetetlen szolgáltatószektor fog távolmaradni.
Nem lesz, aki elhozza a bútoraidat, a megvásárolt hűtőt, tévét, mosógépet, nem lesz, aki áruval feltöltse a sarki kisboltot, de nem tud jönni majd se a villany-, víz-, gázszerelő, ahogy az utcai csőtörés megközelíthetősége is bajos lesz.
Hogy veszed meg az élelmiszert? Kimész a városszéli hipermarketbe? És onnan hogy hozod be az árut? Egyátalán hol parkol az autód, ha nem a belvárosban? Ha a lakóhelyedtől messze, akkor minek van autód? Miért nem költözöl inkább oda, ahol használhatod is?

A belváros radikális élhetővé tétele pont, hogy annak teljes élhetetlenné válásához fog vezetni.
Nem az lenne a cél, hogy csak a szolgáltatószektor járhasson a belvárosban 4kerekű járművel? A bevásárlás város száli bevásárlóközpont nélkül is megoldható.
 
Nem az lenne a cél, hogy csak a szolgáltatószektor járhasson a belvárosban 4kerekű járművel? A bevásárlás város száli bevásárlóközpont nélkül is megoldható.
Kérdés, hogy az befér-e a szűkített sétálóutcákba? De én a radikális megközelítésről beszéltem.

Viszont az egy másik történet, hogy a személyautó birtoklása az milyen jog? Mert neked a közösségi közlekedés szabályai szerint jóformán magadon kívül mást nemigen illik szállítani. A kutyádnak is külön jegy kell, illetve már a kerékpárod se jöhet veled, ahogy a hasonló méretű eszközeid sem.
A saját személyautó a magaddal hordozható tárgyak mennyiségét növeli meg.
Konkrét példa. Háztáji kertet akarsz.
A belvárosban hol? Hely nincs hozzá.
Akkor veszel egy telket? Hogy műveled? Hogy fogod hozni-vinni az eszközeidet? Otthagyod a teljen? Ellopják. Magaddal a belvárosba nem hozhatod.
Igazából magaddal a belvárosban semmit sem vihetsz, ami nem fér el a két kezedben.
Minden máshoz valaki más szolgáltatásaiért fizetned kell. Ez aránytalanul megdrágítja az életed és jóval kiszolgáltatottabbá tesz. Másodosztályú állampolgár leszel azokhoz képest, akik számos dolgot maguk tudnak intézni. Minek maradnál? Csak azért, hogy a belvárosban lakhass és szenvedj?
A belváros az alkalmi turistáknak jó, de tartósan ott megmaradni szenvedés.
 
Kérdés, hogy az befér-e a szűkített sétálóutcákba? De én a radikális megközelítésről beszéltem.

Viszont az egy másik történet, hogy a személyautó birtoklása az milyen jog? Mert neked a közösségi közlekedés szabályai szerint jóformán magadon kívül mást nemigen illik szállítani. A kutyádnak is külön jegy kell, illetve már a kerékpárod se jöhet veled, ahogy a hasonló méretű eszközeid sem.
A saját személyautó a magaddal hordozható tárgyak mennyiségét növeli meg.
Konkrét példa. Háztáji kertet akarsz.
A belvárosban hol? Hely nincs hozzá.
Akkor veszel egy telket? Hogy műveled? Hogy fogod hozni-vinni az eszközeidet? Otthagyod a teljen? Ellopják. Magaddal a belvárosba nem hozhatod.
Igazából magaddal a belvárosban semmit sem vihetsz, ami nem fér el a két kezedben.
Minden máshoz valaki más szolgáltatásaiért fizetned kell. Ez aránytalanul megdrágítja az életed és jóval kiszolgáltatottabbá tesz. Másodosztályú állampolgár leszel azokhoz képest, akik számos dolgot maguk tudnak intézni. Minek maradnál? Csak azért, hogy a belvárosban lakhass és szenvedj?
A belváros az alkalmi turistáknak jó, de tartósan ott megmaradni szenvedés.
1 ami pénzed megmarad az autó vásárlás/üzemeltetés nélkül, azt lenyúlja a közösségi közlekedés
2 ha háztájit akarsz, költözz falura.
3 Budapesten az átlagpolgár eddig is BMVvel járt, nem kocsival. (Busz Metró Villamos)
4 majd egyszer a vállalati kocsi is kicsi <4 kerekű kerekű elektromos lesz
5 városon belül ahol gyér az autóforgalom minek tömegközlekedéssel szállítani a bringát? :)
6 annyi utat szabadon kell hagyni, hogy a katasztrófavédelem közlekedhessen, akkor meg minden más is elfér.
Mondjuk könnyen beszélek, mert nem lakom Budapesten sem nagyobb városban.
 
Kérdés, hogy az befér-e a szűkített sétálóutcákba? De én a radikális megközelítésről beszéltem.

Viszont az egy másik történet, hogy a személyautó birtoklása az milyen jog? Mert neked a közösségi közlekedés szabályai szerint jóformán magadon kívül mást nemigen illik szállítani. A kutyádnak is külön jegy kell, illetve már a kerékpárod se jöhet veled, ahogy a hasonló méretű eszközeid sem.
A saját személyautó a magaddal hordozható tárgyak mennyiségét növeli meg.
Konkrét példa. Háztáji kertet akarsz.
A belvárosban hol? Hely nincs hozzá.
Akkor veszel egy telket? Hogy műveled? Hogy fogod hozni-vinni az eszközeidet? Otthagyod a teljen? Ellopják. Magaddal a belvárosba nem hozhatod.
Igazából magaddal a belvárosban semmit sem vihetsz, ami nem fér el a két kezedben.
Minden máshoz valaki más szolgáltatásaiért fizetned kell. Ez aránytalanul megdrágítja az életed és jóval kiszolgáltatottabbá tesz. Másodosztályú állampolgár leszel azokhoz képest, akik számos dolgot maguk tudnak intézni. Minek maradnál? Csak azért, hogy a belvárosban lakhass és szenvedj?
A belváros az alkalmi turistáknak jó, de tartósan ott megmaradni szenvedés.
Arról hogy ellopják a telekről a cuccaidat nem az autómentes belváros tehet.
És lehet autód, senki nem tiltja, csak az a cél hogy a 600 méterre lévő közértbe ne autóval menjél. Az autó költségéhez képest pimpf pénz a városon belüli utazás. Magyarországon belül a távolsági közlekedés is, bár ott egyre erősebb a visszafejlődés.
Hova nem vihetsz semmit a belvárosba? Érdekes módon valahogy mindig megoldják...
Nekem van autóm, biciklim (egyből 4 darab), meg lábam is, mindegyiknek megvan a maga célja. (ja, azt én is utálom hogy a belvárosba már macerás bemenni autóval pecázni, mert drága a parkolás :) )
Szerintem túltolod a rettegést ezektől a dolgoktól. És vásárolni sem csak a budaörsi tesco-ban lehet, szerencsére van egy csomó kisebb bolt is a belvárosban is.
 
Arról hogy ellopják a telekről a cuccaidat nem az autómentes belváros tehet.
És lehet autód, senki nem tiltja, csak az a cél hogy a 600 méterre lévő közértbe ne autóval menjél. Az autó költségéhez képest pimpf pénz a városon belüli utazás. Magyarországon belül a távolsági közlekedés is, bár ott egyre erősebb a visszafejlődés.
Hova nem vihetsz semmit a belvárosba? Érdekes módon valahogy mindig megoldják...
Nekem van autóm, biciklim (egyből 4 darab), meg lábam is, mindegyiknek megvan a maga célja. (ja, azt én is utálom hogy a belvárosba már macerás bemenni autóval pecázni, mert drága a parkolás :) )
Szerintem túltolod a rettegést ezektől a dolgoktól. És vásárolni sem csak a budaörsi tesco-ban lehet, szerencsére van egy csomó kisebb bolt is a belvárosban is.
Nem én tolom túl.
Maga a trend létezik. A zsúfolt városok élhetővé tétele egy paradoxon, pont az ember igényei miatt.
Ezért létezik az agglomerációs kivándorlás.
Ha ez utóbbit a helyén kezelnénk, akkor nem eröltetnénk az irodaházak és cégek városon belüli építését, mi több, elkezdenénk a nagyvárosok lélekszámának indirekt redukálását is.
 
Nem én tolom túl.
Maga a trend létezik. A zsúfolt városok élhetővé tétele egy paradoxon, pont az ember igényei miatt.
Ezért létezik az agglomerációs kivándorlás.
Ha ez utóbbit a helyén kezelnénk, akkor nem eröltetnénk az irodaházak és cégek városon belüli építését, mi több, elkezdenénk a nagyvárosok lélekszámának indirekt redukálását is.
Akkor aki a belvárosba akar költözni, annak ehhez a redukált igényhez kell alkalmazkodnia. Aki meg ott él, annak már redukáltak az igényei. Egyetem alatti tapasztalataim alapján (múlt évezredben).
 
Az USA-t sem kell félteni ha környezetvédelmi hülyeségről van szó, avagy az ottani pickupok európai autókhoz képest döher mérete mögött megint csak jelentős részben az elbaszott szabályozási környezet áll. Csak míg itt a tömeggel arányban nő a megengedett CO2 kibocsátás, ott a fogyasztási értékekre van ugyanez
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and enzo
HH...hogy ehhez milyen anyagot kellett szívni, hogy a kisbajszos éltetése jusson eszükbe!?
De akkor már szerintem eleve betűket kéne kitiltani!:hadonaszos:
Mit betűket?
Az összeset!:hadonaszos:
Milyen már az, hogy nekem van a rendszámomban F betű!? Fucker, vagy mi a F.sz?
A betű...na attól már csak az lesz a jobb, ha az lesz a rendszám, hogy FA--KA...
B!?
C!?
.
.
.


Merő pornó, meg káromkodás az egész magyar ábécé!:mad:
Én a CUM rendszámosokon szoktam legjobban röhögni. Szegények...
 
  • Vicces
Reactions: misinator