B-47 Stratojet (Boeing, USA)

Bocsi, de ahogy az ősi Hofi-szólás mondja, ez így , ebben a formában nem stimmel. Az első USA jet-bomber a B-45 Tornado volt, első felszállása kilenc hónappal megelőzte a Stratojet-et, a szolgálatba állítása meg majd három évvel.
Ha úgy írod, hogy az első NYILAZOTT SZÁRNYÚ sugárhajtású USA bombázó, akkor stimmel.
Üdv és köszönettel az eddigi és a további szép képekért
 
http://www.harcirepulo.hu/B-47/index.html
Innen vettem a mondatot, sajna nem tudom már szerkeszteni :(
 
B47Landing002.jpg


B-47.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
B-47-Stratojet-1080p.jpg

B-47 Stratojet a típus 70 évvel és 10 nappal ezelötti első felszállásának alkalmából. Továbbfejlesztett összeállítás: 2 kép nagyobbra cserélve, 3 elválasztóvonal eltüntetve.

No, ha ma már terítékre került weasel frissített montázsa jóvoltából a típus, akkor legyen egy videó is a kabin elrendezéséről:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tegnap volt az utolsó Stratojetes repülés 34. évfordulója: 1986. június 17-én landolt az 52-166-os sorozatszámú B-47-es a kaliforniai Castle légibázison.

A B-47 korának, az 50-es éveknek kiemelkedő típusa volt, ám '86-ban már 20 éve nem repült az USAF állományában. Sőt, akkoriban már az 1966-os típuskivonást követően kósza szolgálatban maradt 1-2 gép is majd' 1 évtizede leállításra került.


A fotókon látható példányt a Mojave sivatagból kaparták elő, ahol ezt megelőzően 20 éven át radarcélpontként tengette napjait. Múzeumi példánynak lett kiszemelve, így repképes állapotba pofozást követően egyszeri engedéllyel átrepülhették Kaliforniába. A 43 perces átrepülést 2 tapasztalt B-47-es pilóta, John D. Moore dandártábornok és Dale E. Wolfe alezredes hajtották végre, akik persze akkor már szintén 20 éve nem repültek a típussal.

A sivatagban töltött 2 évtizedre tekintettel, biztos, ami biztos alapon a futókat a repülés alatt nem húzták be. Némi izgalomból így is kijutott, hiszen az út alatt több minden meghibásodott, beleértve sebességszenzorokat, az interkomot és a csűrőlapok mozgatása terén is akadtak kisebb nehézségek. Mindezek ellenére a gépel sikeresen landoltak a kaliforniai reptéren.


A prototípus 1947. december 17-i első és ezen 86-os utolsó repülés között 38,5 év telt el.

A Castle légibázist 1995-ben bezárták, de a gép ettől még napjainkban is a Castle Air Museum gyűjteményeként sütteti magát a napon. Maps link: https://www.google.com/maps/@37.3657424,-120.5807924,100a,35y,29.34h,61.36t/data=!3m1!1e3


Az 52-166-os egyébként egész pontosan egy B-47E-25-DT változat. A DT a Douglas Tulsa rövidítése, azaz tudható, hogy ezt a példányt nem a Boeing, hanem a Douglas építette, az oklahomai Tulsa városában lévő gyárában. A B-47E 4 változatban készült az évek alatt, azt nem találtam meg, hogy ez a gép melyik lehet. De mivel a sorozatszáma alapján 1952-es megrendelésű, vélhetően alap B-47E lehet, esetleg B-47E-II.