Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Nemerson
Az FSD ezt nem tudja megtenni – A Huawei Inside engedi, hogy az AVATR 11 vezessen a városokban és az autópályákon
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azért, mert az autók kiszorításával, a gépjárművekkel használható belvárosi utak, illetve lakóhelyközeli parkolóhelyek számának leredukálásával az ottlakók számára nélkülözhetetlen szolgáltatószektor fog távolmaradni.
Nem lesz, aki elhozza a bútoraidat, a megvásárolt hűtőt, tévét, mosógépet, nem lesz, aki áruval feltöltse a sarki kisboltot, de nem tud jönni majd se a villany-, víz-, gázszerelő, ahogy az utcai csőtörés megközelíthetősége is bajos lesz.
Hogy veszed meg az élelmiszert? Kimész a városszéli hipermarketbe? És onnan hogy hozod be az árut? Egyátalán hol parkol az autód, ha nem a belvárosban? Ha a lakóhelyedtől messze, akkor minek van autód? Miért nem költözöl inkább oda, ahol használhatod is?

A belváros radikális élhetővé tétele pont, hogy annak teljes élhetetlenné válásához fog vezetni.
15 perces város...
Kérdés, hogy az befér-e a szűkített sétálóutcákba? De én a radikális megközelítésről beszéltem.

Viszont az egy másik történet, hogy a személyautó birtoklása az milyen jog? Mert neked a közösségi közlekedés szabályai szerint jóformán magadon kívül mást nemigen illik szállítani. A kutyádnak is külön jegy kell, illetve már a kerékpárod se jöhet veled, ahogy a hasonló méretű eszközeid sem.
A saját személyautó a magaddal hordozható tárgyak mennyiségét növeli meg.
Konkrét példa. Háztáji kertet akarsz.
A belvárosban hol? Hely nincs hozzá.
Akkor veszel egy telket? Hogy műveled? Hogy fogod hozni-vinni az eszközeidet? Otthagyod a teljen? Ellopják. Magaddal a belvárosba nem hozhatod.
Igazából magaddal a belvárosban semmit sem vihetsz, ami nem fér el a két kezedben.
Minden máshoz valaki más szolgáltatásaiért fizetned kell. Ez aránytalanul megdrágítja az életed és jóval kiszolgáltatottabbá tesz. Másodosztályú állampolgár leszel azokhoz képest, akik számos dolgot maguk tudnak intézni. Minek maradnál? Csak azért, hogy a belvárosban lakhass és szenvedj?
A belváros az alkalmi turistáknak jó, de tartósan ott megmaradni szenvedés.
Élhetetlen az egész...bulikorzó, csöveskeltető.
Biztos angolszász mértékegység szerint, hüvelykben méri a kolléga :rolleyes:
Hüvely?K?
 
Na tessék...
#cityofgibbons
 
Na, kinek sikerült stílusosan az egykori Moszkva térnél a belső sávban rosszul bemérve a kanyart szétkúrnia a bal első gumiját? Szóval ha esetleg valamelyikőtök a Fény utcai piacnál egy magában kurvaanyázó autistát látott, aki éppen gránátos majomként ugrált a kerékkulcson, hogy végre meglazuljon, na az én voltam :D

Amúgy a legszebb, hogy az alatt a fél óra alatt egy ember akart csak segíteni, azt is ledudálták.
 
Opel Zafira Tourer-ről van vkinek tapasztalata?

2019-es szériát ajánlották, mert az még 1.6 turbó motoros ráadásul az S-Cross-szal kb 1:1-be tudnánk cserélni árban.

Viszont rákeresve online elég sok hibát írnak 120-150.000km környékén amik alsó hangon elvisznek 7-800.000ft-ot és szinte az összes eladásra kínált példány ebben a sávban van.
Ehhez jönne, hogy éves szerviz duplája a Suzuki-nak amit megint fejvakarásra ad okot... (használati tárgy kell nem érdekel mit gondol a szomszéd).
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Szeretnék a bringásoktól egy kis segítséget kérni. Downhill bringát szeretnék venni. Amit kinéztem az a KTM Ratchet. Tetszik a formája, árban is rendben van, régebben amilyen KTM-ékkel bringáztam azok probléma mentesek voltak… A kérdésem, hogy valaki erről a bringáról tud valami infót vagy esetleg egy hasonló kaliberűt tudna ajánlani?
Debil voltam és a Beszélgetőbe tettem be…. Szóval egy kis segítséget szeretnék kérni. Előre is köszönöm!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Opel Zafira Tourer-ről van vkinek tapasztalata?

2019-es szériát ajánlották, mert az még 1.6 turbó motoros ráadásul az S-Cross-szal kb 1:1-be tudnánk cserélni árban.

Viszont rákeresve online elég sok hibát írnak 120-150.000km környékén amik alsó hangon elvisznek 7-800.000ft-ot és szinte az összes eladásra kínált példány ebben a sávban van.
Ehhez jönne, hogy éves szerviz duplája a Suzuki-nak amit megint fejvakarásra ad okot... (használati tárgy kell nem érdekel mit gondol a szomszéd).

Szerintem keresgélj valami mást. Ha nem nagy szerelemből választanád, akkor inkább engedd el.
 
Opel Zafira Tourer-ről van vkinek tapasztalata?

2019-es szériát ajánlották, mert az még 1.6 turbó motoros ráadásul az S-Cross-szal kb 1:1-be tudnánk cserélni árban.

Viszont rákeresve online elég sok hibát írnak 120-150.000km környékén amik alsó hangon elvisznek 7-800.000ft-ot és szinte az összes eladásra kínált példány ebben a sávban van.
Ehhez jönne, hogy éves szerviz duplája a Suzuki-nak amit megint fejvakarásra ad okot... (használati tárgy kell nem érdekel mit gondol a szomszéd).
Semmi újat és okosat nem mondok szerintem, de hátha.

Nem ott tartunk, mint a KGST autókkal, amiknél ennyi kilométerfutás után már szinte minden volt egyszer cserélve, de egy motorgenerál minimum volt (persze voltak kivételek, de ezek még a kezdeti gyártási lelkesedés, no meg az eleinte ott levő olasz MEO-soknak volt köszönhető a Nagypolszkiknál, Zsiguliknál.)

Viszont sajnos már túl vagyunk a kilencvenes, kétezres évek szívócső befecskendezéses benzines, meg a részecskeszűrő nélküli, még ilyen-olyan adagolós autóin is, amikre ha odafigyeltek, akkor gond nélkül elmentek átlagban 4-500000 vagy még több kilométert is.

Mára el/visszajutottunk oda, hogy a kor-szerű autók is el tudnak menni 250-300000 kilométert vagy többet is, de rengeteg az időzített bomba; nagynyomású szivattyúk,, befecskendező meg EGR rendszerek, részecskeszűrők, a kis belső súrlódás miatt olajfogyasztási hajlamok, kokszolódás, kettős tömegű lendkerekek (biztos, hogy az előző tulaj nem terhelte a motort túl alacsony fordulatszámon, meg leállításkor is mindig kinyomta a kuplungot?)
A flottaüzemeltetők excel tábláinak megfelelni akaró gyárak olajcsere intervallumait (akár két év, akár 50-60000 kilométer is) örömmel fogadó, ráadásul teszkó olajos üzemeltetés, vagy a régi karburátoros szocializálódás szerinti olajcsere volt eddig?
(Csak újra mondom, hogy a Hyundai egy év/15000 kilométer is már csak akkor érvényes, ha minimum 15000 kilométer/év a minimum futás nyáron 8, télen 16 kilométert megtéve egy hidegindítással, különben fél év a max. intervallum, szó nincs már 25-30000 kilométerekről...)
Amit az enyém (i30 1.0 T-GDI DCT) megspórol üzemanyagban (most már bejáratódva országúton 4.3-4.6, autópályán 130-al, klímával 5.4-5.9, városban 5.5-6.8) azt kifizetem a félévenkénti 0w-20 olaj cseréjével...

S akkor arról nem is beszéltünk, hogy az utóbbi úgy 10 év autóinál már minden ilyen alkatrész csere leginkább komplett egységekkel és/vagy komoly megbontásokkal lehetséges.

Száz szónak is egy a vége:

Minden további nélkül szabad venni ennyi vagy több kilométerrel is használt autót, s van arra esély, hogy simán elmegy ugyanennyit dráma nélkül, de ahogy írod, egy komoly összeged mindenképpen maradjon a vételáron felül.

S ez lehet, hogy sokaknak nem fog tetszeni; de itt már nincs kivétel autómárka vagy típus, csak ismeretlen addigi használat/előélet, meg ki tudja meddig szunnyadó lehetséges időzített bomba.

Ezt ugyanúgy el kell fogadni, mint lehetséges fejleményt, mint a KGST autóknál a 10-20000 kilométerenkénti szerelgetést és javítást az előírt karbantartáson felül, s akkor nem csalódás lesz, hanem elégedettség tárgya.

Szerintem.
 
Valaki vasútnál járatos meg tudja mondani miért van az, hogy Várpalotánál a 8-as elkerülő feletti felüljárón mindig 15-20-al mennek a vonatok? Pár éve lett kész az egész cucc és még azt sem lehetne mondani, hogy régi a pálya, szóval nem értem
 
Azt hallottam valakitől aki a kocsmahaverjától hallotta, akinek az unokaöccse állítólag látta, hogy a csilléri dillatációs készülék törése, jelentsen akármit.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and nyugger
Opel Zafira Tourer-ről van vkinek tapasztalata?

2019-es szériát ajánlották, mert az még 1.6 turbó motoros ráadásul az S-Cross-szal kb 1:1-be tudnánk cserélni árban.

Viszont rákeresve online elég sok hibát írnak 120-150.000km környékén amik alsó hangon elvisznek 7-800.000ft-ot és szinte az összes eladásra kínált példány ebben a sávban van.
Ehhez jönne, hogy éves szerviz duplája a Suzuki-nak amit megint fejvakarásra ad okot... (használati tárgy kell nem érdekel mit gondol a szomszéd).
Nem tudom segít-e, de nekem a legelső Zafirám volt 1,8 benzin 125Ló és imádtam.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Diesel vs elektromos
2 éves elektromos Porsche taycan és egy 14 éves Bmw 320d
874 miles út
Üzemanyagköltség és idö
Bmw £122.08 20 perc a tankolás , Porsche £259.87 6 óra a töltés
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
14 éves Bmw 320d
874 miles út
Üzemanyagköltség és idö
Bmw £122.08 20 perc a tankolás

Én ennyi távot tankolás nélkül is lenyomok :D

A Porsche védelmében csak annyit, hogy nyilvánvalóan nem 1400km-es utakra ideális az elektromos. Napi ingázásban viszont simán verhet bármilyen dízelt könnyedén, ha az értékvesztéstől eltekintünk.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért az ilyen videók láttán kinyílik a bicska a zsebemben. Mindegyik autós lassít, megadja a szükséges elsőbbséget a nem létező forgalomnak. Nem ismerem pontosan a helyet, de 100%-ra mondom, hogy nem a jobbra kanyarodók okoznak itt balesetet... Ez így szimpla pénzbehajtás, sunyi módon. Legalább balra kanyarodók lennének a büntetettek... Jah, hogy azok megállnak?

De azzal meg rohadtul nem foglalkozik a yard, hogy millió autós közlekedik hiányos világítással. Én minden kiégett izzóért osztanék ki egy 5-10 ezres bírságot, simán meglenne az elvárt bevétel a bírságokból, és lenne közlekedésbiztonsági vonzata. Néha botrányos, milyen autókkal közlekednek.... (pl. féloldalasan teljesen sötét, se helyzetjelző se tompított, hátul dettó sötét, 3 féklámpából egy működik, stb...)