Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Miért lett az EV utópia maga a pokol az autógyártóknak és az ev tulajdonosoknak

Az autógyárak elhalasztják az átállást az ev gyártásra, mert a kereslet az ev-k iránt erőteljesen csökken, említi a Fordot és a VW-t a Tesla 20%-al csökkenti az árakat.
Magyarország meg kifizetett több száz milliárdnyi állami támogatást a rengeteg akksigyárnak.
Égett buktaszagot érzek

A normális új elektromos autók vásárlásának az áruk szab határt. Egyenlőre irreálisan drágán lehet vásárolni azokat a benzines vagy diesel testvéreikhez képest és a felhasználásuk pedig jóval korlátozottabb. Ergo tök hülye, aki ilyet vásárol, mert nem praktikus, nem olcsóbb az üzemeltetés viszont sokkal drágább.
Helyi példa:
VW Golf 8 elektro cirka 42000€ a 6700€-os állami támogatás mellett.
VW Golf 8 GTI cirka 38000 €
VW Golf 8 110 lovas benzines cirka 26000€

Tehát ki az a félkegyelmű, aki nagyjából 6 millió Forinttal többért vesz egy elektromos Golfot a benzines helyett?
 
A normális új elektromos autók vásárlásának az áruk szab határt. Egyenlőre irreálisan drágán lehet vásárolni azokat a benzines vagy diesel testvéreikhez képest és a felhasználásuk pedig jóval korlátozottabb. Ergo tök hülye, aki ilyet vásárol, mert nem praktikus, nem olcsóbb az üzemeltetés viszont sokkal drágább.
Helyi példa:
VW Golf 8 elektro cirka 42000€ a 6700€-os állami támogatás mellett.
VW Golf 8 GTI cirka 38000 €
VW Golf 8 110 lovas benzines cirka 26000€

Tehát ki az a félkegyelmű, aki nagyjából 6 millió Forinttal többért vesz egy elektromos Golfot a benzines helyett?
Ráadásul szerintem az amortizáció is jóval nagyobb lesz, mint amit ők elképzelnek most.
A következő években jönnek a már itt gyártott olcsóbb kínai autók, melyek az akku rohamos fejlesztése miatt jóval nagyobb hatótávval fognak rendelkezni, ezért a ma 15 milláért megvett akkus autókat csak igen nyomott áron fogják tudni eladni. Lehet, hogy emiatt is csökken a kereslet, mert kivárnak.
Ebből az amortizációs költségből én sok évig eljárok benzinnel, akármilyen drága is lesz az üzemanyag. Akkor is, ha napelemről ingyen tölti az EV-t.
És szerintem ahogy egyre kevesebb új benzines autó lesz, a használtak ára úgy fog emelkedni, szóval itt meg majd csökken az amortizációs költség.
 
Ráadásul szerintem az amortizáció is jóval nagyobb lesz, mint amit ők elképzelnek most.
A következő években jönnek a már itt gyártott olcsóbb kínai autók, melyek az akku rohamos fejlesztése miatt jóval nagyobb hatótávval fognak rendelkezni, ezért a ma 15 milláért megvett akkus autókat csak igen nyomott áron fogják tudni eladni. Lehet, hogy emiatt is csökken a kereslet, mert kivárnak.
Ebből az amortizációs költségből én sok évig eljárok benzinnel, akármilyen drága is lesz az üzemanyag. Akkor is, ha napelemről ingyen tölti az EV-t.
És szerintem ahogy egyre kevesebb új benzines autó lesz, a használtak ára úgy fog emelkedni, szóval itt meg majd csökken az amortizációs költség.

Hasonlóan gondolom. Bár egyenlőre úgy érzem, hogy a Tesla továbbra is kivétel lehet. Főleg ha visszatérnek az újabb modellek az alapkoncepcióhoz.
 
Ennek a költségeit amúgy kifizettetném a villanyautósokkal:
Lesznek még gondok. Képzeljetek a város közepén egy villanyautókkal teli garázst! Mondjuk a Westend alatt.
 
Vastaps Lézer Jánosnak a remek 1-es vonali helyreállítás kapkodva kierőszakolt "megoldásáért", a korábbi 100km/h helyett a frissen átadott szakaszon már... dobpergés 80km/h-val haladhatnak a vonatok.
Ki van meglepve? Műszaki problémákat hozzáértéssel és pénzzel lehet orvosolni, habzó szájjal nem.
Lázár János nagyon szimpatikus volt egy darabig nekem, de egyre inkább azt gondolom, hogy ez egy nárcisztikus pozőr.
Pedig volt olyan elképzelésem, hogy belőle lehet még miniszterelnök is, és én nem lettem volna ellene a dolognak, a faszinak van karizmája tagadhatatlanul.
 

Lehet, hogy látnak fantáziát a GySEV kivásárlásában, de az már más kérdés, hogy sztem az osztrákok ahogy az egykori MÁV Cargo-t, ezt sem fogják eladni. Másrészt meg mégis minek? A vasúton belül is lenne annak a pénznek bőven helye
 
Egyes német vârosokban leadhatják a jogosítványukat a polgárok 49 €-s jegyért cserébe.
 

Lehet, hogy látnak fantáziát a GySEV kivásárlásában, de az már más kérdés, hogy sztem az osztrákok ahogy az egykori MÁV Cargo-t, ezt sem fogják eladni. Másrészt meg mégis minek? A vasúton belül is lenne annak a pénznek bőven helye

Rail Cargo masszívan nyereséges, Gysev meg döglődik még Gysev Cargoval együtt is.
 
Vastaps Lézer Jánosnak a remek 1-es vonali helyreállítás kapkodva kierőszakolt "megoldásáért", a korábbi 100km/h helyett a frissen átadott szakaszon már... dobpergés 80km/h-val haladhatnak a vonatok.

Egyik vágányt adták át, mellette a másikon még dolgoznak, nem lehet, hogy ezért van sebesség korlátozás még?