Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Végén tényleg igaz lesz a pletyka, hogy levonulás után éjszakánként a MÁV fogja összetákolni év végére meglegyen a 120 legalább...
Ami jó ha ki fog bírni 24-36 hónapot....... Már rég rendbe kellene szedni az 5-ös vonalat villamosítással együtt és nem villamosítani az észak balatoni vonalakat..... azok ráértek volna 2030-2040 között. Ha lenne egy normális 5 ös vonal akkor nyugodtan rendbe tudnák vágni a pályát..... normálisan. Koncepció na az nincs....
 
Ha igaz, hogy a futószalagnál dolgozók Wolfsburgban átlagosan 48900 eurót keresnek évente, akkor érthető, hogy nagy a baj.
Nincs JÓSÁGOS, meg UTÁLATOS autógyár.
Mindegyik a a profitra törekszik, aminek egyik útja érthetően a spúrság, a felesleges kiadások megfogása.
Mindegyik él is ezzel a módszerrel.
Amelyik meg nem elég ügyesen, az eddig is kimúlt.
Mivel emberek irányítják a cégeket, ezért emberi döntéseket hoznak, így emberi tulajdonságokkal ruházódnak fel óhatatlanul a termékeik, no meg az árpolitikájuk, kommunikációjuk.

Mivel én nem vagyok elfogult (lásd a mottóm;)), ezért objektíven és pártatlanul rühellem a VW márkát, no meg úgy általában a csoportot.

Teszem ezt úgy, hogy a 35 hivatásos év alatt jó pár VW terméket vezettem munkaeszközömként.
Úgy hirtelen:
IV-es Golfok, Bora, Jetta, Octaviák, Superbek, Altea XL, jelenleg VII-es e-Golf.
S a magánéletben is számos VW terméket vezettem rövidebb-hosszabb utakon, ideig (de saját természetesen soha nem volt), I-II-III Golfok, Passatok, Audi 100, A4, A6-ok, Cordoba, Fabiák, Polók, Transporterek.

Strapabíró, megbízható eszközök, minőségi alkatrészekből, amik ráadásul elképesztően változatosan konfigurálhatóak voltak.
Ennek nyilván ára van a vételárban.
Amiért többek között nem tetszenek, azok a számomra általában életunt külső/belső formatervek, de ez ízlés kérdése, ilyen téren az olaszok (voltak) a kedvenceim.

Ami még az utálat oka, az a hihetetlen smucigság, ami általában a felszereltséget illeti.
Amit más tömeggyártók (igaz leginkább csomagokban) adtak a különböző felszereltségekhez, azt a VW konszern bicskanyitogató módon méricskéli - aranyáron.

Konkrét példa legutóbb:
Audi A4 Advanced 35 TFSI S tronic (2.0 benzinmotor, 150 Le), alapár márciusban:
14360960 ft.

Ezért az árért pl. a klíma egyzónás, a piperetükör nem megvilágított.
Az alábbi árakat kerekítettem.
A fűthető kormány 175000 ft.
Fűthető első ülések 194000
Komfort könyöktámasz 95000
Elektromos vezetőülés állítás 203000
D ehhez kell rendelni elektromos gerinctámaszt 143000-ért.
S az ülés - mint kiderült a leszállítás után - ekkor még fapados, kényelmetlen!
A használó szerint összehasonlíthatatlan a fapados (Life felszereltségű) Hyundai I30-am ülésével.
Szerintem is, de én elfogult vagyok.
...mert mint kiderült, a kényelmesebb ülés + sokszázezer...(nem emlékszem konkrétan a felárra)
Parkolóradar 397000
Távolsági fényszóró asszisztens 77000 (Life i30-ban alap és döbbenetesen intelligens)
3 zónás klíma 350000
Tolatókamera 229000
Megvilágított piperetükör 36000 (női felhasználó)

Még egy-két apróság, amit most nem pötyögök be, s így lett az Audi 17 milla.
Még lehetett volna hozzá rendelni kismillió dolgot, de akkor a határ a csillagos ég.

Vezettem; nagyon csendes, a hajtáslánc mintha ott sem lenne, a rugózás nagyon finom.
Kifejezetten semleges autó; semmi vérforraló tulajdonság ebben a konfigban, de nincsenek dühítő hiányosságai sem autóként.

De ennyi pénzért ilyen dolgokat extraként adni...ráadásul ennyiért...

Na ezért utálom a VW-t, s most már ezek szerint a világ is kezd rájuk unni...
(a három kapcsolós elektromos ablakú ID sorozattal.)
34825845_5c6387cbc5601079054d1295cf1fbf5b_wm.jpg
 
Minden szavad arany @misinator

Német autógyárak szarevőségéről mindig ugyanazok kép ugrik be.

Jobb tükör feláras mert az extra.

2000-es években Ausztriában megáll mellettünk valami konszerwágen, tulaj nyitott napfénytetővel (extra). Ekkor a sváb elővesz az utastérben egy KURBLIT, és elkezdi tekerni a tetőt. Nem értettük.
Na azzal zárta a napfénytetőt.

Kicsit később ismerős mutatta az A4-es Audit, beülök, nézegetem. Beülök elöl, ELEKTROMOS ABLAK, NA VÉGRE, EZEK IS MEGÉRKEZTEK.
Beülök hátra, hát nem KURBLI megint.

Motorból van 5 decis, 6 decis, 7,5 decis, 1 literes, másfél literes, 2 literes, 2 literes injektoros. Az 5 decis az alapáras, minden más feláras.

Ismerős 2000-es évek végi Ford Focus, megáll, kiszáll, FELCSAVARJA A KIB TETŐTE A NYOMORULT ANTENNÁT ha rádiót akar hallgatni.

Mindeközben én, aki nem értem ezt a szarrágást, mert

4WZXKRE.png
 

Ehh, már megint Budapesttől von el forrásokat az Orbán... jah, nem. :)
 
Az első számottevőbb havazás és már két koccanást láttam... Miért kell kicentizni a kerékcserét, sosem értettem.
Mivel nálam a gumik hamarabb öregednek meg, mint elkopnak ( úgy 10000 km/év az autó futásteljesítménye), ezért én szívbaj nélkül felrakom már október elején is a téli gumit, amikor még kellemes szerelgetős* idő van. Ilyenkor szemrevételezem az autó alját, a futómű, fék alkatrészeket stb., lemosom az elrakandó gumikat, tolómérővel (beteg állat!) ellenőrzöm a profilmélységet kívül, középen, belül.
Pedig még csak másfél éves autó nullkilométeresen alváz/üregvédőztetve...

A mai - gumi nélküli - gumik rohadt gyorsan öregszenek, szóval nem zavar az, hogy esetleg délután még meleg van és így netán gyorsabban kopik a gumi, de reggel a Sajó völgyében közel a folyóhoz már elég nyirkos hideg tud lenni, szóval belefér a téli gumi.
Tavasszal meg halogatok - megint csak a kellemes időkig, amikor már nem hideg talajon "kell" térdelni.

*Szerelgetős idő:
Egyszer addig halogattam az ősz kerékcserét, amíg bejött a hideg, fagyos idő, no meg a korai sötétedés...
A téli gumi forgásirányos volt. Az egyik oldal már ki lett cserélve, a többit ti is kitaláljátok:mad:
Azóta ősszel nem halogatok...

Az első számottevőbb havazás és már két koccanást láttam... Miért kell kicentizni a kerékcserét, sosem értettem.

Elcsíptem egy reggeli sztorizást: Egy irányban kétsávos főúton a külső sávban ma reggel állt a hosszú sor, mert ott van a gumi szerviz...

Okos. nagyon okos.
 

Az sajnos elkerülhetetlen, hogy egy totál átlagember így jár...
...hiszen nem lehet mindennek eléggé utánaolvasni, utánajárni, utána érdeklődni (na erre voltak jók régen a kocsmák, de hát azok bezártak...:D)
Ahhoz nincs elég idő, energia, első kézből tapasztalat, a ma embere pl. már nem jár kalákában építkezni; látni is, hogy miket rá lehet sózni a népre ház, lakás címén.

De egy autós újságíró!?

Komolyan mondom, hogy megérdemli.
Az, hogy átvágták, sajnos szinte kivédhetetlen, hiszen az átvágásnak pont az a lényege, hogy eltitkolnak előtted valamit, aminek a feltárásához meg kéne bontani az autót (pl. műanyag kerékjárati ívek, lökhárítók vagy jelen esetben a kormánymű), azt meg úgy sem fogja engedni senki.

Egy barátomnak vettünk 4 éves második gazdás dízel, DCT Hyundai i40-et.
Mivel még ilyen állattal csak az állatkertben találkoztam én is, ezért a menetpróba után - ahol roppant meggyőző volt a jószág - elvittük egy átvizsgálásra, ráadásul ismerőshöz, ahol még a nehezen kiszúrható kartercső szivárgást is észrevették - s ezt egy márkaszerviz aztán gariban cserélte is - de azt, hogy az első lökhárító cserés volt még az első tulajnál valami koccanás miatt még Ausztriában, azt ők sem szúrták ki.
Ez csak azért fájt, mert az egyik - visszaépített - xenon a kézi mosóban beázott, a javítás nem volt hosszú életű, az új meg nyolcszázvalamennyi ezerbe került.
Még jó, hogy csak egy darabot kellett cserélni...


A gáz az, hogy amit le lehetne csekkolni, átvizsgáltatni,még azt sem tette meg a cikk írója, pedig végig bűzlött az egész történet.
 
Azért ez menő:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Az sajnos elkerülhetetlen, hogy egy totál átlagember így jár...
...hiszen nem lehet mindennek eléggé utánaolvasni, utánajárni, utána érdeklődni (na erre voltak jók régen a kocsmák, de hát azok bezártak...:D)
Ahhoz nincs elég idő, energia, első kézből tapasztalat, a ma embere pl. már nem jár kalákában építkezni; látni is, hogy miket rá lehet sózni a népre ház, lakás címén.

De egy autós újságíró!?

Komolyan mondom, hogy megérdemli.
Az, hogy átvágták, sajnos szinte kivédhetetlen, hiszen az átvágásnak pont az a lényege, hogy eltitkolnak előtted valamit, aminek a feltárásához meg kéne bontani az autót (pl. műanyag kerékjárati ívek, lökhárítók vagy jelen esetben a kormánymű), azt meg úgy sem fogja engedni senki.

Egy barátomnak vettünk 4 éves második gazdás dízel, DCT Hyundai i40-et.
Mivel még ilyen állattal csak az állatkertben találkoztam én is, ezért a menetpróba után - ahol roppant meggyőző volt a jószág - elvittük egy átvizsgálásra, ráadásul ismerőshöz, ahol még a nehezen kiszúrható kartercső szivárgást is észrevették - s ezt egy márkaszerviz aztán gariban cserélte is - de azt, hogy az első lökhárító cserés volt még az első tulajnál valami koccanás miatt még Ausztriában, azt ők sem szúrták ki.
Ez csak azért fájt, mert az egyik - visszaépített - xenon a kézi mosóban beázott, a javítás nem volt hosszú életű, az új meg nyolcszázvalamennyi ezerbe került.
Még jó, hogy csak egy darabot kellett cserélni...


A gáz az, hogy amit le lehetne csekkolni, átvizsgáltatni,még azt sem tette meg a cikk írója, pedig végig bűzlött az egész történet.

Nem értem ez a hülyegyerek miért nem vitte vissza az autót és kérte vissza a pénzét és hagyta ott az autót?!
 

"...A menetidő növekedésre a MÁV meglepően őszinte választ adott a HVG kérdésére: „…az indulási és érkezési időket hozzáigazítja a vasúttársaság a meglévő sebességkorlátozások okozta többlet menetidőkhöz, ezáltal megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés és kiszámíthatóbbak lesznek a csatlakozások” Tehát annyira rossz állapotban van a vasúti infrastruktúra, hogy a MÁV sok vonalon kénytelen volt meghosszabbítani a vonatok menetidejét..."

Ha nincs pénz/ állami akarat a pályák naprakész szinten/karbantartására, akkor talán ez a legjózanabb hozzáállás.