[HUN] Tüzérség fejlesztése: Vontatott vagy önjáró tüzérség beszerzése?

De miről csúsztunk le?
Az ATMOS gyártásról...
Ha nincs mögötte megrendelés, akkor ez gyakorlatilag egy sajtpapír.
Ebben én nem vagyok annyira biztos, de ezt majd meglátjuk.

Ettől függetlenül lecsúsztunk egy már létező, kipróbált és egyre több helyen rendszeresített löveg gyártásáról... És pont azok a románok jöttek képbe, akiknél egy csomó hadiipari projekt már bebukott?!?
Kb az év üzletét csesztük el szerintem.
 
Az ATMOS gyártásról...

Ebben én nem vagyok annyira biztos, de ezt majd meglátjuk.

Ettől függetlenül lecsúsztunk egy már létező, kipróbált és egyre több helyen rendszeresített löveg gyártásáról... És pont azok a románok jöttek képbe, akiknél egy csomó hadiipari projekt már bebukott?!?
Kb az év üzletét csesztük el szerintem.
nekünk nincs szimulátor gyártó cégünk izraeli tulajdonba. így szimulátort gyártani 0 ról nem lenne üzlet.
nekünk nincs kábelköteg gyárunk így ezt sem tudunk beszállítani
a mi teherautógyárunk nem szállít be az IVECO nak amire tervezve értékesíteni akrják europai piacon.
plussz nekünk nincs ROMARM aminek a "továbbfejlesztését gyártanánk)
mindettől függetlenű ez a román gyártás nem lessz román gyártás inkább csak beszállítás. ha lessz mert az iveco sincs megelégedve azzal a kevéssel sem ami románba készül ahogy az összeszereléssel is vannak gondjai a gyártonak de amedig saját maguknak teszik nem csinálnak nagy ügyet.
 
tehát a válasz röviden IVECO kelett volna és nem a MAN után sirni és akkor lett volna esélyünk erre az üzeletre.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
nekünk nincs szimulátor gyártó cégünk izraeli tulajdonba. így szimulátort gyártani 0 ról nem lenne üzlet.
nekünk nincs kábelköteg gyárunk így ezt sem tudunk beszállítani
a mi teherautógyárunk nem szállít be az IVECO nak amire tervezve értékesíteni akrják europai piacon.
plussz nekünk nincs ROMARM aminek a "továbbfejlesztését gyártanánk)
mindettől függetlenű ez a román gyártás nem lessz román gyártás inkább csak beszállítás. ha lessz mert az iveco sincs megelégedve azzal a kevéssel sem ami románba készül ahogy az összeszereléssel is vannak gondjai a gyártonak de amedig saját maguknak teszik nem csinálnak nagy ügyet.
Tatra alvázon árulják mint elsődleges platform.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Nagy Csaba
Az ATMOS gyártásról...

Ebben én nem vagyok annyira biztos, de ezt majd meglátjuk.

Ettől függetlenül lecsúsztunk egy már létező, kipróbált és egyre több helyen rendszeresített löveg gyártásáról... És pont azok a románok jöttek képbe, akiknél egy csomó hadiipari projekt már bebukott?!?
Kb az év üzletét csesztük el szerintem.
Egyrészt a SPH löveg gyártás az nem bomba üzlet. Arra nem lehet egy tartós üzleti modellt felépíteni.
Ráadasul a kerekes platform esetén az is fontos, hogy minden megrendelő saját logisztikai alapjára akarja feltenni.
Ugyan az a helyzet, mint a helikopter gyártásban. Ha akartuk volna, akkor - jó sok pénzért - komplett típusra összeszerelő üzemet hozott volna.
De ez nem buli - ahogy a román Airbus gyár sem az.
Viszont alkatrész beszállítóként folyamatos termelési lehetőséget kaptunk.
Egy SPH üzlet esetén az igazi biznisz az egy kapcsolódó alkatrészgyár lenne.
Pl.: egy lövegcső gyártósor érdekes lenne, mert annak mostanában be fog indulnina szekér
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Giskard
Az ATMOS gyártásról...

Ebben én nem vagyok annyira biztos, de ezt majd meglátjuk.

Ettől függetlenül lecsúsztunk egy már létező, kipróbált és egyre több helyen rendszeresített löveg gyártásáról... És pont azok a románok jöttek képbe, akiknél egy csomó hadiipari projekt már bebukott?!?
Kb az év üzletét csesztük el szerintem.
Miért nem csodálkozom.
A románok évtizedek óta igen sok munkát adtak az izraeli hadiipari vállalatoknak. Lássd: Mig-21 korszerűsítés, socat program, spike beszerzés, stb. Szorosabb a kapcsolatuk, és politikailag most is jobban be vannak ágyazódva mint mi valaha leszünk, holott részünkről is lehetett volna kezdeményezni, csak hát honvédelem terén(is) leépültünk inkább...
 
  • Szomorú
Reactions: LMzek 2.0
Miért nem csodálkozom.
A románok évtizedek óta igen sok munkát adtak az izraeli hadiipari vállalatoknak. Lássd: Mig-21 korszerűsítés, socat program, spike beszerzés, stb. Szorosabb a kapcsolatuk, és politikailag most is jobban be vannak ágyazódva mint mi valaha leszünk, holott részünkről is lehetett volna kezdeményezni, csak hát honvédelem terén(is) leépültünk inkább...

Pedig pártunk és kormányunk derékig bújik Izrael seggébe. Hát, ennyit ér.
 
Meg MAN 8x8-on!
Ahogy a PULS-t is.
253724d268b8cf85e02fc128a2157747.jpg
ez pl IVECO euro puls
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány
Ez már az EuroPULS, amit a KMW pakolt fel IVECO-ra. Ehhez sem az Elbitnek, de főleg a románoknak semmi köze.
Ha mi megrendelnénk ezeket, akkor biztosan MAN alapon tennénk, és azt az Elbit hozta össze odahaza.
na látod tudod te is a választ hogy miért írtam az IVECO-t és miért szól románia melett míg mi melettünk semmi hasonló.
 
na látod tudod te is a választ hogy miért írtam az IVECO-t és miért szól románia melett míg mi melettünk semmi hasonló.
De az IVECO nem szól a románok mellett. Ha valaki IVECO-s PULS-t akarna, akkor elmenne a KMW-hez.
Jelenleg nem nagyon tudnék olyan országot felsorolni, ahol az IVECO az alap logisztikai jármű, az olaszokon, spanyolokon, és a románokon kívül. A németeknél ugyan van pár, de ha oda akarnák eladni az ATMOS-t, akkor azt úgy is a KMW szállítaná.
 
De az IVECO nem szól a románok mellett. Ha valaki IVECO-s PULS-t akarna, akkor elmenne a KMW-hez.
Jelenleg nem nagyon tudnék olyan országot felsorolni, ahol az IVECO az alap logisztikai jármű, az olaszokon, spanyolokon, és a románokon kívül. A németeknél ugyan van pár, de ha oda akarnák eladni az ATMOS-t, akkor azt úgy is a KMW szállítaná.
az a baj nem értem mire akarsz kilyukadni amikor minden kommentedbe benne van a válasz a kérdéseidre.
 
az a baj nem értem mire akarsz kilyukadni amikor minden kommentedbe benne van a válasz a kérdéseidre.
mi is az a válasz? Mert nem tudlak követni.
Ha azt gondolod, hogy azért akarnak velük közösködni, mert beszállítanak az IVECO-nak, akkor azt mondom, hogy ez marhaság.
Mert az IVECO-s országok piacához nem a románok a kulcs, hanem a KMW, amivel az IVECO-nak több éves kapcsolata van.
Az igazán komoly európai piacot meg a már előbb említett 2 alapplatform jelenti. Nevezetesen a MAN, és a Tatra.
 
mi is az a válasz? Mert nem tudlak követni.
Ha azt gondolod, hogy azért akarnak velük közösködni, mert beszállítanak az IVECO-nak, akkor azt mondom, hogy ez marhaság.
Mert az IVECO-s országok piacához nem a románok a kulcs, hanem a KMW, amivel az IVECO-nak több éves kapcsolata van.
Az igazán komoly európai piacot meg a már előbb említett 2 alapplatform jelenti. Nevezetesen a MAN, és a Tatra.
olvasd el az 1. kommentem. én ahhoz tartom magam nem kacifántozunk :)
a románok melett szól a atrom a románok melett szól a szimulátorgyártó cég (izraeli) a románok melett szól a TGK (iveco) nekünk ezek közül eggyik sincs. hogy miért a románoknak ajánlotta fel ezt izrael? szerintem mert a bolgárnak még ennyi sincs. és jelenleg ez a 2 ország ahol atmos játszik. hogy a románok miután felintegrálják (a cikk szerint is integrálnak a románok) utánna ki mit hova a lőtéri kutyát sem... de valószínűleg izraelnek megfogja érni.

a lemaradtunk az üzletről Brmság nincs teherautógyártásunk nincs szimulátorgyártásunk nincs nállunk elbit fejlesztő cég stb.

az hogy ez valakinek nem tetszik vagy magas neki az mind1 ahogy az is hogy ha ez vagy az erre arra kéri akkor oké de a román akkor nem.... románia egyébként nem kis piac. és iveco alvázon nem csak a román piac érhető el mert az iveco sem rossz eszköz. és az hogy az europuls már létezik iveco alvázon és így késöbb csomagba is játszik csak hab a tortán.
 
Csak szólok,hogy arra az alvázra integrálják az ATMOSt,amire a kedves vevő kéri.Ugyanis bármelyik megfelelő teherbirású alvázra rá lehet kopácsolni.
Atrom anno különben oláh alvázon volt,mert akkor még volt oláh teherautógyártás (Román Diesel/DAC).
Anno azért volt az ATMOS (is) Tatra alvázra rakva,mert anno volt egy indiai tender,aminél előirás volt a Tatra alváz (liszenszbe gyártották a Tatra 815 teherautót-azthiszem még most is gyártják).Denel T5 is ezért került Tatra alvázra (különben az SADF-nek a SAMIL100/8x8 alvázra került volna,de már a protó se épült meg).
Különben azt a tendert a T5 nyerte az ATMOS elött,mert minden tekintetben jobb volt a búr löveg (lőtáv,tűzgyorsaság,MRSI képesség,üzembiztosság,plusz a T5 az egyetlen körtüzelőképes platós 155milis löveg).Csak az ANC összeveszett az indiai kormánnyal,igy a már aláirt üzletet felmondták.
 
olvasd el az 1. kommentem. én ahhoz tartom magam nem kacifántozunk :)
a románok melett szól a atrom a románok melett szól a szimulátorgyártó cég (izraeli) a románok melett szól a TGK (iveco) nekünk ezek közül eggyik sincs. hogy miért a románoknak ajánlotta fel ezt izrael? szerintem mert a bolgárnak még ennyi sincs. és jelenleg ez a 2 ország ahol atmos játszik. hogy a románok miután felintegrálják (a cikk szerint is integrálnak a románok) utánna ki mit hova a lőtéri kutyát sem... de valószínűleg izraelnek megfogja érni.

a lemaradtunk az üzletről Brmság nincs teherautógyártásunk nincs szimulátorgyártásunk nincs nállunk elbit fejlesztő cég stb.

az hogy ez valakinek nem tetszik vagy magas neki az mind1 ahogy az is hogy ha ez vagy az erre arra kéri akkor oké de a román akkor nem.... románia egyébként nem kis piac. és iveco alvázon nem csak a román piac érhető el mert az iveco sem rossz eszköz. és az hogy az europuls már létezik iveco alvázon és így késöbb csomagba is játszik csak hab a tortán.
Továbbra sem érted.
Ez a hír jelenleg semmiről szól. Nem megrendelés történt, csak egy együttműködési nyilatkozat került aláírásra.
Ilyet minden ország szinte minden nyilvános tenderén induló köt a hazai hadiipari szereplőkkel.
Aztán ennek végső eredménye a tényleges megrendelésnél realizálódik.
Ha holnap bekopogunk az Elbithez, hogy "Hello!", Kéne nekünk 48db PULS, meg 150db ATMOS tender nélkül, mi meg csak annyit kérünk, hogy a PULS-hoz mi gyárthassuk a 122-es rakétákat az európai piacra, akkor szerinted rosszul járnánk? Tegyük fel a kérdést biztos, hogy olyannyira fájna az, hogy a románoknak ígérték oda az IVECO-s megrendelések összeszerelését? Ne feledjük, hogy hozzájuk az IVECO gépek készen érkeznek!
Hja és a biztonság kedvéért MAN alapon kérjük a leendő gépeinket, izraeli gyártásban... :)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and sisimoto
Béláim, nyugalom tényleg nincs hír ebben semmi csak a szokásos hitegetés, ha a cikket elolvastátok akkor itt is meg lesz a nyertes és már le is írták Ami gazdi "A General Dynamics portfóliójában a saját honlapjukon található információk szerint a 155 mm-es SIAC ágyú , de ez egy vontatott ágyú." is versenyben van. Vicces, hogy ezt egy lapon említik az atmossal, de ez előre vetíti hogy mi lesz a románoknál a befutó és még csak nem is önjáró ebben a kategóriában.

Amit Pöcshuszár fórumtárs írt az a lényeg, és én is ezt írtam már többször a csőgyártást kell megszereznünk. És bizony azt kell választani ami a csőgyártást is idehozza. Ha a RM udvari beszállítónk ezt nem teszi akkor a szerbektől kell a NORA t venni csőgyártással.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány