Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Nézd meg ezt a Short-ot. Láthatod miként hagyja sötét foltban a parkoló autót és közben veszi lefelé a magasságot egészen a parkoló autó ajtajának a kilincs magasságáig. Akkor szerinted?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Értem már.
A fény nyaláb "U" alakú, így mindegy, hogy a szembejövő járgány milyen magas.
Kösz.
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll
Ismerős. Nem lett volna nehéz cserélni, ha nem a sarokban lett volna. A hozzáféréssel voltak gondok.
A karbantartási utasítás szerint az egyik oldalon a légszűrőházat a másikon meg az akkut kell kiszerelni.
Egy izzócseréért.
Meg a
1430733_c186f6e0eaecc7b17e113e7b308631ac_l.jpg
azt!
 
Pont szó volt róla...
"
- What's this?

— This is a breakthrough super-high-speed super-train, American, high-tech, showing that they have not lagged behind China, that the private market can do it.

— It reaches speeds of up to 180 miles per hour once per route. The rest of the time it’s about 101, this is his average speed along the route. 162 km/h, less than the Soviet electric train ER-200. And in China, the “high-speed” attribute will not be given at all if there is no peak speed of 350 and at least half of the route is covered faster than 250 km/h. Why is it super fast?

- Well... for the USA it is super high-speed. (NO HYPERSONICS to compare it too.)

- It's clear. The entire line will be ~210 miles long, with a planned fare of $89. This is twice as expensive as between Beijing and Shanghai, where the distance is 1200 kilometers and the average speed is about 300 km/h. How does this happen?

- The market has decided. Then everything will become cheaper on its own, it will cost pennies.

- How's Hyperloop?

- Oh, don’t even start, huh.

— I’m just still wondering, where is Hyperloop? Since 2012, Musk's brilliant developers have been creating the future of the transport industry, the guys already have shown a prototype in 2014, and so on... where?

— Let's return to the project under discussion.

- Let's come back. Construction is only planned, and by 2027. Project since 2005. The article is timed to coincide with the receipt of non-refundable government subsidies worth three billion dollars. What are the chances of building something if the $3B can be simply WASTED during the design and development phase?

— (following) I also forgot to ask why is it diesel in places, this must be environmentally friendly and high-tech... and yes, tell the girl designer that if you want to draw an illustration for the article, an ultra-fast train against the background of cars, you need to smear the train and make the cars clear , and not vice versa. A faster object will be blurred if you take a picture on film..."

#Source
Slavyngrad
 
Bontott, utángyártott nem volt? Hja gondolom biztosító fizette.
Passz.
misinator olvtárs kommentjére reagáltam.
Mondjuk, ha a biztosító fizeti, ha nem, akkor is indokolatlanul drága egy lámpatest.
Ahogy nézegette akkor a Hyundai i40 tulaj német oldalakon - itthon nem volt - úgy tűnt, hogy kétféle verzió is van a lámpából.
De melyik lesz jó garantáltan egy fotó alapján!?
Talán harmadáron voltak használtan.
Tehát megveszed, valaki megdolgozik a ki/beszereléssel és
  • nem az a verzió, ami neked kell
  • ennek is van valami baja (nem egy kőegyszerű 6 voltos Trabant fényszóróról beszélünk)
  • nem is működik
+ idegesség, idő, visszaküldés(?) stb.

Ez meg - igaz 750 ezerért - új alkatrész a márkaszervizben rendelve, márkaszervizben beszerelve, arra garanciát vállalva a 4 éves, még garis autóba.

Akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is.

Biztosító meg nem fizette, hiszen - mint írtam - nem friss balesetes volt, hanem még az első, osztrák tulaj cseréltette az első lökhárítót visszaszereltetve a fényszórókat (ez a kézi mosáskor beázott/hibás fényszóró cseréjekor derült ki a vonalkódokból már a miskolci szervizben), de erről a második, magyar tulaj sem tudott/tudhatott, hiszen ehhez a lökhárító leszerelése kellett volna, amikor vette...

Szóval erre írtam azt, hogy használt autót talán úgy vehetnél nagy biztonsággal, ha levetetnéd a lökhárítókat, kerékjárati dobokat, egyéb takaróelemeket, belenézhetnél szkóppal a küszöbökbe, üregekbe.
Belenézhetnél a motorba is szkóppal, de még ekkor sem fogod látni a pl. már enyhén sérült felületű forgattyús tengelycsapágyakat, tehát bontani kéne a motort is, de akkor már a DCT váltót is!:hadonaszos:


Nekem nincs pénzem egy konténernyi banánt egyszerre kifizetni.
Úgyhogy maradt az egyenletes - alig drágább - törlesztő, meg a tudatos - remélten szerencsés - üzemeltetés az első pillanattól kezdve.
Na meg a H7-es izzó!:hadonaszos:

...na ezért is rendeltem én - megint - új autót két éve, mert akkoriban használtan a négy éves DCT-sek, már 100000 kilométerrel (direkt befecskendező!) úgy 500000 forinttal, alig 10-15 százalékkal voltak csak olcsóbbak.
Már csak egy év garancia lett volna még rajta, így meg 5 év. Ötször annyi.
A tervezett (mint eddig kétszer) 15 év használati időtartam harmadára, használtan meg a tizenötödére.
S akkor még mindig nem tudni, hogy az az első 100000 kilométer hogyan telt!?

Két olyan ismerősöm is van (egészségügyben), akik minden munkanap reggelén 700 (azaz hétszáz) métert tesznek meg az újonnan vett autójukkal, aztán délután meg vagy többet, vagy nem...

Apropó, ha szóltok, szívesen felveszem nektek a kapcsolatot vagy egy Nissan Juke, vagy egy Ford Puma tulajjal, ha majd érdekel tikteket három éves, ezres háromhengeres, garázsban tartott, megkímélt autó, nemdohányzó mérnöktől, illetve szintén tanult nőihölgytől.


Ui: Tudjátok; szentpétervári paradoxon...
 
Heti autóipari élmény:
-2007-es fordban akksi csere. Zasszony hívja a szervízt, azok röhögnek. Kijönnek nagyarccal.
Beengedem őket. Vigyorognak.
-Ki tudod nyitni? (kérdi)
-Persze.
Innentől már nem vigyorgott:
-Hol az aksi?
-Ott a légszűrőház alatt. Azt le kell szedni és mehet a csere.
Inkább elvontatták.

A másik:
Új autó (12 km-es), szalonban mélymerült akku-pack. Kuka. Mínusz 7-8 milka+munkadíj. :D
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez az én nagy kedvencem.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez az én nagy kedvencem.
De működik...
Tesla
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator
Reptér
Magyar-francia-katari biznisz

Az már korábban kiderült, hogy a magyar kormány a francia Vinci infrastruktúraüzemeltető céggel társulva veszi meg a repteret, a miniszter azonban most elmondta, hogy ezt követően a katari állami befektetők is beszállhatnak pénzügyi vagy stratégiai befektetőként. Ha pedig megtörténik a tranzakció, akkor

TERVEZIK A REPTÉR BŐVÍTÉSÉT EGY HARMADIK TERMINÁLLAL.

Nagy Márton azt is elmondta, hogy a Vinci egyszerre üzemeltető és fejlesztő, ezért ki lehet aknázni az ebben rejlő szinergiákat. Orbán Viktor korábban egy katari üzleti fórumon már utalt arra, hogy a kormány szívesen látná az országot befektetőként a Budapest Airportban.

 
Nem nagyon lepődök meg semmin amit az utakon látok, de ez megragadt bennem. Ezt magyarázza meg nekem valaki:
ertghjjkswskt.jpg
 
A Hyundai mostanában kapott rá a mechanikus megoldásokra, kütyükön agyalásra, mi több; a megvalósításukra.

...akkor, amikor a többi autógyár már mindent is elektronikusan akar megoldani (ha akarjuk, ha nem).


Jópofa technológiai demonstrátor ez is, de nem gondolnám, hogy majd sorozatban lesz gyártva:

Ez is meghökkentő, de majdhogynem öncélú mérnöki munka; nem gondolnám, hogy pl. a Nivához átvennék az oroszok;)

Viszont kifejezetten dicséretes, hogy függetlenül attól, hogy tisztán elektromos, vagy hibrid, stb. a legújabb Kona, mégis teleszórták a műszerfalat hagyományos gombokkal, kapcsolókkal!
Hát mivé lesz így a világ, hogy sem az ülés és sem a kormányfűtést nem menüből kell kapcsolni!?
Egy Tesla hívő ehhez már ördögűzőt hívna!
Lásd képgaléria:

De visszatérve a finommechanikára, már megénekeltem többször is; az I30-amban is dolgozó, teljesen újratervezett, átdolgozott ezres háromhengeres erőmű:rolleyes: Smartstream fantázianéven amúgy 2020 óta gyártva már ezzel a mechanikai tobzódású vezérléssel működik:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.